en dit is een reu (3 foto's van dezelfde hond)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laat zien wat je mooi vindt.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Laat zien wat je mooi vindt.
Ik vind dit een erg mooie newfoundlanderteef

Liefs Ingrid
Ga nooit weg zonder te praten
Ga nooit heen zonder een zoen
Als je het noodlot zult ontmoeten
Kun je het nooit meer doen
Dat doet soms een hart zo’n pijn
Wat je ’s morgens hebt verlaten
Kan er ’s avonds niet meer zijn.
Ga nooit heen zonder een zoen
Als je het noodlot zult ontmoeten
Kun je het nooit meer doen
Dat doet soms een hart zo’n pijn
Wat je ’s morgens hebt verlaten
Kan er ’s avonds niet meer zijn.
Nanna schreef:

dn dwaos schreef:
Ooit, later als ik groot ben...........

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Jouw hond is ook erg mooi, alleen vind ik die blauwe ogen er nou net niet bij passen maar dat is gewoon een kwestie van smaak toch, verder vind ik die vacht en koppie en alles prachtig.May Linn schreef: En dan mijn ras de border collie![]()
Vind mijn meissie erg mooi in verhouding, alleen iets aan de kleine kant (45cm)
Deze border vind ik ook zo aandoenlijk

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
En een markiesje:

en mijn eigen ventje (op zijn foute oor na dan
)

en mijn eigen ventje (op zijn foute oor na dan

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Welke honden ken je en heb je gezien? Ik ben oprecht geïnteresseerd, ik bedoel dit niet verwijtend o.i.d.Nuyvilaq schreef:Martijn schreef:Hoi Gaby, ik kon het allemaal redelijk snel vinden door op tamaskan en saarloos te googlen (in één zoekopdracht)
Hier staat het ook:
http://the-no-wolf-tamaskan-fable.blogs ... -wolf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tamaskantruth.com/notice.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Het maakt me eigenlijk niet eens zo gek veel uit wat er wel en niet waar is. Als ik lees dat de fokkers van het ras op die manier met de waarheid omgaan heb ik gegeten en gedronken.
Ik trek als het moet morgen nog een schat van een huskykruising uit Spanje dus wat moet ik in vredesnaam met een "tamaskan" waar saarloos, tjech en wolf in zit? Ze roepen met z'n allen dat het zulke vreselijke lieve honden zijn maar dat wordt dus in twijfel getrokken en eerlijk gezegd geloof ik er ook weinig van dat ze in de laatste paar jaar ineens met een ras met een vast karakter op de proppen gekomen zijn.
Ik lees ook al weer over allerlei gezondheidsproblemen, ook bij fokkers die zelf allerlei rotzooi gefokt hebben, en dat schijnt ook al in de doofpot gestopt te worden.
Te veel gedoe. Daar kan niets goeds van komen.
Ik heb heel bewust niet gereageerd tot nu toe maar o.a. is dit de reden dat ik nooit zo'n hond zal nemen....in de husky wereld word gelogen en bedrogen maar in die wereld nog vele malen meer is mijn idee, ik ken er 5 in het echt waarvan er 1 leuk is en de andere sporen qua karakter niet of mankeren medisch van alles.
Ik volg de tamaskan al een behoorlijke tijd en verder ken ik er een aantal van forums wat mij heeft doen besluiten met mijn handen van dat "ras" af te blijven.
Waarmee ik dus niet zeg dat ze allemaal zo zijn, zeker niet.....uit betrouwbare bron weet ik dat die van Rahne een geweldig leuke hond is

Ik heb Konah en Avak en nestgenoten en ouders gezien, geweldige honden. En een aantal andere honden van een fokker in Kroatië en uit Engeland, die ook vriendelijk en baasgericht overkwamen. Ook heb ik de honden gezien van Karen, zij zit ook in de husky's, je kent haar vast.

- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, degene die ik ken zijn allemaal leuke hondjes.-Gaby- schreef:Welke honden ken je en heb je gezien? Ik ben oprecht geïnteresseerd, ik bedoel dit niet verwijtend o.i.d.Nuyvilaq schreef:Ik heb heel bewust niet gereageerd ......uit betrouwbare bron weet ik dat die van Rahne een geweldig leuke hond isMartijn schreef:Hoi Gaby, ik kon het allemaal redelijk snel vinden door op tamaskan en saarloos te googlen (in één zoekopdracht)
Hier staat het ook:
http://the-no-wolf-tamaskan-fable.blogs ... -wolf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tamaskantruth.com/notice.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Het maakt ... komen.![]()
Ik heb Konah en Avak en nestgenoten en ouders gezien, geweldige honden. En een aantal andere honden van een fokker in Kroatië en uit Engeland, die ook vriendelijk en baasgericht overkwamen. Ook heb ik de honden gezien van Karen, zij zit ook in de husky's, je kent haar vast.Ik vond dat ook twee vriendelijke honden. En wat zijn de medische problemen die ze mankeren? Mag ook via pb.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar begrijp ik nu goed dat de Saarloos Djoser de vader is van de hond van Rahne en dat de reu dus DM draagt en de moeder misschien zelfs lijder is van DM? Dat betekent dan toch dat de pups 50% kans hebben om vroegtijdig dood te gaan een zenuw-afbraak? En dat de andere helft zeker drager is van DM? Waarom wordt daar niks over gezegd?
Ik zou nl nogal gestressed zijn als Eva's vader DM droeg achteraf en de moeder misschien zelfs lijder is. Want dan heb ik 50% kans dat Eva niet oud wordt? Lijkt mij nu geen klein probleempje waar je overheen kan stappen. De geteste pups bleken toch al allemaal drager/lijder? Zou er de zenuwen van krijgen zelf.
En ik lees nu ook dat de pupkopers toen ze de pup in huis hadden te horen hebben gekregen dat deze pup een valse stamboom heeft waarop de vader verzonnen is als in Bluestag Apache Horse terwijl die hond niet bestaat. Ik zou een rechtzaak aanspannen zeker gezien het feit dat de hondjes lijders of dragers zullen zijn van een fataal gen waardoor ze verlamd zullen raken als ze lijder zijn. Ik zou toch minstens mijn geld terug willen krijgen aangezien niets hiervan niet op voorhand bekend was bij de uitvoering van de dekking. Of was de fokker niet op de hoogte dat dit een Saarloos was maar in de veronderstelling dat het om en Tamaskan met de naam Apache horse zou gaan? Ik begrijp er dus even niks meer van nu. Wordt wel erg makkelijk overheen gestapt als ik dit zo lees. Zeker het verhaal over DM terwijl er ondertussen vrolijk over gezonde honden gesproken wordt. Blijkbaar is de kans op gezonde honden uit niet geteste ouders erg klein. Als de moederhond werkelijk drager is heb je 25% kans op overlijden van je hond. Is de moeder lijder dan is die kans zelfs 50%
Tot zover het goed infokken van ander bloed zal ik maar zeggen en tot zover de gezondheid van het ras.
Kan ook zijn dat ik hier helemaal verkeerd zit en dingen niet goed begrijp. Normaal gesproken zou ik ook niet zo openlijk praten over andermans honden en andermans fokkerij. Maar omdat ik zelf dolgraag een Tamaskan wilde aanschaffen wil ik nu ook weten wat er met dat ras gebeurd en gaat gebeuren. Dat hoeft van mij niet achter de schermen.
Ik ben zelf overigens niet tegen infokken van vreemd bloed.
Wel tegen informatie op internet die zegt dat er geen wolf in zit of in hele kleine mate. Ook ben ik tegen vervalsing van stambomen en ook ben ik tegen het niet melden van eerlijke info naar pupkopers. Wat me ook stoort is dat er een duidelijke erg prominent deel over karakter genoemd wordt. Dat terwijl het om uitsluitend zeer jonge honden gaat waarvan geen duidelijke overeenkomst te vinden is. Sommigen zijn 50% een ander ras. Waarom staat heel internet dan vol over het uitstekende niet wolfachtige karakter? Dat is wel lichtelijk verneukeratief in mijn ogen. Gelogen eigenlijk. Immers, welk karakter bij dergelijke zeer jonge honden?

Ik zou nl nogal gestressed zijn als Eva's vader DM droeg achteraf en de moeder misschien zelfs lijder is. Want dan heb ik 50% kans dat Eva niet oud wordt? Lijkt mij nu geen klein probleempje waar je overheen kan stappen. De geteste pups bleken toch al allemaal drager/lijder? Zou er de zenuwen van krijgen zelf.

En ik lees nu ook dat de pupkopers toen ze de pup in huis hadden te horen hebben gekregen dat deze pup een valse stamboom heeft waarop de vader verzonnen is als in Bluestag Apache Horse terwijl die hond niet bestaat. Ik zou een rechtzaak aanspannen zeker gezien het feit dat de hondjes lijders of dragers zullen zijn van een fataal gen waardoor ze verlamd zullen raken als ze lijder zijn. Ik zou toch minstens mijn geld terug willen krijgen aangezien niets hiervan niet op voorhand bekend was bij de uitvoering van de dekking. Of was de fokker niet op de hoogte dat dit een Saarloos was maar in de veronderstelling dat het om en Tamaskan met de naam Apache horse zou gaan? Ik begrijp er dus even niks meer van nu. Wordt wel erg makkelijk overheen gestapt als ik dit zo lees. Zeker het verhaal over DM terwijl er ondertussen vrolijk over gezonde honden gesproken wordt. Blijkbaar is de kans op gezonde honden uit niet geteste ouders erg klein. Als de moederhond werkelijk drager is heb je 25% kans op overlijden van je hond. Is de moeder lijder dan is die kans zelfs 50%

Kan ook zijn dat ik hier helemaal verkeerd zit en dingen niet goed begrijp. Normaal gesproken zou ik ook niet zo openlijk praten over andermans honden en andermans fokkerij. Maar omdat ik zelf dolgraag een Tamaskan wilde aanschaffen wil ik nu ook weten wat er met dat ras gebeurd en gaat gebeuren. Dat hoeft van mij niet achter de schermen.
Ik ben zelf overigens niet tegen infokken van vreemd bloed.

-
- Actief
Goeie vertegenwoordiger - naar mijn mening - van de Dogo Argentino.

- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
De moeder van het nest is drager want er zijn meerdere pups getest en daar zaten vrije pups tussen. Mijn Konah is voor zover bekent de enige lijder.. Voordat deze dekking plaatsvond is er nooit gedacht dat DM zou kunnen voorkomen, de meeste fokkers hadden er zelfs nog nooit van gehoord. Ik vind dus niet dat je dit nest op de fokkers kunt aanrekenen wat DM betreft. Er zijn nu wel meerdere honden getest omdat nu dus blijkt dat het in het ras zit, dus nu hoeven er zeker geen lijders meer bij te komen!
- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Maar begrijp ik nu goed dat de Saarloos Djoser de vader is van de hond van Rahne en dat de reu dus DM draagt en de moeder misschien zelfs lijder is van DM? Dat betekent dan toch dat de pups 50% kans hebben om vroegtijdig dood te gaan een zenuw-afbraak? En dat de andere helft zeker drager is van DM? Waarom wordt daar niks over gezegd?![]()
Dat is dus ook om eerlijk te zijn de rede waarom ik niet snap dat alle pups van het nest nog niet getest zijn. Kijk dat ze het niet wisten alla maar als het dan achteraf bekend zou worden test je toch meteen je hond want ik zou dan wel p[ersoonlijk willen weten of mijn hond risico loopt de ziekte te krijgen en hoe eerder je het weet hoe eerder je met de spieropbouw kan beginnen om de ziekte te vertragen.Wel fijn om van Rahne te lezen dat er meer pups al wel getest zijn en er dus vrije tussen zitten wat betekend dat de moederhond idd geen lijdster is maar drager.
En ik lees nu ook dat de pupkopers toen ze de pup in huis hadden te horen hebben gekregen dat deze pup een valse stamboom heeft waarop de vader verzonnen is als in Bluestag Apache Horse terwijl die hond niet bestaat. Ik zou een rechtzaak aanspannen zeker gezien het feit dat de hondjes lijders of dragers zullen zijn van een fataal gen waardoor ze verlamd zullen raken als ze lijder zijn. Ik zou toch minstens mijn geld terug willen krijgen aangezien niets hiervan niet op voorhand bekend was bij de uitvoering van de dekking. Of was de fokker niet op de hoogte dat dit een Saarloos was maar in de veronderstelling dat het om en Tamaskan met de naam Apache horse zou gaan? Ik begrijp er dus even niks meer van nu. Wordt wel erg makkelijk overheen gestapt als ik dit zo lees. Zeker het verhaal over DM terwijl er ondertussen vrolijk over gezonde honden gesproken wordt. Blijkbaar is de kans op gezonde honden uit niet geteste ouders erg klein. Als de moederhond werkelijk drager is heb je 25% kans op overlijden van je hond. Is de moeder lijder dan is die kans zelfs 50%Tot zover het goed infokken van ander bloed zal ik maar zeggen en tot zover de gezondheid van het ras.
De fokker wist wel degelijk dat de vader een Saarloos was en welke. Het enige wat men niet wist tijdens het hele verhaal van de dekking was het hele DM verhaal. Pas na de dekking toen de pups al geboren waren kreeg de eigenaar van de Saarloos een lezing over dit gen en dat er dus een test was. Omdat zij hoorde dat dit 1 van de oudste genetische ziektes is omdat de honden deze dus pas op latere leeftijd krijgen het ook een ziekte is die in alle rassen voorkomt en dus niet alleen bij de Saarloos of tamaskan maar bij ALLE rassen en je dit dus alleen zeker kan weten doormiddel van testen. Niet testen en je kop in het zand steken kan natuurlijk ook werken als het zit niet in mijn ras. Zo reageerde de oprichster van de Tamaskan in eerste instantie toen de eigenaar van de saarloos met dit verhaal kwam. Tegen het advies van diezelfde oprichster heeft zij dus haar Saarloos en 1 van de tamaskan puppen laten testen.
Of wel zowel bij de mensen van de vader hond als de moederhond was dit DM verhaal niet bekend vooraf al zegt de no wolf fable site van wel( ik bedoel ik heb het bewijs van de test gezien en daar staan datums op en labokin heeft echt geen nut om zoiets te vervalsen) Dus men zou alleen een rechtzaak kunnen aangaan wat betrefd de valse papieren maar een ieder die een pup van dit nest hebben denken hier geheel anders over dan jij maar ik snap jou gedachte gang heel goed

Ik ben zelf overigens niet tegen infokken van vreemd bloed.Wel tegen informatie op internet die zegt dat er geen wolf in zit of in hele kleine mate. Ook ben ik tegen vervalsing van stambomen en ook ben ik tegen het niet melden van eerlijke info naar pupkopers. Wat me ook stoort is dat er een duidelijke erg prominent deel over karakter genoemd wordt. Dat terwijl het om uitsluitend zeer jonge honden gaat waarvan geen duidelijke overeenkomst te vinden is. Sommigen zijn 50% een ander ras. Waarom staat heel internet dan vol over het uitstekende niet wolfachtige karakter? Dat is wel lichtelijk verneukeratief in mijn ogen. Gelogen eigenlijk. Immers, welk karakter bij dergelijke zeer jonge honden?
Nou kijk een ieder begint pas te tellen bij 2006 maar de eerste honden zijn geboren in 2002. De honden die nu rondlopen zijn grotendeels dus alweer van ouders die geregistreerd zijn als tamaskan(1e generatie) dus buiten de nesten van de laatste 4 inkruizingen zijn die al niet meer 50% een ander ras

De omschrijving van het karakter is ook gebaseerd op alle honden die geregistreerd zijn als tamaskan en sorry ondanks ik het deels met je eens ben moet ik zeggen dat van alle tamaskans en Aatu's die ik heb gezien het vreemd genoeg toch klopt die omschrijving.
Maar net als jij vind ik het vervalsen van de familieboom en het ontkennen van het wolfcontent wat erin zit ook totaal verkeerd.
Maar goed dat vond de eigenaar van de desbetreffende saarloos dan ook en is om die reden ook geheel uit het wereldje van die TDR geband.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bedankt Tamaskan, voor je wederom zeer duidelijke antwoorden. Ik ben wel blij dat je zegt dat de honden toch die karakters wel hebben over het algemeen. Wel ben ik benieuwd naar het verhaal van Nuyvilaq aangezien die toch blijkbaar andere ervaringen heeft. Stel, ik zou wel een tamaskan willen, waar kan ik dan eerlijkheid en openheid vinden? Nog steeds spreekt het ras mij erg aan als dat karakter geen fabel is. Want dat is voor mij essentieel. Als ik iets niet wil is het een Saarloos. Niks mis mee, maar ik kan niet tegen hun gedrag en het past totaal niet bij mijn huidige honden die zeer zelfverzekerd zijn maar wel makkelijk over te halen tot zenuwen en stress door een andere hond. Zeker mijn herder schroomt niet in te grijpen als er zenuwen in de roedel komen door bv omgevingsfactoren. Een reu Saarloos die buiten gaat aangeven wat eng en wat niet eng is moet ik daar niet bij hebben. Ik wil een stabiele open hond die niet bang is en niet agressief. Een Tjech is dus teveel hond voor mij van een type wat ik niet zou willen.
Van mij hoeft een Tamaskan dus geen puur wolfuiterlijk te hebben. Zou van mij prima meer poolhond mogen bevatten omdat ik dat juist erg fijne goede honden vind. Bestaan er fokkers die niet meedoen met inkruisen van wolfhonden? Of die zich distantiëren van vervalsen van stambomen?
Wat ik begreep is dat de eigenaren pas veel later zijn ingelicht over de vervalste stamboom toch? Begrijp dus niet helemaal goed waarom ze dat niet uitmaakt. Zeker gezien het feit dat ik net het trieste bericht lees dat de hond van Rahne dus ziek zal worden. Dat hangt wel samen met die Saarloos in dit geval en ik vraag me ook af of mensen wel een pup gekocht hadden als er gezegd werd, bedenk wel dat je hond een valse stamboom krijgt en bedenk ook dat je geen Tamaskan koopt maar een halve Saarloos. Dat soort dingen moet je achteraf niet bij mij mee aankomen. Dan wil ik mijn geld terug. Puur principe kwestie overigens want ik zou even dol op de hond zijn. Vind het wel verdrietig om te lezen dat de hond die mij voor dit ras liet vallen een zieke hond is. Een hond met een slechte prognose. Dat terwijl dus overal op internet staat dat het gezonde honden zijn.
Weet jij ook of het verhaal over PRA en HD waar is? Ik heb een aantal youtube filmpjes bekeken en mij valt ineens op dat vrij veel Tamaskans erg beroerd lopen op de achterhand. Zwak en gammel. Zie je dat veel bij dit ras?
Pfff, ik moet zeggen dat ik nog steeds voorlopig totaal geen vertrouwen heb in dit ras. Puur gebaseerd op wat de internet-sites zeggen maar blijkbaar was het verhaal over Bluestag Apache Horse al meteen gewoon waar. En bleek het ook nog eens erg dichtbij te zijn via de hond van Rahne. Dus dat geeft aan dat het geen duimzuigerij is vwbt dit verhaal. De rest vraag ik me dus ook af nu.
Van mij hoeft een Tamaskan dus geen puur wolfuiterlijk te hebben. Zou van mij prima meer poolhond mogen bevatten omdat ik dat juist erg fijne goede honden vind. Bestaan er fokkers die niet meedoen met inkruisen van wolfhonden? Of die zich distantiëren van vervalsen van stambomen?
Wat ik begreep is dat de eigenaren pas veel later zijn ingelicht over de vervalste stamboom toch? Begrijp dus niet helemaal goed waarom ze dat niet uitmaakt. Zeker gezien het feit dat ik net het trieste bericht lees dat de hond van Rahne dus ziek zal worden. Dat hangt wel samen met die Saarloos in dit geval en ik vraag me ook af of mensen wel een pup gekocht hadden als er gezegd werd, bedenk wel dat je hond een valse stamboom krijgt en bedenk ook dat je geen Tamaskan koopt maar een halve Saarloos. Dat soort dingen moet je achteraf niet bij mij mee aankomen. Dan wil ik mijn geld terug. Puur principe kwestie overigens want ik zou even dol op de hond zijn. Vind het wel verdrietig om te lezen dat de hond die mij voor dit ras liet vallen een zieke hond is. Een hond met een slechte prognose. Dat terwijl dus overal op internet staat dat het gezonde honden zijn.
Weet jij ook of het verhaal over PRA en HD waar is? Ik heb een aantal youtube filmpjes bekeken en mij valt ineens op dat vrij veel Tamaskans erg beroerd lopen op de achterhand. Zwak en gammel. Zie je dat veel bij dit ras?
Pfff, ik moet zeggen dat ik nog steeds voorlopig totaal geen vertrouwen heb in dit ras. Puur gebaseerd op wat de internet-sites zeggen maar blijkbaar was het verhaal over Bluestag Apache Horse al meteen gewoon waar. En bleek het ook nog eens erg dichtbij te zijn via de hond van Rahne. Dus dat geeft aan dat het geen duimzuigerij is vwbt dit verhaal. De rest vraag ik me dus ook af nu.

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:

twee in mijn ogen mooie laekense (de tweede is de mama van mijn toekomstige pup) eerste is haar half broer

dan mijn oude ras...deze vind ik mooi

maar kan niet tippen aan deze

RIP mijn lieve mooie niet helemaal rasspecifieke shaggy
en dan is er natuurlijk nog mijn en enige boXHer in haar soort

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-Gaby- schreef:Ik blijf dezelfde foto posten bij dit soort topics, haha. Namelijk deze:
Dit is Rhodins opa, Facahatchee's Chili Twist. Ik vind het een prachtige hond. Qua verhoudingen precies goed, qua kleur prachtig (vind ik dan). En dan die uitstraling...
dit vind ik ook zo'n geweldige hond!!

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Flo'ke
- Zeer actief
ElieVandoorne schreef:Goeie vertegenwoordiger - naar mijn mening - van de Dogo Argentino.
Je hebt smaak

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
PrachtigNanna schreef:

Mijn hemel, toen was ik nog niet eens in de maak.Nanna schreef:Deze poedel heb ik in 1985 in het echt gezien, op de Cruft's. Was meteen onder de indruk.

- Gizmogirl
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
- Contacteer:
Wat een prachtig dier!!! Waarom kunnen die r*tbeesten nou niet los van de lijnNanna schreef:Een zeer veelwinnende Pharaohond, Qing.
Niet alleen een fraaie rasvertegenwoordiger maar eigenlijk ook hoe ik vind dat een HOND eruit zou moeten zien. Nergens overdreven, alles functioneel![]()

- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Contacteer:
Bedankt Tamaskan, voor je wederom zeer duidelijke antwoorden. Ik ben wel blij dat je zegt dat de honden toch die karakters wel hebben over het algemeen. Wel ben ik benieuwd naar het verhaal van Nuyvilaq aangezien die toch blijkbaar andere ervaringen heeft.
Graag gedaan ik hou zelf nu ook eenmaal van duidelijkheid. Ook ben ik benieuwd wat Nuyvilaq te vertellen heeft. Ik weet dat zij de 4 die in nederland zijn van andere forums kent maar zij heeft het over 5. Ook spreekt zij over gezondheids problemen en de 4 die in nederland zijn heeft buiten dat 1(konah) als lijdster DM uit de bus is gekomen en Magu van Karen in zijn eerste maanden met een infectie te kampen heeft gehad zijn er bij deze verder totaal geen gezondheids problemen. Ook ben ikzelf er in nederland en duitsland geen tegen gekomen met gedragsprblemen. Zover ik weet is er maar 1 tamaskan die echt gedragsproblemen heeft en dat is Nuuk.
Verder zijn er in het buitenland een paar met gezondheidsproblemen( 2 met epelepsie waar dus niet mee gefokt word , 1 met adisson waar ook niet mee gefokt word en het verhaal van de ogen komt meer voort uit de rassen waarmee dit ras is opgebouwd gezien er maar 4% hier iets mee heeft van de geteste honden en natuurlijk worden die ook uitgesloten van de fok)
Stel, ik zou wel een tamaskan willen, waar kan ik dan eerlijkheid en openheid vinden? Nog steeds spreekt het ras mij erg aan als dat karakter geen fabel is. Want dat is voor mij essentieel. Als ik iets niet wil is het een Saarloos. Niks mis mee, maar ik kan niet tegen hun gedrag en het past totaal niet bij mijn huidige honden die zeer zelfverzekerd zijn maar wel makkelijk over te halen tot zenuwen en stress door een andere hond. Zeker mijn herder schroomt niet in te grijpen als er zenuwen in de roedel komen door bv omgevingsfactoren. Een reu Saarloos die buiten gaat aangeven wat eng en wat niet eng is moet ik daar niet bij hebben. Ik wil een stabiele open hond die niet bang is en niet agressief. Een Tjech is dus teveel hond voor mij van een type wat ik niet zou willen.
Tja gehele openheid is nu nog moeilijk te vinden. Ik weet wel dat bv als Rahne de ruimte heeft zal die geheel openheid hebben naar haar pupkopers. Zelf zal ik dus geen Tamaskans fokken maar Aatu's wat dus alweer een afsplitsing is van de Tamaskan.
Ja die fokkers zijn er wel maar ja wat als hun honden hebben waarbij het al voorheen gebeurd is zoals dit nest. Ik bedoel Jeager is naar fokker Tarheel gegaan in amerika en is hier tegen zo ook Rahne en zo ook ik. Maar goed we hebben wel allemaal een hond waarmee het is gebeurd snap je.Niet dat we tegen de inkruizing zijn(persoonlijk als het DM verhaal er niet was geweest vind ik nog steeds dat dit nest een goede kruizing is geweest)maar we zijn dus totaal tegen het vervalsen van de afstamming. Soms kan een individuele fokker er weinig mee als zij wel verder willen met een ras.En alleen omdat Rahne dus nederlander is en goed contact had met de Saarloos eigenaar is het zelfs nog maar de vraag of zij in de toekomst nog een hond kan krijgen waarmee ze kan fokken want de TDR heeft ook een tijdlang zeer moeilijk gedaan tegen haar om die reden. Ik hoop voor Rahne dat dat inmiddels is verbeterd.
In elk ras komen gezondheidsproblemen voor. Het enige verschil is dat veel het nog veel beter in de doofpot stoppen door harder tegen een ander ras aan te schoppen. BV ja PRA is een vreselijke ziekte en komt voor bij de Saarloos maar men doet nu net of meer dan 50% van de populatie hiermee te kampen heeft en dit is nu ook echt weer niet zo hoor. Soms is overdrijven om aandacht voor de ziekte te krijgen natuurlijk ook een vak;) En Dm is idd een vreselijke ziekte en hoogtwaarschijnlijk krijgt 99% van de lijders dit ook zeker maar sommige dus pas op een dusdanige leeftijd(sommige pas bij 11 weer andere wel vroeger) Er zijn ook honden die wel degelijk lijder zijn geweest maar hier gelukkig tijdens hun leven nooit last van hebben gehad simpelweg omdat ze al waren overleden voordat de ziekte zich kon uiten.Maar dat bijvoorbeeld het DM gen meer voorkomt onder de verschillende rassen dan het PRA of Catarac hoor je ook verder niemand over snap je. Het is natuurlijk ook maar net waar een groep de klemtoon op wil hebben of juist niet en ik heb zoiets van jongens doe met zijn alle niet zo maf genetische ziektes zijn er nu eenmaal en niet alleen onder de dieren dus doe er gewoon open over en niet zo debiel over. Juist met de openheid erover kan je de percentages terug dringen en niet met ruzie maken en/of je kop in het zand steken. Het is natuurlijk niet voor niets dat een groot deel van de wetenschappers tegen het beeld van de rashond is................Terwijl als ze met zijn alle de jaren 40 stijfheid eens van zich afgooien en meer laten zien dat ze het ook allemaal serieus nemen door te testen ook al zouden hun honden het dan niet hebben zou ook die antiheid bij de wetenschappers weer zakken.
Zoals hiervoor al genoemd is het verhaal over PRA bij de tamaskan geheel uit de lucht gegrepen. De oogtest is zeker wel verplicht en ook de HD. Buiten dat hier uit de testen dus goed op gescoord worden word er in geen geval met een hond gefokt die bv naar nederlandse maatstaven een uitslag HD-B heeft terwijl hier in nederland bij andere rassen met dit soort honden wel gewoon volop gefokt worden. Tja het enige wat de TDR misschien niet had hoeven doen is die health database op die wijze neer te zetten. Ze hebben daar alle ziektes neergezet die wel eens zijn voorgekomen al was het maar bij 1 hond maar verder niet de resultaten van de geteste honden erbij enz.
Mhhh tja ik kan je wel vertellen dat 85% wat op de no wolf fable site staat gewoon werkelijk waar is ........zeker de verhalen over afstammingen is waar.
Laatst gewijzigd door Tamaskan op 05 jan 2011 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij poedels heb ik de voorkeur voor type ala Jip. Niet te spits snoetje, geen krulstaart en niet overdreven gehoekt (zo heet dat toch
) achter.
Kan zo geen foto vinden van Jip, dus dan maar haar volle zusje.

(alleen het kapsel vind ik niet zo mooi
).

(alleen het kapsel vind ik niet zo mooi

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
En ondanks dat hij vrij breed is voor een border vind ik dit nog steeds een prachtige hond 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wow zeker mooi. Dit soort honden zijn ook helemaal mijn type qua uiterlijk, net zoals James.Badu schreef:PrachtigNanna schreef:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Doe mij Jip maar, die vind ik er stukken leuker uit zien.Lysette schreef:Bij poedels heb ik de voorkeur voor type ala Jip. Niet te spits snoetje, geen krulstaart en niet overdreven gehoekt (zo heet dat toch) achter.
(alleen het kapsel vind ik niet zo mooi).

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hou van verschillende orenNanna schreef:Die oren kloppen niet, die staan verschillend. En verder vind ik het niet bepaald een lichtvoetige werkhond, het lijkt wel een zware koe die op het punt staat om te bevallen...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Contacteer:
Toen ik begon met newfies fokken was dit mijn ideaal:mijn eerste zelfgefokte teef Anatevka;

Later werd voor mij dit een gezonder in elkaar zittende hond qua type en veel meer energie en beweging;

Dit benaderde goed mijn ideaal van een bonte newf: op deze foto 9 maand

En deze reu vond ik ook prachtig ;

en dit is zijn dochter uit een door mij gefokte teef en deze dame is weer een kleindochter is van de teef op de eerste foto;

En nu zie ik dit graag, op de foto 11 maanden oud en reserve beste teef op de franse clubshow in 2007;

Later werd voor mij dit een gezonder in elkaar zittende hond qua type en veel meer energie en beweging;

Dit benaderde goed mijn ideaal van een bonte newf: op deze foto 9 maand

En deze reu vond ik ook prachtig ;

en dit is zijn dochter uit een door mij gefokte teef en deze dame is weer een kleindochter is van de teef op de eerste foto;

En nu zie ik dit graag, op de foto 11 maanden oud en reserve beste teef op de franse clubshow in 2007;

Sandra

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Sommige wel hoorGizmogirl schreef:Wat een prachtig dier!!! Waarom kunnen die r*tbeesten nou niet los van de lijnNanna schreef:

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Hele mooie hond, maar ook het ras zelf, zo prachtig, wiens type is dit nou niet, het mooiste ras dat ik ook gezien heb.Nanna schreef:Een zeer veelwinnende Pharaohond, Qing.
Niet alleen een fraaie rasvertegenwoordiger maar eigenlijk ook hoe ik vind dat een HOND eruit zou moeten zien. Nergens overdreven, alles functioneel![]()

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanuit de functie van een border vind ik ook niet dat ze zo moeten zijn hoor. Maar als ik hem gewoon zie als hond vind ik het een onwijs mooi beest. Maar dat bedoel jij volgens mij ookInge O schreef:ik vind het ook een hele leuke hond maar geen mooie borderLysette schreef:Ik hou van verschillende orenNanna schreef:Die oren kloppen niet, die staan verschillend. En verder vind ik het niet bepaald een lichtvoetige werkhond, het lijkt wel een zware koe die op het punt staat om te bevallen...Zoals ik al zei vind ik hem ook wat fors voor een border (hoewel hij hier ook forser toont omdat hij nogal opgeborsteld is) maar dat maakt hem voor mij als hond niet minder mooi.
.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat type vind ik ook heel mooi hoorNanna schreef:Ik hou gewoon niet zo van dat zware showtype met die dikke koppen en poten. Voor mij moet een BC een lichtvoetige hond zijn die de hele dag kan werken.Lysette schreef:Ik hou van verschillende orenZoals ik al zei vind ik hem ook wat fors voor een border (hoewel hij hier ook forser toont omdat hij nogal opgeborsteld is) maar dat maakt hem voor mij als hond niet minder mooi.
Dit vind ik heel mooi:

En natuurlijk ons eigen meisje, maar vrees dat ik daarover een beetje bevooroordeeld ben

- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Zeker een mooie BC!Nanna schreef:Ik hou gewoon niet zo van dat zware showtype met die dikke koppen en poten. Voor mij moet een BC een lichtvoetige hond zijn die de hele dag kan werken.
Dit vind ik heel mooi: