Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je wilt de hond bij die eigenaar weg hebben na 1 incident
mijn man is ook zo een OEN soms met honden en bij hem heeft DuCain ook de kans gekregen gebeten ( in de buurvrouw),terwijl hij aangelijnd was :oohja: :oeps:
bij jou was ik mijn hond dus kwijt geweest.
Of lees ik dat nu verkeerd

Ik heb hem verder als het druk was altijd zelf uitgelaten, en nu met Gil laat mijn man hem nooit meer uit.
simpel en effectief.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

S@ndr@ schreef:je wilt de hond bij die eigenaar weg hebben na 1 incident
mijn man is ook zo een OEN soms met honden en bij hem heeft DuCain ook de kans gekregen gebeten ( in de buurvrouw),terwijl hij aangelijnd was :oohja: :oeps:

Ik heb hem verder als het druk was altijd zelf uitgelaten, en nu met Gil laat mijn man hem nooit meer uit.
simpel en effectief.
Mensen lees toch eens. Ik zeg nergens dat ik dat wil, ik zeg dat ik wil dat een expert ter plaatse daar over oordeelt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat doen ze dus niet zo :19: als ik het goed begrepen heb
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Caramba schreef:Ik ga het gewoon nog 1x op de "normale" manier proberen, nogmaals een brief in zijn brievenbus , met de foto's dus en de rekening..

misschien erbij zetten dat ik niet boos, maar eerder bang ben en dat ik hem uitnodig, zonder hond om bij mij thuis er over te praten hoe we dit kunnen oplossen??

reageert hij hier niet op, dan kan ik dus nog altijd verder met de wijkagent, waar ik dus nog altijd niets van heb gehoord ...

ik snap niet waarom ik gewoon niet een aangifte kan doen zodat die man een waarschuwing krijgt? maar goed , ik ga het eerst nog eens zo proberen.. :ugh:
Ik denk dat dit wel een goede manier is, als je er inderdaad bij zet dat je eerder bang dan boos bent.
Nog steeds niks van hem vernomen? :blauwoog:

Hoe gaat het nu met Pjotr? :roos:
bennie
Zeer actief
Border Collie

S@ndr@ schreef:dat doen ze dus niet zo :19: als ik het goed begrepen heb
Dan heb je het niet goed begrepen, de uitvoering verschilt per gemeente, maar de middelen hebben ze allemaal. Er zijn voldoende handvaten voor een burgemeester om met de beschikbare middelen een verantwoord en afgewogen beleid te voeren. Uiteraard moet je dan niet meteen bij zo'n boer achter een balie op het bureau stuklopen. En dat is wat hier is gebeurd en dat vind ik te zot voor woorden.
bernersennenhond
Actief

Ongelezen bericht door bernersennenhond »

S@ndr@ schreef:je wilt de hond bij die eigenaar weg hebben na 1 incident

simpel en effectief.
Het gaat om de manier hoe je erna mee omgaat.
Accepteer je dat het jullie fout is geweest?
Neem je de totale verantwoording voor het voorval inclusief de kosten die er door gemaakt zijn?
Zorgen jullie ervoor dat het niet meer kan gebeuren, binnen jullie machte?
Vinden jullie het erg dat het is gebeurd en hebben jullie stappen ondernomen om dit soort dingen te vermijden?

Als je overal ja op kunt antwoorden ben je toch een verantwoordelijke eigenaar. Dan spreekt toch niemand over dat het beter is dat de hond bij je weggehaald wordt?

Deze man antwoord nergens op. Dan is het hem om het even wat er de volgende keer kan gebeuren.
Daarom moet hier een structurele oplossing voor gevonden worden. En in dit geval niet door de eigenaar zelf dus.
What the.....???
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Wat een ellende, kan me goed voorstellen dat je bang bent om met de honden de deur uit te gaan, als zijn voordeur steeds op een kier blijft staan. Beterschap met je hond verder :ugh: . Ben benieuwd hoe dit nu verder afloopt.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

Gister is de voorzitster van de VVE langs geweest , ze willen hem uit het appartement hebben...

niet alleen voor de hond, maar ook de overlast wat hij geeft, hij is verhuist in 2 nachten naar het schijnt en stopte pas om 7 uur smorgens als ik haar mag geloven..

hij begint om 22.00 uur savonds met klussen , zagen , boren en timmeren en gooit als een gek met de deuren. De bovenbuurvrouw heeft hem al 3 x aangesproken, de eerste keer kreeg ze een boeket bloemen, de 2de keer een briefje ( wat daar in stond weet ik niet) en de derde keer deed hij de deur op een kier open en was ze een zeikwijf, de andere keren deed hij niet meer open...

dadelijk met pjotr even naar de dierenarts , controle , maar volgens mij is hij wel oke..
Afbeelding
bernersennenhond
Actief

Ongelezen bericht door bernersennenhond »

nou duidelijk wat voor een persoon het is.
Kies voor je zelf en zorg dat de hond niets meer kan grijpen wat van jou is.
What the.....???
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ach wat sneu voor pjotter :ugh:

blij dat ie weer wat beter is...
hoop dat het goed is bij de DA
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

bennie schreef:
Dan heb je het niet goed begrepen, de uitvoering verschilt per gemeente, maar de middelen hebben ze allemaal. Er zijn voldoende handvaten voor een burgemeester om met de beschikbare middelen een verantwoord en afgewogen beleid te voeren. Uiteraard moet je dan niet meteen bij zo'n boer achter een balie op het bureau stuklopen. En dat is wat hier is gebeurd en dat vind ik te zot voor woorden.

Dat heeft ze wel Bennie, er is maar 1 instantie die officieel test in Nederland. Nadeel daarvan is dat de wachtlijsten daardoor heel erg oplopen, voordeel is wel dat het deskundig gebeurd. Er zouden alleen wat meer mensen bij moeten komen, centraal dus. Ik zou er ook geen voorstander van zijn dat er van allerlei "deskundigen" tevoorschijn worden gehaald door allerlei mensen bij gemeenten. Want daar komt het in de praktijk dan vaak op neer.
Simpel voorbeeldje uit de praktijk, niet zo heel ernstig maar toch, brief van een gemeente aan een inwoner over wiens hond was geklaagd ivm blafoverlast;
" Om blaffen van uw hond in de toekomst te voorkomen adviseren wij u dringend om de hond een blafband om te doen. Hierbij gaat er een signaal naar de hond als hij blaft. Deze wordt ook ingezet en aanbevolen door hondenpension-houders en andere deskundigen..........."
Heb naar aanleiding van die brief minimaal 3 kwartier met de bewuste gemeente-ambtenaar moeten lullen om hem in te laten zien dat dit niet 1 van zijn beste adviezen van de laatste jaren is geweest.............

Een burgemeester kan maatregelen treffen op grond van de gemeentewet (artikelnr. ben ik even kwijt); daarbij kan de BM heel ver gaan als de openbare orde in gevaar komt of dreigt te komen, maar daar zijn de meeste BM's heel erg huiverig voor. Ze kunnen dan namelijk alle maatregelen nemen die zij nodig achten, dus dat gaat echt heel ver.
Gr. Aniek

Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Budkes schreef:
bennie schreef:
[snip]
Een burgemeester kan maatregelen treffen op grond van de gemeentewet (artikelnr. ben ik even kwijt); daarbij kan de BM heel ver gaan als de openbare orde in gevaar komt of dreigt te komen, maar daar zijn de meeste BM's heel erg huiverig voor. Ze kunnen dan namelijk alle maatregelen nemen die zij nodig achten, dus dat gaat echt heel ver.
Zijn we het alweer met elkaar eens :ok: .
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gelukkig gaat het beter met Pjotr en heb je weer uitzicht op zorgeloos wonen :ok:
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

ja het geeft me een veel geruster gevoel, pjotr lag vorige week nu nog bij de dierenarts en de vraag was of hij het wel zou halen..

nu staat hij naast me te bedelen om een stuk wafel.. hij speelt met flohr en is weer blij met Opa ( mijn vader) , dat had allemaal niet kunnen zijn...

maar gelukkig het ventje doet het weer bijna helemaal! de dierenarts was tevreden, ook het vocht in zijn poten was weg aan het trekken en woensdag mogen we de hechtingen eruit laten halen :cheer:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

vinkje schreef:
pepim schreef:
rubyred schreef:Heeft de buurman de kosten betaald van de dierenarts?
Ja dat gelukkig wel :roll:
Heb je het topic uberhaupt wel gelezen?

TS veel sterkte voor jou en je hond hoor, wat is ze te grazen genomen. :ugh: :cry:
Een gedeelte van mijn posting was sarcastisch, vandaar de smiley met de roll oogjes :wink:
Ik had al gelezen dat er niets betaald was door de buurman.

edit verduidelijking
Laatst gewijzigd door pepim op 31 dec 2010 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
pepim
Zeer actief

Liesbeth schreef:
pepim schreef:
rubyred schreef:Heeft de buurman de kosten betaald van de dierenarts?
Ja dat gelukkig wel :roll:

TS veel sterkte voor jou en je hond hoor, wat is ze te grazen genomen. :ugh: :cry:
Nou, volgens mij dus niet. Eén van de laatste posts van Caramba was namelijk dat ze het nog één keer met een brief, foto's en de rekening wilde proberen om een reaktie van de buurman te krijgen.

Of jij weet meer dan de rest, die gewoon lezen wat Caramba in dit topic heeft gezet :roll: .

edit: Pjotr is een hij. Misschien eerst zelf eens goed lezen voor je iemand anders de oren wilt wassen.

Ik schrijf nergens dat TS een hij is hoor, met 'wat is ze te grazen genomen' bedoel ik de hond. :19:
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

er is maar 1 persoon die de dierenarts rekening heeft betaald en dat ben IK ...

Pjotr is een hij , ik ben een zij , ik ben niet te grazen genomen, mijn vriendin, die ook een zij is.. is wel geraakt door een paar tanden, maar of dat van pjotr is of van de andere hond?? maar dat is gelukkig maar heel licht..
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

PattyB schreef:
Caramba schreef:Ik ga het gewoon nog 1x op de "normale" manier proberen, nogmaals een brief in zijn brievenbus , met de foto's dus en de rekening..

misschien erbij zetten dat ik niet boos, maar eerder bang ben en dat ik hem uitnodig, zonder hond om bij mij thuis er over te praten hoe we dit kunnen oplossen??

reageert hij hier niet op, dan kan ik dus nog altijd verder met de wijkagent, waar ik dus nog altijd niets van heb gehoord ...

ik snap niet waarom ik gewoon niet een aangifte kan doen zodat die man een waarschuwing krijgt? maar goed , ik ga het eerst nog eens zo proberen.. :ugh:
Ik denk dat dit wel een goede manier is, als je er inderdaad bij zet dat je eerder bang dan boos bent.
Nog steeds niks van hem vernomen? :blauwoog:

Hoe gaat het nu met Pjotr? :roos:

gisteravond lag er nog niets in de brievenbus, straks eens eventjes kijken...

maar ik moet toch nog persoonlijk even langs de vve voorzitster , die was er dus gister alleen was ik niet thuis... eens horen wat precies haar plannen zijn..
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat het weer wat beter gaat, nou nog hopen dat hij er geestelijk niets aan over heeft gehouden.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Tof dat het goed gaat met Pjotr! En ook fijn om te weten dat jullie steun krijgen van de VVE.
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

geestelijk.. hmm , had hem vanochtend (moest toch naar de da) mee genomen naar de zaak en hij schrok van alles.. ook blaft hij tegen alles en iedereen wat maar iets te kort in de buurt komt..

gaat dus niet zo geweldig in dat koppie van hem, maar dat komt wel goed, veel meenemen als alle wondjes dicht zijn dus..
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Caramba schreef:geestelijk.. hmm , had hem vanochtend (moest toch naar de da) mee genomen naar de zaak en hij schrok van alles.. ook blaft hij tegen alles en iedereen wat maar iets te kort in de buurt komt..

gaat dus niet zo geweldig in dat koppie van hem, maar dat komt wel goed, veel meenemen als alle wondjes dicht zijn dus..
Wat ontzettend fijn dat Pjotr iig lichamelijk al zo snel opknapt. Dat is toch haast niet te geloven als je die foto's ziet, dat hij nu alweer speelt en kan bedelen om lekkers. Als hij mentaal ook maar de helft van die veerkracht heeft, komt het vast helemaal goed met hem :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Watr vreselijk om zoiets mee te moeten maken :( Gelukkig knapt Pjotr goed op, nu in zijn koppie nog wat rust. Heel veel sterkte met de verdere afhandeling :roos:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Caramba schreef:

gisteravond lag er nog niets in de brievenbus, straks eens eventjes kijken...

maar ik moet toch nog persoonlijk even langs de vve voorzitster , die was er dus gister alleen was ik niet thuis... eens horen wat precies haar plannen zijn..
Ik ben nog steeds nieuwsgierig hoe het nu zit met jullie tuin ? Is die open of is die afgesloten van de openbare weg ?

En misschien kun je binnen de reglementen van de VVE vastleggen, de statuten gaat wellicht wat moeilijker, dan moet je weer eerst langs de notaris, dat honden dan niet onaangelijnd in de gezamenlijke tuin mogen lopen op straffe van......
Maar misschien staat er al iets over in.

Wat fijn dat Pjotr lichamelijk goed opknapt, hopelijk gaat het straks geestelijk ook weer de goede kant op.
Gr. Aniek

Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

zal het proberen uit te leggen..

je komt vanaf de straat een trappetje van 6 treden op, daar is een deur die voor iedereen open is , in dat gangetje zijn de bellen en de brievenbussen. daar achter is een deur voor bewoners die daar alleen met sleutel binnenkomen of open doen via intercom aan gasten .

dan heb je een gang met aan de linker kant een trap naar boven en recht door nog een deur en daar ligt mijn appartement met nog 4 andere appartementen..

normaal gezien is het dus niet voor iedereen toegankelijk ..

in het reglement staat dat honden niet los mogen of behoeftes doen in de tuin.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

pepim schreef:
Liesbeth schreef:
pepim schreef:Ja dat gelukkig wel :roll:

Nou, volgens mij dus niet. Eén van de laatste posts van Caramba was namelijk dat ze het nog één keer met een brief, foto's en de rekening wilde proberen om een reaktie van de buurman te krijgen.

Of jij weet meer dan de rest, die gewoon lezen wat Caramba in dit topic heeft gezet :roll: .

edit: Pjotr is een hij. Misschien eerst zelf eens goed lezen voor je iemand anders de oren wilt wassen.

Ik schrijf nergens dat TS een hij is hoor, met 'wat is ze te grazen genomen' bedoel ik de hond. :19:
Ik heb nergens gelezen dat jij schrijft dat TS een hij is, wel dat je het over de hond had en dat is nou net een hij, Pjotr dus. TS is een zij, haar forumnaam is Caramba, niet Pjotr.
Maar goed, dat had Caramba zelf ook al geschreven. Nu zal het je vast wel duidelijk zijn.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Wat fijn te lezen dat het met Pjotr een stuk beter gaat, en dat de DA tevreden is.
De tranen sprongen in mijn ogen toen ik de foto's zag, en vooral die foto van zijn liesje.
Arm beestje, maar gelukkig gaat het weer de goede kant op. :roos: :roos:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
nik
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Max, Rottweiler

Ongelezen bericht door nik »

Gos wat moeten jullie je een hoedje geschrokken zijn. En wat ziet je hond eruit!!
Ik hoop dat het weer helemaal goed komt. Ik las ergens dat de voordeuren niet gematteerd zijn, klopt dat? Onze hond was in huis mn naar de voordeur erg waaks. We hebben dat opgelost door mat plakplasic tegen de ramen in de voordeur aan te plakken, zodat hij daar niet meer kon zien wat er gebeurde. Hij kon ook de deuren open maken, dus we hadden de stelregel dat de voordeur altijd met de sleutel op slot moest. De achtertuin heeft een hoog hek, dus daar hoefde dat niet.
En bepaald niet slim van de buurman om deze maatregelen niet te nemen bij een hondenras dat bekend staat als waaks. :denken:

Onze Bart is ook een keer helemaal overhoop gebeten door 2 (nog) grotere honden die niet aangelijnd waren. Vanaf dat moment ging hij focussen als er andere honden aankwamen. Het heeft me een jaar geduurd voordat ik dat gedrag er weer uit had. Ik hoop dat bij jouw hond de geesteljke schade ook meevalt...
Sterkte!!

Nik
Laatst gewijzigd door nik op 02 jan 2011 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Caramba
Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

heb reactie van mijn buurman, deze neemt alleen maar contact via mail of telefoon met me wegens persoonlijke omstandigheden ( psygisch of hoe je het ook schrijft)

hij heeft het aan de verzekering op gegeven en gaat binnenkort 2x 6 weken weg voor opname wat ik uit de brief begrijp.. hij wil het me allemaal we uitleggen en bied ook zijn excuses ( een keer of 3 ) in de mail aan en beloofd dat de deur altijd op slot is en de ketting er ook nog eens op zit..

pff , was een behoorlijke brief, van de ene kant kreeg ik wel medelijden met deze man, maar van de andere kant ook niet, we kunnen toch niet allemaal de mensheid redden..

ik ga het eens even allemaal laten bezinken, hij had het aan de verzekering opgegeven en die zouden me formulieren sturen ..
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Liesbeth schreef:
pepim schreef:
Liesbeth schreef:

Ik heb nergens gelezen dat jij schrijft dat TS een hij is, wel dat je het over de hond had en dat is nou net een hij, Pjotr dus. TS is een zij, haar forumnaam is Caramba, niet Pjotr.
Maar goed, dat had Caramba zelf ook al geschreven. Nu zal het je vast wel duidelijk zijn.
Ja hoor als ik het over een hond heb waarvan ik de naam niet weet, schrijf ik gauw een zij, ok foutje in dit topic en dat ik iemand de oren wil wassen snap ik ook niet, maar goed wat jij wilt.
Wil jij mij de oren wassen dan? Maar goed ik heb niet het idee dat ik hier nou zo iets heel fouts geschreven heb, wilde alleen maar meeleven met TS en werd bijna plaatsvervangend pissig toen de buurman nog niet thuis gaf, that's all. :(

edit: ik hou mijn hoofd voortaan wel weer :wink:

Enniewee
Caramba schreef:heb reactie van mijn buurman, deze neemt alleen maar contact via mail of telefoon met me wegens persoonlijke omstandigheden ( psygisch of hoe je het ook schrijft)

hij heeft het aan de verzekering op gegeven en gaat binnenkort 2x 6 weken weg voor opname wat ik uit de brief begrijp.. hij wil het me allemaal we uitleggen en bied ook zijn excuses ( een keer of 3 ) in de mail aan en beloofd dat de deur altijd op slot is en de ketting er ook nog eens op zit..

pff , was een behoorlijke brief, van de ene kant kreeg ik wel medelijden met deze man, maar van de andere kant ook niet, we kunnen toch niet allemaal de mensheid redden..

ik ga het eens even allemaal laten bezinken, hij had het aan de verzekering opgegeven en die zouden me formulieren sturen ..
Ik hoop dat het allemaal goedkomt met jou en je hond, veel sterkte verder. :roos:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”