Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Carlos. Gaat goed!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Uitslagen Carlos

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dit is toch niet het nieuws waar je op gehoopt had :ugh: Sterkte, hopelijk kan je nog een tijd van Carlos genieten :roos:
Perry en Noah

Afbeelding
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bekooij »

bianca83 schreef:Ach jeetje zeg dit wil je helemaal niet horen :( Ik ga heel hard duimen dat er niks heel ergs uit de foto's komt maandag. Je knuffelbeertje moet nog wel heel wat jaartjes bij je blijven en Jara wil haar grote vriendje ook helemaal nog niet missen en wil er nog heel vaak mee wandelen en het water in.
Als er HD uitkomt zou dat wel in het gunstigste geval zijn wat ik van haar begreep, omdat dan de leverwaardes te verklaren zijn. Zei vertelde ook dat met pijnstilling dat hij het dan nog prima een tijdje vol houdt. Als er geen HD uitkomt moeten we verder gaan zoeken!
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh als je hem zo op de foto's ziet van vandaag dan kun je slecht nieuws niet voorstellen...
zo'n levensgenieter.... sterkte hoor.... het wachten tot maandag duurt weer lang....
hopenlijk blijft hij nog lang bij je... met medicatie is nog veel te doen volgens mij....
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

onze hond had ook te hoge leverwaardes ik merkte het doordat ze wat traag werd en ging kwijlen bij het lopen.

ze vertelde mij dat het een ontsteking kon zijn of tumor.

het was belangrijk ook de galzuren te meten die staan in verhouding met de lever. deze waren ook veel te hoog we kregen ontgiftings medicijnen mee en prednison tegen ontsteking.

helaas hielp dit niets en werd ze steeds zieker om er toch achter te komen wat het was hebben we haar laten operen omdat zel al prednison had moesten we dit eerst afbouwen voor een goed beeld.
overal biopten van laten nemen dus lever, darmen en ook vloeistof uit de gal.
uit de kweek bleek dat ze een bacterie in de gal had en daardoor zulke hoge leverwaarden had de lever probeerde het op te lossen zeg maar maar kon het niet aan.

met een week antibiotica was ze weer in orde.
ik heb al vaker meegemaakt dat honden antibiotica kregen ook via infuus doordat er een bacterie ergens zit en de lever het niet aankan.

ik wilde dit even als informatie meegeven

sterkte en hopen dat het meevalt bij onze hond is het alweer anderhalfjaar geleden en we dachten toen echt dat het niet meer beter zou gaan.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ach jeetje arme Carlos :roos: Sterkte! Duimen draaien voor jullie :ok:
Afbeelding
Matje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Matje »

Fijn dat er zo'n uitgebreid onderzoek is gedaan, alleen jammer dat de foto maandag pas gaat. Want dan zit je alsnog in onzekerheid.
Ben benieuwd wat voor verband HD met de lever heeft. Dat zegt me niks nl. (maar ik heb me ook niet verdiept in orgaanwaarden ivh tot heupdysplasie, vandaar dat ik er wel benieuwd naar ben :mrgreen: )
Dat hij minder bespiering heeft zou wel kunnen, maar dat kan ook van ontlasten zijn.
Ook was hij toch erg mager?

Jones zijn zwakke plek is zijn rug, kwam pas achter zijn HD toen hij een warme onderrug had.
Hij compenseert het met zn rug als hij last heeft.

iig heel veel succes maandag :ok:
En beterschap voor Carlos :roos:
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Matje schreef:Fijn dat er zo'n uitgebreid onderzoek is gedaan, alleen jammer dat de foto maandag pas gaat. Want dan zit je alsnog in onzekerheid.
Ben benieuwd wat voor verband HD met de lever heeft. Dat zegt me niks nl. (maar ik heb me ook niet verdiept in orgaanwaarden ivh tot heupdysplasie, vandaar dat ik er wel benieuwd naar ben :mrgreen: )
Dat hij minder bespiering heeft zou wel kunnen, maar dat kan ook van ontlasten zijn.
Ook was hij toch erg mager?

Jones zijn zwakke plek is zijn rug, kwam pas achter zijn HD toen hij een warme onderrug had.

iig heel veel succes maandag :ok:
En beterschap voor Carlos :roos:
Ja was inderdaad jammer dat het niet gelijk kon die foto´s maar ja is niet anders. Het heeft iets met skelet en leverwaarde te maken had ze het over. Hoe en wat precies weet ik ook niet. Ik wacht het verder maar af, kan nu niet veel doen.
Hopen dat maandag alles mee valt!
Afbeelding
Matje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Matje »

Inge O schreef:
Matje schreef:
dat dus :wink: .

sgpt komt ook in de skeletspieren voor en als die beschadigd worden (bij oa. overbelasting) dan zie je dat ook in het bloed.

in die zin zou het ook kunnen dat carlos' waarden na de wandeling vanmiddag hoger lagen dan normaal.
Interessant :ok: Dat klinkt idd logisch.
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Ach nee. :( Dat is niet het nieuws dat je wilt krijgen. Ik vind het zo'n ontzettend leuke hond en hij had zo veel lol vanmiddag. Hij geniet er echt heel erg van en zoiets wil je hem niet afnemen.
Ik ga heel erg hard voor jullie duimen dat het meevalt en dat hij (misschien met pijnstilling) nog heel veel kan genieten van de leuke wandelingen met al zijn vriendjes.
En natuurlijk dat hij ondanks dit nog minstens tien jaar mee gaat, zoals je vanmiddag zei. :J:
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Ik hoop het maar ja als hij niet meer de wandelingen kan doen maar thuis nog wel en dat gaat prima dan neem ik daar genoegen mee! Misschien dan heel afentoe een uitstapje maar dan rustiger aan of niet van die lange wandelingen. Hij heeft vanmiddag weer heerlijk gespeeld in het water maar is het in het vervolg handiger omdat minder lang te doen? Geen idee. We wachten maandag af.
Afbeelding
Yai
Zeer actief

Nu kan je toch even niet meer dan afwachten. En als het echt beter voor hem is dan wordt hij uiteindelijk gelukkiger van het wat rustiger aandoen met af een toe een uitstapje, dan altijd pijn na een hele lange wandeling. Doen wat het beste voor hem is. Heel veel sterkte in ieder geval. :J:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ach en anders doen we gewoon ook korte wandelingen en gaan we lekker op 1 plek hangen. De honden vermaken zich wel. Kan Carlos tenminste ook nog mee. Als er maar wat water is, vind hij het goed :F:
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

_Inge_ schreef:Ach en anders doen we gewoon ook korte wandelingen en gaan we lekker op 1 plek hangen. De honden vermaken zich wel. Kan Carlos tenminste ook nog mee. Als er maar wat water is, vind hij het goed :F:
Goed idee. Zoals na de soestduinen toen we niet ver gewandeld hebben en een tijd op de zelfde plek zijn gebleven had ie weinig tot geen last.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

bekooij schreef:
_Inge_ schreef:Ach en anders doen we gewoon ook korte wandelingen en gaan we lekker op 1 plek hangen. De honden vermaken zich wel. Kan Carlos tenminste ook nog mee. Als er maar wat water is, vind hij het goed :F:
Goed idee. Zoals na de soestduinen toen we niet ver gewandeld hebben en een tijd op de zelfde plek zijn gebleven had ie weinig tot geen last.
Daarom. En anders kunnen degene die wel een rondje willen lopen, bijv. als ik James meeneem moet hij wel ff rennen, eerder gaan en dan spreken we af op het strandje om lekker te hangen. Carlos moet zeker gewoon mee blijven gaan, ook al kan hij dan geen rondje meer mee lopen :ok: Hij moet al die jonge honden onder controle houden :pffff:
Afbeelding
Yai
Zeer actief

_Inge_ schreef:
bekooij schreef:
Daarom. En anders kunnen degene die wel een rondje willen lopen, bijv. als ik James meeneem moet hij wel ff rennen, eerder gaan en dan spreken we af op het strandje om lekker te hangen. Carlos moet zeker gewoon mee blijven gaan, ook al kan hij dan geen rondje meer mee lopen :ok: Hij moet al die jonge honden onder controle houden :pffff:
Daar sluit ik mij helemaal bij aan!
Afbeelding
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

oh niet zo mooi nieuws
ik ga hier heel hard duimen voor carlos :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Succes morgen meis, met Carlos :J: Ik hoop op goed nieuws. :J:
Mijn duimen draaien voor m'n knuffelbeer!
bekooij
Zeer actief

PattyB schreef:Succes morgen meis, met Carlos :J: Ik hoop op goed nieuws. :J:
Mijn duimen draaien voor m'n knuffelbeer!
Thnx patty, gaat goed komen Carlos heeft gelukkig geen idee van morgen. Het schijnt wel pijnlijk te zijn voor ze. Ik geef hem 2 uur van te voren rimadyl en dan hopen dat ie het zonder sedatie kan doen. En dan hem in de watten leggen en in de avond ook nog een keer rimadyl geven. Hopen dat hij snel het mannetje weer is en weer met Senna kan spelen al is het dan met een minder lange wandeling!
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Succes morgen!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
bekooij
Zeer actief

Belle schreef:Succes morgen!
Thnx nu wel een stress nu het dichter bij komt.
Afbeelding
Yai
Zeer actief

Heel veel succes! Boris en ik duimen de hele dag. :J:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Heel veel succes vandaag!
Ik denk aan jullie en zou voor jullie duimen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sterkte en succes vandaag.. :ok: :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Heel veel succes vandaag, ik hoop dat het mee zal gaan vallen.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik vond die foto's maken heel naar omdat ze daarvoor dat bekken in een positie moeten trekken waar het eigenlijk niet meer in 'kan'. Heel veel sterkte dus en houd in je hoofd dat het voor z'n bestwil is. Gelukkig zijn honden kampioen in-het-moment-leven ;).
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Heel veel succes ik duim me helemaal suf dat het gewoon allemaal "mee zal vallen" :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Dank jullie allemaal! Ik moet over een uurtje bij de DA zijn, zijn rimadyl heeft ie al gehad, ik hoop van harte dat het werkt en dat ie met de foto's en vooral daarna er minder last van heeft.
Nou ja nu nog maar even mijn gedachten verzetten want ik ben mezelf aan het gek maken.
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

bekooij schreef:Dank jullie allemaal! Ik moet over een uurtje bij de DA zijn, zijn rimadyl heeft ie al gehad, ik hoop van harte dat het werkt en dat ie met de foto's en vooral daarna er minder last van heeft.
Nou ja nu nog maar even mijn gedachten verzetten want ik ben mezelf aan het gek maken.
In gedachten ben ik bij jullie meis :J: Mijn duimen draaien!
bekooij
Zeer actief

Ik heb net de fokker van Carlos gebeld en gevraagt of het bekend was bij zijn broertjes of zusjes. Helaas heeft hij daar geen actuele gegevens van maar zijn ouders alle 2 hd vrij. De fokker vertelde me dat als ik de foto's heb dat ik hem terug mag bellen en dat we samen naar een oplossing gaan zoeken om hem nog een tijd zonder veel pijn in leven te kunnen houden. De oudste berner bij hun vandaan is 14 en hij zegt daar gaan we op aansturen.
Lieve mensen die gelukkig met mij mee willen denken!
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

Inge O schreef:succes voor straks :ok: !

gaan ze ook nog een keer een bloedonderzoek doen om te kijken wat die leverenzymen doen na rust?
Ik heb eerlijk gezegt geen idee ik ga het vragen of ze dat nog gaan doen. Lijkt me wel handig!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”