S@ndr@ schreef:Rijst is een graan, maar gluten vrij dus in die zin anders
daarbij hebben ze hier nergens een allergie voor gelukkig.........
Moderator: moderatorteam
S@ndr@ schreef:Rijst is een graan, maar gluten vrij dus in die zin anders

Ohhh hahaInge O schreef:jawel hoor, maar dat schijnen veel mensen niet te wetenMarja schreef: Het verhaal dat er geen granen inzitten begrijp ik trouwens niet want er zit gewoon rijst in , of valt dat niet onder graan.

ach... ik eet het zelf ookS@ndr@ schreef:in die vliesjes zitten de vitamines, net het verschil tussen bruin brood en wit brood.
het is dus geen bruine rijst, maar het blijft rijst
![]()
en dus gewoon graan![]()
nu vind ik persoonlijk graan geen verkeerd voedingsmiddel voor een wat grotere hond hoor

Misschien kan ik ze dan beter elke week flink wat verse vis gaan geven........ipv toevoegingen uit een potjePaulala schreef:Ja, maar jij bent een mens, en géén carnivoor.
Maar om even antwoord te geven op je vraag waarom ik in jouw geval zou kiezen voor een vis-variant.
Dat is idd vanwege de omega's, en dus om dezelfde reden dat je een visolie bij zou geven.
Goed voor zijn gewrichten en werkt ondersteunend.
Ik voer onze honden ook vrij veel vis, maar dan vers.
Ook vanwege de gewrichten

Sorry maar ik zeur nog even door, als ik er aan ga beginnen wil ik het ook goed doenPaulala schreef:Teveel is ook niet goed voor ze, dus ik geef vaker kleinere hoeveelheden.
Het verschilt, maar toch meestal wel zo'n drie keer per week (soms vaker, soms minder vaak)
Af en toe is dat ook wel eens vis uit blik, op waterbasis of olijfolie.
Maar meestal vers, en dat kunnen dan sardines zijn, of makreel, of zalm.
Maar nooit heel veel tegelijk, altijd in kleine hoeveelheden.
Ik denk dat het nml meer nut heeft om het over de week te verdelen, dan om het eens in de week een volledige maaltijd te geven.

Ze eten hier drie keer per dag............en dan een beker vol brokken, zal iets van 200/300 gram per keer zijn.Paulala schreef:Ik geef zelf drie keer per week een halve maaltijd vis.
Maar ik voer ze maar 1x per dag.
Als jij 2x per dag voert, kan je dus idd drie avondmaaltijden vervangen voor vis.
Ja en hoeveel?
Ik doe dat altijd op gevoel en op de gok.
Zo heel erg precies komt het niet.
Wat vooral belangrijk is: afwisseling in vissoorten.
Dus de ene dag zalm, andere keer sardines, en dan weer makreel.
En dan eens een keer een blikje tonijn bij het gewone voer toevoegen.
Zo doe ik het ongeveer.
Hoeveel gram brok geef je hem nu per maaltijd?

Ik begin gewoon met kleine graadjes, dat kunnen ze wel hebbem en ze zijn gek op vis.Paulala schreef:Lastig is het hé.
Er bestaat zo enorm veel, en alles is weer anders.
Jammer dat Barfen niet lukte, maar als ze blijven kotsen is dat niets natuurlijk.
Durf je het dan wel aan met de vis?
Misschien is in jouw geval het dan wel het best om géén koppen te geven.
En alleen maar de graat van kleinere vissoorten.
Van de rest gewoon alleen maar het vlees van de vis.
Want juist die koppen en dikke graten zorgen vaak voor kotsen.
En anders kan je ook nog kiezen voor een kvv met vis erin voor enkele dagen per week.

Deze informatie omtrent multinational voeding staat overal op internet en is niet bepaald vernieuwend. Er zijn genoeg brokken van minder bekende bedrijven die natuurlijke grondstoffen gebruiken en eerlijke brokken produceren. Gewoon goed zoeken.saskia en siem schreef:http://users.telenet.be/holmes/webbie/waarheid.html
Brokken met glucosamine en/of chrodoitine hebben te weinig werking vanwege de verhitting. Een speciaal supplement voor gewrichten toevoegen aan de brokken werkt vele malen beter is mijn ervaring. Enkele voedingssupplement zijn Glucobest, Biofood Souplesse of Sasha's Blend.stefanie schreef:Idd, ik zou die DA lekker uit zijn nek laten kletsen en gewoon de Biofood blijven geven met supplementen. Zo te lezen wil hij alleen maar dat je zijn dure brokken koopt.renee-uk schreef:Artrose suplementen apart bij je biofood brokken geven is geen optie?
Toen ik nog brokken voerde kreeg Gina de glucosamine, chondroïtine en de visolie er ook apart bij.
En die 'speciale' brokken zou ik ook niet geven. Niks speciaals aan en, zoals Bennie al zegt, ze zitten vol ingrediënten die een hond totaal niet nodig heeft.
Helaas is mijn ervaring dat dit allemaal geen invloed heeft, ik heb ze alle drie gehadsusan0101 schreef:Brokken met glucosamine en/of chrodoitine hebben te weinig werking vanwege de verhitting. Een speciaal supplement voor gewrichten toevoegen aan de brokken werkt vele malen beter is mijn ervaring. Enkele voedingssupplement zijn Glucobest, Biofood Souplesse of Sasha's Blend.stefanie schreef:Idd, ik zou die DA lekker uit zijn nek laten kletsen en gewoon de Biofood blijven geven met supplementen. Zo te lezen wil hij alleen maar dat je zijn dure brokken koopt.renee-uk schreef:Artrose suplementen apart bij je biofood brokken geven is geen optie?
Toen ik nog brokken voerde kreeg Gina de glucosamine, chondroïtine en de visolie er ook apart bij.
En die 'speciale' brokken zou ik ook niet geven. Niks speciaals aan en, zoals Bennie al zegt, ze zitten vol ingrediënten die een hond totaal niet nodig heeft.

Oh dat wist ik dus niet.........thanks meis!cybert2 schreef:Marja, ik weet niet of je verwacht dat Stapper weer als een jonge hond opspringt na Glucosamine maar dat is natuurlijk niet het geval. Jij ziet misschien niets, maar het doet wel degelijk wat. Glucosamine zou ik toch echt blijven geven hoor, het is echt een geval van "baat het niet, dan schaadt het niet".

Mag ik vragen hoelang je dingen uitprobeert? De ene glucosamine is de andere overigens niet, ook daar kun je experimenteren tot je eentje hebt die wel aanslaat. Met de Corta-RX zagen we vrij snel resultaat maar die bevat ook andere toevoegingen zoals duivelsklauw en dat werkt pijnstillend, daar schaar ik het snelle resultaat achter. Van glucosamine wordt beweerd dat je het zeker een maand moet bijvoeren voor het resultaat geeft.Marja schreef:Oh dat wist ik dus niet.........thanks meis!cybert2 schreef:Marja, ik weet niet of je verwacht dat Stapper weer als een jonge hond opspringt na Glucosamine maar dat is natuurlijk niet het geval. Jij ziet misschien niets, maar het doet wel degelijk wat. Glucosamine zou ik toch echt blijven geven hoor, het is echt een geval van "baat het niet, dan schaadt het niet".
Stapper loopt niet mank, hij loopt erg traag en kreunt lichtjes bij opstaan en gaan liggen.
En dat blijft gewoon zo ook als ik middeltjes of zelfs pijnstilling geef.
Ik dacht dus, het help niks
Ik gaf Baco op een gegeven moment Treedo( gewoon voor mensen) met Boswelia, dat werkte wel heel goed :lol:Marja schreef:Helaas is mijn ervaring dat dit allemaal geen invloed heeft, ik heb ze alle drie gehadsusan0101 schreef:
Brokken met glucosamine en/of chrodoitine hebben te weinig werking vanwege de verhitting. Een speciaal supplement voor gewrichten toevoegen aan de brokken werkt vele malen beter is mijn ervaring. Enkele voedingssupplement zijn Glucobest, Biofood Souplesse of Sasha's Blend.![]()
Ik ga voor verse vis, nog lekkerder ook
Jammer, maar dat glucosamine/chrondoitine bij vele honden wel werkt staat buiten kijf. Niet iedere hond reageert hetzelfde op een bepaalde voeding, medicijn of supplement.Marja schreef: Helaas is mijn ervaring dat dit allemaal geen invloed heeft, ik heb ze alle drie gehad![]()
Toch is het vreemd...........toen Zaar geopereerd werd in een orthopedische kliniek zeiden de orto's daar dat het nooit bewezen is dat die middelen helpen.susan0101 schreef:Jammer, maar dat glucosamine/chrondoitine bij vele honden wel werkt staat buiten kijf. Niet iedere hond reageert hetzelfde op een bepaalde voeding, medicijn of supplement.Marja schreef: Helaas is mijn ervaring dat dit allemaal geen invloed heeft, ik heb ze alle drie gehad![]()
Zoals mwillow terecht vermeld: "Er zal geen enkele hond zijn die exact hetzelfde reageert op toevoeging glucosamine/chondroïtine."

Nee de combi heb ik denk ik niet gehad...........wel glucosamine, msm duivelsklauw en sasch blend en Hills j/dPaulala schreef:Heb je al eens een supplement geprobeerd dat bestaat uit de volgende samenstelling:
Glucosamine, Chondroïtine, MSM en VitC.
Dit gebruik ik voor onze honden.
MSM is een natuurlijke pijnstiller.
En VitC helpt bij de opname van de andere ingrediënten, en helpt ook bij de ondersteuning van de gewrichten.
Bij onze honden merk ik echt duidelijk verschil, maar wel in combinatie met verse vis.
Ik geef ze Atroflex gewrichtensiroop.

Sterker nog.....vanuit een holistische visie wordt dit heel anders benaderd. Tijdens mijn volgende bezoek aan Den Hoek bv. moet ik het supplement wat ik nu geef (Flexio Balans) en een aantal monsters die ik heb gekregen, meenemen om door te laten meten of het voor mijn hond geschikt is of niet. Mocht de Flexio dan negatief uit de bus komen.....heeft het volgens de dierenarts aldaar geen enkele nut om te geven.susan0101 schreef:Jammer, maar dat glucosamine/chrondoitine bij vele honden wel werkt staat buiten kijf. Niet iedere hond reageert hetzelfde op een bepaalde voeding, medicijn of supplement.Marja schreef: Helaas is mijn ervaring dat dit allemaal geen invloed heeft, ik heb ze alle drie gehad![]()
Zoals mwillow terecht vermeld: "Er zal geen enkele hond zijn die exact hetzelfde reageert op toevoeging glucosamine/chondroïtine."
Zelfs met een 'goede' dosering kan er opbouw zijn in het lichaam waardoor er pas na jaren vergiftigings verschijnselen opduiken, hoeft niet altijd zo te zijn maar gebeurt wel, waarom bij de ene wel en de andere niet, daar zijn ze nog niet over uit, wel speelt een genetische aanleg een rol, maar niet altijd. Hier dus geen knoflook in geen enkele dosering of vorm, hoe klein de kans ook is dat het misloopt. (ik heb het wel over honden en katten hier, mensen zijn er minder gevoelig aan, aan vergiftingen van de allium familie). Maar dat is een beetje offtopicsusan0101 schreef:Deze informatie omtrent multinational voeding staat overal op internet en is niet bepaald vernieuwend. Er zijn genoeg brokken van minder bekende bedrijven die natuurlijke grondstoffen gebruiken en eerlijke brokken produceren. Gewoon goed zoeken.saskia en siem schreef:http://users.telenet.be/holmes/webbie/waarheid.html
Er staat genoeg op internet wat door en door herhaalt wordt en waar niets, grotendeels of weinig van klopt maar wat toch voor zoete koek wordt aangenomen. Als mensen nu eens niet alles blind geloofden en zelf onderzoek doen dan zijn we een stuk verder.
Voorbeeld "Knoflook (vooral verse) is giftig voor honden en (vooral) katten."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knoflook" onclick="window.open(this.href);return false;
Werkelijkheid: Knoflook is goed voor honden en katten, doch let op de dosering (geld dit niet voor alles?).
Meer informatie: Garlic, the Facts
http://www.azmira.com/PublicationGarlicTheFacts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;