Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vergeefse zoektocht naar eigenaar hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

RHEDEN - Erik Rubens uit Rheden zoekt al sinds zaterdag vergeefs naar de eigenaar van de hond die hij die dag vond bij de Veerweg in zijn woonplaats. Hij denkt dat het dier, dat recent nog puppies moet hebben gehad, vreselijk wordt gemist. Dat de hond recent jongen heeft gehad is volgens Rubens vastgesteld door een dierenarts.

Rubens verwacht dat de puppies niet meer leven.

De Rhedenaar heeft inmiddels de dierenambulance van Arnhem en die van Doesburg ingeschakeld maar kreeg daar te horen dat niemand een hond mist. Ook een oproep op de website van Amevidi, stichting voor vermiste dieren, heeft tot nu toe geen resultaat. Het inschakelen van internetvriendennetwerk Hyves hielp evenmin. Op briefjes die hij ophing bij de supermarkt en in winkels kwam geen reactie.

Omdat de viervoeter geen vlieg kwaad doet overweegt de dierenliefhebber het te houden als zich niemand meldt.

Wie meer weet over de hond kan mailen naar deborah8@upcmail.com

Afbeelding

Bron:www.degelderlander.nl
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Vergeefse zoektocht naar eigenaar hond

Ongelezen bericht door Irisz »

Onbegrijpelijk... :-(
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

nou inderdaad ongelooflijk..
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Triest altijd.. net zoals die honden in het asiel die gevonden zijn. 2 weken moeten ze dan nog blijven..en niemand die naar ze op zoek is :(
Snap dat echt niet, vaak ook nog leuke, sociale honden.
Ik ben in ieder geval blij met die dumphondjes.. heb zelf de leukste uit het asiel gehaald :pffff:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik snap het niet hoor.Als je hond net pups heeft gehad en ze is ineens weg,dan zoek je toch stad en land af om haar terug te vinden?
Tenzij je broodfokker bent en zo van je teven af wilt komen.
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

In ieder geval goed om te horen dat de jongen die het dier gevonden heeft haar ook wil houden als niemand zich meldt..

bah ik kan hier altijd zo boos om worden
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden hier in het Stiphoutse bos ook kleine witte hondjes uitgezet waren, ook afkomstig van broodfok, zover ik weet hebben ze ze niet kunnen vangen ivm de schuwheid van de hondjes
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ik denk dat een broodfokker zijn honden kaalscheert en er niet min of meer een modelletje in brengt.
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

Rosita Compagner schreef:ik denk dat een broodfokker zijn honden kaalscheert en er niet min of meer een modelletje in brengt.
juist gezien de foto,is ook mijn 1e reactie broodfok.
denk niet dat een broodfokker de moeite neemt om de honden kaal te scheren, dit beestje ziet er al niet uit.

triest.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

marian* schreef:Ik snap het niet hoor.Als je hond net pups heeft gehad en ze is ineens weg,dan zoek je toch stad en land af om haar terug te vinden?
Of ze waren ongewenst en de pups zijn al lang (ge)dood.

Weet je nog van die vieze bitch die die zwangere hond in een tas van de brug gooide?

Ik hoop dat het hondje een goed adres krijgt maar ik ga er echt niet van uit dat de eigenaar van deze hond gevonden wil worden want dan was dat allang gebeurd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
marian* schreef:Ik snap het niet hoor.Als je hond net pups heeft gehad en ze is ineens weg,dan zoek je toch stad en land af om haar terug te vinden?

Weet je nog van die vieze bitch die die zwangere hond in een tas van de brug gooide?

Ik hoop dat het hondje een goed adres krijgt maar ik ga er echt niet van uit dat de eigenaar van deze hond gevonden wil worden want dan was dat allang gebeurd.
Net zoals bij die doodgereden Draadhaar die geen chip zou hebben zeker?
En waarvan bleek dat de eigenaar, die een heel eind verderop woonde) zich mottig zocht maar had gemeldt dat zijn hond wel een chip had?
(Had die hond ook, de chipreader van de dierenbescherming was kapot :roll: ).
Dankzij internet is dat uiteindelijk tot een goed (nou ja, goed, hond was dood helaas :( ) resultaat gekomen.

Heeft dit hondje een chip?
En is echt alles nagegaan over mensen die waar dan ook in Nederland of over de grens, naar zo'n (hun) hondje zoeken?
Zo geweldig zijn de communicatiekanalen nou ook weer niet op elkaar afgestemd :?

Ik hoop dat de eigenaar gevonden wordt, door het hondje overal te laten zien op verschillende websites.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

ranetje schreef:
iones schreef:

Net zoals bij die doodgereden Draadhaar die geen chip zou hebben zeker?
En waarvan bleek dat de eigenaar, die een heel eind verderop woonde) zich mottig zocht maar had gemeldt dat zijn hond wel een chip had?
(Had die hond ook, de chipreader van de dierenbescherming was kapot :roll: ).
Dankzij internet is dat uiteindelijk tot een goed (nou ja, goed, hond was dood helaas :( ) resultaat gekomen.

Heeft dit hondje een chip?
En is echt alles nagegaan over mensen die waar dan ook in Nederland of over de grens, naar zo'n (hun) hondje zoeken?
Zo geweldig zijn de communicatiekanalen nou ook weer niet op elkaar afgestemd :?

Ik hoop dat de eigenaar gevonden wordt, door het hondje overal te laten zien op verschillende websites.
meegenomen naar het maltezerforum.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik weet dat het voorkomt dat er wel eens gezocht wordt naar een (nota bene gechipte!!!) hond en dat het plaatselijke asiel verzuimt gegevens vrij te geven en te circuleren (en daar kan ik dus niet bij), maar het komt helaas vaker voor dat niet naar zo'n hond gezocht wordt. Getuige de honden die in het asiel zitten waar nooit naar gevraagd is toen ze gevonden werden.

Ook voor dit hondje is zeker nog niemand opgedoken, of wel?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

niet zo hard roepen allemaal.

Hier is een aantal jaren geleden een van onze herdertjes zoek geraakt. We hebben stad en land afgezocht, alle instanties gebeld om haar als vermist op te geven. Instanties werden op een gegeven moment gek van ons doordat wij maar bleven bellen om te zien of ze terecht was. Het was ijskoud en nat buiten. Op een gegeven moment kregen wij een telefoontje van Amivedi dat ze heel misschien terecht was. Ze leek wel een beetje op onze beschrijving. Adres gehad en telefoon nummer en heel laat in de avond hebben wij die mensen gebeld. Wat bleek. Ze hadden VIP al 3 dagen thuis rond lopen zonder effe te bellen dat ze een hond hadden gevonden. En zo zullen er vast meer mensen zijn.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Dianavdberkt schreef:niet zo hard roepen allemaal.

Hier is een aantal jaren geleden een van onze herdertjes zoek geraakt. We hebben stad en land afgezocht, alle instanties gebeld om haar als vermist op te geven. Instanties werden op een gegeven moment gek van ons doordat wij maar bleven bellen om te zien of ze terecht was. Het was ijskoud en nat buiten. Op een gegeven moment kregen wij een telefoontje van Amivedi dat ze heel misschien terecht was. Ze leek wel een beetje op onze beschrijving. Adres gehad en telefoon nummer en heel laat in de avond hebben wij die mensen gebeld. Wat bleek. Ze hadden VIP al 3 dagen thuis rond lopen zonder effe te bellen dat ze een hond hadden gevonden. En zo zullen er vast meer mensen zijn.
Deze hond is dus wel gevonden en overal aangemeld.
Alleen de eventuele eigenaar niet :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

oef das waar. totaal fout antwoord hihihih. Geen idee waar ik met mn hoofd heb gezeten. :smile: :smile:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Dianavdberkt schreef:oef das waar. totaal fout antwoord hihihih. Geen idee waar ik met mn hoofd heb gezeten. :smile: :smile:
Geeft toch niet? Was een mooi verhaal, met een happy ending :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

heeft eigenaar zich al bekend gemaakt?
Rot hoor, en niet te begrijpen dat je je hond niet gaat zoeken of aanmeld, tenzij je er dus vanaf wilt :ugh:

Ik heb zelf amivedi en dierenambulance nummer in mijn toestel staan. Toen ik een hond vond direct gebeld maar er was toen nog geen melding gemaakt van vermiste hond.
Uiteindelijk na een uur werd ik gebeld dat de eigenaar zich had gemeld.
Vorige week was de buurhond weggerend, samen gaan zoeken, ze was toen denk al een uur weg. Ik vroeg ook of ze amivedi of dierenambulance al had gebeld, van amivedi had ze niet gehoord.
Gelukkig vond ze de hond zelf, maar stel dat iemand anders de hond had gevonden en meegenomen, en net als ik amivedi had gebeld.. dan kon het nog lang duren eer baas en hond herenigd zouden zijn.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Soms is zo'n hondje van een boer of oude dame. Nooit van amivedi gehoord dan en internet is ook iets from space voor die mensen. Dus het kan zomaar zijn dat ze thuis zitten te wachten en briefjes opgehangen hebben. Zal wel niet hoor, maar zo handig als wij allemaal zijn zo onhandig kan een 86 jarige dame zijn bv. Kijk, wij kennen allemaal die instanties wel en kunnen ook internetten. Maar helaas kan niet iedereen dat. Mijn oma had werkelijk niet geweten waar ze moest zoeken als wij haar niet zouden helpen :wink:

Zal wel een dumpertje zijn hoor, daar niet van, maar je kan niet oordelen over andere mensen. :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Even een update.

Degene bij wie de hond nu verblijft heeft zich hier aangemeld maar kan nog niet verder posten,dus heeft ze me een pb gestuurd en later een mailtje:

"hallo

met de hond gaat het redelijk
het eet alleen niet best,we hebben al van alles uit de kast getrokken.
af en toe een worstje en een boterham met worst
ze krijgt nu antibiotica en pilletjes tegen de melkklieren
misschien heeft ze daar wel last van en gaat het zo beter
hier een foto van onze hond en de vondeling zit naast het kussen
ze heeft af en toe een rompertje aan omdat ze natuurlijk nog vloeit".

Afbeelding

Zodra ze zelf hier kan posten zal dat wel gebeuren denk ik.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Het lijkt erop dat het hondje daar zijn plekje al gevonden heeft. MAar die eigenaar gaat zich echt niet meer melden hoor!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Broodfokhondje wat gedumpt is?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”