Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Panacur
Moderator: moderatorteam
-
Bakker01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler x Amerikaanse Bulldog
Panacur
Cooper heeft nu een 3 daagse kuur van Panacur omdat hij eventueel Giardia kan hebben.
Maar zijn ontlasting is nu dunner dan het ooit geweest is. Dit is de derde dag van de kuur en sinds gisteravond heeft hij echt waterpoep.
Is dat een uitwerking van de kuur?
Maar zijn ontlasting is nu dunner dan het ooit geweest is. Dit is de derde dag van de kuur en sinds gisteravond heeft hij echt waterpoep.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Re: Panacur
Ik weet niet of het van de panacur kan zijn maar ik zou in ieder geval voor de zekerheid 5 dagen panacur doen.
Als het Giardia is, is 3 dagen bijna nooit voldoende.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
mwillow
Je krijgt zo'n zware kuur mee, terwijl je nog niet eens weet of het echt Giardia is?Bakker01 schreef:Cooper heeft nu een 3 daagse kuur van Panacur omdat hij eventueel Giardia kan hebben.
Slordig van je dierenarts. Ontlastingonderzoek....dan weet je zeker waarvoor je zoveel gif in je hond stopt. Ik zou hem nu een goed probioticum geven om te ondersteunen.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Eerst een ontlastingonderzoekje had beter geweest ... maar panacur is gewoon een ontwormmiddel hoor.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Babs (konijn) kreeg in eerste instantie van de panacur ook nog dunnere ontlasting dan ze al had (door coccidiose).
Na de kuur was de ontlasting weer helemaal goed.
Na de kuur was de ontlasting weer helemaal goed.
-
Muk
Mee eens, bij Giairdia is 5 dagen beter. De ontlasting kan er wat dunner van worden.Wenda schreef:Ik weet niet of het van de panacur kan zijn maar ik zou in ieder geval voor de zekerheid 5 dagen panacur doen.
-
Bakker01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler x Amerikaanse Bulldog
Dank jullie wel!
Het is gelukkig al weer iets minder dun en hij hoeft ook niet meer iedere keer wanneer we gaan lopen.
Dus ik kan maar beter morgen 2 nieuwe pillen ophalen?
We hadden inderdaad ook gevraagd of we niet beter zo'n snaptest konden laten doen. De dierenarts vond het niet nodig, aangezien we hem toch deze week moesten ontwormen. Dan konden we net zo goed Panacur geven volgens haar.
Ze vertelde ons dat het verder geen kwaad kon en geen rare bijwerkingen had etc.
Het is gelukkig al weer iets minder dun en hij hoeft ook niet meer iedere keer wanneer we gaan lopen.
Dus ik kan maar beter morgen 2 nieuwe pillen ophalen?
We hadden inderdaad ook gevraagd of we niet beter zo'n snaptest konden laten doen. De dierenarts vond het niet nodig, aangezien we hem toch deze week moesten ontwormen. Dan konden we net zo goed Panacur geven volgens haar.
Ze vertelde ons dat het verder geen kwaad kon en geen rare bijwerkingen had etc.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Panacur is een ontworming die tevens tegen giardia werkt.
Op zich dus niet gek gedacht als je ervan utigaat dat regelmatig ontwormen moet.
Daar ga ikzelf niet van uit, ik ontworm alleen als ik daar reden toe heb in de vorm van vaststaande besmetting.
Maar op zich snap ik de redenatie en panacur is relatief onschuldig, vergeleken met sommige andere middelen.
Op zich dus niet gek gedacht als je ervan utigaat dat regelmatig ontwormen moet.
Daar ga ikzelf niet van uit, ik ontworm alleen als ik daar reden toe heb in de vorm van vaststaande besmetting.
Maar op zich snap ik de redenatie en panacur is relatief onschuldig, vergeleken met sommige andere middelen.
-
Muk
Panacur is een prima ontwormmiddel dat ook voor Giardia helpt (niet alle ontwormingsmiddelen werken hiertegen). De bijwerkingen zijn relatief gering.
Ik zou voor de zekerheid wel voor twee dagen extra Panacur ophalen. Geen enkel geneesmiddel is gezond, maar die twee dagen daar merkt je hond niks van.
Ik zou voor de zekerheid wel voor twee dagen extra Panacur ophalen. Geen enkel geneesmiddel is gezond, maar die twee dagen daar merkt je hond niks van.