Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chipper van Raad van Beheer vraagje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Kapryno
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Malthezer, York, Poedel, Dwergschnauzer, Chihuahua, Chinese Naakthond, Galgo
Aantal honden: 11

Chipper van Raad van Beheer vraagje

Ongelezen bericht door Kapryno »

Hallo,

Eerst en vooral een fantastisch 2011 gewenst aan iedereen!!!!!! :E:

Ik heb enkele weken een Powder Puffje gaan kiezen en zou het pupje rond de jaarwisseling mogen gaan ophalen. Ik had het dus gepland voor 30 december aangezien ik dan een klein weekje vakantie heb. Nu is bij de fokster nog steeds de chipper niet langsgeweest en ze zijn al 8 weken momenteel. Nu valt mijn complete planning ook in het water wat betreffende de volledige dagen tijd dat ik er al kon instoppen om hem te verwelkomen :jank: . Nu zal ik hem moeten gaan halen op een weekend of zo.
Maar is dit eigenlijk normaal dat het zo lang duurt? Ik heb de raad van beheer reeds gecontacteerd gewoon om te zien of ze werken tussen de feestdagen en ze hebben direct geantwoord. Natuurlijk mogen ze aan mij geen info geven omdat ik geen fokker ben.
Ik had er zo lang naar uit gekeken en nu moet de fokster wachten op een kaartje in de post of zo waar ze op zeggen wanneer de chipper langskomt. Hoe lang gaat dit nu nog duren... :(
Hebben jullie dit ook al meegemaakt?

Groetjes,
Nathalie.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Chipper van Raad van Beheer vraagje

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Kapryno schreef:Hallo,

Ik heb enkele weken een Powder Puffje gaan kiezen en zou het pupje rond de jaarwisseling mogen gaan ophalen. Ik had het dus gepland voor 30 december aangezien ik dan een klein weekje vakantie heb. Nu

Groetjes,
Nathalie.
Nee, ik heb dat niet meegemaakt, maar eh... . 1 week is echt veel te kort om vrij te zijn voor een pup.
In mijn ogen is 3 - 4 weken het absolute minimum, liever 6 weken.

Het komt mij in eerste instantie vreemd over dat de RvB de fokker nog niet benaderd zou hebben.
Is het nest daar wel gemeld?
Maar, ik ken de procedure niet, dus het zou zomaar kunnen dat de "feestmaand" roet in het eten gooit.

Alsnog, wanneer pup ook komt, die kun je niet na een week al alleen gaan laten. Heb je daar eventueel wat anders voor geregeld? Anders zou ik ofwel alsnog zorgen dat dat geregeld wordt VOORDAT je toch besluit de (of een andere) pup in huis te halen.

Suzanne
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

is dit het eerste nestje voor de fokker? want hier dus niet en heb zelf het nummer van de chipper (staat op het kaartje waar ze mee aankondigd dat ze langs komt) gewoon in mn telefoon staan en kan dus altijd bellen

verder vind ik het vreemd dat het zo lang duurt, als de fokker de stambomen direct betaald heeft liggen de papieren al lang bij de chipper, is de fokker laat met betalen dus niet....

wat ik zelf altijd doe is als ze een week of 4,5 zijn en ik heb nog niets gehoord eens bellen. Ben een paar keer verhuisd, dus ook van chipper gewisseld, dan gewoon de RvB gebeld en die gaven het nummer, hier zijn de puppen in elkgeval nooit later dan 5,5 week gechipt...

ook vaag van de fokker dat ze dus nog verder geen aktie heeft ondernomen....
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

De chipper van de Raad van beheer mag in principe tot 9 weken leeftijd komen, maar dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Als de fokker binnen 10 dagen aangifte heeft gedaan van het nest en daarna binnen 2 weken de factuur betaald heeft, hadden ze toch gewoon moeten komen. Mijn chipper was zo bang dat het kaartje bij de post kwijt zou raken, dat ze mij gebeld heeft voor het chippen en is toen op 20 december langs gekomen, maar heeft ook gewoon gewerkt tussen kerst en oud/nieuw. Snap eerlijk gezegd ook niet dat de fokker niet allang contact heeft opgenomen met de Raad toen de pups zo'n 7 weken oud waren en ze nog niets gehoord hebben.

Succes!!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:

Ik heb enkele weken een Powder Puffje gaan kiezen en zou het pupje rond de jaarwisseling mogen gaan ophalen. Ik had het dus gepland voor 30 december aangezien ik dan een klein weekje vakantie heb. Nu

Groetjes,
Nathalie.
Nee, ik heb dat niet meegemaakt, maar eh... . 1 week is echt veel te kort om vrij te zijn voor een pup.
In mijn ogen is 3 - 4 weken het absolute minimum, liever 6 weken.

Het komt mij in eerste instantie vreemd over dat de RvB de fokker nog niet benaderd zou hebben.
Is het nest daar wel gemeld?
Maar, ik ken de procedure niet, dus het zou zomaar kunnen dat de "feestmaand" roet in het eten gooit.

Alsnog, wanneer pup ook komt, die kun je niet na een week al alleen gaan laten. Heb je daar eventueel wat anders voor geregeld? Anders zou ik ofwel alsnog zorgen dat dat geregeld wordt VOORDAT je toch besluit de (of een andere) pup in huis te halen.

Suzanne

een weekje thuis en dan alleen kan prima, pak hier zelfs geen vrij meer voor puppen, MAAR, puppen kunnen hier altijd mee overal naar toe, dus mee naar het werk, hetzij van mij, hetzij van mijn vriend,
dan zitten ze natuurlijk (bij mij dan, heb een kantoorbaan en ze gaan niet mee naar binnen, verblijven in de auto) ook nog wel ff alleen tussen het uitlaten door, maar daar nog nooit problemen mee gehad met de puppen
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Losstaand van het feit dat ik een week vrij ook veel te kort vind als je net een pup hebt, vind ik het eerlijk gezegd ook erg vreemd om een pup 1 dag voor oud jaar naar zijn nieuwe baasjes te laten gaan. Alsof een pup nog niet stress/spanning genoeg heeft om weg te gaan bij mams/broers/zusjes/vertrouwd huis en dan ook nog meteen volop het vuurwerk in? Lijkt me ook niet handig met zindelijk maken, om dan elk uur buiten te gaan staan met je pupje voor een plasje/poepje terwijl het overal knalt en fluit? Dat had dus bij mij echt niet gemogen. Ik heb 1x een nest gehad dat op 31 december 8 weken werd, die mochten pas op vanaf 2 januari opgehaald worden. Het nestje wat ik nu heb is gisteren (dus 31 december) 7 weken geworden en zij gaan dus ook pas komende week weg.
Danielle Boshouwers
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat de fokker van je pup verzuimd heeft direct na ontvangst van de acceptgiro van de Raad van Beheer, voor de kosten van de stambomen en het chippen van het nest, deze te betalen.
Als je gewoon netjes op tijd de geboorte-aangifte doet en direct de acceptgiro betaalt voor de kosten, dan komt de chipper voor zover ik hiermee te maken heb gehad (4x een nest gehad tot nu toe) altijd ruim vóórdat de pups 8 weken zijn.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Uit het voorstelbericht van ts lees ik een hele horde kleine hondjes én ze is collegatrimster. Ik gok dat het hondje gewoon mee naar het werk mag en de opvang zal ook wel goed zijn.

Bij mij was de chipper er niet zo vroeg, maar dat was wel bewust. ik had wat later betaald :engel:
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
een weekje thuis en dan alleen kan prima, pak hier zelfs geen vrij meer voor puppen, MAAR, puppen kunnen hier altijd mee overal naar toe, dus mee naar het werk, hetzij van mij, hetzij van mijn vriend,
dan zitten ze natuurlijk (bij mij dan, heb een kantoorbaan en ze gaan niet mee naar binnen, verblijven in de auto) ook nog wel ff alleen tussen het uitlaten door, maar daar nog nooit problemen mee gehad met de puppen
ik denk dat er absoluut een verschl zit tussen een MH of HH pup die bedoeld is voor het werk en die ook een leven lijdt in de kennel naast in huis en een gezelschapshondje wat waarschijnlijk lekker op bed mag slapen. Niks ten nadelen van beide hoor maar ik zie/proef toch een groot verschil. En natuurlijk is het van belang dat ze bij jou ook gewoon meegaan overal naar toe, die luxe heeft ook niet iedereen.
Danielle Boshouwers
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Danielle schreef:Losstaand van het feit dat ik een week vrij ook veel te kort vind als je net een pup hebt, vind ik het eerlijk gezegd ook erg vreemd om een pup 1 dag voor oud jaar naar zijn nieuwe baasjes te laten gaan. Alsof een pup nog niet stress/spanning genoeg heeft om weg te gaan bij mams/broers/zusjes/vertrouwd huis en dan ook nog meteen volop het vuurwerk in? Lijkt me ook niet handig met zindelijk maken, om dan elk uur buiten te gaan staan met je pupje voor een plasje/poepje terwijl het overal knalt en fluit? Dat had dus bij mij echt niet gemogen. Ik heb 1x een nest gehad dat op 31 december 8 weken werd, die mochten pas op vanaf 2 januari opgehaald worden. Het nestje wat ik nu heb is gisteren (dus 31 december) 7 weken geworden en zij gaan dus ook pas komende week weg.
das idd waar, aan de andere kant heeft een vriendin van mij ook op oudjaar een pupje opgehaald, zij woont lekker rustig en afgelegen, dus voor de pup maakt het totaal niet uit of het nu oudjaar is of een andere dag.....
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Of zou er iets anders mbt de fokker / het nest niet kloppen waardoor er ook geen stambomen komen en de fokker erop gokt dat je het pupje toch wel meeneemt en dan later erachter komt dat er geen stambomen komen?
Kan... maar lijkt me met dit ras nou niet meteen logsich...?

Hoe dan ook.. goed uitvragen en bij twijfel, ook maar de geringste.. niet doen!

Suzanne
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Uit het voorstelbericht van ts lees ik een hele horde kleine hondjes én ze is collegatrimster. Ik gok dat het hondje gewoon mee naar het werk mag en de opvang zal ook wel goed zijn.

Bij mij was de chipper er niet zo vroeg, maar dat was wel bewust. ik had wat later betaald :engel:
als ze bij mij vroeg komen, bel ik gewoon of wat ze later komen. Zal nu waarschijnlijk bij de Kroaten gaan gebeuren, want heb nog geen enkel idee welke hier gaat blijven en ik wil perse de leukste naam zelf haha
Danielle Boshouwers
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Danielle schreef: als ze bij mij vroeg komen, bel ik gewoon of wat ze later komen. Zal nu waarschijnlijk bij de Kroaten gaan gebeuren, want heb nog geen enkel idee welke hier gaat blijven en ik wil perse de leukste naam zelf haha
Ja, is ook een optie. Hoe zijn die Kroatenpupjes, behalve dat je niet afgeleid wordt door de kleurtjes en aftekening? Drukker, blafferiger, anders?
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:
Danielle schreef: als ze bij mij vroeg komen, bel ik gewoon of wat ze later komen. Zal nu waarschijnlijk bij de Kroaten gaan gebeuren, want heb nog geen enkel idee welke hier gaat blijven en ik wil perse de leukste naam zelf haha
Ja, is ook een optie. Hoe zijn die Kroatenpupjes, behalve dat je niet afgeleid wordt door de kleurtjes en aftekening? Drukker, blafferiger, anders?
absoluut veel levendiger, actiever dan BC pups en een stuk grommeriger. Blaffen valt tot nu toe nog mee maar ze zijn natuurlijk ook pas 3,5 week dus zal vast nog wel komen. Verder helemaal geweldig, ik geniet er immens van maar vind ze ook allemaal zooooo leuk!
Danielle Boshouwers
Kapryno
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Malthezer, York, Poedel, Dwergschnauzer, Chihuahua, Chinese Naakthond, Galgo

Hoi Allemaal!

Tja, een weekje is misschien kort maar als je weet dat ik hier thuis mijn hondenkapsalon heb en mijn ouders ook nog eens hiernaast wonen, dan is dit echt geen probleem, mijn zus werkt ook nog bij mij en we kunnen alle tijd aan de pup besteden tussen het verzorgen van de klanten hun hondjes door. Dus, geen zorgen over maken, is allemaal goed uitgepluist. Trouwens ik woon hier midden in het groen en hebben gisterenavond weinig last gehad van vuurwerk. Er is allemaal over nagedacht hoor.

Wat de fokster betreft, het is iemand die gewoon is van af en toe een nest te hebben en ze heeft naar eigen zeggen de raad van beheer gemaild en geen antwoord gekregen en verder weet ik ook niets. Ze is al jaren bezig met dit en elke nest heeft stambomen.
Heb er trouwens 4jaar geleden mijn dwergschnauzer gekocht en die kon weg op 8 weken. Nu had ze me ook verteld dat de chippers eerst de nestjes van grotere rassen gaan chippen tijdens de feestdagen en dat de chippers blijkbaar vertragingen hebben.

Wat er ook wel is, er is op dag 44 een broertje van mijn pup laten inslapen omdat het hondje zijn fontanelletje niet dichtgroeide, maar verder open groeide, naar mijn gedacht dus een waterhoofdje. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Heb direct na het horen van dit nieuws naar mijn dierenarts gebeld en die stelde me gerust dat ik geen schrik moest hebben voor mijn pupje.

Allé, leuk om te horen dat niemand dit al meegemaakt heeft. :(:

Groetjes,
Nathalie.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Kapryno schreef:Hoi Allemaal!

Tja, een weekje is misschien kort maar als je weet dat ik hier thuis mijn hondenkapsalon heb en mijn ouders ook nog eens hiernaast wonen, dan is dit echt geen probleem, mijn zus werkt ook nog bij mij en we kunnen alle tijd aan de pup besteden tussen het verzorgen van de klanten hun hondjes door. Dus, geen zorgen over maken, is allemaal goed uitgepluist. Trouwens ik woon hier midden in het groen en hebben gisterenavond weinig last gehad van vuurwerk. Er is allemaal over nagedacht hoor.

Wat de fokster betreft, het is iemand die gewoon is van af en toe een nest te hebben en ze heeft naar eigen zeggen de raad van beheer gemaild en geen antwoord gekregen en verder weet ik ook niets. Ze is al jaren bezig met dit en elke nest heeft stambomen.
Heb er trouwens 4jaar geleden mijn dwergschnauzer gekocht en die kon weg op 8 weken. Nu had ze me ook verteld dat de chippers eerst de nestjes van grotere rassen gaan chippen tijdens de feestdagen en dat de chippers blijkbaar vertragingen hebben.

Wat er ook wel is, er is op dag 44 een broertje van mijn pup laten inslapen omdat het hondje zijn fontanelletje niet dichtgroeide, maar verder open groeide, naar mijn gedacht dus een waterhoofdje. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Heb direct na het horen van dit nieuws naar mijn dierenarts gebeld en die stelde me gerust dat ik geen schrik moest hebben voor mijn pupje.

Groetjes,
Nathalie.
Ik vind het nu een beetje vaag klinken hoor. 24 honden en af en toe een nestje ? 24 honden klinkt me aardig serieus in de oren dus hoe vaak is af en toe ? Is de fokster lid van de rasvereniging ? Ik vind dat je het even met de fokster op moet nemen over dat chippen. Zeg gewoon eerlijk dat je je pupje graag zsm haalt. Dat lijkt me voor de fokster ook logisch. Vraag of ze maandag contact op wil nemen met de chipper.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kapryno schreef:Hoi Allemaal!

daarom ook dat ik zei, uit je berichtje blijkt niet wat de werksituatie daarna is en hoe het met oudjaar bij je is, gaat dus allemaal helemaal goed komen hoor ik al....
de raad moet je niet mailen, gewoon bellen, krijg je gelijk antwoord :wink: en als ze dus al meer fokt met stamboom heeft ze als het goed ik ook het nummer van haar chipper en had ze die rechtstreeks kunnen bellen
ja, oke, kleinere rassen zullen ze idd liever niet met 5/5,5 week al chippen (bij voorkeur dan, alhoewel ik het niet snap, want zo groot is die chip niet en als je ziet hoe klein sommige roofdiertjes hier zijn en die chippen we ook), maar tussen 5 wk en 8 wk en nog niet eens een afspraak hebben zit wel een heel end he....
wat zou dat te maken kunnen hebben met het niet komen van de chipper?

Groetjes,
Nathalie.
vind het allemaal maar een vreemd verhaal van je fokker uit
Kapryno
Vaste gebruiker

Hallo,

Ja, ze is lid van raad van beheer en rasvereniging.
Ik wil haar site wel even doorgeven, maar weet niet of dat gebruikelijk is hier. Dan kan je het zelf eens even bekijken. Pups hebben eigen site en stambomen staan online van ouders, alles lijkt toch in orde...

Ze doet zeer regelmatig mee met hondenshows in Belgie en Nederland meestal.
Ik begin nu echt te denken dat dit wat laksigheid is en dat ze het allemaal maar op zijn beloop laat.
Ga ze zodadelijk nog even mailen.

Ik ben blij dat jullie me allemaal wat bijstaan en info geven! Allemaal heel erg bedankt!

Groetjes,
Nathalie.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ik wil haar site wel even doorgeven, maar weet niet of dat gebruikelijk is hier. Dan kan je het zelf eens even bekijken. Pups hebben eigen site en stambomen staan online van ouders, alles lijkt toch in orde...

Ik begin nu echt te denken dat dit wat laksigheid is en dat ze het allemaal maar op zijn beloop laat.

Ik ben blij dat jullie me allemaal wat bijstaan en info geven! Allemaal heel erg bedankt!

Groetjes,
Nathalie.
zou gewoon even bellen, is directer en duidelijker (voor misverstanden)
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Het komt wel eens voor dat de chippers door drukte wat later zijn. Ik heb direct betaald toen ik de acceptgiro kreeg en de chipper is hier met 5,5 week geweest. Dus grote honden eerst, geloof ik niet zo.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Bij Bumba duurde het helaas ook zo lang, voornamelijk door de stakingen van TNT. De post komt allemaal later aan of niet.
Perry en Noah

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb begrepen dat het erg druk is door de feestdagen en de stakingen.
Er is ook ontzettend veel post zoekgeraakt de laatste maand, dat zal ook niet helpen.
En inderdaad doen ze de grote rassen liefst eerst en de kleintjes later, dit omdat de chip eerder aan de wandel gaat in kleine hondjes. Dus hoe later ze die doen hoe liever.
Daar zoeken de chippers de route ook enigszins op uit als dat kan.

Ik heb het ook eens gehad hoor, dat ze zo laat waren. Kwam erg ongelukkig uit omdat er een naar het buitenland zou en de vlucht al geboekt was.
De fokker zou inderdaad even met de chipper moeten bellen, wat niet gaat op een feestdag als vandaag en ook niet op zondag.

Het is vervelend maar het kan gebeuren. Dit is echt overmacht, denk ik.
In elk geval succes met je pufje, ik vind ze geweldig!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:Bij Bumba duurde het helaas ook zo lang, voornamelijk door de stakingen van TNT. De post komt allemaal later aan of niet.
ja maar ook al heb je het kaartje niet/te laat gekregen, dan staat de chipper gewoon op de stoep hoor. Ik heb het ook wel eens gehad, kaartje niet gehad en de chipper onverwacht op de stoep.
Danielle Boshouwers
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:En inderdaad doen ze de grote rassen liefst eerst en de kleintjes later, dit omdat de chip eerder aan de wandel gaat in kleine hondjes. Dus hoe later ze die doen hoe liever.
Dat mensen met grote rassen hun pups (veel) eerder weg doen dan mensen met kleine(re) rassen is volgens mij de reden.

't Wordt vast een Roxy's Pride hondje en dat komt helemaal goed. Veel plezier straks met het pupje!
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 01 jan 2011 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Marjoleine schreef:En inderdaad doen ze de grote rassen liefst eerst en de kleintjes later, dit omdat de chip eerder aan de wandel gaat in kleine hondjes. Dus hoe later ze die doen hoe liever.
Aan de wandel gaat? En dat risico wordt kleiner als ze een paar weken ouder zijn?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

De chipper was hier voor de Jackies net een dag voor ze 6 weken waren.
Maar ik had op tijd aangegeven en betaald, dan is het bij deze meneer altijd op tijd.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

Groetjes,
Nathalie.
ja geef maar de naam en de link naar de site.
Afbeelding
Kapryno
Vaste gebruiker

Hier heb ik mijn pupje gekocht, als je naar pups gaat, de Farrokh Bulsara of Roxy's Pride is de mijne.
http://www.naakthond.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .

groetjes,
Nathalie.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

af en toe een nestje is wat mild uitgedrukt, als ik zie dat er in 2007 4 nesten waren en in 2009 3, en de overige jaren ongeveer 2 per jaar ;).
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Hutsje schreef:af en toe een nestje is wat mild uitgedrukt, als ik zie dat er in 2007 4 nesten waren en in 2009 3, en de overige jaren ongeveer 2 per jaar ;).

maar op zoveel honden ook niet veel.. deze fokker zou wel 8 nesten per jaar kunnen hebben bij wijze van.. dus ik vind het geen groot aantal.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”