Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Blaffen

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zoals julie weten heb ik een poedeltje van 3.5 maand oud.
Ze doet het erg goed, alleen ding wat ik irritant vind is,
als ze speelt dan blaft ze er veel bij
hoe kan ik dit corrigeren zonder dat ze denkt dat ze voor het spelen afgestraft word.
Afbeelding
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Aantal honden: 1

Re: Blaffen

Ongelezen bericht door Joenino »

Wat ik bij mijn hond heb gedaan is zodra hij ging blaffen tijdens het spelen hem negeren. Zal vast niet bij elke hond werken, maar misschien het proberen waard. Wel stopte ik dan ook gelijk met spelen. Hij blaft nu bijna nooit tenzij ik hem echt zo druk maakt dat hij van blijheid gaat blaffen, maar dit heb ik dan zelf in de hand natuurlijk.

Mijn reden was besparing van me buren :D Grote hond in een flat dus daar wordt je niet vrolijk van als die continu blaft.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Joenino schreef:Mijn reden was besparing van me buren :D Grote hond in een flat dus daar wordt je niet vrolijk van als die continu blaft.
Dat is ook 1 van mn redenen, maar zelf wil geen k*tkeffertje er van maken.
Maar het blaffen doet ze alleen als ze met de andere honden speelt,als ze met mij speelt dat blaft ze niet.
De andere honden gaan gewoon verder met spelen als ze blaft, moet ik dan er voor zorgen dat ze dan stoppen met spelen met elkaar. Vind dat ook weer lastig als ze nooit met elkaar kunnen spelen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

wij hebben hier als pup al 'woef' = luid aangeleerd :wink:
Dus op commando leren blaffen en belonen. Hierdoor gaat op zich al de spanning er vanaf; en toen ze na een dag luid er goed had in zitten gaan oefenen op 'klaar' met een handgebaar er bij. Uiteraard weer een brokje er in als ze stopte.

Charlie blaft nauwelijks, ook niet als ik er niet ben en volgens mij heeft dat toch veel te maken met er ontspannen en spelenderwijs mee omgaan.
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

->Chanty<- schreef:
Joenino schreef:Mijn reden was besparing van me buren :D Grote hond in een flat dus daar wordt je niet vrolijk van als die continu blaft.
Dat is ook 1 van mn redenen, maar zelf wil geen k*tkeffertje er van maken.
Maar het blaffen doet ze alleen als ze met de andere honden speelt,als ze met mij speelt dat blaft ze niet.
De andere honden gaan gewoon verder met spelen als ze blaft, moet ik dan er voor zorgen dat ze dan stoppen met spelen met elkaar. Vind dat ook weer lastig als ze nooit met elkaar kunnen spelen.

Aaaah sorry dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen. Dacht dat het gebeurde als je zelf met de hond aan het spelen was. Tijdens het spelen met andere honden is dit natuurlijk lastig haha
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

de honden gaan gewoon door met spelen met elkaar zeg je
En jouw hondje speelt dan gewoon nog mee, of wordt ze genegeerd door de andere spelende hondjes?

Mijn beperkte ervaring met poedels (heb lang geleden zelf een middenslagje gehad) is dat het nogal blaffers kunnen zijn en ik denk dat het blaffen bij het spelen gewoon bij haar hoort, net zoals het beuken bij labjes en het sluipen bij duitse herders.
Zou zelf het spelen om dat blaffen dan ook niet afkappen, als het de honden waar ze mee speelt irriteert kunnen die dat veel beter corrigeren dan dat jij dat kunt en als ze het pikken van haar is er weinig aan de hand ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ik denk ook dat zolang het blaffen beperkt blijft tot alleen wanneer ze met andere honden speelt, dit niet zo een probleem is. Ookal is het op dat moment wat irritant, ik geloof niet dat je daarmee zo een overlast geeft of dat je hond zo'n zenuwachtig keffertje wodt.
Erger zou zijn als ze in huis constant blaft, maar dat kan je goed afleren met de tips die al gegeven zijn (negeren, of commando aan koppelen)
Lizzie.
Zeer actief

Het is een pup en speelt dus veel, m.a.w. blaft ze veel en mn buren hebben al geklaagt, ze schakelen om niks al de woningbouwvereniging in. Dus daar zit ik niet op te wachten dat ze dit gaan doen, vandaar dat ik gehoopt had dat jullie wat tips hadden :wink:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

renee-uk schreef:de honden gaan gewoon door met spelen met elkaar zeg je
En jouw hondje speelt dan gewoon nog mee, of wordt ze genegeerd door de andere spelende hondjes?

Mijn beperkte ervaring met poedels (heb lang geleden zelf een middenslagje gehad) is dat het nogal blaffers kunnen zijn en ik denk dat het blaffen bij het spelen gewoon bij haar hoort, net zoals het beuken bij labjes en het sluipen bij duitse herders.
Zou zelf het spelen om dat blaffen dan ook niet afkappen, als het de honden waar ze mee speelt irriteert kunnen die dat veel beter corrigeren dan dat jij dat kunt en als ze het pikken van haar is er weinig aan de hand ;)
Mijn pupje speelt mee en word niet genegeerd en de andere honden hebben er geen last van dat ze blaft. Ik (eigenlijk meer mn ouders) heb vroeger ook poedels gehad, daar werd ook mee gefokt en ik kan me niet meer herinneren dat deze honden veel blafte. En waar ze vandaan komt deze fokker had ook meedere honden en die hoorde je ook zelde of nooit blaffen, ik hoop maar dat dit een fase is waar ze snel over heen groeit :wink:
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

->Chanty<- schreef:Het is een pup en speelt dus veel, m.a.w. blaft ze veel en mn buren hebben al geklaagt, ze schakelen om niks al de woningbouwvereniging in. Dus daar zit ik niet op te wachten dat ze dit gaan doen, vandaar dat ik gehoopt had dat jullie wat tips hadden :wink:
Als je zorgt dat ze alleen overdag blaft,zo tussen 8 en 2O-21 uur hebben de buren wettelijk geen poot om op te staan.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ik ben het even kwijt nu geloof ik :denken:
Ik had de indruk dat het om het blaffen ging als ze buiten met andere honden speelde, maar begrijp nu dat ze binnen ook veel blaft?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Hoeveel honden heb je dan in huis als dit blaffen tijdens het spelen met andere honden gebeurd?
Lizzie.
Zeer actief

renee-uk schreef:ik ben het even kwijt nu geloof ik :denken:
Ik had de indruk dat het om het blaffen ging als ze buiten met andere honden speelde, maar begrijp nu dat ze binnen ook veel blaft?
Dat doet ze ook maar dat vind ik geen probleem, het gaat er om dat ze dit veel binnenshuis doet en mn buren hebben daar last van.
Teuntje56 schreef:Hoeveel honden heb je dan in huis als dit blaffen tijdens het spelen met andere honden gebeurd?
Ze speelt met 1 andere hond en in der opwinding van het spel blaft ze.
Afbeelding
Teuntje56
Zeer actief
Schapendoes

Het enige wat ik dan kan bedenken is als je het perse niet wilt, de honden verbieden in huis te spelen. Spelen dan alleen buiten doen. Kan me overigens niet voorstellen dat dit uren achtereen gaat. De pup slaapt het grootste deel van de dag nog als het goed is. de buren hoeven echt niet te klagen als di spelen overdag gebeurd en ze verder geen last van je hebben. Het helpt ook nog weleens om de buren uit te nodigen voor een kennismaken met je pup of een kopje koffie. Als ze daar niets mee doen, gewoon negeren ook al klagen ze zich een ongeluk bij de woningbouw, er is niks mis mee als je hond af en toe blaft, de woningbouw kan daar ook niets mee.
renee-uk
Zeer actief

Teuntje56 schreef:Het enige wat ik dan kan bedenken is als je het perse niet wilt, de honden verbieden in huis te spelen. Spelen dan alleen buiten doen. Kan me overigens niet voorstellen dat dit uren achtereen gaat. De pup slaapt het grootste deel van de dag nog als het goed is. de buren hoeven echt niet te klagen als di spelen overdag gebeurd en ze verder geen last van je hebben. Het helpt ook nog weleens om de buren uit te nodigen voor een kennismaken met je pup of een kopje koffie. Als ze daar niets mee doen, gewoon negeren ook al klagen ze zich een ongeluk bij de woningbouw, er is niks mis mee als je hond af en toe blaft, de woningbouw kan daar ook niets mee.
daar heb ik verder niks aan toe te voegen :ok:
Afbeelding

Lizzie.
Zeer actief

Dank je wel voor het meedenken, maar de buren uitnodigen is absoluut geen optie.
Deze mensen zijn zeer aggresief aangelegd en vinden het een sport om mij dwars te zitten.
Ze hebben zelfs een grote hond die regelmatig blaft :80: maar daar mag niks over gezegd worden :hmmm:
De woningbouw vereniging gaat op alle klachten in en IK maar bewijzen dat de klacht ongegrond is :scratch:
tja.. hoe krom kan het zijn :roll:
Ik zal de tip van het niet (of minder) met elkaar spelen met elkaar eens proberen toe te passen, een pup die niet mag spelen lijkt me toch wel lastig, maar het is het proberen waard.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

->Chanty<- schreef:Dank je wel voor het meedenken, maar de buren uitnodigen is absoluut geen optie.
Deze mensen zijn zeer aggresief aangelegd en vinden het een sport om mij dwars te zitten.
Ze hebben zelfs een grote hond die regelmatig blaft :80: maar daar mag niks over gezegd worden :hmmm:
De woningbouw vereniging gaat op alle klachten in en IK maar bewijzen dat de klacht ongegrond is :scratch:
tja.. hoe krom kan het zijn :roll:
Ik zal de tip van het niet (of minder) met elkaar spelen met elkaar eens proberen toe te passen, een pup die niet mag spelen lijkt me toch wel lastig, maar het is het proberen waard.
Je kunt natuurlijk ook zelf wat met je pup spelen zonder dat de andere hond daarbij meedoet.
Ik wil binnen ook geen geduvel hebben, maar toen Jan pup was heb ik best in huis met hem gespeeld hoor. Alleen mochten de grote honden daarbij niet meedoen, dat kon dan buiten in de tuin wel weer.
Afbeelding

Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Heel vervelend dat je buren geen begrip hebben en zich zo intimiderend gedragen. Hebben ze al geklaagd of niet?
Ik denk dat je je pup zo moe mogelijk moet maken buiten zodat hij zo veel mogelijk slaapt. Ja, en verder kan je nog proberen om het commando: luid aan te leren bij blaffen en dan: stil als die stil is. Welllicht krijg je er zo wat vat op... Succes!
Lizzie.
Zeer actief

Yep ze hebben al geklaagd :ugh:
Mn puppie is snel moe van het spelen, maar ook snel weer uitgerust :engel:
En het commando blaffen aanleren heb ik me laten vertellen dat dit juis averechts werk.
Maar ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat ze in huis de ''tent'' afbreken en dat helpt een beetje :wink:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou haar gewoon altijd laten stoppen waar ze mee bezig is als ze blaft. Dus blaffen als ze speelt is einde spel. Zo hebben mijn Jack Russells geleerd om niet te blaffen want dan houdt alles op. (Wat nu weer een probleem is omdat Perry voor het vlakterevieren moet blaffen, maar hij heeft het geleerd :F: )

Trouwens alle opmerkingen hier dat je hond overdag mag blaffen en dat de buren wettelijk gezien geen poot hebben om op te staan zitten er heel erg naast. In de APV is 9 van de 10 keer geregeld dat je dieren geen hinder danwel geluidshinder op mogen leveren voor omwonenden. Dus wettelijk is geluidsoverlast door hondengeblaf gewoon verboden in bijna alle gemeentes.
En in uiterste gevallen kunnen ze zelfs je hond op komen halen, al zal dat niet snel gebeuren.
Gr. Aniek

Afbeelding
Teuntje56
Zeer actief
Schapendoes

Dan kom je dus in de discussie wat geluidsoverlast is. Zoals ik uit het verhaal van TS haal is het vooral de opgewondenheid van het hondje dat ze blaft. Als de hond de hele dagen blaft met een hoog decibel is het wat anders, maar daar is in dit geval geen sprake van. Er zijn denk ik veel buren die meer geluidsoverlast veroorzaken door schreeuwende spelende kinderen of erger ruziende stellen, is dat ook verboden?
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Budkes schreef:Ik zou haar gewoon altijd laten stoppen waar ze mee bezig is als ze blaft. Dus blaffen als ze speelt is einde spel. Zo hebben mijn Jack Russells geleerd om niet te blaffen want dan houdt alles op. (Wat nu weer een probleem is omdat Perry voor het vlakterevieren moet blaffen, maar hij heeft het geleerd :F: )

Trouwens alle opmerkingen hier dat je hond overdag mag blaffen en dat de buren wettelijk gezien geen poot hebben om op te staan zitten er heel erg naast. In de APV is 9 van de 10 keer geregeld dat je dieren geen hinder danwel geluidshinder op mogen leveren voor omwonenden. Dus wettelijk is geluidsoverlast door hondengeblaf gewoon verboden in bijna alle gemeentes.
En in uiterste gevallen kunnen ze zelfs je hond op komen halen, al zal dat niet snel gebeuren.
Maar een APV is weer zwakker dan wat er in de wet omschreven staat. In elk geval krijg ik hier te horen dat honden overdag mogen blaffen. Uiteraard geen uren achter elkaar, maar gewoon even aanslaan mag.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

christo schreef:
Budkes schreef:Ik zou haar gewoon altijd laten stoppen waar ze mee bezig is als ze blaft. Dus blaffen als ze speelt is einde spel. Zo hebben mijn Jack Russells geleerd om niet te blaffen want dan houdt alles op. (Wat nu weer een probleem is omdat Perry voor het vlakterevieren moet blaffen, maar hij heeft het geleerd :F: )

Maar een APV is weer zwakker dan wat er in de wet omschreven staat. In elk geval krijg ik hier te horen dat honden overdag mogen blaffen. Uiteraard geen uren achter elkaar, maar gewoon even aanslaan mag.
De APV is net zo sterk of zwak als de wet. Maar het is inderdaad geen overlast als een hond even aanslaat, daarvoor moet er echt wel meer geblaft worden om onder overlast te vallen. Maar als dit wel het geval is dan kan er op grond van de APV net zo makkelijk worden opgetreden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”