Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Normaal bij kvv voeren?
Moderator: moderatorteam
-
Syllvero
Normaal bij kvv voeren?
Ik heb al op barfplaats gekeken, maar kan het niet vinden.
Beike zit nu ongeveer een week op Kvv ( Smuldier, Carnivoer en Rodi ).
Van Carnivoer en Rodi ktijgt hij alleen de complete versie en van Smuldier de complete en onvolledige versies.
Nu merk ik dat Beike eigenlijk helemaal geen water drinkt, maar wel redelijk veel plast.
Het poepen is minder geworden.
Hij poept nu meestal 1X per dag en dan een klein beetje.
Tot nu toe heeft hij 1 dag niet gepoept.
Is het normaal dat hij eigenlik niks drinkt, maar wel veel plast?
Zou de verklaring daarvoor kunnen zijn dat het kan komen door het vocht in de Kvv?
Beike is zowieso al geen grote drinker.
Ook merk ik dat zijn darmen gevoelig reageren op de kip-versie van Smuldier, ben benieuwd waardoor dat kan komen.
Hij reageert wel goed op alle andere varianten.
Beike zit nu ongeveer een week op Kvv ( Smuldier, Carnivoer en Rodi ).
Van Carnivoer en Rodi ktijgt hij alleen de complete versie en van Smuldier de complete en onvolledige versies.
Nu merk ik dat Beike eigenlijk helemaal geen water drinkt, maar wel redelijk veel plast.
Het poepen is minder geworden.
Hij poept nu meestal 1X per dag en dan een klein beetje.
Tot nu toe heeft hij 1 dag niet gepoept.
Is het normaal dat hij eigenlik niks drinkt, maar wel veel plast?
Zou de verklaring daarvoor kunnen zijn dat het kan komen door het vocht in de Kvv?
Beike is zowieso al geen grote drinker.
Ook merk ik dat zijn darmen gevoelig reageren op de kip-versie van Smuldier, ben benieuwd waardoor dat kan komen.
Hij reageert wel goed op alle andere varianten.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Normaal bij kvv voeren?
Ja, hier wordt ook nauwelijks gedronken, en zeer bescheiden gepoept 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Boris ging ook minder drinken toen ik hem KVV ging geven. Hij was altijd een erg enthousiaste drinker, maar werd een 'normale' drinker.
Volgens mij heeft dat, naast dat in KVV meer vocht zit, ook te maken met dat er in brokken meer zout zit dan in KVV.
En over de Smuldier Kip variant. Het kan best dat Beike daar wat minder goed op reageert. Boris reageert prima op de Kip variant, maar raakt dan weer heel erg in diarree van de Pens variant. Is bij elke hond anders.
Volgens mij heeft dat, naast dat in KVV meer vocht zit, ook te maken met dat er in brokken meer zout zit dan in KVV.
En over de Smuldier Kip variant. Het kan best dat Beike daar wat minder goed op reageert. Boris reageert prima op de Kip variant, maar raakt dan weer heel erg in diarree van de Pens variant. Is bij elke hond anders.

- Yai
- Zeer actief
Oh, en van elke wandeling minstens twee keer poepen ging Boris (toen ik overging op KVV) over op hooguit één keer per dag een bescheiden drolletje.

-
Syllvero
Bij Beike is het echt alleen met de kip-variant van Smuldier.Yai schreef:Boris ging ook minder drinken toen ik hem KVV ging geven. Hij was altijd een erg enthousiaste drinker, maar werd een 'normale' drinker.![]()
Er zal wel iets inzitten waar hij niet over kan.
Plast Boris ook meer dan anders?
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Ik geef sinds 3 weken NRV en het is mij ook opgevallen dat ze veel minder drinkt. Van meer plassen heb ik niets gemerkt, wel poept ze veel minder, als ze nu 2 keer per dag poept is het echt veel. En het zijn ook kleine drolletjes. Dat minder poepen klopt inderdaad, dat minder drinken klinkt mij ook logisch in de oren omdat ik KVV of vers veel meer vocht zit.

-
Syllvero
Beike poepte normaal ook één keer per dag, soms twee keer.Yai schreef:Oh, en van elke wandeling minstens twee keer poepen ging Boris (toen ik overging op KVV) over op hooguit één keer per dag een bescheiden drolletje.
Toen kwam er alleen meer uit dan dat hij nu heeft.
Nu poept hij ook één keer per dag en komt er een mooi klein compact drolletje uit.
Het is nog maar één keer gebeurd dat hij een dag niet heeft gepoept.
Vandaag heeft hij dus al 2X gepoept, ook minder mooi van vorm, maar dat komt denk ik door de Smuldier-kip.
- Yai
- Zeer actief
Dat vind ik moeilijk te zeggen. Boris is sowieso een reu die geneigd is bij elke boom en elk grassprietje zijn poot op te tillen. En omdat hij altijd al veel dronk heeft hij eigenlijk ook altijd veel geplast. Ik heb, toen ik overging op KVV, niet opgemerkt dat hij veel meer ging plassen. Ik heb het ook nog niet eerder gehoord bij honden, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.Beike06 schreef:Bij Beike is het echt alleen met de kip-variant van Smuldier.

- Yai
- Zeer actief
Volgens mij poepen haast alle honden minder van KVV of NRV. Minder vaak en minder grote hoeveelheden in één keer.Beike06 schreef:Beike poepte normaal ook één keer per dag, soms twee keer.
Toen kwam er alleen meer uit dan dat hij nu heeft.
Nu poept hij ook één keer per dag en komt er een mooi klein compact drolletje uit.
Het is nog maar één keer gebeurd dat hij een dag niet heeft gepoept.
Vandaag heeft hij dus al 2X gepoept, ook minder mooi van vorm, maar dat komt denk ik door de Smuldier-kip.
Als ik Boris de Pens variant heb gegeven dan poept hij iets vaker. En dan is zijn ontlasting heel brijig (schrijf je dat zo?) en vaak diarree. Die Pens variant geef ik dus gewoon niet meer.

-
Syllvero
Beike plast de eerste keer best veel en daarna stelt het eigenlijk niks voor wat er uit komt.Yai schreef:Dat vind ik moeilijk te zeggen. Boris is sowieso een reu die geneigd is bij elke boom en elk grassprietje zijn poot op te tillen. En omdat hij altijd al veel dronk heeft hij eigenlijk ook altijd veel geplast. Ik heb, toen ik overging op KVV, niet opgemerkt dat hij veel meer ging plassen. Ik heb het ook nog niet eerder gehoord bij honden, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.Beike06 schreef:Bij Beike is het echt alleen met de kip-variant van Smuldier.
Waardoor het mij is gaan opvallen, is omdat hij de eerste keer dus ineens erg lang plast.
Daarna valt het wel mee.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Felix drinkt zelden uit z'n drinkbak. Als hij al eens water tankt is dat meestal buiten, uit een sloot ofzo. Terwijl de energique die hij krijgt mij nog een droge kvv toelijkt, vergeleken met bijvoorbeeld smuldier.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Syllvero
Beike zijn ontlasting was nog wel redelijk stevig, maar het eerste stukje was bruin en daarna was het wat weker van vorm en het had een lichtbruine kleur ( het zat wel aan elkaar vast).Yai schreef: Als ik Boris de Pens variant heb gegeven dan poept hij iets vaker. En dan is zijn ontlasting heel brijig (schrijf je dat zo?) en vaak diarree. Die Pens variant geef ik dus gewoon niet meer.
Vlak daarna poepte hij weer en toen waren het alleen maar lichtbruine stukjes, ook wat weker van vorm.
Het zag er in elk geval niet uit als normale ontlasting.
-
Syllvero
Beike drinkt nooit uit een sloot ( heb het hem nog nooit zien doen).Jaap* schreef:Felix drinkt zelden uit z'n drinkbak. Als hij al eens water tankt is dat meestal buiten, uit een sloot ofzo. Terwijl de energique die hij krijgt mij nog een droge kvv toelijkt, vergeleken met bijvoorbeeld smuldier.
Laatst dronk hij buiten achterhuis uit een kuiltje in de stoep wat regenwater op.
Is het slecht dat ik een kvv-merk voer waar veel vocht in zit of maakt dat niet uit?
- Yai
- Zeer actief
Hm, Boris kan zoiets ook wel doen, maar dan meestal nadat we de wandeling ervoor heel veel gezwommen hebben waardoor hij heel veel water heeft binnen gekregen.Beike06 schreef:Beike plast de eerste keer best veel en daarna stelt het eigenlijk niks voor wat er uit komt.
Waardoor het mij is gaan opvallen, is omdat hij de eerste keer dus ineens erg lang plast.
Daarna valt het wel mee.
Hij kan dan soms tijden met zijn poot omhoog staan te plassen.
Ik denk dan toch dat Beike meer vocht binnen krijgt dan normaal en dus telkens de eerste keer heel veel moet plassen.
Zou het niet kunnen zijn dat hij op de een of andere manier toch meer vocht nog op een andere manier binnen krijgt? Misschien eet hij van de sneeuw?
Anders zou het ook wel door de KVV kunnen komen, uiteindelijk zit er wel meer vocht in dan in brokken en zeker als hij hiervoor nooit veel dronk, kan dit een groot verschil voor hem zijn.

- Yai
- Zeer actief
Hier zou ik me niet druk om maken. Waarschijnlijk moet hij gewoon even wennen. En als het echt zo blijft en hij zou er last van hebben, zou ik gewoon de Kip variant niet meer geven.Beike06 schreef:Beike zijn ontlasting was nog wel redelijk stevig, maar het eerste stukje was bruin en daarna was het wat weker van vorm en het had een lichtbruine kleur ( het zat wel aan elkaar vast).
Vlak daarna poepte hij weer en toen waren het alleen maar lichtbruine stukjes, ook wat weker van vorm.
Het zag er in elk geval niet uit als normale ontlasting.

-
Syllvero
Het is mij op gaan vallen omdat hij dat eerst niet deed ( voordat ik kvv voerde).Yai schreef: Ik denk dan toch dat Beike meer vocht binnen krijgt dan normaal en dus telkens de eerste keer heel veel moet plassen.
Zou het niet kunnen zijn dat hij op de een of andere manier toch meer vocht nog op een andere manier binnen krijgt? Misschien eet hij van de sneeuw?
Anders zou het ook wel door de KVV kunnen komen, uiteindelijk zit er wel meer vocht in dan in brokken en zeker als hij hiervoor nooit veel dronk, kan dit een groot verschil voor hem zijn.
Hij eet geen sneeuw, dus dat kan het niet zijn.
Denk idd dat het door de kvv komt.
- Yai
- Zeer actief
Grote kans dat het dan door de KVV komt! Zeker als hij zo is gaan plassen nadat je bent overgestapt op KVV. Er zit uiteindelijk wel echt meer vocht in de KVV dan in brok.Beike06 schreef:Het is mij op gaan vallen omdat hij dat eerst niet deed ( voordat ik kvv voerde).
Hij eet geen sneeuw, dus dat kan het niet zijn.
Denk idd dat het door de kvv komt.

- Yai
- Zeer actief
Nee, misschien dat je iets meer gram moet voeren dan dat je bij de andere versies moet doen aangezien een groter gedeelte vocht is.Beike06 schreef:Is het slecht dat ik een kvv-merk voer waar veel vocht in zit of maakt dat niet uit?

-
Syllvero
Misschien moet ik een ander merk Kvv proberen waar minder vocht inzit?
Zodat hij ook water gaat drinken?
Ik heb begrepen dat er vooral in Smuldier veel vocht zit.
Zit er in Rodi, Carnivoer en in Energique minder vocht?
Of weten jullie een ander merk Kvv die minder vocht bevat?
Ik heb begrepen dat er vooral in Smuldier veel vocht zit.
Zit er in Rodi, Carnivoer en in Energique minder vocht?
Of weten jullie een ander merk Kvv die minder vocht bevat?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Waarom zou je dat willen? Het gaat om het vocht wat hij binnen krijgt. Of hij dat nou uit z'n eten haalt of uit de waterbak lijkt mij niks uitmaken.Beike06 schreef:Misschien moet ik een ander merk Kvv proberen waar minder vocht inzit?
Hier krijgen ze ook vers en de waterbak binnen wordt nauwelijks gebruikt. Als ze buiten dorst krijgen van het rennen, drinken ze uit een plas of slootje. Ik zou me er niet druk over maken, een hond zorgt zelf wel dat hij genoeg vocht binnen krijgt.
Ik zou me eerder druk maken over die 5 kilo die hij bij is gekomen nadat hij zo mooi afgevallen was

- Yai
- Zeer actief
Dat dus!alm@ schreef:Waarom zou je dat willen? Het gaat om het vocht wat hij binnen krijgt. Of hij dat nou uit z'n eten haalt of uit de waterbak lijkt mij niks uitmaken.Beike06 schreef:Misschien moet ik een ander merk Kvv proberen waar minder vocht inzit?
Hier krijgen ze ook vers en de waterbak binnen wordt nauwelijks gebruikt. Als ze buiten dorst krijgen van het rennen, drinken ze uit een plas of slootje. Ik zou me er niet druk over maken, een hond zorgt zelf wel dat hij genoeg vocht binnen krijgt.
Ik zou me eerder druk maken over die 5 kilo die hij bij is gekomen nadat hij zo mooi afgevallen was

- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
helemaal mee eens...alm@ schreef:Waarom zou je dat willen? Het gaat om het vocht wat hij binnen krijgt. Of hij dat nou uit z'n eten haalt of uit de waterbak lijkt mij niks uitmaken.Beike06 schreef:Misschien moet ik een ander merk Kvv proberen waar minder vocht inzit?
Als ze dorst hebben drinken ze wel.. Drinken ze niet dan hebben ze gewoon genoeg vocht binnen..
Als je het niet vertrouwd kun je bv in zijn nekvel testen of hij genoeg vocht heeft. Ik heb bv een Jack Russell die je echt moet dwingen om te drinken. zij drinkt echt te weinig en als het echt te weinig is merk ik heb als ik haar nekvel even pak, dan zie die dan langzaam terug valt dan moet ik haar weer extra water in haar eten doen...

Onderschrift gemaakt door Kiki2000
-
Syllvero
Wat bedoel je hier precies mee?alm@ schreef:Ik zou me eerder druk maken over die 5 kilo die hij bij is gekomen nadat hij zo mooi afgevallen was
Ik snap hem niet helemaal
Waar ik me dus zorgen om maak is het feit dat hij dus nauwelijks tot niet uit zijn waterbak drinkt en het feit dat hij buiten meteen plassen moet terwijl hij dat anders nooit had.
Daarom dacht ik misschien dat een merk Kvv met minder vocht zou helpen.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi staat ook op smuldier, en die drinkt alleen uit haar bak als ze een botje heeft gehad. Voor de rest krijgt ze genoeg binnen via het voer.
Af en toe na een lange wandeling en/of veel spelen drinkt ze wat uit een plas water (indien nodig breekt ze daar ijs voor) of neemt een hap sneeuw. Nu met de sneeuw moet ze trouwens heel veel plassen, daar krijgt ze zo ongemerkt toch meer van binnen (snelle snaaihapjes tijdens het rennen).
Maar ik zie het probleem niet
Waarom moet hij persé uit z'n waterbak drinken? Het gaat er toch om dat 'ie genoeg water binnenkrijgt? En dat krijgt 'ie blijkbaar.
Dan is het toch goed?
Af en toe na een lange wandeling en/of veel spelen drinkt ze wat uit een plas water (indien nodig breekt ze daar ijs voor) of neemt een hap sneeuw. Nu met de sneeuw moet ze trouwens heel veel plassen, daar krijgt ze zo ongemerkt toch meer van binnen (snelle snaaihapjes tijdens het rennen).
Maar ik zie het probleem niet
Waarom moet hij persé uit z'n waterbak drinken? Het gaat er toch om dat 'ie genoeg water binnenkrijgt? En dat krijgt 'ie blijkbaar.
Dan is het toch goed?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
LezenBeike06 schreef:
Waar ik me dus zorgen om maak is het feit dat hij dus nauwelijks tot niet uit zijn waterbak drinkt en het feit dat hij buiten meteen plassen moet terwijl hij dat anders nooit had.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Helpen? Waarmee, of tegen?Beike06 schreef:Wat bedoel je hier precies mee?alm@ schreef:Ik zou me eerder druk maken over die 5 kilo die hij bij is gekomen nadat hij zo mooi afgevallen was
Ik snap hem niet helemaal![]()
-
Syllvero
alm@ schreef: Lezenhij haalt nu zijn vocht uit het voer. Op welke manier ze vocht binnenkrijgen maakt niet uit. Water uit de waterbak is niet per definitie beter dan vocht uit het voer.
Ik schrok al, want hij is nu net zo mooi op gewicht
-
Syllvero
Hij moet direkt plassen als we naar buiten gaan en dat deed hij voorheen niet.Miranda schreef: Maar ik zie het probleem niet![]()
Dan is het toch goed?
Omdat het vocht in het vlees zit, eet hij het dus op.
Misschien is het te veel vocht voor hem, omdat hij anders nooit direkt hoefde te plassen als we buiten waren.
Of denk ik nu te veel na
-
Syllvero
Omdat hij nu direct moet plassen als we naar buiten gaan en dat hoefde hij voorheen nooit.Badu schreef:
Helpen? Waarmee, of tegen?
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier drinken ze ook amper binnen bijna nooit en afentoe buiten wel uit de sloot maar is ook zeer weinig
en als ik hier smuldier heb heb meestal lotgering dan gaan ze ook meestal een beetje aan de dunne van de kip
hou t topic wel een beetje in de gaten mischien heeft er imand een antwoord over de kip
en als ik hier smuldier heb heb meestal lotgering dan gaan ze ook meestal een beetje aan de dunne van de kip
hou t topic wel een beetje in de gaten mischien heeft er imand een antwoord over de kip