Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Update Carlos. Gaat goed!
Moderator: moderatorteam
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
Update Carlos. Gaat goed!
Het gaat niet goed met mijn grote vriend. Ik wordt daar wel een beetje verdrietig van. Ik heb Carlos sinds maart in huis ken hem al heel lang. Ik heb zo een bijzondere band met hem en hij is zo blij en opgewekt.
Hij loopt bij mij veel meer dan bij zijn oude baas, daar begon het mee hij viel af door het slechte eten. Hij heeft altijd slecht gegeten maar door dat ik veel meer met hem loop was wat ie at niet meer genoeg. Inmiddels heb ik dat probleem gelukkig redelijk weten te verhelpen en eet ie weer prima en blijft nu ook keurig op gewicht. Toen kreeg hij vervolgens een hotspot naar de DA ermee geweest medicijnen gehad waaronder prednison. Opgelost en we gingen vrolijk verder.
Nu heeft ie al een tijdje last van dat ie ongeveer aan vacht 1 keer per dag zich zelf verliest echt hele plukken. Nu kan dat komen door de prednison. Ook heeft hij last van zijn achterpoot. Als ik lang gewandeld heb wil hij er na een uur rust niet meer op staan. Gewricht is ook warm. Echt heel zielig. Ik baal er van want ik vind dat Carlos nog minimaal 4 jaar mee moet. Voor mij, voor hemzelf want verder is die nog ontzettend vrolijk. Maar ook voor Senna en Jara waar hij altijd zoveel plezier mee beleefd.
Vandaag even langs de DA gelopen om toch pijnstillers voor hem te halen voor het weekend. Gelijk maar een afspraak gemaakt om zijn poot te onderzoeken en een senioren onderzoek.
Ik hoop dat ie met wat pijnstillers nog heel lang bij ons is, ik geniet echt elk moment met hem.
Patty ik wil je bedanken voor de mooie foto's die je van hem maakt! Straks over 4 jaar als hij er niet meer is, zijn die foto's mij vreselijk dierbaar!
Niet echt een gezellig verhaal zo op oudjaarsdag maar moest het even kwijt had er zo een naar gevoel over net na de dierenarts. Toch bedankt voor de aandacht.
Hij loopt bij mij veel meer dan bij zijn oude baas, daar begon het mee hij viel af door het slechte eten. Hij heeft altijd slecht gegeten maar door dat ik veel meer met hem loop was wat ie at niet meer genoeg. Inmiddels heb ik dat probleem gelukkig redelijk weten te verhelpen en eet ie weer prima en blijft nu ook keurig op gewicht. Toen kreeg hij vervolgens een hotspot naar de DA ermee geweest medicijnen gehad waaronder prednison. Opgelost en we gingen vrolijk verder.
Nu heeft ie al een tijdje last van dat ie ongeveer aan vacht 1 keer per dag zich zelf verliest echt hele plukken. Nu kan dat komen door de prednison. Ook heeft hij last van zijn achterpoot. Als ik lang gewandeld heb wil hij er na een uur rust niet meer op staan. Gewricht is ook warm. Echt heel zielig. Ik baal er van want ik vind dat Carlos nog minimaal 4 jaar mee moet. Voor mij, voor hemzelf want verder is die nog ontzettend vrolijk. Maar ook voor Senna en Jara waar hij altijd zoveel plezier mee beleefd.
Vandaag even langs de DA gelopen om toch pijnstillers voor hem te halen voor het weekend. Gelijk maar een afspraak gemaakt om zijn poot te onderzoeken en een senioren onderzoek.
Ik hoop dat ie met wat pijnstillers nog heel lang bij ons is, ik geniet echt elk moment met hem.
Patty ik wil je bedanken voor de mooie foto's die je van hem maakt! Straks over 4 jaar als hij er niet meer is, zijn die foto's mij vreselijk dierbaar!
Niet echt een gezellig verhaal zo op oudjaarsdag maar moest het even kwijt had er zo een naar gevoel over net na de dierenarts. Toch bedankt voor de aandacht.
Laatst gewijzigd door bekooij op 10 feb 2011 00:22, 7 keer totaal gewijzigd.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Gaat niet goed met Carlos
Ik kan me je zorgen goed voorstellen. Sterkte. 
-
S@ndr@
- Zeer actief
misschien toch wat minder lopen en dus aangepast bewegen met hem.
heel veel sterkte met alles wat hij mankeert- ( ik weet wat het is
)
heel veel sterkte met alles wat hij mankeert- ( ik weet wat het is
- krullie
- Zeer actief
jeetje het zit hem niet mee he.
warmte in de poot kan wijzen op ontsteking.
dan zijn pijnstillers alleen niet de oplossing.
ik hoop dat je snel kunt komen bij de da.
heeeel veel sterkte met hem.
geniet zoveel mogelijk, we hebben ze maar te leen.
- bekooij
- Zeer actief
Heb ik ook aan zitten denken. Tijdens het lopen heeft hij nergen last van het is echt daarna. Het enige is dat hij die wandelingen zo leuk vind. Je ziet hem echt genieten ook op de foto's. En dat wil en kan ik hem eigenlijk niet afnemen. Ik ken het van mezelf. Ik mag ook bepaalde dingen niet bijvoorbeeld skien vorige week de hele week op de ski's gestaan. Dan denk ik liever maar pijn dan dat ik dat niet meer kan doen.S@ndr@ schreef:misschien toch wat minder lopen en dus aangepast bewegen met hem.
heel veel sterkte met alles wat hij mankeert- ( ik weet wat het is)

- bekooij
- Zeer actief
hij heeft nu rimadyl mee gekregen. Begreep dat het ook onstekingsremmend is.krullie schreef:jeetje het zit hem niet mee he.

- krullie
- Zeer actief
bekooij schreef:hij heeft nu rimadyl mee gekregen. Begreep dat het ook onstekingsremmend is.krullie schreef:jeetje het zit hem niet mee he.
klopt.
dan hoop ik dat het gauw helpt.
en inderdaad even een stapje terug nemen.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat een zorgen om Carlos
Ik hoop dat jullie nog heel veel jaren van elkaar kunnen genieten! een dikke knuffel voor Carlos
Ik hoop dat jullie nog heel veel jaren van elkaar kunnen genieten! een dikke knuffel voor Carlos
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ach nee toch..arme Carlos. James kan zn grote vriend nog niet missen hoor

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
je geeft hem nu toch geen prednison meer hoop ik , dat gaat niet goed samen met rimadyl .bekooij schreef: hij heeft nu rimadyl mee gekregen. Begreep dat het ook onstekingsremmend is.
Sterkte met hem.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Kan die warmte niet op een ontsteking duiden? Dan zou ik ontstekingsremmers in combinatie met pijnstillers vragen. Ik herken veel van je verhaal in mijn eigen hond (wat de poot betreft dan). Bij hem komt het doordat hij artrose heeft en zijn ene heup daardoor niet goed meer in de kom staat maar hij krijgt er pas echt last van als hij te veel doet en daardoor ontstekingen krijgt.
Sterkte in ieder geval (de mijne doet het overigens verder prima, hij heeft sinds maart al geen medicijnen of pijnstillers meer gehad, dus het hoeft zeker niet meteen het einde te zijn
).
Houd ons op de hoogte.
(Oh, ik lees nu dar je inderdaad een ontstekingsremmer hebt
)
Sterkte in ieder geval (de mijne doet het overigens verder prima, hij heeft sinds maart al geen medicijnen of pijnstillers meer gehad, dus het hoeft zeker niet meteen het einde te zijn
Houd ons op de hoogte.
(Oh, ik lees nu dar je inderdaad een ontstekingsremmer hebt
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- bekooij
- Zeer actief
Nee hij heeft in augustus een week prednison gehad nu al dus heel lang niet meer. Maar had een topic erover geopend en daar kwam uit dat meer mensen die predinson aan hun hond hadden gegeven ook nu zoveel haar verlies hadden.jip007 schreef:je geeft hem nu toch geen prednison meer hoop ik , dat gaat niet goed samen met rimadyl .bekooij schreef: hij heeft nu rimadyl mee gekregen. Begreep dat het ook onstekingsremmend is.
Sterkte met hem.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Arme knappe Carlos.
Zarah wil nog wel een keer met je wandelen hoor, maar dan moet je geen pijn hebben.
Is metacam niet iets om aan hem te geven of is dat te sterk?
Zarah wil nog wel een keer met je wandelen hoor, maar dan moet je geen pijn hebben.
Is metacam niet iets om aan hem te geven of is dat te sterk?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Arme Carlos! Ondanks hun auto-gedoetje
vindt Beau Carlos toch nog heel lief en dus dikke knuffels aan Carlos van ons twee 

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Beterschap voor Carlos!
Ik herken de symptomen wel van kaya. Die had tijdens het wandelen ook nergens last van en thuis liep hij te manken na het rusten. En het gewricht was warm en overvuld. Maar dat is weer helemaal over, dus hou hoop
Ik herken de symptomen wel van kaya. Die had tijdens het wandelen ook nergens last van en thuis liep hij te manken na het rusten. En het gewricht was warm en overvuld. Maar dat is weer helemaal over, dus hou hoop
- bekooij
- Zeer actief
Oh echt waar! Wat goed om te horen. Wat hebben ze er aan gedaan of is het vanzelf helemaal opgelost?laura86 schreef:Beterschap voor Carlos!

- Matje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel - Aantal honden: 2
Ipv van lang wandelen zou ik dan meerdere keren op de dag kleinere wandelingen doen. En kijken of je dat uiteindelijk op kan bouwen naar iets langer (ook afhankelijk wat er gevonden wordt bij het verdere onderzoek natuurlijk).
Maar een berner heeft zn ras niet mee om maar zo te zeggen.. (ivm zn gewrichten). hoop dat t allemaal mee valt
Maar een berner heeft zn ras niet mee om maar zo te zeggen.. (ivm zn gewrichten). hoop dat t allemaal mee valt

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik vroeg het in je andere topic ook al. Is Carlos gecastreerd? Zo niet heeft hij een binnenbal???
Dus 1 niet in gedaalde bal?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
2 maanden lijnrust, en toen weer heel rustig opbouwen. Maar bij kaya kwam het wel door trauma, denk dat dat bij carlos niet het geval is?bekooij schreef:Oh echt waar! Wat goed om te horen. Wat hebben ze er aan gedaan of is het vanzelf helemaal opgelost?laura86 schreef:Beterschap voor Carlos!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat is zeker niet fijn om te zien bij je kameraad! Toen Osa een jaar of 11 was kreeg ze ook die klachten, toen hebben we haar op een dagelijkse dosis pijnstilling gezet, en daar deed ze het eigenlijk altijd super op. Wel proberen minder vaak lange/intensieve wandelingen te maken, maar we ontnamen het haar ook niet.
-
bianca83
- Zeer actief
Ach elke keer al die zorgen om je lieve grote knuffelvriendje
Carlos moet gewoon nog echt heel lang mee gaan hoor Jara wil nog heel vaak met hem spelen en zwemmen 

- bekooij
- Zeer actief
Oh sorry helemaal gemist, nope gewoon nog een volle reu en alle twee ingedaald.Sanne!! schreef:Ik vroeg het in je andere topic ook al. Is Carlos gecastreerd? Zo niet heeft hij een binnenbal???

- bekooij
- Zeer actief
De onderzoeken zijn verplaatst naar woensdag middag om kwart over 4. Ik ga daarvoor naar vianen ben benieuwd.
Ik geef hem nu 3 dagen rimadyl vandaag niet want dan heb ik nog voor woensdag. En wonder boven wonder of er niks meer aan de hand is. Poot niet meer warm. Nou ja ik juich maar niet te vroeg en wachten wat de DA woensdag zegt.
Thuis ben ik inderdaad rustig aan met hem aan het doen. Weer kleinere rondjes. Alleen thuis is het dus niet echt een probleem alleen als ik ga wandelen met de andere honden. Ik ben heel benieuwd naar woensdag en hoop toch nog wel een beetje op goed nieuws.
Tuurlijk ik wist van te voren dat ik aan een oude hond begon en dat ik hem niet nog 10 jaar bij me zou hebben. Dat ie kwalen zou gaan krijgen enz. Ik geniet ook echt intens van de momenten die we hebben! Maar toch hoop ik stiekum dat ie nog heel lang bij ons mag zijn!
Ik geef hem nu 3 dagen rimadyl vandaag niet want dan heb ik nog voor woensdag. En wonder boven wonder of er niks meer aan de hand is. Poot niet meer warm. Nou ja ik juich maar niet te vroeg en wachten wat de DA woensdag zegt.
Thuis ben ik inderdaad rustig aan met hem aan het doen. Weer kleinere rondjes. Alleen thuis is het dus niet echt een probleem alleen als ik ga wandelen met de andere honden. Ik ben heel benieuwd naar woensdag en hoop toch nog wel een beetje op goed nieuws.
Tuurlijk ik wist van te voren dat ik aan een oude hond begon en dat ik hem niet nog 10 jaar bij me zou hebben. Dat ie kwalen zou gaan krijgen enz. Ik geniet ook echt intens van de momenten die we hebben! Maar toch hoop ik stiekum dat ie nog heel lang bij ons mag zijn!

-
PattyB
Ik ben benieuwd wat ze zeggen aankomende woensdag. Wat er uit het onderzoek komt.
We hebben het er van de week al over gehad. Je weet hoe ik het zou doen.
- bekooij
- Zeer actief
Ja die volg ik ook op. Hij kreeg toch wel weer heel veel last van zijn poot daarom toch maar snel rimadyl gehaald. En nu krijgt hij niets tot woensdag dan geef ik net nog een pil voor of na de wandeling want rimadyl piekt tussen de 2 en 3 uur staat in de bijsluiter dus kan ik mooi dat dan geven. Kijken hoe het werkt. en dan in de middag naar de DA. Ik ben ook heel bnieuwd. Plukken verliest ie niet meerPattyB schreef:Ik ben benieuwd wat ze zeggen aankomende woensdag. Wat er uit het onderzoek komt.

- Matje
- Zeer actief
Hebben ze gezegd dat je dan pijnstilling moet geven?bekooij schreef:De onderzoeken zijn verplaatst naar woensdag middag om kwart over 4. Ik ga daarvoor naar vianen ben benieuwd.
Dit beïnvloed natuurlijk wel het onderzoek (als ze gaan voelen bedoel ik dan).
Bij foto's maken e.d. is het natuurlijk alleen maar prettig voor hem, maar zou zonde zijn als hij dan opeens geen klacht aangeeft om maar zo te zeggen

- bekooij
- Zeer actief
Daar heb ik ook aan zitten denken. Maar ze heeft rimadyl mee gegeven tot dinsdag als ik het alle dagen zal gebruiken en ik had eigenlijk vanmiddag het onderzoek dus dan zou die ook nog onder de rimadyl zitten. Tja waar doe ik goed aan. Wat ik al eerder vertelde is dat na een lange wandeling ook echt duidelijk zijn hak warm is. Beinvloed rimadyl dat ook of dat dan weer niet. Want anders kan ze er dat iedergeval voelen.Matje schreef:Hebben ze gezegd dat je dan pijnstilling moet geven?bekooij schreef:De onderzoeken zijn verplaatst naar woensdag middag om kwart over 4. Ik ga daarvoor naar vianen ben benieuwd.
Dit beïnvloed natuurlijk wel het onderzoek (als ze gaan voelen bedoel ik dan).
Bij foto's maken e.d. is het natuurlijk alleen maar prettig voor hem, maar zou zonde zijn als hij dan opeens geen klacht aangeeft om maar zo te zeggen

- Matje
- Zeer actief
Rimadyl is een pijnstiller met een ontstekingsremmer. Dus hopelijk werkt het wel en zal ze misschien minder kunnen voelen. Zou anders eerst overleggen met de DA, gewoon voor de zekerheid.

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh ik ken Carlos via foto's op het teckelforum waar ik zit... en hij had gelijk mijn hart gestolen... dus Inge van Jules en de rest... zette speciaal foto's van hem erop..wat een prachtige hond is het...
hier heb ik Bel, zij is 10 en heeft artrose klachten.. zij heeft soms een kuur cortaphen waar zij erg van opknapt en krijgt dagelijks druppels novacam...( net zoiets als metacam ) hier doet zij het goed op...
Ik hoop dat Carlos ook weer opknapt en ik nog veel mooie foto's van hem mag zien en misschien ooit mee kan lopen met jullie...
sterkte ...
hier heb ik Bel, zij is 10 en heeft artrose klachten.. zij heeft soms een kuur cortaphen waar zij erg van opknapt en krijgt dagelijks druppels novacam...( net zoiets als metacam ) hier doet zij het goed op...
Ik hoop dat Carlos ook weer opknapt en ik nog veel mooie foto's van hem mag zien en misschien ooit mee kan lopen met jullie...
sterkte ...