Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**
Moderator: moderatorteam
- Caramba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**
is niet aanwezig op kantoor-bureau, hij zou met mij contact opnemen, ik heb wel al zijn naam! 
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
en dan jolan?denkt hij dalijk dat de deur dichtgewaaid is doet hij hem weer openDevel schreef:Ik zou ook gewoon de deur dicht trekken. Als hij op een kier staat, staat hij toch niet wijd open? en moet dat toch makkelijk te doen zijn?
Heb je inmiddels al geinformeerd bij de wijkagent?
er moet een goede oplossing komen met afspraken waar hij zich aan moet houden,en laat de wijkagent daar maar voor zorgen

-
S@ndr@
- Zeer actief
als je afspraken wil t kunnen maken zal hij toch moeten praten.Pepie schreef:en dan jolan?denkt hij dalijk dat de deur dichtgewaaid is doet hij hem weer openDevel schreef:Ik zou ook gewoon de deur dicht trekken. Als hij op een kier staat, staat hij toch niet wijd open? en moet dat toch makkelijk te doen zijn?
Heb je inmiddels al geinformeerd bij de wijkagent?![]()
er moet een goede oplossing komen met afspraken waar hij zich aan moet houden,en laat de wijkagent daar maar voor zorgen
misschien kruipt die man wel weg uit schaamte over wat er gebeurt is, maar dat maakt niet uit.
er zal toch ergens een oplossing voor moeten komen ook voor het veilig voelen met de honden op straat.
en hij zal de rekening van de DA moeten betalen, dus het dialoog zal toch plaats moeten vinden
anders gebeurt er weinig
- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
- ghost
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Noa
Allereerst een dikke knuffel voor je mannetje.
Wijkagenten houden ook vaker spreekuur in 't gemeentehuis, misschien is dat 'n optie?
Heel veel sterkte
Wijkagenten houden ook vaker spreekuur in 't gemeentehuis, misschien is dat 'n optie?
Heel veel sterkte
-
Muk
Je aangifte moet je zeker doorzetten, net zoals het gesprek met de wijkagent. Niet wachten totdat ze terugbellen (dan zou ik hier nu nog wachten, want hier belt niemand terug), maar zelf blijven aandringen. Je hebt er recht op dat je aangifte wordt opgenomen.
Ook zou ik de rekening van de da behandeling afleveren bij je buurman, zijn hond veroorzaakt deze ellende door zijn onachtzaamheid, dus dan mag hij ook opdraaien voor de gevolgen.
Het maakt niets uit of je buurman labiel is of niet, dat is jouw probleem niet en dat moet ook niet jouw probleem worden. Daar zijn instanties voor. Het enige dat je van die buurman moet kunnen verlangen is dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt voor het gedrag van zijn hond.
Beterschap voor je hond, hopelijk herstelt hij snel en komt hij er ook geestelijk goed bovenop.
Ook zou ik de rekening van de da behandeling afleveren bij je buurman, zijn hond veroorzaakt deze ellende door zijn onachtzaamheid, dus dan mag hij ook opdraaien voor de gevolgen.
Het maakt niets uit of je buurman labiel is of niet, dat is jouw probleem niet en dat moet ook niet jouw probleem worden. Daar zijn instanties voor. Het enige dat je van die buurman moet kunnen verlangen is dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt voor het gedrag van zijn hond.
Beterschap voor je hond, hopelijk herstelt hij snel en komt hij er ook geestelijk goed bovenop.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
ik ben het met je eens hoor,snap helemaal niet waarom je mij quoteS@ndr@ schreef:als je afspraken wil t kunnen maken zal hij toch moeten praten.Pepie schreef:en dan jolan?denkt hij dalijk dat de deur dichtgewaaid is doet hij hem weer openDevel schreef:Ik zou ook gewoon de deur dicht trekken. Als hij op een kier staat, staat hij toch niet wijd open? en moet dat toch makkelijk te doen zijn?
misschien kruipt die man wel weg uit schaamte over wat er gebeurt is, maar dat maakt niet uit.
er zal toch ergens een oplossing voor moeten komen ook voor het veilig voelen met de honden op straat.
en hij zal de rekening van de DA moeten betalen, dus het dialoog zal toch plaats moeten vinden![]()
anders gebeurt er weinig

- bernersennenhond
- Actief
Ben je de enige in de buurt die iets met de buurman en zijn hond heeft gehad?
Wanneer er meerdere mensen in de buurt meldingen gaan doen over zijn hond en dat ze zich niet veilig meer voelen op straat, kunnen ze er niet meer omheen.
Verder kun je bij de gemeente een klacht in dienen, je hebt een milieu en opsporingsambtenaar die zich daar mee bezig houden.
Zo veel mogelijk instantie op de hoogte brengen van dit geval, inclusief de sociale zorg voor de buurman. Als hij niet in staat is om voor de hond te zorgen, zal ook de dierenbescherming zich ermee kunnen bemoeien.
Laat meedere buurtbewoners klachten indienen, en doordat er dan een optelsommetje wordt moet er uiteindelijk wel eens actie ondernomen worden.
Verder......wat er ook gebeurd, ik zou ten allen tijde kijken voor ik de deur uitstap, dat zijn deur gesloten is. Daarna pas de deur uit stappen.
Wanneer er meerdere mensen in de buurt meldingen gaan doen over zijn hond en dat ze zich niet veilig meer voelen op straat, kunnen ze er niet meer omheen.
Verder kun je bij de gemeente een klacht in dienen, je hebt een milieu en opsporingsambtenaar die zich daar mee bezig houden.
Zo veel mogelijk instantie op de hoogte brengen van dit geval, inclusief de sociale zorg voor de buurman. Als hij niet in staat is om voor de hond te zorgen, zal ook de dierenbescherming zich ermee kunnen bemoeien.
Laat meedere buurtbewoners klachten indienen, en doordat er dan een optelsommetje wordt moet er uiteindelijk wel eens actie ondernomen worden.
Verder......wat er ook gebeurd, ik zou ten allen tijde kijken voor ik de deur uitstap, dat zijn deur gesloten is. Daarna pas de deur uit stappen.
What the.....???

-
Devel
Dan wacht je voor die deur, en als hij hem open trekt, zeg je hai buurman, kunnen we even praten...Pepie schreef:en dan jolan?denkt hij dalijk dat de deur dichtgewaaid is doet hij hem weer openDevel schreef:Ik zou ook gewoon de deur dicht trekken. Als hij op een kier staat, staat hij toch niet wijd open? en moet dat toch makkelijk te doen zijn?
En goede afspraken zeker... maar op deze manier schiet het ook niet op, ze moet tot nu toe nog steeds de honden uit kunnen laten en als de deur dan open is, zou ik hem eerst dicht trekken voor dat ik ging wandelen... En een kiertje versta ik geen hele deur die open staat maar net een kier waar lucht door heen kan tochten en wat je dus gemakkelijk dicht kan trekken, en als dat het leven van mijn hondje redt, zou ik dat gewoon doen zo lang er nog geen oplossing is..
-
S@ndr@
- Zeer actief
Had ik gewoon even zin inPepie schreef: ik ben het met je eens hoor,snap helemaal niet waarom je mij quote
-
Devel
En dan met kans dat de hond wordt ingeslapen? ik weet zeker dat dat niet nodig is wanneer de hond geplaatst zou worden bij een gezin die wel weet hoe om te gaan met een rottweiler..bernersennenhond schreef:Ben je de enige in de buurt die iets met de buurman en zijn hond heeft gehad?
-
Devel
Je bent gewoon aantrekbaar tot quoteS@ndr@ schreef:Had ik gewoon even zin inPepie schreef: ik ben het met je eens hoor,snap helemaal niet waarom je mij quote![]()
![]()
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Even wachten op die wijkagent en als die niet gauw van zich laat horen, meten weer aan de bel trekken. Beterschap voor die arme Pjotr.
Soms heb je geluk en zijn ze er snel overheen en genezen, maar vaak komt het niet meer helemaal goed.Onze heidewachtel had in elk geval na een aanvaring nog maar een half oor en rugproblemen omdat twee zwaardere honden hem te pakken namen en hij wanhopig draaide om weg te komen.
Soms heb je geluk en zijn ze er snel overheen en genezen, maar vaak komt het niet meer helemaal goed.Onze heidewachtel had in elk geval na een aanvaring nog maar een half oor en rugproblemen omdat twee zwaardere honden hem te pakken namen en hij wanhopig draaide om weg te komen.
- bernersennenhond
- Actief
Hij wordt niet zomaar ingeslapen, maar er wordt in ieder geval wel wat mee gedaan. Welke kans geef jij dan liever, dat hij ingeslapen wordt of dat hij dit keer een ander hondje vermoord?Devel schreef:En dan met kans dat de hond wordt ingeslapen? ik weet zeker dat dat niet nodig is wanneer de hond geplaatst zou worden bij een gezin die wel weet hoe om te gaan met een rottweiler..bernersennenhond schreef:Ben je de enige in de buurt die iets met de buurman en zijn hond heeft gehad?
What the.....???

-
Devel
Daar kies ik niet tussen, dat moet wel erg zwakzinnig zijn.
Hoevaak lees je wel niet dat de hond wordt ingeslapen? dat is toch de goedkoopste oplossing in dit soort gevallen en daarbij heeft het ras er weer een slechte naam bij...
Als we dan toch eenmaal bezig zijn, de eigenaar aanbieden om de hond te herplaatsen, aangezien hij de hond toch niet aan kan...
Hoevaak lees je wel niet dat de hond wordt ingeslapen? dat is toch de goedkoopste oplossing in dit soort gevallen en daarbij heeft het ras er weer een slechte naam bij...
Als we dan toch eenmaal bezig zijn, de eigenaar aanbieden om de hond te herplaatsen, aangezien hij de hond toch niet aan kan...
- bernersennenhond
- Actief
Zodra je meerder instanties erbij betrekt en meerdere buurtbewoners, wordt er pas serieus naar gekeken.Devel schreef:Daar kies ik niet tussen, dat moet wel erg zwakzinnig zijn.
Om maar niets te doen omdat er nergens op gereageerd wordt is kiezen voor een herhaling van het nare voorval wat je op je vingers na kunt tellen.
Als ik voor mijn hond een keuze zou moeten maken, zoals in dit geval, nam ik wel het risico dat de hond daar weg gehaald wordt.
Je moet tenslotte ook aan je eigen hond denken.
What the.....???

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Als ik moet kiezen zie ik liever dat zo'n hond wordt ingeslapen, dan wanneer mijn hond moet worden ingeslapen omdat ie zo'n hond is tegengekomen. Om over kinderen maar te zwijgen.Devel schreef:Daar kies ik niet tussen, dat moet wel erg zwakzinnig zijn.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Allemachtig wat een ravage bij je hond zeg
Dat had heel gemakkelijk veel slechter kunnen aflopen.
Als je een hond hebt die zo tekeer kan gaan wil je toch zelf absoluut niet dat dat nog een keer kan gebeuren?
Ik begrijp eigenaren die moeilijk doen over beperkende maatregelen voor zulke honden doen nooit
Dat had heel gemakkelijk veel slechter kunnen aflopen.
Als je een hond hebt die zo tekeer kan gaan wil je toch zelf absoluut niet dat dat nog een keer kan gebeuren?
Ik begrijp eigenaren die moeilijk doen over beperkende maatregelen voor zulke honden doen nooit
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
misschien is die man nu een hok aan het timmeren voor zijn hond
Heel veel sterkte voor jou en je hond!
Hier ook een die niet met vreemde honden kan maar die komt nooit in de gang als er er een mogelijkheid is dat de deur open kan gaan.
Hier in mijn straat alleen wonen al 5 honden die niet met andere kunnen opschieten en toch is er 2x iets fout gegaan in 6 jaar tijd omdat een vreemde loslopende hond op 2 van deze (aangelijnde) honden afrende de tuin in.
Ik denk wel dat je qua verwondingen veel had kunnen voorkomen door wat rustiger te blijven want nu had de rott kans om jouw hond op meerdere plekken te pakken.
Klinkt hard maar misschien heb je hier in het vervolg iets aan (hopelijk gebeurd het natuurlijk nooit weer)
Een hond die ontsnapt kan altijd gebeuren en of hij dan een andere hond of een konijn van de buren dood bijt is allemaal heel erg het is aan de eigenaar hier iets aan te doen.
En te voorkomen dat dit (kan) gebeurd(en).
ik denk dat je alleen een brief door de deur kan doen met juow verhaal en ook de evt. stappen als hij niet reageerd en verder is het aan de buurman hoor
Jij en jou hond moeten ook veilig over straat kunnen.
En in dit geval dat de hond toch weer zou kunnen uitbreken zou ik toch iets van pepperspry bij me hebben voor de zekerheid.
Heel veel sterkte voor jou en je hond!
Hier ook een die niet met vreemde honden kan maar die komt nooit in de gang als er er een mogelijkheid is dat de deur open kan gaan.
Hier in mijn straat alleen wonen al 5 honden die niet met andere kunnen opschieten en toch is er 2x iets fout gegaan in 6 jaar tijd omdat een vreemde loslopende hond op 2 van deze (aangelijnde) honden afrende de tuin in.
Ik denk wel dat je qua verwondingen veel had kunnen voorkomen door wat rustiger te blijven want nu had de rott kans om jouw hond op meerdere plekken te pakken.
Klinkt hard maar misschien heb je hier in het vervolg iets aan (hopelijk gebeurd het natuurlijk nooit weer)
Een hond die ontsnapt kan altijd gebeuren en of hij dan een andere hond of een konijn van de buren dood bijt is allemaal heel erg het is aan de eigenaar hier iets aan te doen.
En te voorkomen dat dit (kan) gebeurd(en).
ik denk dat je alleen een brief door de deur kan doen met juow verhaal en ook de evt. stappen als hij niet reageerd en verder is het aan de buurman hoor
Jij en jou hond moeten ook veilig over straat kunnen.
En in dit geval dat de hond toch weer zou kunnen uitbreken zou ik toch iets van pepperspry bij me hebben voor de zekerheid.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Zit die man nu alleen maar binnen zonder enig contact met de buitenwereld? Laat hij die hond nog wel uit? Anders is het misschien ook een zaak voor de Inspectie van de Dierenbescherming?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- bernersennenhond
- Actief
Nanna schreef:Ja natuurlijk. Alsof de naam van het ras je ook maar één seconde aan je hol zal roestenbernersennenhond schreef:Als ik voor mijn hond een keuze zou moeten maken, zoals in dit geval, nam ik wel het risico dat de hond daar weg gehaald wordt.
Je moet tenslotte ook aan je eigen hond denken.
Wat heeft het ras er nu mee te maken?
Het maakt mij geen fluit uit wat voor ras het is als die een hond zo toe takelt.
Dan hoort er iets gedaan te worden, en zoals het er nu voor staat gebeurd er niets.
Als je dan met je hond langs loopt en hij wordt weer zo gegrepen ben je goed bezig met je hol roesten.
What the.....???

- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
het maakt me echt geen bal uit welk ras het is ... laten we het nou niet over het ras hebben, rottweiler, golden retriever, chihuahua, ze kunnen allemaal bijten, alleen liever niet in mijn honden en tja dan liever de chihuahua..
maar het is echt niet om het ras een slechte naam te bezorgen hoor
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hij mag de deur niet uit van die hond denk iktekkel schreef:Zit die man nu alleen maar binnen zonder enig contact met de buitenwereld?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- bernersennenhond
- Actief
Dat was wel duidelijk hoorCaramba schreef:het maakt me echt geen bal uit welk ras het is ... laten we het nou niet over het ras hebben, rottweiler, golden retriever, chihuahua, ze kunnen allemaal bijten, alleen liever niet in mijn honden en tja dan liever de chihuahua..
What the.....???

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik zou zelf nogal een neanderthaler worden als mijn hond er zo zou uitzien en de eigenaar geeft niet thuis. Dan komt er een honkbalknuppel en dan kan het me niet zo heel veel meer schelen waar die terecht komt.Nanna schreef:De buurman en zijn mentale problemen zouden wat mij betreft mijn zorg niet zijn, mijn zorg zijn mijn honden.
En als hij die hond niet goedschiks vast wil houden dan gaat dat maar kwaadschiks.
Ik had er al eentje
Potverdorie wat ziet je hond er uit zeg
-
Devel
......bennie schreef:Als ik moet kiezen zie ik liever dat zo'n hond wordt ingeslapen, dan wanneer mijn hond moet worden ingeslapen omdat ie zo'n hond is tegengekomen. Om over kinderen maar te zwijgen.Devel schreef:Daar kies ik niet tussen, dat moet wel erg zwakzinnig zijn.
- *tweety*
- Zeer actief
Wat ziet je hondje eruit, die is zeker vreselijk gebeten.
Jammer dat de buurman geen blijk geeft.
Hopelijk kun je nog iets bereiken met de wijkagent, en ik vind het vreemd dat je hier geen aangifte van kan doen.
Nu is jou hondje de klos, de volgende keer pakt die hond een andere hond wat fataal afloopt of een kindje wat in de straat loopt te spelen wat gepakt wordt.
Jammer dat de buurman geen blijk geeft.
Hopelijk kun je nog iets bereiken met de wijkagent, en ik vind het vreemd dat je hier geen aangifte van kan doen.
Nu is jou hondje de klos, de volgende keer pakt die hond een andere hond wat fataal afloopt of een kindje wat in de straat loopt te spelen wat gepakt wordt.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja want vooral die kinderen he, honden zien dat verschil niet en als ze honden bijten dan vreten ze kinderen zo hap slok weg opDevel schreef:......bennie schreef:Als ik moet kiezen zie ik liever dat zo'n hond wordt ingeslapen, dan wanneer mijn hond moet worden ingeslapen omdat ie zo'n hond is tegengekomen. Om over kinderen maar te zwijgen.Devel schreef:Daar kies ik niet tussen, dat moet wel erg zwakzinnig zijn.
Als we dan toch eenmaal bezig zijn, de eigenaar aanbieden om de hond te herplaatsen, aangezien hij de hond toch niet aan kan...nou dan breng ik onze Devel ook maar weg dan... die staat dan ook ten dode opgeschreven..
je weet niet wat je ziet
- dagmar88
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Ja want vooral die kinderen he, honden zien dat verschil niet en als ze honden bijten dan vreten ze kinderen zo hap slok weg opDevel schreef:......bennie schreef: Als ik moet kiezen zie ik liever dat zo'n hond wordt ingeslapen, dan wanneer mijn hond moet worden ingeslapen omdat ie zo'n hond is tegengekomen. Om over kinderen maar te zwijgen.nou dan breng ik onze Devel ook maar weg dan... die staat dan ook ten dode opgeschreven..
![]()
![]()
je weet niet wat je ziet
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Wat sneu voor jullie- en jullie hond!
Ik zou persoonlijk zeker met de buurtagent om tafel, en zorgen dat de buurman alles deed wat in zijn macht ligt om herhaling te voorkomen. Als dit in zou houden dat de hond geeuthanaseerd zou moeten worden, sorry dan. Daar zou ik dan beduidend minder rouwig om zijn. Overigens had ik ook zo'n stun-gun aangeschaft, dat vind ik wel een prima idee. Ik zou dit dan weer niet van tevoren bij de buurman aangeven; dit zou ik alleen in uiterste nood gebruiken en dan komt ie daar vanzelf wel achter. Of zn hond.