Eigenlijk wel, juist daarom is het zaak dat er iets mee gedaan wordt want deze man is daar duidelijk zelf niet toe in staat.senna en odin schreef:dan vind ik de mentale toestand van zijn baas er niet toe doen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Gebeten .. en nu? ** let op ; met foto's**
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Wat een vreselijke toestand, misschien dat je bij een rechtswinkel informatie kan opvragen wat je evenuteel nog kan doen.
Dit advies is gratis, ik hoop dat de situatoe snel word opgelost.
Dit advies is gratis, ik hoop dat de situatoe snel word opgelost.

-
Angelique.
zomaar een ideetje, weet je een telefoonnummer van je buurman ? kan je daar achter komen ?
Zo ja, kan je het misschien telefonisch proberen ?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik heb ook aan zo'n ding gedacht nadat 1 van onze honden flink gebeten was.Nanna schreef:Als het goed is hoef je dat maar één keer te doen. Honden leren nl. sneller dan mensen.Strega schreef: dan dat je met een stungun op zak gaat lopen om die hond met geweld van je af te raggen. Dat is echt een fantastische oplossing namelijk.
NO WAY dat ik mijn hondjes door zo'n kuthond dood zou laten bijten en er alleen maar met wapperende handjes "buurman, buurman" roepend naast zou staan
Wel van tevoren een briefje in zijn brievenbus doen met de mededeling dat je vanaf nu bewapend bent en niet zult schromen het in te zetten, om je hondjes te beschermen. Met de hoop dat hij ook van zijn hond houdt en het beest voortaan vasthoudt zodat jij niet in actie hoeft te komen.
Ik vraag me alleen af of je eigen niet ook een opdonder krijgt als de andere hond jouw hond in zijn bek heeft.
Ik vind het echt zot dat de verantwoordelijkheid nu bij ts neergelegd wordt ipv bij de buurman.
Met sommige mensen valt nu eenmaal niet te praten.

-
PattyB
Brr.. wat naar zeg
Ik kan me het gevoel van onveiligheid helemaal voorstellen. Er wordt nu door sommigen gedaan alsof de buurman slachtoffer is en hij geholpen moet worden.
Vooral Pjotr is hier nog altijd het slachtoffer en je hebt groot gelijk dat je naar de politie bent gestapt. Heb je de foto's ook meegenomen bij de aangifte? Belachelijk dat ze er niets tegen doen.
Vooral Pjotr is hier nog altijd het slachtoffer en je hebt groot gelijk dat je naar de politie bent gestapt. Heb je de foto's ook meegenomen bij de aangifte? Belachelijk dat ze er niets tegen doen.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ik vind dit wel erg van de zotte.
Hij MOET verantwoordelijkheid nemen voor zijn hond.
Ik vind het schandalig dat jou hond gewoon zo wordt toegetakeld en hij er zo mee weg komt.
Hij mag blij zijn dat hij mijn buurman niet is.
Ik was denk ik wat agressiever geworden.
En dan kunnen ze zeggen pff die staffordeigenaren bla bla bla.
Maar mijn hondje wordt echt niet zo toegetakeld en dan ermee weg komen.
Wat zou jij geschrokken zijn zeg.
en dan de pijn die je hondje heb ondergaan.
Oow nee dat gaat er bij mij echt niet in.
Ik zou met de fotos naar de politie gaan en zeggen kan me niet schelen hoe of wat maar ik wil nu aangifte doen.
ik wil het netjes met meneer oplossen maar meneer reageert op geen enkel contact wat ik met hem leg.
( heb niet t hele topic door gelezen ) maar heb je zelf ook al contact gelegd met de wijk agent?
Hij MOET verantwoordelijkheid nemen voor zijn hond.
Ik vind het schandalig dat jou hond gewoon zo wordt toegetakeld en hij er zo mee weg komt.
Hij mag blij zijn dat hij mijn buurman niet is.
Ik was denk ik wat agressiever geworden.
En dan kunnen ze zeggen pff die staffordeigenaren bla bla bla.
Maar mijn hondje wordt echt niet zo toegetakeld en dan ermee weg komen.
Wat zou jij geschrokken zijn zeg.
en dan de pijn die je hondje heb ondergaan.
Oow nee dat gaat er bij mij echt niet in.
Ik zou met de fotos naar de politie gaan en zeggen kan me niet schelen hoe of wat maar ik wil nu aangifte doen.
ik wil het netjes met meneer oplossen maar meneer reageert op geen enkel contact wat ik met hem leg.
( heb niet t hele topic door gelezen ) maar heb je zelf ook al contact gelegd met de wijk agent?

- senna en odin
- Zeer actief
Naar mijn idee heeft ze genoeg contact proberen te zoeken. Het houd ergens op natuurlijk.dan vind ik de mentale toestand van zijn baas er niet toe doen.
Eigenlijk wel, juist daarom is het zaak dat er iets mee gedaan wordt want deze man is daar duidelijk zelf niet toe in staat
Die man moet verantwoordelijkheid voor zijn hond nemen en als ie mentaal zo'n hond niet kan houden dan moet ie daar iets aan doen. Das niet de taak van de omwonenden. En begrijp me niet verkeerd. Ik help hier ook mijn buren met van alles en nog wat maar als hij zelf niet meer wil moet ik me dan opdringen? egnie..
Iemand moet ook geholpen willen worden en als hij dat al niet wil en elk contact weigert nou misschien luistert ie dan naar de politie.
Dan was ik er ook klaar mee.
Groetjes Belinda

- Caramba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nuyvilaq schreef:zomaar een ideetje, weet je een telefoonnummer van je buurman ? kan je daar achter komen ?
nee heb ik ook al geprobeerd via telefoongids etc. Misschien via de voorzitster van de VVE, het is een koopappartement, maar hij zit er ondergehuurd in ... Maar de voorzitster van de vve is op vakantie en haar vervangster heeft de papieren niet...
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Het zou wel leuk zijn als mensen goed lezen wat ik schrijf. Ik zie mijn woorden nu al een aantal keer volkomen verdraaid terugkomen en zo slecht formuleer ik niet eens
.
Wat ik wil zeggen is dat de buurman nu blijkbaar niet in staat is zijn verantwoordelijkheid te nemen. Kun je blijven roepen dat hij dat moet doen, maar dat gaat dus niet gebeuren en dus zal de ts naar een andere oplossing moeten zoeken. Ik geef daarbij alleen maar wat denkrichtingen aan. Ik zeg niet dat de buurman het slachtoffer is, maar het heeft geen zin om alleen maar te brullen en niet constructief iets te doen
(en alleen een stungun kopen vind ik niet iets oplossen, dat is misschien een laatste redmiddel maar dat maakt echt niet dat je je prettiger voelt hoor...) . Het lopen met de hond bedoelde ik niet als uitlaatservice, maar als iets dat ze misschien een keer kan doen om haar angst voor de hond kwijt te raken en de honden elkaar te laten leren kennen. Als honden samen lopen, werkt dat vaak heel helend.
Maar goed, als die man inderdaad niet reageert is het lastig. Aan de andere kant, is hij misschien nog wel te erg geschrokken om er nu direct mee om te gaan en is hij over een paar dagen prima aanspreekbaar. Voorlopig wonen ze nog wel naast elkaar dus vroeg of laat moet hij de ts toch onder ogen komen. In de tussentijd is het denk ik een goed idee om de wijkagent in te schakelen en duidelijk te maken dat je samen een oplossing wil zoeken.
En ik heb al aangegeven dat ik het hartstikke naar vind voor de ts en haar honden, maar je kunt niet in het negatieve blijven hangen als je wilt dat er iets verandert. Als het licht uit is, doe je het aan. Zo simpel is het. En als dat moet door even te investeren in de relatie met je buurman: so be it. Het kost hoe dan ook tijd en energie, misschien niet rechtvaardig maar zo is het nu eenmaal. Dan kun je - wat mij betreft - dus beter zorgen dat het je positieve energie kost dan negatieve. Maar blijkbaar vinden een hoop mensen dat een wel heel rare stelling
.
Wat ik wil zeggen is dat de buurman nu blijkbaar niet in staat is zijn verantwoordelijkheid te nemen. Kun je blijven roepen dat hij dat moet doen, maar dat gaat dus niet gebeuren en dus zal de ts naar een andere oplossing moeten zoeken. Ik geef daarbij alleen maar wat denkrichtingen aan. Ik zeg niet dat de buurman het slachtoffer is, maar het heeft geen zin om alleen maar te brullen en niet constructief iets te doen
Maar goed, als die man inderdaad niet reageert is het lastig. Aan de andere kant, is hij misschien nog wel te erg geschrokken om er nu direct mee om te gaan en is hij over een paar dagen prima aanspreekbaar. Voorlopig wonen ze nog wel naast elkaar dus vroeg of laat moet hij de ts toch onder ogen komen. In de tussentijd is het denk ik een goed idee om de wijkagent in te schakelen en duidelijk te maken dat je samen een oplossing wil zoeken.
En ik heb al aangegeven dat ik het hartstikke naar vind voor de ts en haar honden, maar je kunt niet in het negatieve blijven hangen als je wilt dat er iets verandert. Als het licht uit is, doe je het aan. Zo simpel is het. En als dat moet door even te investeren in de relatie met je buurman: so be it. Het kost hoe dan ook tijd en energie, misschien niet rechtvaardig maar zo is het nu eenmaal. Dan kun je - wat mij betreft - dus beter zorgen dat het je positieve energie kost dan negatieve. Maar blijkbaar vinden een hoop mensen dat een wel heel rare stelling
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
maar je kunt niet in het negatieve blijven hangen als je wilt dat er iets verandert.
nou , ik probeer steeds met opgeheven hoofd in een positieve sfeer naar buiten te gaan, maar het lukt zo slecht als je ziet dat hij de dag na het gebeuren gewoon de deur nog op een kier laat open staan ...
mijn motto is ALTIJD, niet in het verleden blijven hangen, maar vooruit, maar dan wil IK ook vooruit!
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
TS moet gewoon aangifte gaan doen en zich niet laten wegjagen van het politiebureau tot de aangifte is opgenomen.Inge O schreef:kan best, maar ik vind het wel heel raar dat de verantwoordelijkheid hiervoor helemaal bij ts gelegd wordt, ik vind dat ze al meer dan haar best heeft gedaan en kan goed begrijpen dat haar begrip stilaan meer dan op raakt.Marie-Josée schreef:Eigenlijk wel, juist daarom is het zaak dat er iets mee gedaan wordt want deze man is daar duidelijk zelf niet toe in staat.senna en odin schreef:dan vind ik de mentale toestand van zijn baas er niet toe doen.
- jeanet01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Contacteer:
Tja strega niet iedereen is een heks
Ik ben het wel met je eens

-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Haha nee er zijn ook best goede heksen hoorjeanet01 schreef:Tja strega niet iedereen is een heks![]()
En TS, ik snap je gevoel echt wel hoor en ik wil het gebeurde niet bagatelliseren maar jij zit nu - begrijpelijk - puur in de emotie. Ik probeer alleen maar wat handreikingen te doen die voor jullie misschien kunnen werken want nu verandert er in ieder geval nog niets
Ik denk dat het voor jullie het beste is als de wijkagent het even 'overneemt' en jullie je kunnen richten op jullie eigen roedel.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
lijkt mij ook , ik denk nu echt niet aan meneer zijn geestelijke toestand, ik zie mijn hondje strompelen en durf amper naar buiten als ik thuis ben...
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
En terechtCaramba schreef:maar je kunt niet in het negatieve blijven hangen als je wilt dat er iets verandert.
nou , ik probeer steeds met opgeheven hoofd in een positieve sfeer naar buiten te gaan, maar het lukt zo slecht als je ziet dat hij de dag na het gebeuren gewoon de deur nog op een kier laat open staan ...
mijn motto is ALTIJD, niet in het verleden blijven hangen, maar vooruit, maar dan wil IK ook vooruit!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- krullie
- Zeer actief
ach die ziet eruit zeg.
alleen de foto is al pijnlijk.
laat staan wat de hond meemaakt.
vreselijk om zo naar buiten te moeten met je hond.
de lol is er zo af.
vind het juist een taak verder voor de wijkagent.
die kan beoordelen of hij problemen heeft.
en dan hulp inschakelen.
die kunnen binnen geraken hopelijk.
maar iemand die niet wil, tja ja kunt niet dwingen.
maar is het nu zo moeilijk je hond bij je te houden?
veel sterkte.
alleen de foto is al pijnlijk.
laat staan wat de hond meemaakt.
vreselijk om zo naar buiten te moeten met je hond.
de lol is er zo af.
vind het juist een taak verder voor de wijkagent.
die kan beoordelen of hij problemen heeft.
en dan hulp inschakelen.
die kunnen binnen geraken hopelijk.
maar iemand die niet wil, tja ja kunt niet dwingen.
maar is het nu zo moeilijk je hond bij je te houden?
veel sterkte.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
Gadver de gadver, dat is niet even een bijtwondje :N:
Dat het maar snel en goed geneest dat hij weinig last zal hebben van geestelijke schade
Ik snap heel goed dat je in dit geval aangifte wil doen, zeker omdat er vanuit de buurman weinig te verwachten is. je moet ook aan je eigen welzijn en aan die van je honden denken
Hopelijk kom je er met de buurman uit, met of zonder instantie. Wonen met zo'n apparaat naast je is beinvloed je hele welzijn
Ik snap heel goed dat je in dit geval aangifte wil doen, zeker omdat er vanuit de buurman weinig te verwachten is. je moet ook aan je eigen welzijn en aan die van je honden denken
Hopelijk kom je er met de buurman uit, met of zonder instantie. Wonen met zo'n apparaat naast je is beinvloed je hele welzijn
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Misschien kun je wat arnica druppels geven tegen de zwelling? Is de hond al over de shock heen? Morgen en overmorgen zal hij zich waarschijnlijk vreselijk voelen
Ook wel heel vervelend dat de rott het voor elkaar heeft gekregen om in de lies te kunnen bijten, het is zo een dunne huid daar.
Heel veel beterschap!
Heel veel beterschap!
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat ziet dat er uit zeg, arme hond. Kan me voorstellen dat je de deur op die manier niet meer uitdurft. Briefje in de deur en misschien aanbieden om te helpen iets op die deur te maken zodat de hond hem niet meer zelf open kan doen (terwijl die man de hond uit je buurt houdt natuurlijk) als dat de reden zou zijn. Sommige mensen zijn nu eenmaal door wat voor oorzaken dan ook dusdanig labiel dat ze geen actie kunnen ondernemen. Niet dat dat goed is, maar ja je kunt er ook niet veel aan veranderen. Dus wat ik er zelf aan zou kunnen doen zou ik zeker doen. Sterkte met alles.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Nanna schreef:Als het goed is hoef je dat maar één keer te doen. Honden leren nl. sneller dan mensen.Strega schreef: dan dat je met een stungun op zak gaat lopen om die hond met geweld van je af te raggen. Dat is echt een fantastische oplossing namelijk.
NO WAY dat ik mijn hondjes door zo'n kuthond dood zou laten bijten en er alleen maar met wapperende handjes "buurman, buurman" roepend naast zou staan
Wel van tevoren een briefje in zijn brievenbus doen met de mededeling dat je vanaf nu bewapend bent en niet zult schromen het in te zetten, om je hondjes te beschermen. Met de hoop dat hij ook van zijn hond houdt en het beest voortaan vasthoudt zodat jij niet in actie hoeft te komen.
Je kan ook nog een hele sterkte deurdranger kopen en bij hem door de brievenbus doen. Misschien snapt hij de hint wel. Hij is tenslotte al aan het zagen en timmeren. Kan hij gelijk die deurdranger op z'n voordeur schroeven.
Mentaal in orde of niet: daar zou ik geen boodschap aan hebben. Hij is blijkbaar mentaal niet in staat om zijn rottweiler onder controle te houden. Onverantwoord zo iets
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Misty 2
- Actief
Zorg er in ieder geval voor dat de politie (ook de wijkagent) en ook de buurman de foto's te zien krijgen.
Dan weten ze dat het niet zomaar een bijt incident was, maar dat je hondje heel erg toegetakeld is.
Knuffel voor je hondjes
Dan weten ze dat het niet zomaar een bijt incident was, maar dat je hondje heel erg toegetakeld is.
Knuffel voor je hondjes
Groetjes, Corrie en Misty
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Ja, die tip van Nanna zou ik ook doen.
En zeker stappen ondernemen.
Wat ziet jouw hond er verschrikkelijk uit.
Hoe de toestand van die man is heeft eigenlijk niets met jouw en jouw hond te maken, vind ik.
Jullie zijn vreselijk de dupe geworden.
En dat die rotweiler met een muilkorf rondloopt zegt eigenlijk al genoeg.
Dan zullen er waarschijnlijk wel eerder dingen gebeurd zijn die niet door de beugel konden.
Zorg dat jullie je weer veilig voelen als je de deur uitgaat, want zolang er bij die man niets opgelost is, zal jullie angst blijven bestaan.
En hopelijk gebeurt het niet nog een keer.
En zeker stappen ondernemen.
Wat ziet jouw hond er verschrikkelijk uit.
Hoe de toestand van die man is heeft eigenlijk niets met jouw en jouw hond te maken, vind ik.
Jullie zijn vreselijk de dupe geworden.
En dat die rotweiler met een muilkorf rondloopt zegt eigenlijk al genoeg.
Dan zullen er waarschijnlijk wel eerder dingen gebeurd zijn die niet door de beugel konden.
Zorg dat jullie je weer veilig voelen als je de deur uitgaat, want zolang er bij die man niets opgelost is, zal jullie angst blijven bestaan.
En hopelijk gebeurt het niet nog een keer.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik hoop dat je me niet verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel niet dat je medelijden moet hebben met die man, ik probeer alleen uit te leggen dat zijn geestelijke toestand misschien de oorzaak is van deze rotsituatie en dat je daarom geen vat op hem krijgt. Daar rekening mee houdend kun je dus beter andere maatregelen treffen dan met hem gaan praten.
- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
dank jullie wel allemaal voor de goede wensen voor pjotr... doet een mens goed

hopelijk ziet hij weer snel zo lekker stevig en ongeschonden uit...

hopelijk ziet hij weer snel zo lekker stevig en ongeschonden uit...
- Marie-Josée
- Erelid
Dat durft ze nu net niet.Nanna schreef:Je voordeur uit, zónder honden, en met een enorme rotklap zijn deur dichtslaan. Daarna pas met je hondjes gaan lopen.Caramba schreef:nou , ik probeer steeds met opgeheven hoofd in een positieve sfeer naar buiten te gaan, maar het lukt zo slecht als je ziet dat hij de dag na het gebeuren gewoon de deur nog op een kier laat open staan
Caramba schreef:Marie-Josée schreef: Zolang er niets ondernomen wordt kun je misschien zijn voordeur dichttrekken voordat je met je honden naar buiten gaat?
echt niet, het is een deur met glas in, als die hond iets ziet heb ik het vermoeden dat hij zo voor me staat :M:
dat is dus geen optie hahaha... durf ik ook echt niet
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
of ze deur dichttrappenMarie-Josée schreef:Ik hoop dat je me niet verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel niet dat je medelijden moet hebben met die man, ik probeer alleen uit te leggen dat zijn geestelijke toestand misschien de oorzaak is van deze rotsituatie en dat je daarom geen vat op hem krijgt. Daar rekening mee houdend kun je dus beter andere maatregelen treffen dan met hem gaan praten.

- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
ja dat is ook wel het probleem inderdaad, het is maar glas wat in die deur zit , dus als dat "kalf" tegen die deur aanvliegt , nou dan heb ik zo prijs...
van de andere kant, als je het 1x goed doet zal het voor hem ook wel een les zijn ?
deur gaat naar binnen open, als ik trap dan nodig ik hem bij wijze van uit....
van de andere kant, als je het 1x goed doet zal het voor hem ook wel een les zijn ?
deur gaat naar binnen open, als ik trap dan nodig ik hem bij wijze van uit....
- heidi66
- Actief
- Mijn ras(sen): teckel, ooit...
Als de deur weer open staat, aanbellen en reageert hij niet dan naar binnen. Of is de rottweiler ook niet te vertrouwen met mensen?
Je kan mij niet vertellen dat je je deur niet zo af kan sluiten dat een hond m niet meer open krijgt
Klinkt als een meneer die in de war is. De eigenaar die het aan hem verhuurd is aansprakelijk toch? Maar niemand weet waar deze is?
Zou iig elke keer de politie bellen als de deur weer op staat. Hij en de politie moet veel last van je gaan krijgen zodat een van de twee er van af wil en wat gaat doen.
Heeft de hond niet al een muilkorfplicht misschien?
Je kan mij niet vertellen dat je je deur niet zo af kan sluiten dat een hond m niet meer open krijgt
Klinkt als een meneer die in de war is. De eigenaar die het aan hem verhuurd is aansprakelijk toch? Maar niemand weet waar deze is?
Zou iig elke keer de politie bellen als de deur weer op staat. Hij en de politie moet veel last van je gaan krijgen zodat een van de twee er van af wil en wat gaat doen.
Heeft de hond niet al een muilkorfplicht misschien?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou toch echt geen huis binnen stappen met een loslopende rottweiler reu 
-
Devel
Ik zou ook gewoon de deur dicht trekken. Als hij op een kier staat, staat hij toch niet wijd open? en moet dat toch makkelijk te doen zijn?
Heb je inmiddels al geinformeerd bij de wijkagent?
Heb je inmiddels al geinformeerd bij de wijkagent?