Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laat zien wat je mooi vindt.
Moderator: moderatorteam
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Laat zien wat je mooi vindt.
@ Yvette is dat caïro? (op die eerste foto vind ik hem wat van caïro weghebben)

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
EschaenStefanie schreef:is dat odyn? (op die eerste foto vind ik hem wat van odyn weghebben)

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Inderdaad. Op een foto is het ook moeilijk te zien hoor. Ik ken ook haast geen dalmatiërs in het echt, maar die ik wel heb gezien, zijn dus van het scandinavische type (Elmo vind ik trouwens heel mooi hoor ziet er echt goed uit) maar als je echt zo'n kortbenige hebt en ook nog eens met hangbuik vind ik het echt afzichtelijk. Kwestie van smaak, ik hoop niet dat iemand zich beledigd voelt of zo want zo bedoel ik het niet. Vlekjes kunnen altijd wel leuk uitpakken, ik hou persoonlijk van middelmaat vlekken (dus niet enorme en niet kleine) en het liefst door elkaar. Ik denk dat vlekken heel veel uitstraling geven aan een dalmaat. Een dalmaat met een onbevlekte neus vind ik niet echt mooi, die lippen zijn dan weer zo roze etc. Vlekjes rond de ogen vind ik goddelijk al zijn ze snel fout.Elmo/maureen schreef:Dalmarieke schreef:rankere types zijn er steeds minder, mensen hebben nog vaak een wat ouderwets beeld bij de dalmaat: rank, slank en hoogbenig.LéonieHonden schreef:Ik vond die van jou ook wel leuk hoor, maar 1 had (zo leek het) nogal een steile achterhand hebben. En beetje hoeking is nooit fout.
Ben zelf verder wel van de rankere honden hoor, deze reu hoeft van mij ook echt niet breder zeg maar.
De Scandinavische invloeden hebben ervoor gezorgd dat er meer bone in het ras is gekomen en verandering van type.
Het laten zien van honden is natuurlijk een kwestie van smaak....en zeker van foto`s soms lastig af te zien.
Al deze honden ken ik real life en dan zijn ze nog beter als op de foto`s, je moet eigenlijk het totaalplaatje zien wat ze zo mooi maken et hun uitstraling. Veel mensen die al niet al te bekend zijn met het ras kiezen al sneller voor een hond met standaard mooie bevlekking, dat is dan ook het enigste wat ze zien. Vaak vragen mensen ook over het showen als eerste dat het toch belangrijk is dat de stippen goed zitten??:S
En ik weet niet wat je bedoelt met honden Leonie want ik had geloof ik maar één foto, de andere deed het niet en de andere dalmaten zijn die zoals ik ze liever niet wil

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
correctie ik bedoelde Caïro... maar als ze nog een teef heeft kan dat niet... zij heeft volgens mij alleen nog een reu erbijYvetteJ schreef:EschaenStefanie schreef:is dat odyn? (op die eerste foto vind ik hem wat van odyn weghebben)geen idee, ik kom hem regelmatig tegen met wandelen in Capelle, zijn vrouwtje heeft ook nog een teef
edit; maar het is wel een prachtige reu

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik bedoelde deze:

Vind het qua slankheid enzo echt een plaatje, maar de achterhand wat te steil naar mijn idee.
Overigens vind ik teveel 'hangbuik' ook niet mooi hoor.
Snap wel wat je bedoeld.

Vind het qua slankheid enzo echt een plaatje, maar de achterhand wat te steil naar mijn idee.
Overigens vind ik teveel 'hangbuik' ook niet mooi hoor.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zag het al ja, had alleen geen zin om mn quote aan te passenEschaenStefanie schreef:correctie ik bedoelde Caïro... maar als ze nog een teef heeft kan dat niet... zij heeft volgens mij alleen nog een reu erbijYvetteJ schreef:EschaenStefanie schreef:is dat odyn? (op die eerste foto vind ik hem wat van odyn weghebben)geen idee, ik kom hem regelmatig tegen met wandelen in Capelle, zijn vrouwtje heeft ook nog een teef

Maar het is wel een knappert he

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Lellibel
- Zeer actief
Haha oke.LéonieHonden schreef:Ik bedoelde deze:
Overigens vind ik teveel 'hangbuik' ook niet mooi hoor.Snap wel wat je bedoeld.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Die staan net zoals de foto's die ik heb geplaatst. Maar bij jou staat de achterkant van je hond behoorlijk stijl en ik zie er nog iets geks in (maar ik kan er niet de vinger opleggen, misschien iets met de croupe)Lellibel schreef:Haha oke.LéonieHonden schreef:Ik bedoelde deze:
Hmm ja ik zie het nu ook, inderdaad wat stijl, maar ik denk dat ook wel met zijn houding te maken heeft, de meeste 'poserende' dalmaten gaan met hun achterpoten ook naar achteren toch.

Hier staat Elmo 'in stand' Zie je het verschil in de achterhand?
edit toevoeging
Laatst gewijzigd door Elmo/maureen op 03 jan 2011 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ze heeft er zelfs 2 reuen bij. Ik heb ze vorig jaar alle 3 voor haar op de kiek mogen zetten:EschaenStefanie schreef:correctie ik bedoelde Caïro... maar als ze nog een teef heeft kan dat niet... zij heeft volgens mij alleen nog een reu erbijYvetteJ schreef:EschaenStefanie schreef:is dat odyn? (op die eerste foto vind ik hem wat van odyn weghebben)geen idee, ik kom hem regelmatig tegen met wandelen in Capelle, zijn vrouwtje heeft ook nog een teef

De eerder geplaatse Tervuerense vind ik iets te veel charbonné hebben, dan gaan het echt platen worden en dat vind ik niet mooi (en hoort ook niet volgens de rasstandaard). De hond die Yvette geplaatst heeft, heeft geen mooi masker, wat de expressie geen goed doet in mijn ogen.
De werklijn Tervueren vind ik meer weghebben van een Duitse Herder dan van een Tervuerense, qua kop.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
@ longfields klopt helemaal, qua rasstandaard kloppen ze niet helemaal maar ik val blijkbaar op afwijkend (mijn eerste tervuur) Escha heeft natuurlijk ook plaatvorming en dat mag eigenlijk niet maar ik vind het wel erg mooi. Waarschijnlijk als ik als eerste tervuur een rode met normaal charboné had gehad was daar mijn voorkeur naar uit gegaan.
Maar toch is Ferrari vaak kampioen geworden...
Virus du Musher vind ik mooi omdat het een werklijn is die qua vacht echt op een tervuur lijkt. Qua kop is hij nog wel wat grof maar ik vind hem mooi.
Ik ken nog maar weinig tervueren vooral qua show maar op 1 of andere manier val ik toch iedere keer op plaatvorming. Ik ga eens kijken of ik een mooie kan vinden zonder plaat
Maar toch is Ferrari vaak kampioen geworden...
Virus du Musher vind ik mooi omdat het een werklijn is die qua vacht echt op een tervuur lijkt. Qua kop is hij nog wel wat grof maar ik vind hem mooi.
Ik ken nog maar weinig tervueren vooral qua show maar op 1 of andere manier val ik toch iedere keer op plaatvorming. Ik ga eens kijken of ik een mooie kan vinden zonder plaat

- Lellibel
- Zeer actief
Ja klopt, en het staat ook wel omhoog en niet zo'n bij elmo naar beneden. Maar het is niet iets wat ik als niet mooi beschouw, maar het is wel anders inderdaad.Elmo/maureen schreef:Die staan net zoals de foto's die ik heb geplaatst. Maar bij jou staat de achterkant van je hond behoorlijk stijl en ik zie er nog iets geks in (maar ik kan er niet de vinger opleggen, misschien iets met de croupe)Lellibel schreef:Haha oke.LéonieHonden schreef:Ik bedoelde deze:
Hmm ja ik zie het nu ook, inderdaad wat stijl, maar ik denk dat ook wel met zijn houding te maken heeft, de meeste 'poserende' dalmaten gaan met hun achterpoten ook naar achteren toch.
![]()
Hier staat Elmo 'in stand' Zie je het verschil in de achterhand?
edit toevoeging

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft eigenlijk meer een brilletje ja nu je het zegtLongFields schreef:De hond die Yvette geplaatst heeft, heeft geen mooi masker, wat de expressie geen goed doet in mijn ogen.

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Marieke: Die eerste teef die je liet zien echt mooi idd op de foto.
De honden die ik liet zien, zijn idd ook honden die ik irl heb gezien. Vind het anders zo lastig oordelen. Sinds we met denia van plan zijn een nest te gaan fokken, kijk ik naar de foto en denk hmmm das een leuke en vervolgens zie ik de hond in het echt en valt het weer tegen. Ik vind het nog erg lastig goed te kijken naar de hond. Gelukkig leer je steeds bij.
De honden die ik liet zien, zijn idd ook honden die ik irl heb gezien. Vind het anders zo lastig oordelen. Sinds we met denia van plan zijn een nest te gaan fokken, kijk ik naar de foto en denk hmmm das een leuke en vervolgens zie ik de hond in het echt en valt het weer tegen. Ik vind het nog erg lastig goed te kijken naar de hond. Gelukkig leer je steeds bij.

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Omdat het een oud gebruik is in het ras misschien? Omdat ze het vroeger al deden, (wat niet inhoud dat het goed is wat ze vroeger deden.heidi66 schreef:En? Ik vind het goor dat je zoiets mooi kan vinden. Hoe kan je het een los zien van het ander?ladybird schreef:Ja en dus? Ik zeg toch dat ikheidi66 schreef:iedereen gaat gillen hier wanneer iemand zegt zijn hond bij de nekval te pakken maar worden blij van gecoupeerde oortjes. Gatver!
het zelf nooit zou laten doenIk vind oren couperen pure mishandeling. Maar het mooi vinden en zelf laten doen zijn 2 hele verschillende zaken.

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
ZwijmelSita schreef:Mooie Golden reu
![]()

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik vind zelf de welsh corgi cardigan prachtige honden!!!
En deze is wel écht een plaatje:

En deze kleuring vind ik mooi:

Beetje jammer dat ik die foto vind op een site genaamd Puppy Paradise. Als ik het formulier invul, kan ik elke pup krijgen die ik maar wil
O ja, en deze lijkt op Henk

En deze is wel écht een plaatje:

En deze kleuring vind ik mooi:

Beetje jammer dat ik die foto vind op een site genaamd Puppy Paradise. Als ik het formulier invul, kan ik elke pup krijgen die ik maar wil
O ja, en deze lijkt op Henk

RIP Cena

-
- Zeer actief
Dit is de vader van Rowan. En door hem zijn wij als een blok gevallen voor de golden retriever, terwijl wij daarvoor echt nooit gekeken hebben naar goldens.corason del perro schreef:ZwijmelSita schreef:Mooie Golden reu
![]()
![]()
![]()
echt niet gelogen maar prachtige goldens als deze doen mij wel eens afvragen of ik ze niet toch eigenlijk wel heel leuk vind
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Dat zijn idd mooie Goldens zeg. Die hier in de buurt rondlopen zijn allemaal van die slome beesten 

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Kruisingen spreken mij vaak meer aan dan rashonden. Maar voor deze collie die Maxine ooit eens plaatste maak ik een uitzondering. Hoewel uitzondering... ik geloof niet dat deze Luna heel rastypisch is, maar ik vind haar dus echt prachtig!
Maxine schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 84853.html
Beter bekend als Luna.
Wat gaat de tijd toch snel.![]()
![]()
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik vind hem nog niet té. Andere foto, zelfde hondInge O schreef:deze staat toch wel héél erg laag*Charlotte schreef:?

Dit is ook een prachtige hond, maar dit wordt mij te laag:

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik zie eigenlijk nauwelijks tot geen verschil tussen de pootlengte van de 2 honden als ik je laatste foto's zie. Dat ligt vast aan mij hoor, maar voor mijn gevoel zijn beide honden even laag.
Laatst gewijzigd door LongFields op 04 jan 2011 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
toevallig een stukje zitten lezen laatst over dit ras ik vind ze toch ook wel heel leuk in de onze hond jaarboek was het denk ik.Inge O schreef:deze staat toch wel héél erg laag*Charlotte schreef:?
zijn ze niet ook hernia gevoelig??
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Het is ook erg moeilijk te zien. De bovenste reu is een Amerikaanse reu die nu in België woont en de fokker van James heeft daarmee een nestje gedaan. De onderste reu is ook een Amerikaanse reu die nu in Finland woont en de fokker van James vindt die wel heel erg laag gesteld (te laag dus). Als de bovenste ook zo laag gesteld was, had ze daar geen nestje mee gedaanLongFields schreef:Ik zie eigenlijk nauwelijks tot geen verschil tussen de pootlengte van de 2 honden als ik je laatste foto's zie. Dat ligt vast aan mij hoor, maar voor mijn gevoel zijn beide honden even laag.

De zwarte Cardigan in de Onze Hond is James zijn oma. De andere Cardigan in het jaarboek is Dragonpatch Big Papa Foster, die ik ook liet zien een paar bladzijden terugramoon schreef: toevallig een stukje zitten lezen laatst over dit ras ik vind ze toch ook wel heel leuk in de onze hond jaarboek was het denk ik.
zijn ze niet ook hernia gevoelig??

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Pentah

Ferran

Uno

Demi

Clavel

Orion

Ferran

Uno

Demi

Clavel

Orion

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ondanks je verhaal zijn de pootjes van de onderste hond echt niet langer geworden bij opnieuw bekijken.*Charlotte schreef:Het is ook erg moeilijk te zien. De bovenste reu is een Amerikaanse reu die nu in België woont en de fokker van James heeft daarmee een nestje gedaan. De onderste reu is ook een Amerikaanse reu die nu in Finland woont en de fokker van James vindt die wel heel erg laag gesteld (te laag dus). Als de bovenste ook zo laag gesteld was, had ze daar geen nestje mee gedaanLongFields schreef:Ik zie eigenlijk nauwelijks tot geen verschil tussen de pootlengte van de 2 honden als ik je laatste foto's zie. Dat ligt vast aan mij hoor, maar voor mijn gevoel zijn beide honden even laag.![]()

Kun jij wel verschil zien in pootlengte dan?
Het enige duidelijke verschil wat ik zie, is dat de rug van de hond die door de fokker van James als te laag gesteld beschouwd wordt een stukkie langer is dan die van de andere hond. Maar dat doet niets af aan de pootlengte, hooguit aan de verhoudingen.
-
- Zeer actief
Nou dit natuurlijk

- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hihi moet wel beetje lachen hier hoor dat de vergelijking gemaakt word met het ras wat hun vader is en dan spreekt over dat de tamaskan er wolfachtiger uitziet dan de saarloos hihiMARC_S schreef:Jeetje, die Tamaskans, waanzinnig!Wij zaten laatst steeds te kijken naar husky's en ik had de Tamaskan afgeschreven als evt nieuwe hond omdat ik vond dat ze veel te klein waren. Totaal verkeerd beeld dus en gister heb ik alle sites afgelopen die ik kon vinden over dit nieuwe ras. Moet zeggen, inpakken en hier daarmee
Zou er best een willen hebben.
Tijdens dat rondsnuffelen zag ik deze hond. Op deze hond val ik als een blok. De ruglijn, hoekingen en het gangwerk vind ik prachtig. De uitstraling, het formaat en het totaalbeeld vind ik al helemaal waanzinnig. Dan te bedenken dat deze honden niet eens opgebouwd zijn met wolf. Vind ze zelf wolfachtiger dan de Saarloos die toch oorspronkelijk uit wolfhybrides gefokt is.
Dus deze hond is het vanaf nu helemaal voor mij![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelden zo'n mooie hond gezien.
Dit is nml de Papa van Akim, en dus ook Konah en Nanuq en Zooloo en Jeager en Timba en Avak en andere nestgenoten.Hier begroet hij zijn dochter Zooloo en op achtergrond is zoon Avak

En op deze foto de moeder van het nest met 1 van de kinders achter moeder en Papa op de achtergrond.

En echt hoor(anders zou mijn gebruikersnaam niet tamaskan zijn) ik ben dol op het ras maar weet wel wat er in zit dus dat ze vol blijven houden dat er geen wolfbloed gebruikt is vind ik jammer want het zit er wel degelijk in. De wolfhybrides die in het ras gebruikt zijn komen bijna allemaal bij Hennis vandaan.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dus er zit Saarloos in de Tamaskan? Hebben ze dat in Nederland gedaan? Zou ik erg erg jammer vinden en dan valt het ras al snel af voor mij. Saarlozen met die oogproblemen en hun schuwe gedrag zijn zeker geen honden voor mij. Ik vind ze mooi, maar veel te onzeker. De keren dat ik er een gezien heb was dat de helft van de tijd een groep honden van iemand in Nijmegen die er radeloos achteraan zat omdat ze doodsbang door de polder gingen en zich niet meer lieten vangen. Ooit zei mijn hond WOEF tegen een Saarloos en weg was hij.
Dus als de Tamaskan ineens heel veel bloed van Saarloos voert dan valt het ras voor mij af ivm gedrag en gezondheid. Die problemen komen dan nl binnenkort naar voren als er Saarloos x Saarloos gefokt gaat worden en daar heb ik geen zin in.
Lees dat overigens nergens, over die Saarloos. Ik las dat er een aantal honden met wolvenbloed tot een ras gemaakt zijn met husky, malamute en Duitse herder. Dat er dus wolfhonden in zijn gefokt wist ik niet
Dus als de Tamaskan ineens heel veel bloed van Saarloos voert dan valt het ras voor mij af ivm gedrag en gezondheid. Die problemen komen dan nl binnenkort naar voren als er Saarloos x Saarloos gefokt gaat worden en daar heb ik geen zin in.
Lees dat overigens nergens, over die Saarloos. Ik las dat er een aantal honden met wolvenbloed tot een ras gemaakt zijn met husky, malamute en Duitse herder. Dat er dus wolfhonden in zijn gefokt wist ik niet