Bert en ik hebben het gehad na de training van vandaag. pffffffffffffff er ging werkelijk niets goed. Ik zit zo geprogrammeerd in het IPO dat ik af en toe niet begrijp wat er van me verlangd wordt en Bertje dus nog minder hihihih
Zelfs het volgen onder de hand gaat niet goed. Hij blijft maar ergens naar omhoog kijken en voor lopen. Dringen is er niet bij maar hij schijnt niet te begrijpen dat ie onder mn hand moet lopen. En ik schijn maar niet te begrijpen dat ik m tussentijds toch moet belonen bij een seconde van wel goed gedrag. Bertje wordt door mij alleen maar druk en nog drukker. Ik krijg mn hand ook maar niet op positie.
Touch aan mijn linkerhand zou ie nu toch onderhand veel langer vol moeten kunnen houden. maar het is nog steeds secondewerk.
Dus helemaal terug naar af ( en we waren best al ver voor mijn begrippen) touch tegen de hand en steeds langer uitbouwen. Das het enige wat ik mag doen.
Ik leer hem in de thuis situaties alleen maar de foute dingen aan blijkt. Heb ik weer. Doe stinkend mijn best door de week met een -0 resultaat. :smt040
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bertje obedience deel 3
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
-
shanty
Re: Bertje obedience deel 3
Ach .. Dat is balen he ? Als je zo je best doet maar toch niet de juiste knopjes vind.. Geloof me ineens valt straks het kwartje bij jou en de hond.
Lekker doortrainen komt vast goed !

Lekker doortrainen komt vast goed !
- janine
- Zeer actief
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maak je niet druk. Volhouden en blijven trainen. Het is voor jou heel anders, maar voor Bertje ook. En jullie vervallen waarschijnlijk alle twee gemakkelijk in wat je kent. Bertje ook. En hoe lang doe je het nou? Derde keer! Komt echt goed, je moet alleen geduld hebben. Als het nou in twee sessies geregeld was, dan kon iedereen het. Da's nou juist de lol van dat hondentrainen. Elke keer is anders (hihi Ikea reclame?). Soms heb jij je dag niet. Soms hij niet. Soms jullie samen niet. Vaak moeten honden ook heel anders leren denken en uitpuzzelen wat je nu van ze wilt. Zeker met volwassen honden is dat vaak tijdrovend. Dan ben jij ook nog aan het denken en je lijf in de juiste positie aan het manouvreren. Lastig, lastig. Daarom zijn er ook zo veel mensen die alleen maar trainen wat ze weten. "Ik kan het met de slipketting, dat werkt voor mij". Het vraagt lef, kracht en doorzettingsvermogen om iets anders te gaan doen. En heel veel energie. Kop op, je kan het!
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Dank jullie wel voor alle positieve reacties
tuurlijk gaan we door maar Bert en ik waren gewoonweg doomoe na een behoorlijk intensieve training. En daarbij oefeningen die niet lukken pfffffffffffffff
- janine
- Zeer actief
Ik moet toegeven dat ik heel af en toe wel eens naar je filmpje kijkt..De foutjes die je maakt, kwamen me zo bekend voor..Dianavdberkt schreef:Dank jullie wel voor alle positieve reacties![]()
tuurlijk gaan we door maar Bert en ik waren gewoonweg doomoe na een behoorlijk intensieve training. En daarbij oefeningen die niet lukken pfffffffffffffff
Ik heb 1 keer een weekend bij Birgitte gevolgd..En ik moet bekennen dat ik doodmoe was...Zo intensief voor met name mezelf..
Maar het gaat vast en zeker goedkomen..