Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verschil Zylkène/Telizen/Rust compositum
Moderator: moderatorteam
-
Doke
- Actief
- Aantal honden: 2
verschil Zylkène/Telizen/Rust compositum
Hallo,
weet iemand het verschil tussen deze 3 voedingssupplementen?
Iemand ervaring met 1 van de 3?
Ik lees vooral bij Telizen dat het voor vuurwerk/knallen is enz. Maar wat als je het op langere termijn moet gebruiken (voor een hond die gewoon heel onzeker is)?
groetjes
weet iemand het verschil tussen deze 3 voedingssupplementen?
Iemand ervaring met 1 van de 3?
Ik lees vooral bij Telizen dat het voor vuurwerk/knallen is enz. Maar wat als je het op langere termijn moet gebruiken (voor een hond die gewoon heel onzeker is)?
groetjes

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
Re: verschil Zylkène/Telizen/Rust compositum
Ik heb voor mijn hond Zylkène gebruikt, geen verschil gemerkt, alleen in mijn knip.
In Telizen zit L-theanine dat is ook te koop in de sportvoedingsbranche en ook nog eens goedkoper te verkrijgen daar.
Mijn ervaring is dat gedragsbeïnvloeding toch een manier is die meer kans op succes geeft.
In Telizen zit L-theanine dat is ook te koop in de sportvoedingsbranche en ook nog eens goedkoper te verkrijgen daar.
Mijn ervaring is dat gedragsbeïnvloeding toch een manier is die meer kans op succes geeft.

-
Doke
- Actief
Ik zou eigenlijk gewoon willen dat ze zich niet zo onzeker/angstig voelt. Gedragsproplemen heeft ze niet (alhoewel ze snel andere honden wegsnauwt als die tegen haar komen).
Niemand anders zou zeggen dat ze zich zo voelt, alleen de mensen die haar goed kennen. Iedereen denkt dat het de rust zelve is, maar niets is minder waar...
Niemand anders zou zeggen dat ze zich zo voelt, alleen de mensen die haar goed kennen. Iedereen denkt dat het de rust zelve is, maar niets is minder waar...

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Onzekerheid IS een gedragsprobleem. Waarschijnlijk snauwt ze daarom ook andere honden weg.Doke schreef:Ik zou eigenlijk gewoon willen dat ze zich niet zo onzeker/angstig voelt. Gedragsproplemen heeft ze niet (alhoewel ze snel andere honden wegsnauwt als die tegen haar komen).
Ik weet niet hoe oud ze is maar bij mijn hond heeft de onzekerheid zich omgezet in heftige agressie tegen soortgenoten. Dat is lastiger te beïnvloeden.
Ik zou haar een keer laten beoordelen door een gedragskenner.

-
Doke
- Actief
Ze is 4 jaar. We zijn al in behandeling geweest bij een homeopaat.
Het wegsnauwen is inderdaad uit onzekerheid. Eens ze op haar gemak is en ze vindt de andere hond leuk, speelt ze graag. Andere honden negeert ze, zelfs als ze losloopt ed.
Heb je ervaring met een van de voedingssupplementen?
Het wegsnauwen is inderdaad uit onzekerheid. Eens ze op haar gemak is en ze vindt de andere hond leuk, speelt ze graag. Andere honden negeert ze, zelfs als ze losloopt ed.

- christina
- Zeer actief
Ja, met Zylkène, zoals ik zei; maar geen verschil gemerkt. In het verleden ook al andere middeltjes, kan even niet op de naam komen.Doke schreef:Ze is 4 jaar. We zijn al in behandeling geweest bij een homeopaat.
Ik reken een homeopaat niet echt onder een gedragsbegeleider.
Knap dat ze andere honden kan negeren.

-
Doke
- Actief
jaja zolang ze maar niet lastig gevallen wordt, laat ze de honden links liggen
ik zal misschien eens op zoek gaan naar een gedragstherapeut...
ik zal misschien eens op zoek gaan naar een gedragstherapeut...

- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Hier wel een heel duidelijke positieve ervaring met Zylkène in combinatie met een DAP halsband.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

Momo en Kiki

-
Doke
- Actief
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Bob (bouvier) is snel angstig. Vorige zomer was hij helemaal overstuur als we ergens op het platte land gingen wandelen, doordat hij eerder fel geschrokken was van de knallen die op de velden staan om de vogels weg te houden. Met Zylkène en DAP halsband liep hij terug volop te genieten van de wandelingen.Doke schreef:en in welke zin? wat was het probleem met je hond?
groetje, Mieke
Momo en Kiki

Momo en Kiki