Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: 2de hond

Ongelezen bericht door Supernova »

Wat een dotje :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

sTefaniA schreef:Ik heb dus net gebeld. Het was dus de zoon die de pup op het internet gezet had, ik kreeg de vader aan de lijn.
Ze hadden een nest van 7, vader was een golden en moeder een kruising jack russel/labrador. De andere pups hebben ze weggedaan naar een verkoper dacht ik te verstaan, maar deze was wat kleiner dan de andere pups dus die hebben ze nog een week bijgehouden om wat later te chippen. De dierenarts had gezegd dat ze beter nog wat kon blijven om nog wat te groeien. Maar die verkoper wou deze pup niet meer omdat hij geen mensen had die een pup zochten dus hebben ze haar zelf gehouden met de bedoeling om dan zelf te herplaatsen. :denken:
Eerlijk gezegd zou ik wel opletten met gezondheidsproblemen. Schijnbaar is deze extreem achtergebleven met de ontwikkeling tov de broertjes en zusjes. Ik neem aan dat een dierenarts zoiets niet zomaar zegt.
Daarnaast jack hussels met PL, en bij de andere 2 rassen HD. Ik weet niet of dit erg vaak voorkomt? Maar ik zou dit wel mee laten wegen in de beslissing.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Valerie schreef: Eerlijk gezegd zou ik wel opletten met gezondheidsproblemen. Schijnbaar is deze extreem achtergebleven met de ontwikkeling tov de broertjes en zusjes. Ik neem aan dat een dierenarts zoiets niet zomaar zegt.
Daarnaast jack hussels met PL, en bij de andere 2 rassen HD. Ik weet niet of dit erg vaak voorkomt? Maar ik zou dit wel mee laten wegen in de beslissing.
Het is wel een kruising en ik verwacht ook geen stamboomouders in zo'n combi dus of dat allemaal getest is is maar de vraag.
Natuurlijk kan het dat dit gewoon de kleinste van het nest is en dat ze nog een weekje langer zou blijven. Dat zijn een paar maanden geworden. Maar of ze extreem achter gebleven is zou ik zo direct niet zeggen. Er is er toch altijd één de kleinste?

Maar ik wil me ook geen kleine ongezonde achterblijf pup laten aansmeren. Ik ben met Diesel gelijk naar de DA gereden toen we hem opgehaald hebben en dat ben ik van plan om te doen met elke hond die hier binnen komt. En ik sta erop dat er een week proeftijd op papier staat. In de eerste plaats om te kijken of het met Diesel werkt en zo heb ik ruim de tijd om een grondig onderzoek te laten doen bij de DA.

Natuurlijk gaan we eerst rustig kijken. Er is geen haast bij maar de kruising lijkt me wel leuk :-)
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Het lijkt me een heel leuk hondje, ook een grappige kruising :D
Ik denk dat deze pup qua energielevel goed past bij jouw wensen.
En een leuke kruising is altijd toppie (mijn idee) inderdaad weet je niet hoe het met erfelijke gebreken zit, maar dat weet je ook niet met alle rashonden of andere herplaatsers (buitenlandse bijv.)

Ik vind het een schattig hondje! :D
Afbeelding
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Even mijn mening...... :lol1:
Loop je niet veel te hard van stapel. Het is nog maar zo kort geleden dat je door Diesel gebeten werd en dacht aan herplaatsen en alle bijkomende problemen.
Ik begrijp best de wens van een 2de hond, maar toch niet nú????
Zorg nou eers eens dat de eerste hond écht helemaal stabiel is, want ik ben bang dat je straks wél één van de twee moet herplaatsen.... :roos:
Afbeelding

Happy en Lemmi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben het eigenlijk wel eens met Madred. Rustig aan joh, je hebt nog alle tijd van de wereld.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:roos: hier eigenlijk nog eentje, ik snap het wel als je de tijd middelen en ruimte hebt, maar zorg dan eerst dat je degene die je nu hebt helemaal op de rails hebt, en ga dan verder kijken-
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef::roos: hier eigenlijk nog eentje, ik snap het wel als je de tijd middelen en ruimte hebt, maar zorg dan eerst dat je degene die je nu hebt helemaal op de rails hebt, en ga dan verder kijken-
Nou, ja, dat gaat op zich nog. Bij mij is een tweede hond juist onderdeel van haar 100% op de rails krijgen; maar de omstandigheden er omheen zijn wel stabiel...
dagmar88
Zeer actief

:scratch: Naar wat ik begreep doet haar vriend niks met de hond, wil het op school niet werken en is door alle stress het huishouden doen al zwaar. Daarbij weet ze niet of ze gaat verhuizen of tijdelijk werken in plaats van naar school...

Ik snap echt dat ze er een tweede bij wil, maar ik zou daar zelf een half jaartje mee wachten. Of in ieder geval tot je een idee hebt wat volgend jaar gaat brengen qua leefsituatie.
sTefaniA
Zeer actief

madred schreef:Even mijn mening...... :lol1:
Loop je niet veel te hard van stapel. Het is nog maar zo kort geleden dat je door Diesel gebeten werd en dacht aan herplaatsen en alle bijkomende problemen.
Ik begrijp best de wens van een 2de hond, maar toch niet nú????
Zorg nou eers eens dat de eerste hond écht helemaal stabiel is, want ik ben bang dat je straks wél één van de twee moet herplaatsen.... :roos:
Ik meen me te herinneren dat ik, toen ik gebeten was, helemaal niet aan herplaatsen dacht. Mijn vriend dacht dat als eerste reactie wel, maar is daarna gekalmeerd en we zijn met een GT begonnen (waar ik nu nog af en toe contact mee heb). Jij hebt toen gezegd dat ik hem beter zou herplaatsen, maar dat heb ik niet gedaan want dat wou ik helemaal niet. Ik wou kijken wat ik verkeerd had gedaan en na de eerste schrik heb ik me nog meer ingezet voor hem. Ik kan me sindsdien geen incident meer herinneren. Hij is wat opdringerig naar onbekende honden en hij luistert niet goed als hij buiten is, maar zijn voernijd is helemaal weg en ik heb eigenlijk nooit meer zo'n grote problemen met hem gehad. Hij is niet de makkelijkste maar ik begrijp hem steeds beter en hij mij ook.

Inge O schreef:ik kan me wel iets voorstellen bij stefania haar 'haast'.

ze heeft nu diesel en op wat opstartprobleempjes na loopt dat redelijk, alleen is het in die zin niet haar type hond dat ze er totaal niet mee kan waar ze op gehoopt had.
niks mis mee, je krijgt niet alles zoals je het wil maar als je dan toch de bedoeling hebt om een tweede hond te nemen kan ik me voorstellen dat je dat dan in dit soort situatie iets sneller zal doen. immers, ook juist door in een tweede hond (hopelijk) wel te vinden wat je zoekt (baasgericht, werkgericht) kan je er denk ik veel makkelijker overheen stappen dat je andere hond niet zo is en is de kans op frustratie daarrond aanzienlijk kleiner.

dat is hoe ik het zie, geen idee natuurlijk of stefania er ook zo over denkt.

reden te meer dat het natuurlijk wel belangrijk is om een goede keuze te maken met nummertje twee, die moet niet perfect zijn maar toch redelijk passen in het beeld wat je voor ogen hebt.
Diesel is op sommige vlakken inderdaad niet wat ik van hem verwacht had, en dan vooral dat hij buitenshuis weinig interesse heeft voor me, maar op andere vlakken is hij een geweldige hond. Hij is slim, wil graag dingen leren en voor me doen (in huis dan), het is een echte knuffel, speelt heel graag en hij maakt me zo vaak aan het lachen. Hij kan zo'n gekke koppen trekken, gaat overal mee naartoe, hij is aanhankelijk, lief, vrolijk..
Misschien dat ik onbewust zijn slechte eigenschappen wel wil verzachten met een hond die meer aan mijn ideaalbeeld voldoet, maar ik wil ook gewoon graag een tweede hond omdat ik dat leuk vind en omdat ik hoop dat Diesel dat ook leuk zal vinden. Als het aan mij lag komen er hier 3 of 4 honden maarja dat kan nu eenmaal niet zo direct.

dagmar88 schreef::scratch: Naar wat ik begreep doet haar vriend niks met de hond, wil het op school niet werken en is door alle stress het huishouden doen al zwaar. Daarbij weet ze niet of ze gaat verhuizen of tijdelijk werken in plaats van naar school...

Ik snap echt dat ze er een tweede bij wil, maar ik zou daar zelf een half jaartje mee wachten. Of in ieder geval tot je een idee hebt wat volgend jaar gaat brengen qua leefsituatie.
Ik ga helemaal niet verhuizen? Ik weet gewoon niet goed of ik dit jaar nog wel ga afmaken op deze school. Diesel is juist mijn manier van ontspannen als het wat moeilijk gaat. Een wandeling maken, een fietstocht met hem of gewoon knuffelen en spelen, dat doet me goed. Ik ben blij dat ik wat kan doen met hem.
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik verbaas me wel hoor, eerst zeg je in je eerste bericht dat je wat uit te zoeken hebt de komende 8 maand. En nu bel je al achter een pubertje aan?!

Maar ik snap het ook wel weer. Timber is hier op bijna dezelfde manier gekomen. Alleen het verschil was dat ik Timber zelf opgevoed heb en later bij mijn ouders heb gelaten en nog wat later weer overgenomen heb.
Zelf zou ik er wel voor kiezen om je huidige hond wat volwassener te laten worden en even nog een half jaartje aan te kijken hoe hij zich ontwikkeld.
En dan eens kijken voor een hondje erbij.
Zeker om te zorgen dat Diesel dan nog wat stabieler is maar ook om te zorgen dat je echt de juiste keuze neemt om een bepaald karakter bij diesel te zetten.
sTefaniA
Zeer actief

Wel, ik heb nog geen afspraak of wat dan ook gemaakt met die mensen. Ik weet niet waarom maar ik heb er geen goed gevoel over.
Ik overhaast het soms wel, dan zie ik een hond en dan bel ik gelijk en dan een uurtje erna denk ik bij mezelf, nee niet goed...
Ik ben in eerste instantie wel enthousiast en dan ga ik nadenken en dan is het toch niks :19:

Als bij toeval kwam ik gisteren in contact met iemand die moet verhuizen en hun 4 jarige golden teef niet mee kunnen nemen. Die persoon woont dan nog eens vlakbij en nu brult mijn hart dat ik moet gaan kijken naar dat meisje.
Afbeelding
*Jolanda*

sTefaniA schreef:Wel, ik heb nog geen afspraak of wat dan ook gemaakt met die mensen. Ik weet niet waarom maar ik heb er geen goed gevoel over.
Ik overhaast het soms wel, dan zie ik een hond en dan bel ik gelijk en dan een uurtje erna denk ik bij mezelf, nee niet goed...
Ik ben in eerste instantie wel enthousiast en dan ga ik nadenken en dan is het toch niks :19:

Als bij toeval kwam ik gisteren in contact met iemand die moet verhuizen en hun 4 jarige golden teef niet mee kunnen nemen. Die persoon woont dan nog eens vlakbij en nu brult mijn hart dat ik moet gaan kijken naar dat meisje.

Als je geen goed gevoel hebt bij de pup dan alsjeblieft niet doen!
Als je graag een golden wilt hebben dan moet je daarvoor gaan absoluut maar je moet het echt niet overhaasten. Als deze mensen hun teef niet mee kunnen nemen en ze wonen vlakbij kun je de hond misschien af en toe eens over de vloer krijgen of oppassen op het hondje? of een proef periode afspreken zodat je zeker weet dat de hond goed bij je past.
En is het teefje toch niet wat je van haar verwachtte dan moet je er ook gewoon vanaf zien zodat je straks niet met twee honden zit die niet optimaal bij je passen.
sTefaniA
Zeer actief

*Jolanda* schreef:
sTefaniA schreef:Wel, ik heb nog geen afspraak of wat dan ook gemaakt met die mensen. Ik weet niet waarom maar ik heb er geen goed gevoel over.

Als je graag een golden wilt hebben dan moet je daarvoor gaan absoluut maar je moet het echt niet overhaasten. Als deze mensen hun teef niet mee kunnen nemen en ze wonen vlakbij kun je de hond misschien af en toe eens over de vloer krijgen of oppassen op het hondje? of een proef periode afspreken zodat je zeker weet dat de hond goed bij je past.
En is het teefje toch niet wat je van haar verwachtte dan moet je er ook gewoon vanaf zien zodat je straks niet met twee honden zit die niet optimaal bij je passen.
Eigenlijk zou ik sowieso niet naar pups mogen kijken want dat is geen goed idee, maar sommige zijn zo leuk :mrgreen:
Ik bedenk me dan telkens weer, niet doen, geen pup, zoek een ouder teefje... En nu komt die golden dame op mijn pad.

Een golden is hier ook welkom, dat is een ras dat we allebei leuk vinden. Een labrador vind mijn vriend dan weer te lomp :19: terwijl hij anders wel op lompe honden valt. Ik heb ook al zitten uitkijken voor een golden teefje en dit is de eerste die in het plaatje lijkt te passen. Dat zeg ik heel voorzichtig hoor. Ik heb ook nog geen afspraak gemaakt om haar te ontmoeten.
Afbeelding
*Jolanda*

sTefaniA schreef:
*Jolanda* schreef:

Eigenlijk zou ik sowieso niet naar pups mogen kijken want dat is geen goed idee, maar sommige zijn zo leuk :mrgreen:
Ik bedenk me dan telkens weer, niet doen, geen pup, zoek een ouder teefje... En nu komt die golden dame op mijn pad.

Een golden is hier ook welkom, dat is een ras dat we allebei leuk vinden. Een labrador vind mijn vriend dan weer te lomp :19: terwijl hij anders wel op lompe honden valt. Ik heb ook al zitten uitkijken voor een golden teefje en dit is de eerste die in het plaatje lijkt te passen. Dat zeg ik heel voorzichtig hoor. Ik heb ook nog geen afspraak gemaakt om haar te ontmoeten.
Laat het allemaal dan nog even bezinken.
Slaap er nog een aantal nachtjes over. En probeer dan met je verstand naar het GR teefje te kijken en of ze in jullie situatie zou passen.
Als er ook maar iets is waaraan je twijfelt dan zeg ik niet doen.
Ik spreek uit eerste hand dat goldens niet de honden zijn die voorgehouden worden te zijn. Ik heb nl mijn handen vol aan Timber en Magic is een piece of cake.
Dus blijf vooral met je verstand kijken ook naar Diesel uiteraard! En of je ook echt een Golden wilt hebben. Zie ook de nadelen ervan in. Want je moet geen spijt krijgen van het ras wat je in huis neemt omdat je eigenlijk gewoon graag een tweede hond wilt hebben.
En de teef komt nu op je pad maar over 6 maand komt er ook wel weer eentje op je pad.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

sTefaniA schreef:
*Jolanda* schreef:

*even niet helemaal up-to date*
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 07 jan 2011 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

het ging volgens mij niet meer om de kruising pup maar om een volwassen golden dame...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

dagmar88 schreef:het ging volgens mij niet meer om de kruising pup maar om een volwassen golden dame...
Oh mijn excuses, gaat een beetje te rap voor mij :N: :mrgreen:
sTefaniA
Zeer actief

Aimee schreef:
dagmar88 schreef:het ging volgens mij niet meer om de kruising pup maar om een volwassen golden dame...
Voor mij eerlijk gezegd ook hoor :roos: kom ik opeens die mensen tegen die moeten verhuizen en hun golden herplaatsen..
Ik moet er een weekje over slapen. Gaat me veel te snel.
Afbeelding
*Jolanda*

sTefaniA schreef:
Aimee schreef:
Voor mij eerlijk gezegd ook hoor :roos: kom ik opeens die mensen tegen die moeten verhuizen en hun golden herplaatsen..
Ik moet er een weekje over slapen. Gaat me veel te snel.

Goede keuze, rem jezelf gewoon even af als je merkt dat het te snel gaat.
Stop even en kijk er met je verstand naar ipv je gevoel.
sTefaniA
Zeer actief

Nou we zijn nu 5 dagen verder en het golden meisje zit nog altijd in mijn hoofd. Ik heb nog niks afgesproken met die mensen, want ik wil het echt niet overhaasten en ik ga toch sowieso nog een paar dagen nadenken over alles. De eigenaars hebben ook niet echt haast maar hebben al aangegeven dat ze wel eens hier naartoe willen komen om gezellig te babbelen en eens kennis te maken. Dat vind ik wel fijn dat zij voorstellen om langs te komen om elkaar eens te zien. Moest het eventueel wat worden dan kunnen zij ook zien waar hun hond naartoe gaat en dat vinden ze belangrijk en ik ook.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Als je er echt over na denkt zou ik gewoon met de eigenaren afspreken om eens samen met allebei de hondjes te gaan wandelen.
Dan zie jij meteen hoe ze samen zijn en hoe zij zich gedraagt naar haar baasjes toe.
sTefaniA
Zeer actief

dagmar88 schreef:Als je er echt over na denkt zou ik gewoon met de eigenaren afspreken om eens samen met allebei de hondjes te gaan wandelen.
Dan zie jij meteen hoe ze samen zijn en hoe zij zich gedraagt naar haar baasjes toe.
Ja ik denk er nog steeds over maar ik heb bewust nog niks afgesproken omdat ik er wel zeker van wil zijn en niks wil overhaasten. En ik wil natuurlijk ook zeker weten dat het voor Diesel leuk is om er een tweede hond bij te hebben. Met de hond van mijn ouders gaat het goed al ging dat de eerste kennismaking niet zo goed, hij probeerde toen telkens op haar te rijden en trok zich niks aan van de correcties die hij toen kreeg. Maar nu kunnen ze samen los in huis, alleen wil Diesel graag spelen maar dat wil de andere hond niet. Hij reageert nu wel als hij een snauw krijgt, dan spurt hij gillend onder de tafel, de sul.

Wandelen met andere honden gaat goed, hij wil weleens te enthousiast kennis maken maar als de hond wat groter is dan hem en niet heel erg onderdanig is dan krijgt hij een grom en dan wordt hij direct rustiger. Tijdens het wandelen zelf wil hij weleens snuffelen of spelen maar hij doet eigenlijk gewoon zijn ding en laat de andere hond met rust als die geen contact wil.

Hij is gewoon zo speels en happy als hij bij een andere hond is, hij heeft hier in de straat een vriendinnetje die hij soms tegen komt en dan is het dolle pret. Dat teefje is groter dan hem en heel lief en ze gaat liggen als ze hem ziet. Als we er dan zijn dan gaan ze snuffelen, spelbuigingen maken en springen en rennen met zo'n blije bek en dan wappert zijn tong er achteraan. Alleen met pups en kleine hondjes gaat het niet zo goed omdat hij dan nogal overheersend en opdringerig wordt.

Hij heeft in huis ook geen last van baknijd meer, zowel naar ons als naar de hond van mijn ouders. Als hij een brokje uit haar bak probeert te pikken (haar bak is heilig) dan kijkt ze heel lelijk naar hem en dan druipt hij af. Als hij op de een of andere manier erin slaagt om ongezien bij de bak te komen en ze ziet het dan komt ze erbij, kijkt weer lelijk en dan gaat hij ook weg. Als hij een speeltje heeft dat hij niet wil delen dan draait hij zich weg en gromt, waarop de andere hond weggaat.

Ik heb in zijn gedrag naar honden toe eigenlijk geen echte problemen ontdekt. Behalve dan dat hij continu wil rijden op (onzekere) kleine honden.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Ik ben na een weekje nadenken toch een keer gaan wandelen met het baasje en met de teef.
Jammer genoeg was zij gestresst en bang, en niet sociaal naar andere honden.

We zijn allebei apart gaan wandelen en dan zijn we elkaar onderweg tegen gekomen. Diesel begon te kwispelen toen hij haar zag maar hij kreeg geneens de kans om te snuffelen. Ze ging direct in lijn hangen en vloog uit naar Diesel, gelukkig had de baas haar vast want ik ben er zeker van dat ze hem gebeten zou hebben. Ze begon ook als een gek te blaffen waarop Diesel natuurlijk terug begon te blaffen. Daarna wou Diesel helemaal niks meer van haar weten. Nouja dat ging ook niet want ze werd zowat hysterisch toen ze hem zag, en we waren niet eens dichtbij. Ze stond echt met haar lip opgetrokken te borstelen. Baasje had haar ook helemaal niet onder controle, ze bleef maar in de lijn hangen en blaffen en haar lip optrekken en negeerde alle commando's.

Ik stond ondertussen een eindje verderop en heb Diesel netjes laten zitten en heb hem wat oefeningen laten doen zodat hij zijn aandacht op mij gericht had. Hij was wel geschrokken maar de koekjes gingen er nog goed in. Dan heb ik hem naar huis gedaan en ben nog even met de baas gaan praten. Die meneer zei dat hij niet verwacht had dat ze zo agressief ging doen, hij schrok echt van zijn eigen hond. Hij vertelde daarna wel dat ze eigenlijk nooit echt tijd voor haar gehad hadden en dat ze haar eigenlijk niet gesocialiseerd hadden. Terwijl zijn vrouw me dat anders verteld had. Ik denk dat hij gehoopt had dat ik haar direct mee kon nemen. Maar ik kan helemaal niks met een onstabiele, asociale teef die bang is van andere honden. Dat zoek ik niet en Diesel was er helemaal niet blij mee. Hij is zo gek op teven maar van deze was hij zelfs wat bang denk ik.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jeetje wat zonde zeg. Zo zie je maar hoe erg mensen de waarheid verdraaien.
sTefaniA
Zeer actief

Valerie schreef:Jeetje wat zonde zeg. Zo zie je maar hoe erg mensen de waarheid verdraaien.
Ja ik vond het echt jammer. Het leek me wel een lieve hond maar het arme ding was zo bang, het leek wel alsof ze nog nooit buiten geweest was. Toen die man me achteraf vertelde dat ze bijna altijd alleen buiten zit als ze gaan werken en dat ze enkel met haar wandelen in het weekend, ja toen vielen voor mij de stukjes op hun plaats. Ze wilde geeneens een snoepje aannemen, die hond was gewoon bang van alles.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

sTefaniA schreef:
Valerie schreef:Jeetje wat zonde zeg. Zo zie je maar hoe erg mensen de waarheid verdraaien.
Ja ik vond het echt jammer. Het leek me wel een lieve hond maar het arme ding was zo bang, het leek wel alsof ze nog nooit buiten geweest was. Toen die man me achteraf vertelde dat ze bijna altijd alleen buiten zit als ze gaan werken en dat ze enkel met haar wandelen in het weekend, ja toen vielen voor mij de stukjes op hun plaats. Ze wilde geeneens een snoepje aannemen, die hond was gewoon bang van alles.
Sjezus wat ontzettend zielig voor die hond zeg :( :( Ik hoop dat ze toch een fijn baasje zal vinden die veel tijd in haar gaat steken. Toen Django hier kwam, wist hij niet eens wat gras was, met alleen blokje om. Het is heel mooi en ontroerend om te zien hoe een hond kan opbloeien als je zo'n beest dan binnen een paar weken met stokken ziet sjouwen in een weiland. dat gun ik die hond ook, maar als 2e hond bij Diesel lijkt het me idd geen handige keus. Maar echt: die ideale 2e hond voor jullie komt nog wel hoor :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
sTefaniA
Zeer actief

Expecting schreef: Sjezus wat ontzettend zielig voor die hond zeg :( :( Ik hoop dat ze toch een fijn baasje zal vinden die veel tijd in haar gaat steken. Toen Django hier kwam, wist hij niet eens wat gras was, met alleen blokje om. Het is heel mooi en ontroerend om te zien hoe een hond kan opbloeien als je zo'n beest dan binnen een paar weken met stokken ziet sjouwen in een weiland. dat gun ik die hond ook, maar als 2e hond bij Diesel lijkt het me idd geen handige keus. Maar echt: die ideale 2e hond voor jullie komt nog wel hoor :ok:
Toen Diesel hier kwam was hij ook hyperactief, hij had ontzettend lange nagels en was na een half uur wandelen helemaal kapot. Hij heeft bij zijn andere baasjes overdag in een buitenkennel gewoond en er werd nooit met hem gewandeld. En hoe erg ik het ook vind voor de andere hond, ik kan het gewoon niet maken om haar nu bij Diesel te zetten. Als ze erbij had gekund dan had ze hem gebeten, daar ben ik zeker van. Een hond die vol in de lijn hangt met opgetrokken lip en open bek en oren naar achter, die gaat niet opeens lekker snuffelen. En ik had stiekem verwacht dat Diesel de vervelende hond zou zijn...
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik geef je helemaal gelijk hoor, als je al een hond hebt dan is die afweging ook anders denk ik :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
sTefaniA
Zeer actief

:I:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Chusa, een teef van bijna 2 jaar oud en ze is volgens de beschrijving lief, vrolijk en heel goed met andere honden en mensen.
Is het geen plaatje :D Ze sprong direct in het oog hier, ik vind haar erg leuk!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”