Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pijnstilling artrose/ED
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Pijnstilling artrose/ED
Tyra is door haar voorraad rymadil heen. Het werkt op zich prima alleen gaat ze ervan spugen. Ik wil nu een andere pijnstilling/ontstekingsremmer gaan halen. Er komen steeds nieuwe uit, iemand tips?
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Re: Pijnstilling artrose/ED
Misschien dat Cetyl M een oplossing kan zijn? http://www.cetylm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb daar diverse goede ervaringen over gehoord.
Ik heb daar diverse goede ervaringen over gehoord.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Carprodyl, Previcox..
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik geef Previcox, schijnt de minste bijwerkingen te geven.
Maar het zijn allemaal NSAID's en dus slecht voor de maag. Je kan ook overwegen er een maagbeschermer bij te geven.
Maar het zijn allemaal NSAID's en dus slecht voor de maag. Je kan ook overwegen er een maagbeschermer bij te geven.
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
geef je het dan wel met het eten niet op nuchtere maag.
onze vorige hond deed het er erg goed op ze heeft het 6 jaar gehad, maar de 1 kan gevoeliger zijn dan de ander natuurlijk.
carprodyl is volgens mij precies hetzelfde alleen dan gen smakelijke tablet waardoor hij een stuk goekoper is.
onze hond liep mank van de atrose ik heb toen glucosamine speciaal gegeven van de groene os daar zit ook wat in tegen de pijn in de gewone niet.
voor haar huid moest ik visolie gaan geven en dit werkt ook tegen artrose ik kon dus stoppen met de glucosamine en het gaat nogsteeds goed zonder manken.
misschien heb je hier ook genoeg aan tegen de pijn en ontstekingen. zo niet kan je misschien al de helft van de pijnstillers geven.
onze vorige hond deed het er erg goed op ze heeft het 6 jaar gehad, maar de 1 kan gevoeliger zijn dan de ander natuurlijk.
carprodyl is volgens mij precies hetzelfde alleen dan gen smakelijke tablet waardoor hij een stuk goekoper is.
onze hond liep mank van de atrose ik heb toen glucosamine speciaal gegeven van de groene os daar zit ook wat in tegen de pijn in de gewone niet.
voor haar huid moest ik visolie gaan geven en dit werkt ook tegen artrose ik kon dus stoppen met de glucosamine en het gaat nogsteeds goed zonder manken.
misschien heb je hier ook genoeg aan tegen de pijn en ontstekingen. zo niet kan je misschien al de helft van de pijnstillers geven.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Giada krijgt previcox. Alleen verdeeld over 2 x ipv 1 x daags geven.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Gina wordt ziek van de rimadyl en een zombi van de metacam en krijgt previcox waar ze totaal geen last van heeft.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Valerie
- Zeer actief
Ik denk dat ik deze dan ga proberen nu, en als het spugen dan niet verbeterd inderdaad een maagbeschermer erbij. Het is ook niet dat ze standaard spuugt maar vaak gaat ze ineens een keer gal spugen die avond of ochtend erna.Caro. schreef:Ik geef Previcox, schijnt de minste bijwerkingen te geven.
Ze krijgt al een glucosamine complex, eerst sasha's blend en nu van de groene os. Ook visolie en sinds kort chinese kruiden en acupunctuur.
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Biru krijgt sinds 2 maanden Trocoxil. Die pillen moet je 1 x per maand ingeven. Ik heb eerst haar bloed laten onderzoeken of haar organen in goede conditie waren, geen afwijkingen gevonden. Het ligt aan het gewicht hoeveel pillen het worden (Biru heeft er twee) en ze heeft er geen enkele last van. Maar goed, niet iedere hond is het zelfde.
met dank aan Twinkel
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Inderdaad de Troxocil kan ook nog, en ik denk dat je daar ook niet zo heel duur mee uit bent. Weet dat 1 tablet van 90 mg 35 euro kost bij ons..
-
Maaike
- Zeer actief
Interessant! Ik ga met Casper volgende week naar de DA voor structurele pijnstilling (m'n oude manhondeponnetje schreef:Biru krijgt sinds 2 maanden Trocoxil. Die pillen moet je 1 x per maand ingeven. Ik heb eerst haar bloed laten onderzoeken of haar organen in goede conditie waren, geen afwijkingen gevonden. Het ligt aan het gewicht hoeveel pillen het worden (Biru heeft er twee) en ze heeft er geen enkele last van. Maar goed, niet iedere hond is het zelfde.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn Tessa zit nu al ruim een jaar tot volle tevredenheid op Meloxidill, zelfde werkzame stof als Metacam. Rymadil daar kan zij ook niet zo goed tegen, gaat ervan spugen. De andere middelen die hier genoemd worden ken ik eigenlijk niet.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Ik ben wel duurder uit dan met de metacam, voor twee maanden ben ik nu 64 euro kwijt terwijl ik met een grote verpakking metacam iets langer doe dan 2 maanden en die kost ongeveer een tientje goedkoper. Maar met de metacam had ik het idee dat Biru daar wat meer last van haar maag mee had vandaar nu de Troxocil.Ellen. schreef:Inderdaad de Troxocil kan ook nog, en ik denk dat je daar ook niet zo heel duur mee uit bent. Weet dat 1 tablet van 90 mg 35 euro kost bij ons..
met dank aan Twinkel
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Toen bij Spike metacam niets meer deed ben ik Troxocil gaan geven. Dat werkte bij hem heel goed.
- Valerie
- Zeer actief
Ik heb vandaag Previcox gehaald. Omdat ze vanochtend en vanmiddag niet goed liep heb ik haar meteen een pil gegeven. Vanavond ging ze ineens helemaal gek doen en spelen
Moest ik achter haar aan rennen door het huis. Ze ligt nu uitgeteld naast mij op de bank. Ik denk dat het wel werkt want binnen slaapt ze gewoon meestal.
-
Iris40
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Teckel
en acupunctuur ? Werkt ook goed hoor bij artrose etc. Ik heb er goede ervaring mee.
Mijn dierenarts doet acupunctuur. Hij past het veel toe en heeft er veel ervaring mee.
welke buurt kom je?
Mijn dierenarts doet acupunctuur. Hij past het veel toe en heeft er veel ervaring mee.
welke buurt kom je?
Laatst gewijzigd door Iris40 op 31 dec 2010 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hanneke2
- Zeer actief
Heerlijk dat het zo goed werkt!Valerie schreef:Ik heb vandaag Previcox gehaald. Omdat ze vanochtend en vanmiddag niet goed liep heb ik haar meteen een pil gegeven. Vanavond ging ze ineens helemaal gek doen en spelenMoest ik achter haar aan rennen door het huis. Ze ligt nu uitgeteld naast mij op de bank. Ik denk dat het wel werkt want binnen slaapt ze gewoon meestal.
Bij Jack werkte de rymadil na jaaaaren niet meer genoeg en hij heeft toen een paar maanden previcox geslikt, maar ik zag niet echt verbetering. Hij krijgt nu tramadol, dus nog een tandje steviger, en hij doet het er prima op. Geen rare bijwerkingen, en (toch prettig) het kost echt bijna niks. Previcox was dik 60 euri per maand, tramadol is 14 euri per maand.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- CKS
- Zeer actief
Geef jij nu alleen nog Tramadol? Persoonlijk zou ik er dan toch nog een NSAID naast geven. Tramadol werkt op het centrale zenuwstelsel, terwijl NSAIDs lokaal werken. Je kunt ze prima combineren. Zelfs als Jack nu geen pijn meer heeft zou ik er toch een NSAID naast geven, om de ontstekingsremmende werking (heeft Tramadol niet). Dat kan dan gewoon de goedkoopste zijn of degene met de minste bijwerkingen.Hanneke2 schreef:Heerlijk dat het zo goed werkt!Valerie schreef:Ik heb vandaag Previcox gehaald. Omdat ze vanochtend en vanmiddag niet goed liep heb ik haar meteen een pil gegeven. Vanavond ging ze ineens helemaal gek doen en spelenMoest ik achter haar aan rennen door het huis. Ze ligt nu uitgeteld naast mij op de bank. Ik denk dat het wel werkt want binnen slaapt ze gewoon meestal.
Bij Jack werkte de rymadil na jaaaaren niet meer genoeg en hij heeft toen een paar maanden previcox geslikt, maar ik zag niet echt verbetering. Hij krijgt nu tramadol, dus nog een tandje steviger, en hij doet het er prima op. Geen rare bijwerkingen, en (toch prettig) het kost echt bijna niks. Previcox was dik 60 euri per maand, tramadol is 14 euri per maand.
Fijn trouwens hier op het forum een positief verhaal over tramadol te lezen! Ik vind het persoonlijk echt een geweldige pijnstiller.
Groetjes,
Kees