Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Senna x Tjebbe - Stabij pups?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Re: Senna pups?

Ongelezen bericht door PattyB »

Dekken mag vanaf 16 maanden v.d. RvB, vanaf 18 maanden van de rasvereniging. De meeste mensen wachten wat langer met dekken, maar we hebben verschillende punten tegenover elkaar afgewogen en besloten het nu te doen, anders zit de kans er dik in dat het helemaal nooit meer kan.
Het instinct hebben ze of hebben ze niet. Als ze het met 20/21 maanden niet heeft, dan heeft ze het met 2,5 jaar ook niet.
PattyB

Vandaag vond Carlos, volle reu, Senna toch wel al aardig interessant. Nee, meisje, nog even 2 weken wachten, dan mag je loops worden! :N:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Oeeh spannend!! Ben benieuwd wanneer ze loops gaat worden!
Heb je al gehoord of je kennelnaam goedgekeurd is?
PattyB

Veronique & Kyra schreef:Oeeh spannend!! Ben benieuwd wanneer ze loops gaat worden!
Heb je al gehoord of je kennelnaam goedgekeurd is?
Nee, dat hoor ik pas ergens half/eind januari.
Ze is nu nog geen 5 maanden geleden loops geworden (1 augustus was ze loops), dus ze zou wel héél erg snel zijn als het nu zou zijn. Ik gok dat ze half of eind januari echt loops wordt. Vorige keer zat er ook 5,5 maand tussen.
Atraps
Actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Atraps »

Spannend hoor..... Het is dat de hondenbelasting voor een volgende hond hier zo hoog is want anders.....
Uiteraard willen wij ook even komen knuffelen met de pups. Lisanne is daar heel goed in!
Afbeelding

Wie anderen klein maakt is zelf niet groot.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pasha is ook nog niet loops en ik weet 95% zeker dat dat nog zeker een dag of 10 op zich laat wachten, maar ze gedraagt zich al wel alsof ze net loops is.

En Senna gaat gewoon weer samen met P. loops worden hoor:)
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
PattyB

Atraps schreef:Spannend hoor..... Het is dat de hondenbelasting voor een volgende hond hier zo hoog is want anders.....
Uiteraard willen wij ook even komen knuffelen met de pups. Lisanne is daar heel goed in!
Jullie zijn uiteraard welkom als het allemaal gaat lukken! :ok:
nathalie schreef:Pasha is ook nog niet loops en ik weet 95% zeker dat dat nog zeker een dag of 10 op zich laat wachten, maar ze gedraagt zich al wel alsof ze net loops is.

En Senna gaat gewoon weer samen met P. loops worden hoor:)
Ik merk verder nog niks aan haar. Alleen dat ze net wel een beetje uit ging dagen tegenover Carlos nadat hij even mocht ruiken. :Q:
Haha, ja, kunnen ze weer samen mutsen. :mrgreen:
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

spannend
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Spannend!!!! Ik kom wel puppysnuiven tegen die tijd hoor! :cheer:
RIP Cena :roos:
    YvetteJ
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
    Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Atraps schreef:Spannend hoor..... Het is dat de hondenbelasting voor een volgende hond hier zo hoog is want anders.....
    Die hoef je toch ook niet perse op te geven? :pffff: :mrgreen:
    Groetjes Yvette

Chupa (2007)
    Tobias (2008-2021)
    Freek (2020)
    Maartje
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Het gaan vast hele leuke pups worden :D Alleen fokken en niet houden lijkt mij helemaal niet leuk, je vriend moet zich toch maar gaan bedenken :lol1:
    Maartje
    Lupa, Puk en Abby
    Afbeelding
    PattyB

Vandaag waren Bo en Kaya op bezoek en die vonden Senna wel heel erg interessant. Voor Kaya was helemaal verliefd. Ik hoop toch echt dat ze nog even 1,5 week minimaal wacht anders kom ik met mijn tentamen in de knoei. :mrgreen:

@ SannePP: Je bent welkom hoor :mrgreen:
    Maartje schreef:Het gaan vast hele leuke pups worden :D Alleen fokken en niet houden lijkt mij helemaal niet leuk, je vriend moet zich toch maar gaan bedenken :lol1:
    Dat is niet onze reden om te fokken, maar ik ben het met je eens :mrgreen: Ik wil ook heel erg graag een pup aanhouden, dus ik hoop dat hij toch nog van gedachten veranderd.
    bekooij
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

PattyB schreef:Vandaag waren Bo en Kaya op bezoek en die vonden Senna wel heel erg interessant. Voor Kaya was helemaal verliefd. Ik hoop toch echt dat ze nog even 1,5 week minimaal wacht anders kom ik met mijn tentamen in de knoei. :mrgreen:

@ SannePP: Je bent welkom hoor :mrgreen:
    Maartje schreef:Het gaan vast hele leuke pups worden :D Alleen fokken en niet houden lijkt mij helemaal niet leuk, je vriend moet zich toch maar gaan bedenken :lol1:
    Dat is niet onze reden om te fokken, maar ik ben het met je eens :mrgreen: Ik wil ook heel erg graag een pup aanhouden, dus ik hoop dat hij toch nog van gedachten veranderd.
    Oh dan gaat ze morgen ook weer in de smaak vallen bij Carlos. Senna nog wel even wachten hoor! Spannend meis!
    Afbeelding
    PattyB

Ik twijfel ook nog een beetje of ik het allemaal door moet laten gaan.
    Eigenlijk wil ik eerst meer mensen voor een pup op de wachtlijst (reuen), want ik wil straks niet met pups blijven zitten. :N:
    Maar goed. Het duurt natuurlijk nog wel even voordat de pups er eventueel zijn, maar ik vind het toch best eng. Voor teefjes heb ik genoeg mensen, maar voor reuen hebben ze bij de vereniging ook bijna niemand op de lijst op dit moment. :oeps:
    Maartje
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

PattyB schreef:Ik twijfel ook nog een beetje of ik het allemaal door moet laten gaan.
    Eigenlijk wil ik eerst meer mensen voor een pup op de wachtlijst (reuen), want ik wil straks niet met pups blijven zitten. :N:
    Maar goed. Het duurt natuurlijk nog wel even voordat de pups er eventueel zijn, maar ik vind het toch best eng. Voor teefjes heb ik genoeg mensen, maar voor reuen hebben ze bij de vereniging ook bijna niemand op de lijst op dit moment. :oeps:
    Dat hoorde ik van de week ook en er komen nog wat nesten aan ook, dus ik vroeg mij al af of jou reuen wachtlijst al goed gevuld was.
    Maartje
    Lupa, Puk en Abby
    Afbeelding
    PattyB

Maartje schreef:
    PattyB schreef:Ik twijfel ook nog een beetje of ik het allemaal door moet laten gaan.
    Dat hoorde ik van de week ook en er komen nog wat nesten aan ook, dus ik vroeg mij al af of jou reuen wachtlijst al goed gevuld was.
    Juist, dat is een beetje waar ik me zorgen om maak. :N:

Ik zie het niet zitten om straks met 6 reutjes te blijven zitten (bij wijze van). :mrgreen:
    nathalie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
    Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

PattyB schreef:
    Maartje schreef:
    Juist, dat is een beetje waar ik me zorgen om maak. :N:

Ik zie het niet zitten om straks met 6 reutjes te blijven zitten (bij wijze van). :mrgreen:

Flauwerd:) Wat maken 6 reuen nou uit?

Zal je zien, loop je je allemaal druk te maken, krijg je straks 6 teven! :smile:
    Afbeelding
    Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
    True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
    Candy, voor altijd in mijn gedachten
    http://www.greyblessings.nl
    Yai
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

bekooij schreef:
    PattyB schreef:Vandaag waren Bo en Kaya op bezoek en die vonden Senna wel heel erg interessant. Voor Kaya was helemaal verliefd. Ik hoop toch echt dat ze nog even 1,5 week minimaal wacht anders kom ik met mijn tentamen in de knoei. :mrgreen:
    Oh dan gaat ze morgen ook weer in de smaak vallen bij Carlos. Senna nog wel even wachten hoor! Spannend meis!
    Oh, dan gaat Boris haar morgen vast ook heel interessant vinden. :N:
    Afbeelding
    PattyB

nathalie schreef:Flauwerd:) Wat maken 6 reuen nou uit?

Zal je zien, loop je je allemaal druk te maken, krijg je straks 6 teven! :smile:
    Ja, of niet en dan zit ik er mee :mrgreen:
    Yai schreef:
    bekooij schreef:
    Oh, dan gaat Boris haar morgen vast ook heel interessant vinden. :N:
    Senna laat wel weten als ze er niet van gediend is :mrgreen:
    Veronique & Kyra
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
    Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ach joh, 6 reuen die hou je toch gewoon zelf dan :pffff:
    Ik wil er ook wel eentje, leuk speelkameraadje voor Kyra :mrgreen:

Kan me wel voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. Wat als, wat doe je dan? Het duurt natuurlijk nog wel even, maar goed, als ze gedekt is kun je niet meer terug.
    bekooij
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Hmm jeetje wat moeilijk, kan me inderdaad voorstellen dat je ermee zit. Ach hebben jullie staks 7 hondjes rond lopen. Kan Carlos helemaal zijn lol op. Als ie alle friese stabijen leuk vind zoals Senna weet ie van gekkigheid niet meer waar hij moet kijken!
    Afbeelding
    PattyB

Ik las hier op het HF een topic over en daar schreven ze ook dat ze uiteindelijk voor alle pups altijd wel een baasje vinden (en gewoon net zo lang wachten tot ze een geschikt iemand vinden, dus echt goede baasjes) en op zich denk ik ook wel dat dat lukt.
    Maar ideaal vind ik het niet. :mrgreen:

Ik kijk het nog even aan en vraag nog even advies aan andere fokkers hoe zij het doen/zouden doen.
    tkuijernl
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

als je met een reutje blijft zitten neem je maar contact met mij op :smile:
    groetjes Tamara
    Yai
    Zeer actief

PattyB schreef:Senna laat wel weten als ze er niet van gediend is :mrgreen:
    Goed zo! :ok:

Dat is bij Boris en loopse teefjes wel nodig. Maar na een paar waarschuwingen begrijpt hij het meestal wel.
    Afbeelding
    PattyB

Yai schreef:

Dat is bij Boris en loopse teefjes wel nodig. Maar na een paar waarschuwingen begrijpt hij het meestal wel.
    Ze is nog niet loops he :mrgreen: Ze ruikt alleen van te voren al iets interessanter. Maar nu laat ze altijd wel goed weten dat ze het niet leuk vindt. Tenzij ze de reu érg leuk vindt. :mann: :smile:
    tkuijernl schreef:als je met een reutje blijft zitten neem je maar contact met mij op :smile:
    Dat zeggen er best veel, maar als het zover komt dan rent iedereen hard weg. :smile:
    moosje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
    Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Spannend hoor!
    Afbeelding
    In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
    Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
    Yai
    Zeer actief

PattyB schreef:
    Yai schreef:

Ze is nog niet loops he :mrgreen: Ze ruikt alleen van te voren al iets interessanter. Maar nu laat ze altijd wel goed weten dat ze het niet leuk vindt. Tenzij ze de reu érg leuk vindt. :mann: :smile:
    Boris is altijd erg geïnteresseerd in teefjes een ruime tijd om de loopsheid heen. Hij heeft er een goede neus voor. :pffff:
    Maar zolang Senna een paar keer snauwt zal hij wel weten dat ze er niet van gediend is.
    En Boris is een héle leuke reu hoor, dus je weet maar nooit. :wink:
    Afbeelding
    PattyB

Verschillende fokkers gesproken en die zeggen allemaal dat ik me veel te druk maak :mrgreen: En dat het echt wel goed komt. Ok, vooruit dan maar. :engel:
    Yai schreef:Boris is altijd erg geïnteresseerd in teefjes een ruime tijd om de loopsheid heen. Hij heeft er een goede neus voor. :pffff:
    Maar zolang Senna een paar keer snauwt zal hij wel weten dat ze er niet van gediend is.
    En Boris is een héle leuke reu hoor, dus je weet maar nooit. :wink:
    We zullen het zien vandaag :mrgreen:
    Yai
    Zeer actief

PattyB schreef:Verschillende fokkers gesproken en die zeggen allemaal dat ik me veel te druk maak :mrgreen: En dat het echt wel goed komt. Ok, vooruit dan maar. :engel:
    Haha, mooi zo. Het is ook spannend, je eerste nestje. :ok:
    PattyB schreef:We zullen het zien vandaag :mrgreen:
    Komt vast goed! Ik heb er zin in. :ok:
    Afbeelding
    laura86
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
    Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

PattyB schreef:Verschillende fokkers gesproken en die zeggen allemaal dat ik me veel te druk maak :mrgreen: En dat het echt wel goed komt. Ok, vooruit dan maar. :engel:
    :
    Ik denk dat je er een over gaat houden Patty. Het leukte teefje nog wel :tongue:
    Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”