Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gescheurde nagel
Moderator: moderatorteam
-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
- Aantal honden: 2
Gescheurde nagel
Vandaag met Luna met een balletje gespeeld en ineens zagen we allemaal bloedvlekken in de sneeuw. Haar bij me geroepen en eens gekeken wat er aan de hand was. Bleek ze bij één van haar voorpoten de nagel gescheurd te hebben, hij hing er nog maar half aan. Ze leek er geen last van te hebben met lopen, maar als ik er aan kwam, trok ze hem wel meteen weg. Toch maar even de DA gebeld wat ik hiermee moest. Zij gaf aan dat ik langs kon komen, zodat ze de nagel eraf konden halen, maar toen ik met Luna in de auto zat, bleek het afgebroken stuk al eraf te zijn. Nu dus gewoon het bloeden gestelpt en verder niets gedaan. Ze loopt (en rent) nu gewoon rond en likt er wel soms aan, maar verder heeft ze er geen last van. Hebben jullie nog tips hierover of hoef ik hier verder niets aan te doen (behalve even in de gaten houden)?

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Re: Gescheurde nagel
Je kunt het in een sodabadje doen maar als je goed in de gaten houdt dat het niet gaat ontsteken kan er niet zoveel mis gaan volgens mij 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Dit dus.YvetteJ schreef:Je kunt het in een sodabadje doen maar als je goed in de gaten houdt dat het niet gaat ontsteken kan er niet zoveel mis gaan volgens mij
En hou even in de gaten dat ze er niet teveel aan likt. Kyra heeft zichzelf ooit een ontsteking gelikt, dan ben je nog veel verder van huis.
-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ze ligt nu lekker op haar kussen en schenkt er eigenlijk heel weinig aandacht aan, dus ga er vanuit dat het vanzelf goed komt. Ik zal het natuurlijk wel goed in de gaten houden!