Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwanger worden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gajes

Zwanger worden

Ongelezen bericht door Gajes »

We hebben hier besloten voor gezins uitbreiding en dan eentje op 2benen het gaat vast nog wel ff duren.
Maar goed hoe kunnen we Gajes er al op voorbereiden in zo verre?
we hebben voor onszelf wel al besloten dat de grote lijnen voor menneer straks gewoon het zelfde blijven.
Dus gewoon op de bank en op bed zolang hij maar lief en rustig is.
Verders als straks over een aantal maanden de "baby"kamer wordt gedaan om hem daar gewoon toe te laten dat hij kan zien hoe en wat.
Als de kleine er is om hem de eerste vieze luier te geven en gelijk bij binnenkomst er mee kennis te laten maken en hem er zoveel mogelijk bij te betrekken in zoverre als dat gaat natuurlijk.
meer tips zijn welkom
tineke

Re: Zwanger worden

Ongelezen bericht door tineke »

Ik koos daar juist niet voor de hond in de kinderkamer te laten,ik wilde ook niet dat hij daar onbeheerd lag of kwam als de kinderen er waren.
Toen mijn dochter werd geboren hadden wij een hond ,bij de eerste nog niet ,en ik nam haar gewoon mee naar binnen en dat verliep eigenlijk probleemloos.
Hij mocht er best wel bij maar wel in hoeverre wij dat toe stonden ,en luiers geven of zoiets hebben wij nooit gedaan.
Misschien omdat hij kinderen gewend was ,en de aandacht delen ook al ,was het totaal geen probleem.

Veel plezier met de voorpret in ieder geval :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

gatsie, waarom zou je hem een vieze luier geven? geloof me, die poep ruikt je hond ook wel vanaf de andere kant van de kamer hoor. :mrgreen: dat lijkt me echt onzin om te doen.

ik heb er hier nooit speciale aandacht aan gegeven, ik heb me juist heel neutraal gedragen toen de baby kwam. geen gedoe vooraf met laten wennen aan de babykamer of wat dan ook, en toen de baby binnen kwam mochten ze best even ruiken maar daarna was het ook klaar. vanaf het begin was wel heel duidelijk dat ik de regels rondom de baby bepaalde en ze zich rustig moesten gedragen als de baby in hun buurt was.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Die vieze luier is onzin.

Volgens mij heeft miekmiek het lekker neutraal aangepakt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Regels voordien al aanpassen als dat nodig is. Ikzelf zette de box etc al wat vroeger in de kamer zodat de kamerindeling niet vlak voor de geboorte werd veranderd.
Bij Ramon geen problemen gehad en net zoals Miek gedaan, gewoon kindje mee naar beneden. Bij Jade nu reageerde Arie erg angstig en was gefixeerd op haar luchtjes, hij heeft wel een lapje met haar luchtje eraan gehad, dit werkte prima.Een vieze luier geven lijkt me vies en niet nodig
Riguus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Riguus »

luiers geven aaah ja de fijne jaren 70 :)
Levensgevaarlijk zo'n hoog absorbeerde luier. En dikke onzin natuurlijk....
Ik heb helemaal niets gedaan. was zwanger, ben bevallen en thats it. Nooit problemen gehad eigenlijk...
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik weet niet hoe jou hond op kinderen reageert? Maar als dat gewoon goed is, zou ik me niet te druk maken.
Ohana eet vreemde kinderen. Een luier heb ik haar wel eens gegeven, maar dat had eigenlijk geen effect.
Ik heb wel vanuit het ziekenhuis een doekmeegegeven, waar de huidsmeer opzat van mn dochter. Die heeft mijn man mee naar huis genomen voor ik kwam. Ik denk dat dit wel geholpen heeft (puur omdat ze zo fel op kinderen is). Daarna hebben wij de box in de keuken gezet. En de eerste 2 weken heeft mijn kleine de kamer neit gezien en heb ik Ohana alleen van achter een hekje laten snuffelen. En natuurlijk koekjes in het handje gedaan (hana is gelukkig gekker op koekjes dan op andere dingen;o).
Na 2 weken heb ik volledig bluffend de achterdeur opengedaan met baby in mn handen en hana heel strand op haar plaats gestuurd.
Belangrijk is als je ziet dat ze zenuwachtig worden, is dat ze een commando krijgen. Bijvoorbeeld poot, plaats, zit. Wat dan ook. Ik merkte aan Hana dat het teveel werd als ze opdringerig werd. Ik stuurde haar dan rustig naar dr plaats, dit vond ze oke.
Het enige waar ik een gedragstherapeute voor nodig had, was als mn dochter huilde. Dan durfde ik niet naar binnen. 1 keer langs geweest en het ging heel goed. Ik maakte me drukker dan nodig en dat ving mijn hond op.
Meestal was ik heeeeel rustig als ik met baby beneden was, en als ik merkte dat ze feller werd, stuurde ik haar af en ging ik met kleine naar boven. Ohana had dan ook rust nodig. Boven kwam alle spanning er dan uit. Ik ben nooit boos geweest (ze heeft 2 keer willen happen). Das heel belangrijk. Niet boos worden, voor de hond is het ook allemaal spannend en vreemd.
Na een half jaar ging het goed en had ze de kleine geaccepteerd! En als ik het nu zie :I: Over 7 maanden komt uitdaging 2 :mrgreen: Ik hoop dat dat net zo goed gaat, misschien wel wat snellen, omdat ik meer ervaring heb nu;o)

Belangrijkste dus, is je niet te druk maken. Dan komt alles goed!
De hond niet wegsturen als de kleine er is en niet boos worden. Dan ben je al op de helft;o)

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

dank jullie wel voor alle antwoorden en advies.
Het zal ook wel allemaal los lopen maar ja mischien dat er nog iemand met iets komt waarvan je denkt heeee dat is een goede.
Zoals niet boos worden op de hond als hij iets te druk is of wat :)
Gajes is stapel op kinderen, en hij is naar kinderen toe ook een stuk rustiger dan naar volwassen.
Als we buiten lopen en hij hoort al kinderen die nog niet te zien dan wordt hij al helemaal blij en gaat die staart als een propeller heen en weer.
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Ik heb voor de geboorte van onze oudste dochter wel geoefend met het naast de kinderwagen lopen zodat janko ook direct na de bevalling mee kon wandelen. De box hadden we inderdaad ook al snel in de kamer staan gevuld met ballonen zodat de katten er niet in zouden klimmen. De honden komen niet boven dus ook niet op de babykamer

Eigenlijk vond ik het allemaal makkelijk gaan. Heb bij de hond pas spanning gezien op het moment dat onze dochter ook daadwerkelijk ging kruipen. Totdat hij in de gaten had dat zijn mand volledig kindvrij werd gehouden. Als hij het dan spannend vond ging hij braaf in zijn mand liggen.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik werd net zo boos op de honden als ze druk waren rond de baby, als dat ik eerder al werd als ze druk waren en ik het niet wou. Ook dat was niets nieuws voor ze dus. Ik wende ze trouwens wel wat meer aan de bench toen ik zwanger was. Ook met het oog op kraamvisite en misschien een kraamhulp die niet met honden zou kunnen.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Toen hier onze oudste kwam, hadden wij 5 honden die allemaal de 7 jaar voorbij waren en geen kinderen gewend waren. Maar ook nooit naar kinderen iets hadden laten zien waarvan ik dacht dat het problemen zou geven. Wij hebben eigenlijk alles wat nieuw was, even laten ruiken. De box alvast op zijn plek, kinderwagen in een hoek en tassen met nieuwe spullen even in de kamer zodat ze hun nieuwsgierige kop er in konden steken zodat ze zeker wisten dat ze niets lekkers misliepen. :mrgreen: De honden die al niet boven kwamen, lieten we nu ook niet naar boven in de kinderkamer.

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en toen we thuis kwamen, hebben we als eerste het shirt waar ik was bevallen op de grond gegooid en ben ik op de bank gaan zitten met de baby in mijn armen. Daarna heeft Frank 1 voor 1 de honden los gelaten en eerst op dat shirt gewezen. Maar dat was een snelle snuffel en daarna snel naar mij om te laten zien dat ze blij waren dat ik er weer was. En toen van: heeee, wat heb jij daar nou, laat eens ruiken. En met de woorden rustig en zachtjes hebben ze geroken. En toen was het klaar. Ze deden weer hun dingetje, niet bijzonders dus zag je ze denken. 1 teef hadden we wel zoiets van okeeee, wat gaat ze doen. Ze had nog nooit wat gedaan ofzo maar het was een dominante, aparte hond. Ze zag de baby, kreeg ogen zo groot als schoteltjes, verstrakte, snuffelde driftig en toen ontspande ze en gaf ze een lik en was het klaar en deed ze weer gek.

Alle 5 hebben daarna nooit problemen gegeven. Kraam visite moest wel de honden bij binnenkomst wat lekkers geven zodat zij ook aandacht kregen. De avond van mijn bevallig liep ik al weer lekker met ze buiten dus dat was ook niet anders dan anders. Ja, het rondje was korter. Bij baby nummer 2 was het al niet meer nieuw en vonden ze het wel best allemaal. En die kwam pas een week na mij thuis.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je kunt je hond niet aan iemand/baby laten wennen die er nog niet is.
Gedraag je eigen als een alfa teef die puppen heeft.
Niet op bed en niet in de kinderkamer.
En geen gesnuffel aan babykleertjes en al helemaal geen luier.
Hij mag opa's stront ook niet uit de pot vreten om hem te laten wennen aan opa.

Jij geeft je kind de status en niet de hond.
Opzouten als jij dat wilt .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marieta
Zeer actief

Je moet ook met de hond rekening houden. Vooral als die al niet goed met kinderen overweg kan. Ik heb sterk het vermoeden dat Ohana in Helmond gepest is door de kinderen van de overburen. Daar heb ik toen nooit bij nagedacht, maar ze lag altijd naar buiten te kijken. Het waren Turkse kinderen die wel gek op honden waren, maar het helemaal verkeerd aanpakte en overal lol van inzagen.
Ik denk nu (4 jaar later), dat dat de reden kan zijn geweest waarom Ohana niet meer met kinderen kan.

En om dan de hond maar te zeggen dat ie moet opzouten en op moet rotten, lijkt mij een heeeeel verkeerde stap. Als ik dat op die manier bij Ohana ga aanpakken straks, dan kan ik r nu beter alvast een nieuwe baas bij zoeken. Ohana heeft er bijvoorbeeld echt schrik van en wil ze wegjagen. Het mag best wat subtieler aangepakt worden.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Marieta schreef:Je moet ook met de hond rekening houden. Vooral als die al niet goed met kinderen overweg kan. Ik heb sterk het vermoeden dat Ohana in Helmond gepest is door de kinderen van de overburen. Daar heb ik toen nooit bij nagedacht, maar ze lag altijd naar buiten te kijken. Het waren Turkse kinderen die wel gek op honden waren, maar het helemaal verkeerd aanpakte en overal lol van inzagen.
Ik denk nu (4 jaar later), dat dat de reden kan zijn geweest waarom Ohana niet meer met kinderen kan.

En om dan de hond maar te zeggen dat ie moet opzouten en op moet rotten, lijkt mij een heeeeel verkeerde stap. Als ik dat op die manier bij Ohana ga aanpakken straks, dan kan ik r nu beter alvast een nieuwe baas bij zoeken. Ohana heeft er bijvoorbeeld echt schrik van en wil ze wegjagen. Het mag best wat subtieler aangepakt worden.

Groetjes Marieta.
Dat zijn dingen die ze met kinderen buiten jouw gezin heeft.
maar nu komen de verhoudingen anders te liggen en dan juist moet je de regels toepassen.
Als die hond duidelijkheid krijgt wat wel en niet mag van jouw gaat ze heus je kind niet haten hoor.
Je geeft alleen je kind de ruimte en de status die bij jouw kind past .
Daarmee voorkom je al een boel problemen.
gewoon zo denken en handelen als een teef een nest heeft.
Daat hebben de rest van de roedel ook respect voor.
Afstand bewaren en met opgroeien mag deze verkleind worden als de puppen groter en minder kwetsbaar zijn.
Een moeder laat ook naar de roedel zien dat haar pups een status hebben binnen de roedel.
J@nn@
Actief
Mijn ras(sen): x-stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door J@nn@ »

t enige wat wij hebben veranderd was dat tjibbe ipv boven op de overloop voortaan beneden in de woonkamer ging slapen. hier zijn we vlak voor mn verlof mee begonnen. verder toen mn vriend thuis kwam uit t ziekenhuis (kleine dame en ik moesten nog een nacht blijven) heeft hij tjibbe mijn shirt gegeven waarin ik bevallen was. daar heeft hij dus echt helemaal niets mee gedaan.
de volgende dag heb ik tjibbe begroet zoals altijd wanneer ik thuiskom en heb hem aan de kleine dame laten snuffelen.

ze is inmiddels 4 maanden en t gaat nog steeds prima. hij is alleen wat jaloers wanneer mijn vriend ons dochtertje op schoot heeft (want meneer wil dat dan ook) maar we sturen hem dan weg en that's it.
Afbeelding

Grtzz van Janna en Tjibbe
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Martijn schreef: Waarom zou je een hond laten denken dat een baby eetbaar is?
*proest*
Omdat dat het spannend houdt?

Maar even serieus, een hond die ontlasting eet is echt niet in de overtuiging dat het zoogdier waar die ontlasting uit komt eetbaar is, hoor.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Zodat je hond komt bedelen zodra er een volle luier is.. Een soort schijt alarm :mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Mekkie schreef:
Zodat je hond komt bedelen zodra er een volle luier is.. Een soort schijt alarm :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Lief kalfje heeft je koe gekregen. :ok: :wink:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Natuurlijk zijn babies eetbaar.
Maar ik denk niet dat het eten van poep direct gelinkt is aan het willen opeten van het wezen waar die poep uitkomt.

Ik zie verder ook de zin van een poepluier geven niet in, maar ik twijfel of daar een één op één relatie ligt.
And few will ever climb
bouvierpoedel
Zeer actief

Misschien toch een idee voor sommige hondeneigenaren die niet geaccepteert worden door hun hond.
Laat je stront uit de pot vreten door je hond.
Schept een band voor het leven. :engel:
Marieta
Zeer actief

Ik weet zeker, dat als ik het anders had aangepakt, dat het niet goed was gegaan. Ik denk ook dat dat per hond verschilt.
Ohana moet ik niet TE strekng aanpakken, maar zeker ook niet te licht. Ik voel haar perfect aan.

Helaas zie ik ook genoeg honden die elke keer maar weggestuurd worden en daardoor stikjaloers zijn geworden. Wat niet nodig was geweest.

Ik heb haar ooit es een plasluier gegeven, geen poepluier (ons mam bleef dat zeggen, maar dat wilde ik ook niet). Gewoon om te snuffelen. Ik was erbij, dus kans om op te eten kreeg ze niet. Ze heeft hem wel elke vierkante cm afgesnuffeld.

Ik denk dat het me nu ook makkelijker af zou gaan. Daarbij is ze weer een stuk ouder.

Ach voor mij heeft mijn aanpak gewerkt. En ik doe het weer precies zo opnieuw over 7 maanden.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Skadi is dol op kattestront. En als ze de katten hier te pakken krijgt lebbert ze hen he-le-maal af. Komt geen tandje aan te pas.
Die arme beesten zitten regelmatig zichzelf met een vies gezicht te wassen omdat ze onder de hondekwijl zitten :mrgreen:
And few will ever climb
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Ik lees even mee met dit topic...
DeeJay doet, voor zover wij weten, niks met kinderen... Negeert ze eerder dan dat hij er naar toe gaat...
Pip was eerst heel bang voor kinderen (slechte ervaring met de buurtkinderen), maar sinds een wandeling met de hondenschool waar een paar mensen met kinderen mee waren wordt ze steeds minder bang...

Het idee van leren naast de kinderwagen te lopen met een lege kinderwagen is een heel goed idee... Die tip gaat even in mijn boekje...
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik ben nu 33 weken zwanger en heb nog niet echt veel gedaan om de honden voor te bereiden. Enige wat we hebben gedaan is Mi-Lan leren ons niet meer onverwachts "aan te vallen" op de bank :mrgreen: Dus geen aanloop en snoekduik nemen op de bank en dan gek doen, maar pas op de bank als wij hem roepen. En dan mag hij trouwens zo gek doen als hij wil, want dat vinden wij juist hartstikke leuk :wink: Dit met het oog op een baby die straks op schoot zit, en dat die een snoekduik misschien minder weet te waarderen.
Verder heb ik mijn man geïnstrueerd dat (stel dat hij eerder met de baby thuiskomt, mocht het anders gaan dan we willen), dat de honden mogen snuffelen en hij ze niet weg moet sturen, maar ze rustig moet laten kennismaken. Dit vooral met het oog op Jessy die toch al wat onzeker is met kinderen, en ik niet wil dat de eerste kennismaking negatief is voor haar.

Verder gaat het gewoon zoals het gaat. Wat wel handig is, stel dat je hond niet zo gehoorzaam is of aan de lijn trekt, om dit aan te pakken voordat je zwanger bent. Mijn honden luisteren goed en trekken niet aan de lijn, maar als dat wel het geval was geweest, waren de wandelingen toch niet zo fijn meer geweest nu. Plus dat je straks met een kinderwagen loopt, en een trekkende hond erbij is dan absoluut niet fijn.
Wat ik trouwens wel merk, is dat ze minder gingen luisteren sinds dat ik zwanger ben. Ze merken het toch, en gaan je dan uitproberen. Maar inmiddels is dat alweer opgelost :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het enige wat je eigenlijk niet moet doen is de hond buitensluiten als straks het kind er is. Hem nergens meer toelaten en zo, hem rechten afnemen die hij eerst wel had. Want dat is waar honden zo vervelend door worden. En in alle redelijkheid: zo raar is dat toch niet?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje

Ongelezen bericht door Silmariën »

cindy1986 schreef:Wat wel handig is, stel dat je hond niet zo gehoorzaam is of aan de lijn trekt, om dit aan te pakken voordat je zwanger bent. Mijn honden luisteren goed en trekken niet aan de lijn, maar als dat wel het geval was geweest, waren de wandelingen toch niet zo fijn meer geweest nu. Plus dat je straks met een kinderwagen loopt, en een trekkende hond erbij is dan absoluut niet fijn.
Ik neem de baby mee in de draagzak wanneer ik met de honden ga lopen. Dan heb ik beide handen gewoon vrij.

Wij hebben hier nauwelijks wat aan voorbereiding gedaan. De honden hebben even gesnuffeld aan de baby, en dat was het. De honden vonden het ook allemaal wel prima daarna, en nog steeds kijken ze er eigenlijk niet naar om. Ik ben wel benieuwd hoe ze er straks op zullen gaan reageren wanneer de baby gaat kruipen.
Marieta
Zeer actief

Toen die kleine draak hier begon te kruipen en te lopen, hebben we de kamer ook anders ingericht. Ohana begon wat te grauwen, en die kleine zat er ook elke keer achteraan. Dus inrichting anders, paar stoelen voor de opening en klaaaar. Hond lekker waar ie normaal ook lag (op de bank) en kleine had speelruimte genoeg. De hond kon regelmatig ff rustig ongestoord liggen. En de kleine kon leren dat ze de hond met rust moest laten :wink:

Groetjes Marieta.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marieta schreef:Toen die kleine draak hier begon te kruipen en te lopen, hebben we de kamer ook anders ingericht. Ohana begon wat te grauwen, en die kleine zat er ook elke keer achteraan. Dus inrichting anders, paar stoelen voor de opening en klaaaar. Hond lekker waar ie normaal ook lag (op de bank) en kleine had speelruimte genoeg. De hond kon regelmatig ff rustig ongestoord liggen. En de kleine kon leren dat ze de hond met rust moest laten :wink:

Groetjes Marieta.
Goed opgelost!
De meeste andere ouders hadden de hond direct weggedaan en jij bedenkt iets heel praktisch.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Silmariën schreef:
cindy1986 schreef:Wat wel handig is, stel dat je hond niet zo gehoorzaam is of aan de lijn trekt, om dit aan te pakken voordat je zwanger bent. Mijn honden luisteren goed en trekken niet aan de lijn, maar als dat wel het geval was geweest, waren de wandelingen toch niet zo fijn meer geweest nu. Plus dat je straks met een kinderwagen loopt, en een trekkende hond erbij is dan absoluut niet fijn.
Ik neem de baby mee in de draagzak wanneer ik met de honden ga lopen. Dan heb ik beide handen gewoon vrij.

Wij hebben hier nauwelijks wat aan voorbereiding gedaan. De honden hebben even gesnuffeld aan de baby, en dat was het. De honden vonden het ook allemaal wel prima daarna, en nog steeds kijken ze er eigenlijk niet naar om. Ik ben wel benieuwd hoe ze er straks op zullen gaan reageren wanneer de baby gaat kruipen.
Ja, maar ook dan is het niet handig als je honden trekken of uitvallen aan de lijn. Zowel met een baby in de kinderwagen als in de draagzak is een niet-trekkende hond veel fijner (en ook zonder kind trouwens).
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

iones schreef:
Marieta schreef:Toen die kleine draak hier begon te kruipen en te lopen, hebben we de kamer ook anders ingericht. Ohana begon wat te grauwen, en die kleine zat er ook elke keer achteraan. Dus inrichting anders, paar stoelen voor de opening en klaaaar. Hond lekker waar ie normaal ook lag (op de bank) en kleine had speelruimte genoeg. De hond kon regelmatig ff rustig ongestoord liggen. En de kleine kon leren dat ze de hond met rust moest laten :wink:

Groetjes Marieta.
Goed opgelost!
De meeste andere ouders hadden de hond direct weggedaan en jij bedenkt iets heel praktisch.
Die tip had ik hier opgedaan :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”