Ja klopt, Tamaskans zijn erg sociaal met andere honden. Ze staan wel hun mannetje mocht dat nodig zijn. Maar o.h.a. zijn ze sociaal. Tenminste op de Tamaskandag in Duitsland waar ik was geweest (heeft Rahne wel foto's van geplaatst) was de sfeer erg gemoedelijk. De enige honden die ik wat vervelend zag doen waren geen Tamaskans. Ze liepen allemaal los, ongeveer 20 ongecastreerde reuen en teven, en er werd gewoon gespeeld. De baasjes stonden lekker te kleppen en de honden gingen hun gang.samantha! schreef:Ja ik ben er ook helemaal verliefd op geworden de laatste tijd, ik ga me er nog wat meer in verdiepen.-Gaby- schreef:Tjeetje, die pups zijn prachtig uitgegroeid hè? Ik vond Jasper namelijk qua kleur niet zo en Vixen vond ik veel te klein. Toch zijn de pups stuk voor stuk prachtig.![]()
@ Samantha, onze tweede hond wordt een Tamaskan. Ik vind ze helemaal te gek. Ze zijn prachtig, maar het karakter spreekt me ook heel erg aan naast Rhodin. Gemoedelijk, lief, gemakkelijk.Weet jij trouwens welke Catahoula dat is die bij jou in de buurt woont?
Zover ik begrepen heb zijn ze ook sociaal met andere honden toch? dat vind ik namelijk wel een erg belangrijk punt.
Ik weet niet welke Catahoula dat is die hier woont, ik zie hem zo af en toe door de wijk lopen maar meestal zit ik dan in de auto.
De eigenaar zoekt ook geen plaatsen op waar meerdere honden komen volgens mij want daar zie ik hem nooit.
Ik heb ook twee reuen gezien die iemand in NL heeft, die liet ze niet samen los, want die wilden nog wel eens wat klieren met zijn tweeën. Maar dat waren ook twee jonge, ongecastreerde reuen, waarvan één op dat moment iets ouder dan een jaar. Ze waren wel gemoedelijk vond ik, want we hadden Rhodin ook bij ons, daar deden ze niets mee, de jongste fixeerde soms ietwat.
En wat die Catahoula betreft, weet je wel wat voor kleur hij of zij heeft en of het een reu of een teef is? Ben nog steeds op zoek naar broers en zussen, wie weet ken ik hem al.