Frederiek schreef:
Suzanne, ik snap je punt heus wel, maar hoe lomp kun je zijn? Ze schrijft verdorie een heel bericht op een hondenforum (in plaats van gewoon simpelweg afwachten tot de DA beschikbaar is) om advies te vragen omdat de dierenarts blijkbaar op zondag niet bereikbaar is, en dan nog zeg je dat ze niet genoeg om haar dieren geeft? Echt, even dimmen af en toe zou je sieren. Nederland is echt een TOPland wat huisdierenwelzijn betreft, ik kan me zo voorstellen dat het op costa rica iets anders werkt dan hier. Alsof het haar geen fuck interesseert wat haar hond naar binnen heeft gewerkt...
En ja, ik zou ook zeggen 'ga naar de DA' maar als dat simpelweg geen optie is dan is dat toch niet haar schuld? Dan is het gewoon 'zo snel mogelijk contact op nemen met de dierenarts', maar lopen insinueren dat ze niet om haar dieren geeft vind ik laag. Echt laag. Want als dat zo was dan ging ze niet naar 't hondenforum. Dus.
Even nog reageren;
In openingspost staat een vrij "nuchtere" vraag of ze eventueel naar de DA zou moeten.
Ik kijk niet standaard links, dus ik zie niet meteen waar iemand woont, maar uit de post blijkt nergens dat een DA slecht bereikbaar zou zijn, ze vraagt zich zelfs af of dat wel nodig is.
Dat vind ik in alle eerlijkheid onbegrijpelijk; dat je niet direct inziet dat hier sprake is van een situatie waarin je een DA raadpleegt.
Het staat er ook zo nuchter "en tig brokken en oh ja, dan ook nog dat vet"... uit niets blijkt daaruit dat ze zelf denkt dat het wel 's fout zou kunnen gaan.
Natuurlijk, als ik eenmaal doorheb dat iemand in Costa Rica woont en een DA niet om de hoek zit... maar dan nog, dan had ik een heel ander, meer paniekerig berichtje verwacht met vragen "okay, ik kan niet naar de DA, die is hier niet, maar wat kan ik wel doen".
Het geheel kwam en komt mij veel te nuchter over alsof TS absoluut niet in de gaten heeft dat dit helemaal fout had kunnen gaan.
En dat triggert mijn reaktie.
Suzanne