Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grrrr
Moderator: moderatorteam
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
grrrr
Ik moet eerlijk bekennen dat ik totaal geen zin meer heb om de honden uit te laten. Naar het bos is leuk maar voordat we daar zijn pffff.
Het begint ermee dat ze nu allebei aangelijnd lopen. Dieber helemaal hieper, Daan op zijn dooie akkertje. Geen fijne combi om allebei aangelijnd te hebben. Maar dat is nou net niet het grootste probleem. Iedereen hier in de buurt vind de vogeltjes erg zielig en strooit overal iets neer. Net ik was nog niet eens de tuin uit en kon het eerste stuk brood bij Daan uit zijn mond vissen. 5 meter verder had Dieber een zak koekjes te pakken. Weer 5 meter verder moeten langs het volgende brood zien te komen. Vis ik bij Dieber brood uit haar mond heeft Daan weer een maggieblokje in zijn mond. Frikandellen schijnt ook al vogelvoer te zijn. Zit de 1 te poepen staat de ander iets te vreten. Van de week een kippenbotje bij Daan uit zijn bek kunnen halen terwijl Dieber zat te poepen. Of te wel ik wordt knettergek van al het vreten dat op de grond ligt. Hopelijk is de sneeuw snel weg en vinden de mensen de vogels iets minder zielig. En wie weet kunnen mensen ook gewoon iets in een prullenbak gooien ipv gewoon op de grond. Dieber laat gelukkig wel los als ik dat zeg, helaas doet Daan dat niet.
Vanavond gaan we weer met frisse zin het laatste rondje lopen.
Het begint ermee dat ze nu allebei aangelijnd lopen. Dieber helemaal hieper, Daan op zijn dooie akkertje. Geen fijne combi om allebei aangelijnd te hebben. Maar dat is nou net niet het grootste probleem. Iedereen hier in de buurt vind de vogeltjes erg zielig en strooit overal iets neer. Net ik was nog niet eens de tuin uit en kon het eerste stuk brood bij Daan uit zijn mond vissen. 5 meter verder had Dieber een zak koekjes te pakken. Weer 5 meter verder moeten langs het volgende brood zien te komen. Vis ik bij Dieber brood uit haar mond heeft Daan weer een maggieblokje in zijn mond. Frikandellen schijnt ook al vogelvoer te zijn. Zit de 1 te poepen staat de ander iets te vreten. Van de week een kippenbotje bij Daan uit zijn bek kunnen halen terwijl Dieber zat te poepen. Of te wel ik wordt knettergek van al het vreten dat op de grond ligt. Hopelijk is de sneeuw snel weg en vinden de mensen de vogels iets minder zielig. En wie weet kunnen mensen ook gewoon iets in een prullenbak gooien ipv gewoon op de grond. Dieber laat gelukkig wel los als ik dat zeg, helaas doet Daan dat niet.
Vanavond gaan we weer met frisse zin het laatste rondje lopen.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: grrrr
Ik lees in je berichtje dat het hebben van twee honden toch wel zijn nadelen heeft
Maar strontvervelend inderdaad, wat mensen allemaal op straat gooien aan etensresten.
Als pup vrat Otto alles wat hij tegenkwam, ik heb zelfs een keer kauwgom uit zijn bek mogen trekken. Van de week lag er een boterham in mijn tuin, maar die is dan weer op de grond beland tijdens een luchtgevecht tussen een stel meeuwen.
Hier is het uitlaten vooral een beproeving vanwege de gladheid in combinatie met een alle kanten op schietend hondje met bananen in zijn oren terwijl ik dus NU even gewoon wil doorlopen :M:
Maar strontvervelend inderdaad, wat mensen allemaal op straat gooien aan etensresten.
Als pup vrat Otto alles wat hij tegenkwam, ik heb zelfs een keer kauwgom uit zijn bek mogen trekken. Van de week lag er een boterham in mijn tuin, maar die is dan weer op de grond beland tijdens een luchtgevecht tussen een stel meeuwen.
Hier is het uitlaten vooral een beproeving vanwege de gladheid in combinatie met een alle kanten op schietend hondje met bananen in zijn oren terwijl ik dus NU even gewoon wil doorlopen :M:

Groetjes,
Sandra
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Dat is hier ook een hele beproeving. Jeetje wat is het glad![Sandra] schreef:Hier is het uitlaten vooral een beproeving vanwege de gladheid in combinatie met een alle kanten op schietend hondje met bananen in zijn oren terwijl ik dus NU even gewoon wil doorlopen :M:
Gelukkig valt het nog mee hoe Boris trekt (of, het wordt langzaam iets minder) maar als hij ergens iets heel erg leuks ziet of iets heel erg lekkers ruikt moet ik me echt schrap zetten om niet zo onderuit te gaan.
En over dat eten overal. Hier ligt ook van alles. Inderdaad wel irritant, maar het gaat wel over.
Zijn er geen plekken waar er niks ligt? Of moet je om daar te komen altijd langs de plekken waar veel mensen wat neergooien? Kan je niet, als je goed uitkijkt, over het fietspad lopen? Mijn ervaring is dat daar toch minder ligt.
Trouwens, laatst had een of andere gek een hele chocoladetaart midden in het losloopgebied neer gegooid. Lekker voor de vogeltjes zeker...
Gelukkig reageert Boris goed op nee en los maar je zou maar een hond hebben die die hele taart naar binnen zou werken.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik zie hier net een briefje aan de hulstboom hangen.
"Wij zijn naar arnhem" staat er op
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
amber81
Heb ik een heule mooie oplossing voor; ik heb een heule mooie grote tuin, spierwit en spiegelglad, maken de hondjes zelf stroef en ze mogen daar de hele dag doen waar ze zin in hebben en de poepies ruim ik wel op! Geen zoutvergiftigingsgevaar, geen gedoe met twee verschillende honden incluis glijpartijen, geen rare vogelvoerderijtjes uit bekken trekken, al oet ik zeggen dat die van mij dat nooit doen, dat heb ik ze al lang gelee afgeleerd, en door het ijszakperikelen. Handig 
-
kiki78
- Zeer actief
ja, kom maar snel en eet alles zo snel mogelijk op.Jaap* schreef:Ik zie hier net een briefje aan de hulstboom hangen.
Vanmorgen kwam ik terug uit het bos en had Daan nog loslopen. Die rook brood en liep opeens erg snel. Ik er snel achteraan, rent meneer weg met een stuk brood, Dieber trok opeens enorm om achter Daan aan te gaan. Ik had de keus loslaten of op mijn gezicht gaan dus maar losgelaten. Rende ze samen de straat over bij een vrouw die in de deuropening stond naar binnen. Dieber sprong zowat in haar armen om haar te begroeten. Die vrouw lag helemaal in een deuk. Heeft zelf 2 honden waarvan er 1 loops is dus ze dacht dat Daan daarop af kwam, uhm nee meneer vind loopse teefjes niet interessant maar het rook er wel naar andere lekker dingen.

- Yai
- Zeer actief
Boris is wel eens als pup zomaar een tuin ingerend omdat daar net iemand wat brood in de tuin legde. Gelukkig was het toen nog een klein bolletje haar en vond iedereen het heel erg schattig. 

-
kiki78
- Zeer actief
Dieber is geen bolletje haar meer maar gelukkig vinden de meeste haar wel schattig. ze kan heel goed kusjes gevenYai schreef:Boris is wel eens als pup zomaar een tuin ingerend omdat daar net iemand wat brood in de tuin legde. Gelukkig was het toen nog een klein bolletje haar en vond iedereen het heel erg schattig.

- Hailfall
- Zeer actief
Ja dat was hier dus niet goed gegaan.. als die wat te vreten ziet dan moet het ook op en loslaten is niet een optie want dan word het wegrennen (het liefst met buit in bek)Yai schreef: Trouwens, laatst had een of andere gek een hele chocoladetaart midden in het losloopgebied neer gegooid. Lekker voor de vogeltjes zeker...![]()
Gelukkig reageert Boris goed op nee en los maar je zou maar een hond hebben die die hele taart naar binnen zou werken.
Kon dat toen ze pup was ook veel doen, dan weer dat uit de bek halen. Ze wist precies waar mensen brood neerlegde voor de eendjes dus dan hadden we haar los en schoot ze ineens de hoek om en sjeesde keihard erop af.
Die vorige van ons deed wel eens haar eigen rondje en kwam dan terug met likkende lippen en dan wist je al dat ze weer wat te vreten gevonden had. Zo had er iemand een pak melk laten liggen (feestje op het veld..) en die had madam opengescheurd en leeg gelebberd..
Gladheid is voor mij nu meer een probleem dan etenswaren.
- Yai
- Zeer actief
Ja vervelend is dat. Boris kon als pup ook van alles van de grond opeten hoor. Ik weet nog goed dat ik nét op tijd een plastic zakje uit zijn bek (en een stuk uit zijn keel) trok.Hailfall schreef:Ja dat was hier dus niet goed gegaan.. als die wat te vreten ziet dan moet het ook op en loslaten is niet een optie want dan word het wegrennen (het liefst met buit in bek)
Kon dat toen ze pup was ook veel doen, dan weer dat uit de bek halen. Ze wist precies waar mensen brood neerlegde voor de eendjes dus dan hadden we haar los en schoot ze ineens de hoek om en sjeesde keihard erop af.
Die vorige van ons deed wel eens haar eigen rondje en kwam dan terug met likkende lippen en dan wist je al dat ze weer wat te vreten gevonden had. Zo had er iemand een pak melk laten liggen (feestje op het veld..) en die had madam opengescheurd en leeg gelebberd..
Gladheid is voor mij nu meer een probleem dan etenswaren.
Gelukkig valt het nu heel erg mee hoe veel hij van de grond eet en luistert hij meestal goed. En er ligt hier sowieso niet zo veel, dat scheelt ook.
Maar het lijkt me vervelend als er wel overal wat zou liggen en hij alles zou gaan opeten. Je kan moeilijk het hele gebied eerst gaan controleren alvorens je je hond loslaat..

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik gooi ze allevier in de auto en loop een uur door het bos.
Daar is niemand nu, dus dat is alleen maar handig.
En ik heb een zaklamp in mijn telefoon, reuze praktisch
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Arme SimoneNanna schreef:Ik heb er vijf en ik zie alleen maar voordelen[Sandra] schreef:Ik lees in je berichtje dat het hebben van twee honden toch wel zijn nadelen heeft![]()
Als ik val heb ik er altijd eentje waaraan ik me kan vastgrijpen

Groetjes,
Sandra
-
kiki78
- Zeer actief
gaat wat lastig zonder auto. gelukkig kan ik wel regelmatig met iemand meerijden zodat we meteen in het bos zijn.Marjoleine schreef:Ik gooi ze allevier in de auto en loop een uur door het bos.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik ken de tegenzin helemaal. Ik heb al minstens 4x een vetbol uit fenna's bek moeten wurmen, notabene terwijl ze aan de korte riem zat.
En probeer maar eens te ruilen met biscuitjes versus zo'n heerlijke vetbol. Dan sta je nergens. En ja, de tuinen van de buren zijn ook al uitgebreid bestudeerd. 
- Tank
- Zeer actief
Heel herkenbaar... Ik probeer mijn 2 altijd kort te houden tot we bij park zijn, dan kunnen ze los. Maar tijdens het gewone plasrondje sta ik vaak met armen wijd een hond 5 meter voor me en eentje achter, dan besluit degene die achter loopt om naar voren te sjezen, lijnen in de knoop, ik bezig lijnen ontwarren staat er eentje stront te vreten, de ander ziet een kat...
Pfffffff....................
Ik loop nu met die gladheid liever 2x met 1 hond het plasrondje, loopt stuk rustiger. Ik heb toch vakantie, wat kan mij het schelen tijd zat
Pfffffff....................
Ik loop nu met die gladheid liever 2x met 1 hond het plasrondje, loopt stuk rustiger. Ik heb toch vakantie, wat kan mij het schelen tijd zat
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Toevallig heb ik vanmorgen nog lopen klagen tegen Martin dat Tomas sinds er sneeuw ligt overal moet snuffelen en plassen en dat terwijl ik al bijna niet rechtop kan blijven.Hij luistert ook een stuk minder. Ik mopper normaal nooit op Tomas en eigenlijk was hij de laatste jaren veel te braaf.
Het is ook nooit goed
Wat me ook opvalt is de enorme hoeveelhied hondenpoep gewoon op het trottoir, denken mensen dat opruimen nu niet hoeft? Leuk als er maar een smalle loopgeul is en daar liggen dan overal drollen in.
En waarschijnlijk zijn dat de mensen die steen en been klagen over de hondenbelasting.
Het is ook nooit goed
Wat me ook opvalt is de enorme hoeveelhied hondenpoep gewoon op het trottoir, denken mensen dat opruimen nu niet hoeft? Leuk als er maar een smalle loopgeul is en daar liggen dan overal drollen in.
En waarschijnlijk zijn dat de mensen die steen en been klagen over de hondenbelasting.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Nou ik word er ook knettergek van, dit is mijn grootste ergernis wat betreft het hebben van een hond. Wat een gezeik om met die hond te lopen, hij loopt van de ene vreetplek naar de andere vreetplek. Vetbollen gaan met netje en al naar binnen. Overal ligt brood. Mensen gooien pannen met aardappels en jus op straat, of een bult met macaroni. Alsof eenden dat vreten.
Een paar keer op een wandeling is hij weg, kan ik hem niet vinden en staat hij ergens te vreten. Het maakt hem ook niet uit of je dan weg loopt, hij komt pas als het eten op is. Terwijl hij in een natuurgebied perfect onder appèl staat. Maar ja... Ik heb ook geen auto en kan niet dagelijks naar het bos. Het nekt hem vast nog een keer. Of hij zakt door het ijs omdat er brood op ligt, of hij rent voor een auto omdat hij wat lekkers ruikt, of hij wordt nog een keer vergiftigd. Hij is al een paar keer erg ziek geweest van eten wat hij op straat heeft gevonden. We zitten wat dat betreft met de handen in het haar, ik weet écht niet wat ik er aan kan doen. We hebben ook wel gehoord dat er hier in de buurt honden zijn vergiftigd. Het is hier gewoon druk bevolkt waardoor we niet makkelijk naar gebieden kunnen waar het rustig is en aangelijnd lopen is ook geen optie, dan wordt hij strontvervelend en ik vind er dan ook niets meer aan...
Fisherdiscs intrainen door een gedragstherapeut hebben we ook al geprobeerd, maar met eten in het spel is hij daar niet gevoelig genoeg voor.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Sorry, ik heb ff hard moeten grinniken...omdat t me zo gruwelijk bekend voorkomt.-Gaby- schreef:Nou ik word er ook knettergek van, dit is mijn grootste ergernis wat betreft het hebben van een hond. Wat een gezeik om met die hond te lopen, hij loopt van de ene vreetplek naar de andere vreetplek. Vetbollen gaan met netje en al naar binnen. Overal ligt brood. Mensen gooien pannen met aardappels en jus op straat, of een bult met macaroni. Alsof eenden dat vreten...