corina schreef:Ik maak uit jouw tekst toch echt op dat de Haaks Barf peperduur is, zeker in vergelijking met smuldier.
Maar inderdaad KVV is duurder dan zelf samenstellen. Plus dat zelf samenstellen veel leuker is voor jou en je hond

Frenk krijgt volgens mij momenteel smuldier, wanneer er dan voor een magere variant wordt gevraagd vind ik het niet meer dan logisch om ook de prijs in de gaten te houden. In geval van Frenk voor tijdelijk zou ik gewoon minder voeren, eventueel mager vlees bijmengen, of CB Light geven (en nog steeds minder voeren). In combinatie met het sporten is Frenk dan binnen twee maanden een jonge god.
Of het zelf samenstellen leuker is, hangt er maar net vanaf of iemand dat leuker vindt. Of HB reteduur is, is maar net afhankelijk van wat iemand er voor wilt betalen. Als ik het geld er voor zou hebben zou ik zeker HB boven Smuldier verkiezen, het bevat immers geen toevoegingen en een natuurlijke calciumbron. Wij vinden samenstellen leuk, inkopen wellicht nog leuker, en hebben voor onze honden een kwalitief beter product dan HB voor minder dan 1,50 per kilo, maar het moet maar net je hobby zijn

.