Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is wijsheid, net gekotst dan nog eten geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Wat is wijsheid, net gekotst dan nog eten geven?

Ongelezen bericht door pepim »

Ik wilde net Mizou eten geven al was het al wat laat, maar dat kwam omdat ik onverwacht visite kreeg. Ze krijgt overigens twee keer op een dag KVV en wat kluifjes, maar dat terzijde. Maar goed, ik hoorde haar achter de stoel kotsen en ik zag een bergje braaksel. Ik heb het weggehaald, maar ze likte nog wel wel aan de vloer.

Zal ik haar nu nog wat geven straks of maar liever overslaan vanavond? Ik weet het even niet, volgens mij heeft ze wel trek, dat heeft ze meestal eigenlijk. Iemand een idee?
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Wat is wijsheid, net gekotst dan nog eten geven?

Ongelezen bericht door Reny »

Ik heb Bob iedere keer een witte boterham gegeven. Hij at het graag op en het bleef zitten.
Vraag me niet waarom een witte boterham, ik heb het ooit ergens gelezen :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja of misschien wat rijst? Daar zit verder niet veel in qua voedingstoffen maar het vult wel en ligt niet zo zwaar op de maag.
pepim
Zeer actief

Ik heb wel een witte boterham en ook rijst. Dat is misschien dus beter dan haar gewone eten? Het maakt haar niet uit denk ik, brood is ook lekker.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

was het geen galspugen wat ze deed?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou haar gewoon de kvv geven. KOmt het eruit dan is het misschien voor ons smerig maar als zij het zelf weer opeet maar lekker laten gaan :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

als ze honger heeft zou ik haar wat weinig eten geven.
en dan even kijken wat ze doet.
pepim
Zeer actief

renee-uk schreef:was het geen galspugen wat ze deed?
Nee het was geen gal Renée, misschien heeft ze wat brood voor de vogels en de kluifjes uitgekotst, er zat wat sesamzaad leek wel tussen. Ze heeft weleens gal gespuugd, maar dat is al een paar jaar geleden. Het was ook niet geel.
pepim
Zeer actief

En ik keek net even opzij naar haar op de bank en ze is gelijk alert, zo van nou vrouwtje krijg ik nog wat?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Misschien 2x een beetje geven met wat tijd ertussen? En wat pro biotica.
renee-uk
Zeer actief

pepim schreef:
Nee het was geen gal Renée, misschien heeft ze wat brood voor de vogels en de kluifjes uitgekotst, er zat wat sesamzaad leek wel tussen. Ze heeft weleens gal gespuugd, maar dat is al een paar jaar geleden. Het was ook niet geel.
Ik vroeg het omdat Jan daar wel een handje van heeft als ik wat later ben met voeren en die krijgt daarna wel gewoon zn eten.
Ik sluit me bij chrico aan trouwens, zou haar gewoon haar kvv geven, spuugt ze het uit jammer dan maar voor hetzelfde geld blijft het er ook in. Honden spugen immers veel makkelijker dan mensen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pepim
Zeer actief

chrico schreef:Ik zou haar gewoon de kvv geven. KOmt het eruit dan is het misschien voor ons smerig maar als zij het zelf weer opeet maar lekker laten gaan :ok:
Ok ik ga het even proberen met een beetje kvv. Ze houdt me echt in de gaten, dus ze heeft wel trek lijkt me.
pepim
Zeer actief

renee-uk schreef:
pepim schreef:
Ik vroeg het omdat Jan daar wel een handje van heeft als ik wat later ben met voeren en die krijgt daarna wel gewoon zn eten.
Ik sluit me bij chrico aan trouwens, zou haar gewoon haar kvv geven, spuugt ze het uit jammer dan maar voor hetzelfde geld blijft het er ook in. Honden spugen immers veel makkelijker dan mensen.
O ja ik snap het, ik heb haar net een ons kvv gegeven en het was slubberdeslub op en nu zit ze braaf naast me te zitten met haar lieve hoofd, van waar blijft mijn kluifje vrouwtje? Dat geef ik haar altijd na het eten als een soort tandenpoetsen. Maar ja zal ik het dit keer maar overslaan en dan nog een beetje kvv geven?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou gewoon lekker d'r kluifje geven. Ik sla eigenlijk nooit eten over of geef iets anders als er een keer gekotst wordt. Maakt er een een zieke indruk is het een ander verhaal maar dat heb ik hier gelukkig nooit meegemaakt :wink:

Edit: woord toegevoegd
Laatst gewijzigd door alm@ op 28 dec 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

pepim schreef: O ja ik snap het, ik heb haar net een ons kvv gegeven en het was slubberdeslub op en nu zit ze braaf naast me te zitten met haar lieve hoofd, van waar blijft mijn kluifje vrouwtje? Dat geef ik haar altijd na het eten als een soort tandenpoetsen. Maar ja zal ik het dit keer maar overslaan en dan nog een beetje kvv geven?
Ja waarom niet
en dan geef je haar ipv een kluifje een kwart biscuitje, heeft ze toch een toetje ;)
Afbeelding

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

pepim schreef:
chrico schreef:Ik zou haar gewoon de kvv geven. KOmt het eruit dan is het misschien voor ons smerig maar als zij het zelf weer opeet maar lekker laten gaan :ok:
Ok ik ga het even proberen met een beetje kvv. Ze houdt me echt in de gaten, dus ze heeft wel trek lijkt me.
Zoals Renee al zei, honden kotsen makkelijker dan wij en zolang zij verder niet ziek ogen geef ik zelf gewoon hun voer en kijk wat er gebeurd. Meestal blijft het er gewoon in zitten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
pepim
Zeer actief

alm@ schreef:Ik zou gewoon lekker d'r kluifje geven. Ik sla eigenlijk eten over of geef iets anders als er een keer gekotst wordt. Maakt er een een zieke indruk is het een ander verhaal maar dat heb ik hier gelukkig nooit meegemaakt :wink:
Nee ze komt niet ziek over, ze is alert en zit nu met een plastic flesje te spelen.

renee-uk schreef:
pepim schreef: O ja ik snap het, ik heb haar net een ons kvv gegeven en het was slubberdeslub op en nu zit ze braaf naast me te zitten met haar lieve hoofd, van waar blijft mijn kluifje vrouwtje? Dat geef ik haar altijd na het eten als een soort tandenpoetsen. Maar ja zal ik het dit keer maar overslaan en dan nog een beetje kvv geven?
Ja waarom niet
en dan geef je haar ipv een kluifje een kwart biscuitje, heeft ze toch een toetje ;)
Ok doe ik dat want een ons kvv is natuurlijk iets voor je holle kies. :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

pepim schreef:
alm@ schreef:Ik zou gewoon lekker d'r kluifje geven. Ik sla eigenlijk eten over of geef iets anders als er een keer gekotst wordt. Maakt er een een zieke indruk is het een ander verhaal maar dat heb ik hier gelukkig nooit meegemaakt :wink:
Nee ze komt niet ziek over, ze is alert en zit nu met een plastic flesje te spelen.
Ik bedoelde dat ik nooit eten oversla bij een keertje kotsen :mrgreen: fijn dat ze verder niet ziek oogt. Er zal wel iets verkeerd gevallen zijn :ok:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

alm@ schreef:
pepim schreef:
Ik bedoelde dat ik nooit eten oversla bij een keertje kotsen :mrgreen: fijn dat ze verder niet ziek oogt. Er zal wel iets verkeerd gevallen zijn :ok:
Dat zou best kunnen, want het is wel een vuilnisvat, ja ik dacht al je nooit vergeten was :ok: :lol1:

Ik dacht ik vraag het hier toch even voor de zekerheid, omdat ze ooit een virus gehad heeft (tijd geleden al, 2 jaar minstens denk ik, maar weet ik niet zo uit mijn hoofd), dat ik beneden kwam en plassen kots zag liggen in de kamer.
En tijdens het opruimen kotste ze verder, dus toen gelijk de DA gebeld. Vandaar misschien een beetje mijn zorgen. Al is het nu heel wat anders, maar toch. Beter teveel vragen dan te weinig.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tsja, eten dat er uitgegooid wordt laat ik gewoon weer opeten als ze dat willen. Gal en/of schuim ruim ik wel op.
Soms valt het gewoon verkeerd, en gaat het de tweede keer lekkerder naar binnen, of zo :F:
Het gebeurd hier heel af en toe dat de kvv nog niet lekker op temperatuur is, dan wordt het er wel eens uitgegooid. Nou ja, inmiddels is het dan voorverwarmd :wink:

Als er wordt gespuugd voor het eten, bied ik gewoon eten aan. Wordt het niet gegeten, dan haal ik het na een kwartier weer weg, en heb je pech tot de volgende maaltijd. Meestal is er dan geen enkel probleem meer. Ik wijk dus eigenlijk nooit van de vaste routine af, tenzij de hond dat zélf doet. Ik zou dus gewoon het eten geven én daarna het botje ook.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief

hmmmm het eten zou ik wel geven, het botje niet als dat net uitgekotst was, dan doe ik een alternatief voor het toetje en geef een kwart biscuitje.
Misschien ook niet handig maar ik denk dan dat dat iets minder zwaar op de maag ligt :?
Afbeelding

pepim
Zeer actief

Valerie schreef:Misschien 2x een beetje geven met wat tijd ertussen? En wat pro biotica.
Heb ik gedaan, en wat is dat pro biotica? Dat heb ik niet in huis en ik weet ook niet wat het doet?
pepim
Zeer actief

renee-uk schreef:hmmmm het eten zou ik wel geven, het botje niet als dat net uitgekotst was, dan doe ik een alternatief voor het toetje en geef een kwart biscuitje.
Misschien ook niet handig maar ik denk dan dat dat iets minder zwaar op de maag ligt :?
Ja er zat een kluifje bij (buffelhuid). Ik ben dan wel zo, ook al vind ik het erg vies, dat ik kijk wat ertussen zit (ook sesamzaadjes, dat was duidelijk, wij eten vaak wit sesambrood). Misschien wel raar, en ik vind het ook niet prettig, maar nou ja je moet toch wat?
renee-uk
Zeer actief

pepim schreef:
renee-uk schreef:hmmmm het eten zou ik wel geven, het botje niet als dat net uitgekotst was, dan doe ik een alternatief voor het toetje en geef een kwart biscuitje.
Ja er zat een kluifje bij (buffelhuid). Ik ben dan wel zo, ook al vind ik het erg vies, dat ik kijk wat ertussen zit (ook sesamzaadjes, dat was duidelijk, wij eten vaak wit sesambrood). Misschien wel raar, en ik vind het ook niet prettig, maar nou ja je moet toch wat?
dat vind ik niet raar hoor, ik kijk ook altijd wat ze nou precies overgegeven hebben en ik vind dat niet eens vies ;)
Afbeelding

pepim
Zeer actief

renee-uk schreef:
pepim schreef:
dat vind ik niet raar hoor, ik kijk ook altijd wat ze nou precies overgegeven hebben en ik vind dat niet eens vies ;)
Ja maar ik ben erg hoor, eerst kreeg ze haar pensstaafjes via een worstjestang hahahah :oeps: :mrgreen:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Oké, ja, had even gemist dat het een kluifje van buffelhuid was, dat wil idd wel eens zwaar op de maag liggen.
Hier krijgt madam een gewoon bot als ze heeft gegeten, vind ze erg prettig.

Het kluifje van buffelhuid zou ik nu inderdaad even niet doen. Heeft de hond iets anders waar 'ie graag op kauwt? Een flos of zo? Of een ander bot? Volgens mij vinden honden het echt prettig om na het eten nog een poos op dingen te kauwen.

En kijken wat er bij de kots zit is hier standaard. Dat is niet vies, dat is verstandig :wink:
And few will ever climb
pepim
Zeer actief

Miranda schreef:Oké, ja, had even gemist dat het een kluifje van buffelhuid was, dat wil idd wel eens zwaar op de maag liggen.
Hier krijgt madam een gewoon bot als ze heeft gegeten, vind ze erg prettig.

Het kluifje van buffelhuid zou ik nu inderdaad even niet doen. Heeft de hond iets anders waar 'ie graag op kauwt? Een flos of zo? Of een ander bot? Volgens mij vinden honden het echt prettig om na het eten nog een poos op dingen te kauwen.

En kijken wat er bij de kots zit is hier standaard. Dat is niet vies, dat is verstandig :wink:
Ze kauwt graag op dingen, plastic flesjes, takken, kleine kluifjes van buffelhuid en botten ook van de slager'.
Flos mag ze niet meer sinds er hele draden in haar poep zaten en uit haar poeperd kwamen en ik die voorzichtig heb moeten verwijderen. De andere dingen ook alleen maar onder toezicht. Ooit zat haar een stuk tak klem boven in haar bek, ik had geen idee wat er aan de hand was, maar dat er iets mis was was duidelijk. Iemand heeft me toen gelukkig geholpen.

En ze heeft ook ooit eens in het park een tas gevonden en daar glas gegeten, ze was net iets sneller dan ik, is ook al een paar jaar geleden, maar ik ben daar toen wel erg van geschrokken. Mensen laten gewoon hun afval achter in een plastic tas op geen 20 seconden van een afvalbak en jouw hond heeft bloed in zijn/haar bek omdat hij/zij op glas kauwt. Ik was er toen gelukkig wel snel bij.
En nee ga niet zeggen dat ik niet goed op haar let, want dat doe ik wel, ik kwam gelijk al aangerend.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

pepim schreef:En ze heeft ook ooit eens in het park een tas gevonden en daar glas gegeten, ze was net iets sneller dan ik, is ook al een paar jaar geleden, maar ik ben daar toen wel erg van geschrokken. Mensen laten gewoon hun afval achter in een plastic tas op geen 20 seconden van een afvalbak en jouw hond heeft bloed in zijn/haar bek omdat hij/zij op glas kauwt. Ik was er toen gelukkig wel snel bij.
Ik zou als de wiedeweerga het commando 'los' aanleren.
Ik vind dat echt het allerbelangrijkste commando dat je een hond kunt leren. Als je 'los' roept moet die bek onmiddelijk opengaan en wat er ook inzit wordt uitgespuugd. Daar kun je hondelevens mee redden, met dat commando. Je moet er toch niet aan denken wat er was gebeurd als je een seconde te laat was geweest :oeps:
And few will ever climb
pepim
Zeer actief

Miranda schreef:
pepim schreef:En ze heeft ook ooit eens in het park een tas gevonden en daar glas gegeten, ze was net iets sneller dan ik, is ook al een paar jaar geleden, maar ik ben daar toen wel erg van geschrokken. Mensen laten gewoon hun afval achter in een plastic tas op geen 20 seconden van een afvalbak en jouw hond heeft bloed in zijn/haar bek omdat hij/zij op glas kauwt. Ik was er toen gelukkig wel snel bij.
Ik zou als de wiedeweerga het commando 'los' aanleren.
Ik vind dat echt het allerbelangrijkste commando dat je een hond kunt leren. Als je 'los' roept moet die bek onmiddelijk opengaan en wat er ook inzit wordt uitgespuugd. Daar kun je hondelevens mee redden, met dat commando. Je moet er toch niet aan denken wat er was gebeurd als je een seconde te laat was geweest :oeps:
O los kent ze wel en heel goed hoor, maar dat was nu niet van toepassing.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”