Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

High Energy brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

High Energy brokken

Ongelezen bericht door poembaa »

Hoi,
Ik heb al enige jaren mijn honden op brokken. High Energy, anders worden ze te mager. Nou is Chasin' een rare. Gaat maaaanden goed en dan weer niet. Nu is er iets in de samenstelling veranderd van het voer dat ik altijd geef (Eukanuba Jogging/Agility) en hij is regelmatig aan de dunne én als ik hem de "normale" hoeveelheid geef, gaat hij ook aan de race. Met andere woorden, hij krijgt te weinig en wordt dus te mager. Ik moet over op een ander voer. Ik heb even op google gekeken en Royal Canin heeft ook twee verschillende Energy voeren. Heeft er iemand daar ervaring mee? Of iemand die ervaring heeft met een ander merk dat ook high Energy brokken geeft? OVerigens, ik zie hier bijna alleen maar "vers vlees" berichtjes. Dat gaat deze Suus niet doen. Rhythm staat er half op, omdat hij anders helemaal niet eet. Meer vriezer ruimte heb ik gewoon niet. Ooit, als ik een ander huis heb, kan ik in de schuur wel een grote dieplader zetten (als dat moet he, want ik ben echt een brokjes-mens). Maar nu gaat hem dat echt niet worden ......

Wie heeft er nog goeie tips ?!
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
ralf
Actief

Re: High Energy brokken

Ongelezen bericht door ralf »

Je kan lamsvet bij de broeken doen....(dat neemt weinig plaats in in vriezer)
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

de energy van Greenheart is een hele goede of de fitniss van Hills.

de energy van Royal Canin deed niks bij Remy maar de Fitness van Hills is hij heel erg op bijgekomen.

hij krijgt momenteel de energy van greenheart en dat gaat perfect. hij eet het goed en heeft hele goede ontlasting
groetjes Tamara
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo doet het erg goed op Cavom, gewoon de compleet versie. Daar zit ook gewoon net wat meer in zodat we hem goed op gewicht kregen (en houden). Werkt hier prima en het is niet absurd duur :ok:
poembaa
Zeer actief
Contacteer:

Cavom vind ik zo lijken op paardenvoer, dat lijkt me niks. hihi, jawel, ik ben een consument die vindt dat het er ook voor mensen lekker uit moet zien haha.
Greenheart ziet er goed uit ja, maar niet echt verkrijgbaar hier. Maar anders moet ik amar naar Gouda gaan rijden, da's nog wel te doen denk ik. De fokker is aan het informeren hoe het zit met de performance van ProPlan. Ben benieuwd.
Bedankt voor de reacties!
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Mera dog heeft ook een high energy brok. Anita geeft het ook aan Hebbuz en Sticker.

Wat geef je voor vers? Kivo is wat vetter, daar blijven mijn honden mooi op gewicht van. Als ik alleen brokken zou geven, dan zou ik overstappen op een high energy brok.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wij voeren "Carocroc Premium Lam & Rijst Special Power" dit krijgen ze bij ons allemaal en wij voeren altijd meer dan voorgeschreven.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
poembaa
Zeer actief
Contacteer:

Ik geef meestal Energique, maar nu ligt er Duck in de vriezer (Energique was op). Dat kun je in partjes ontdooien. Veel van die andere zit op rollen en dan zit ik met zo'n hoop ontdooid vlees in mijn koelkast. Jakkes, dan eet ik zelf niks meer uit die koelkast hoor, iieegghhhh hahaha. Alleen Rhythm krijgt (half) vlees. Chasin' niet, omdat ik dan veel te veel vlees moet hebben. Vind het op zich wel altijd aantrekkelijk. Maar .. ook wel duur hoor, en een hoop gedoe! Heb ooit eens makreel gekregen van een vriendin. Chasin' uiteraard meteen aan de dunne, maar Rhythm vond het zaaalig. Maar dan dat ontdooien en in je koelkast bewaren. Gatver, alles stonk naar vis!
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx

Afbeelding
carla
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carla »

Mijn zoon heeft twee honden die allebei het zelfde krijgen n.l. Smolke Active, anders worden ze te mager, ze doen het er heel goed op!
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

poembaa schreef:Ik geef meestal Energique, maar nu ligt er Duck in de vriezer (Energique was op). Dat kun je in partjes ontdooien. Veel van die andere zit op rollen en dan zit ik met zo'n hoop ontdooid vlees in mijn koelkast. Jakkes, dan eet ik zelf niks meer uit die koelkast hoor, iieegghhhh hahaha. Alleen Rhythm krijgt (half) vlees. Chasin' niet, omdat ik dan veel te veel vlees moet hebben. Vind het op zich wel altijd aantrekkelijk. Maar .. ook wel duur hoor, en een hoop gedoe! Heb ooit eens makreel gekregen van een vriendin. Chasin' uiteraard meteen aan de dunne, maar Rhythm vond het zaaalig. Maar dan dat ontdooien en in je koelkast bewaren. Gatver, alles stonk naar vis!
Hier eten ze nu een hele rol met zijn drieën op per keer. Dus geen restanten meer in de koelkast. Maar in een afgesloten bak, had ik er geen last van in de koelkast. Energique heb je toch al verschillende soorten van? Heb het aan Rowan gegeven in het begin. Maar twee verschillende dingen voeren is niet echt mijn ding, ben nogal van het praktische, dus toen die doos leeg was, hem ook op de kivo gezet.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Contacteer:

Hihi, maar het gaat om Chasin', niet om Rhythm. En mijn vriezer is te klein voor 2 honden op KVV. Ik heb nu een halve hond erop en dat gaat net in het vriezertje .....
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

poembaa schreef:Cavom vind ik zo lijken op paardenvoer, dat lijkt me niks. hihi, jawel, ik ben een consument die vindt dat het er ook voor mensen lekker uit moet zien haha.
Greenheart ziet er goed uit ja, maar niet echt verkrijgbaar hier. Maar anders moet ik amar naar Gouda gaan rijden, da's nog wel te doen denk ik. De fokker is aan het informeren hoe het zit met de performance van ProPlan. Ben benieuwd.
Bedankt voor de reacties!
ik ook, daarom voer ik vers ;). ik zit nu op een flat en heb ook geen vriezerruimte maar ik ga vaak naar de super, smuldier en kippen zin er altijd wel.
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Contacteer:

Ja, zeg, het moet er lekker uit ZIEN. Ik moet het vooral niet ruiken whahaha !!!
(nee hoor, geintje, als ik ruimte had voor zo'n grote kist, zou ik Chase ook proberen op vers....)
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx

Afbeelding
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Energique heeft inmiddels ook worsten (rodi achtig) die je buiten de koelkast kunt bewaren, misschien is dat een idee?
Het is nog wel vrij nieuw maar ik heb het op de show bij hun stand gekocht en de honden zijn er gek op én het is nog goed ook.
Wat betreft brokken voeren wij Orijen en dat icm Energique hamburgers (diepvries) of Carnibest, wat betreft brok hebben wij bij Orijen een goed gevoel er is nl geen diepvries vlees in de brokken verwerkt.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah heeft een periode op RC High Energy gestaan en deed het er prima op :D Ook andere honden die het daarna zijn gaan krijgen, doen het er prima op. Het zijn allemaal wel sporthonden
Perry en Noah

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Mikey hier kreeg altijd Nutro High Performance. Is echter uit de handel genomen en hij heeft echt een high energy brok nodig om op gewicht te blijven. Hen verschillende geprobeerd, ook proplan, maar niets beviel mij goed.
Hij verdomd het om rauw te eten, tenminste niets wat ook nog maar lijkt op het oorspronkelijke dier. Zelf een vuile lap pens weigert mijnheer categorisch.
Maar nu zit hij voornamelijk op smuldier. Hij krijgt 3 pakjes (1200gr.) per dag, vlees compleet en pens compleet. Vaak aangevuld met schapenvet en ook regelmatig gemengd met brokken Nutro lam en rijst.
Hij is nu 7 jaar en eindelijk niet meer graatmager, ik heb ook een ieniemienie vriezertje, maar gelukkig is het al weken ijskoud, dus ik sloeg nu grote hoeveelheden in bij de super en donderde een kratje vol buiten neer. Ik ontdooi ze niet in de koelkast, maar gewoon in een afwasbak op het aanrecht, elke dag 5-6 pakjes, voor alle 3. Nu het weer gaat dooien moet ik helaas weer wat vaker naar de supermarkt, maar het is niet anders. Hij doet het er super op, en heeft het ook echt nodig met zijn werk en zijn enorme energieke leven.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”