Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spikey met spoed naar de DA
Moderator: moderatorteam
- mariskazwart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever
spikey met spoed naar de DA
gisteravond was spikey heel erg aan het piepen in de bench
op een gegeven moment moest hij overgeven, en dit gebeurde tot 4 keer aan toe. Tussendoor bleef hij piepen.
vanochtend ging het weer ietsje beter met hem, hij heeft gedronken en een beetje gegeten (hij eet sowieso niet echt veel vinden we). Hij heeft normaal geplast en de snoepjes gingen er gretig in, alleen peoepen had hij sinds vanomrgen 10 uur niet meer gedaan.
nu moest hij een uurtje geleden weer overgeven, mijn man ruimde het op en vond het braaksel verdacht veel naar poep ruiken. Meteen de DA gebeld en hij moest gelijk komen, ze denkt aan een verstopping.
net een sms-je van hem gehad, de DA gaat een róntgen foto maken om te kijken of Spikey misschien iets verkeerds heeft gegeten...
heb nu toch wel een beetje de zenuwen en voel me schuldig, ik werd gister boos op hem omdat hij naar me uitviel toen ik hem in de bench wilde zetten. Terwijl hij toen misschien al buikpijn had.....
op een gegeven moment moest hij overgeven, en dit gebeurde tot 4 keer aan toe. Tussendoor bleef hij piepen.
vanochtend ging het weer ietsje beter met hem, hij heeft gedronken en een beetje gegeten (hij eet sowieso niet echt veel vinden we). Hij heeft normaal geplast en de snoepjes gingen er gretig in, alleen peoepen had hij sinds vanomrgen 10 uur niet meer gedaan.
nu moest hij een uurtje geleden weer overgeven, mijn man ruimde het op en vond het braaksel verdacht veel naar poep ruiken. Meteen de DA gebeld en hij moest gelijk komen, ze denkt aan een verstopping.
net een sms-je van hem gehad, de DA gaat een róntgen foto maken om te kijken of Spikey misschien iets verkeerds heeft gegeten...
heb nu toch wel een beetje de zenuwen en voel me schuldig, ik werd gister boos op hem omdat hij naar me uitviel toen ik hem in de bench wilde zetten. Terwijl hij toen misschien al buikpijn had.....

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: spikey met spoed naar de DA
Ach jee
Ik hoop dat het meevalt met Spikey!
Ik hoop dat het meevalt met Spikey!
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Ach gut!!
Niet schuldig voelen hoor dat is hij allang weer vergeten! Ik duim voor je hondje
Niet schuldig voelen hoor dat is hij allang weer vergeten! Ik duim voor je hondje
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Ach.
Ik duim ook voor een goede afloop!
En inderdaad, niet schuldig voelen. Toen wist je dat niet en is het logisch dat je boos wordt. Nu weet je het wel en handel je anders. Daar gaat het om.
En inderdaad, niet schuldig voelen. Toen wist je dat niet en is het logisch dat je boos wordt. Nu weet je het wel en handel je anders. Daar gaat het om.

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Arme Spikey.....ik zal duimen dat hij snel weer opknapt!
Sterkte!
Sterkte!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Marina
- Zeer actief
en weten jullie al iets meer??
heel veel beterschap met Spikey
heel veel beterschap met Spikey

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
mijn duimen draaien voor je ukkie

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik ga duimen dat het allemaal wel meevalt en dat spikey snel weer de oude is 
-
~Suzanne~
- Zeer actief
He, bummer... ;-(
De duimen draaien...
mocht je er niet bijblijven eigenlijk?
Suzanne
De duimen draaien...
Suzanne
- mariskazwart
- Zeer actief
Bedankt voor alle reacties, ik wilde net een update plaatsen
Spikey was na 2 uur eindelijk weer thuis
hij is inwendig onderzocht en heeft dus ook een röntgen foto gehad, maar de da kon niks afwijkends vinden
hij had wel een vochttekort, kreeg 4 spuiten om het vochtgehalte weer op peil te krijgen. De da zei dat het goed was dat we waren gekomen, vooral puppies drogen snel uit.
we hebben nu antibiotica gekregen, pilletjes tegen diarree en pilletjes tegen het braken. Morgen moeten we terugkomen en gaan ze weer uitwendig voelen of zijn darmen ietsje rustiger zijn.
Spikey is dus goed onderhanden genomen, op een gegeven moment moest mijn man even afstand nemen van de da. Spikey ging heel erg tekeer (vooral met het inwendig onderzoek), de da zei letterlijk: "wij martelen hem nu, jij mag hem zo weer troosten".
Ik ben blij dat ik er niet bij was, zou niet goed zijn geweest voor Spikey omdat ik dan te emotioneel reageer...
Nu ligt Spikey al een paar uur te slapen, hij wil niks eten maar dat komt morgen hopelijk weer...
Spikey was na 2 uur eindelijk weer thuis
hij is inwendig onderzocht en heeft dus ook een röntgen foto gehad, maar de da kon niks afwijkends vinden
hij had wel een vochttekort, kreeg 4 spuiten om het vochtgehalte weer op peil te krijgen. De da zei dat het goed was dat we waren gekomen, vooral puppies drogen snel uit.
we hebben nu antibiotica gekregen, pilletjes tegen diarree en pilletjes tegen het braken. Morgen moeten we terugkomen en gaan ze weer uitwendig voelen of zijn darmen ietsje rustiger zijn.
Spikey is dus goed onderhanden genomen, op een gegeven moment moest mijn man even afstand nemen van de da. Spikey ging heel erg tekeer (vooral met het inwendig onderzoek), de da zei letterlijk: "wij martelen hem nu, jij mag hem zo weer troosten".
Ik ben blij dat ik er niet bij was, zou niet goed zijn geweest voor Spikey omdat ik dan te emotioneel reageer...
Nu ligt Spikey al een paar uur te slapen, hij wil niks eten maar dat komt morgen hopelijk weer...

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hopelijk gaat het snel beter met hem 
- mariskazwart
- Zeer actief
mijn man was alleen met Spikey gegaan, bij de foto mocht hij niet er bij zijn. Maar goed ook, Spikey ging helemaal uit zijn dakSuzanne123 schreef:He, bummer... ;-(
De duimen draaien...
Suzanne

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat snap ik nu; ik dacht dat je 'm daar zonder een van jullie had achtergelaten ;-(mariskazwart schreef:mijn man was alleen met Spikey gegaan, bij de foto mocht hij niet er bij zijn. Maar goed ook, Spikey ging helemaal uit zijn dakSuzanne123 schreef:He, bummer... ;-(
De duimen draaien...
Suzanne
maar dat was dus niet zo..
STerkte met 't ventje!
Suzanne
-
chrico
- Zeer actief
Ah wat sneu, sterkte voor Spikey. Hopelijk knapt hij snel op 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Jeetje wat een schrik. Veel beterschap voor Spikey!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Beterschap voor Spikey. Wat heb je dan met ze te doen hè
Hier heeft die kleine van ons dat ook 2 weken geleden gehad.
Zo zielig dat gepiep eerst en dan braken.
Wilde ook niet drinken maar gelukkig spuitjes in huis en elke keer wat water in haar bek gespoten zodat ze toch vocht binnen kreeg.
Na 2 dagen ging het gelukkig al een heel stuk beter.
Hier heeft die kleine van ons dat ook 2 weken geleden gehad.
Zo zielig dat gepiep eerst en dan braken.
Wilde ook niet drinken maar gelukkig spuitjes in huis en elke keer wat water in haar bek gespoten zodat ze toch vocht binnen kreeg.
Na 2 dagen ging het gelukkig al een heel stuk beter.
Groetjes Yvonne

- mariskazwart
- Zeer actief
ff een kleine update:
Spikey heeft vannacht heerlijk bij ons op bed geslapen, heeft sinds gisteravond niet meer gespuugt.
Hij drinkt en eet een beetje, heeft wel een hele banaan naar binnen gewerkt (slim van mijn man om hem die banaan te geven, was alleen nog slimmer geweest om zijn medicijnen er bij in te doen...)
Hij heeft alleen wel nog erge diarree, mijn man gaat dus straks nog ff met hem langs de da.
ik denk wel dat het allemaal meevalt, hij ging ook alweer luid blaffend achter de katten aan. Maar de faspraak bij de da stond toch, voor alle zekerheid nog ff zijn darmpjes laten voelen.
Spikey heeft vannacht heerlijk bij ons op bed geslapen, heeft sinds gisteravond niet meer gespuugt.
Hij drinkt en eet een beetje, heeft wel een hele banaan naar binnen gewerkt (slim van mijn man om hem die banaan te geven, was alleen nog slimmer geweest om zijn medicijnen er bij in te doen...)
Hij heeft alleen wel nog erge diarree, mijn man gaat dus straks nog ff met hem langs de da.
ik denk wel dat het allemaal meevalt, hij ging ook alweer luid blaffend achter de katten aan. Maar de faspraak bij de da stond toch, voor alle zekerheid nog ff zijn darmpjes laten voelen.

- Sanne!!
- Zeer actief
Wat fijn dat het een heel stuk beterder gaat.
Maar wat een opmerking van die dierenarts om te zeggen wij martelen hem nu....PFff
maja
Maar wat een opmerking van die dierenarts om te zeggen wij martelen hem nu....PFff
maja
- mariskazwart
- Zeer actief
het komt soms rot zijn mond uit, maar hij bedoeld het goed. Het was dus vooral zodat Spikey de nare ervaring niet aan mijn man zou koppelen...
Op zich gaat het nu dus beter met Spikey, we moeten alleen de kattenbakken buiten zijn bereik zetten omdat hij daar waarschijnlijk een virus van heeft opgelopen.
Op zich gaat het nu dus beter met Spikey, we moeten alleen de kattenbakken buiten zijn bereik zetten omdat hij daar waarschijnlijk een virus van heeft opgelopen.

- Sanne!!
- Zeer actief
dan zou hij bij mij toch verkeerd zijn....maja
- mariskazwart
- Zeer actief
je moet hem kennen, dan weet je dat ie bedoelt:Sanne!! schreef:dan zou hij bij mij toch verkeerd zijn....maja
Spikey gaat heel erg tekeer, het voelt voor hem alsof we hem martelen. je kan beter even afstand nemen, dan associeert Spikey dit nare gevoel niet met jou en denkt hij niet dat jij degene bent die hem pijn heeft gedaan

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
mariskazwart schreef:het komt soms rot zijn mond uit, maar hij bedoeld het goed. Het was dus vooral zodat Spikey de nare ervaring niet aan mijn man zou koppelen...
Eet hij niet (stiekem) de kattendrolletjes uit de bak? Pups doen dit wel vaker en krijgen dan ook steentjes binnen.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- mariskazwart
- Zeer actief
idd pikt Spikey kattenpoep als we niet goed opletten. Hier heeft hij dus ws het virus door opgelopen.
ik merk ook dat als we buiten lopen, dat hij zonder problemen langs hondenpoep loopt. Maar als hij kattenpoep ruikt in de bosjes, dan moet ik hem echt wegtrekken....
ik merk ook dat als we buiten lopen, dat hij zonder problemen langs hondenpoep loopt. Maar als hij kattenpoep ruikt in de bosjes, dan moet ik hem echt wegtrekken....

- mariskazwart
- Zeer actief
bijna een weekje verder.
Spikey eet nu wel goed en spuugt gelukkig niet meer, alleen zijn ontlasting blijft zo dun... Hij heeft geen verschrikkelijke diarree, maar toch is het te dun.
Vannacht is hij ook 10 keer van het bed afgesprongen en ging op de laminaat vloer liggen, ik denk dat hij het erg warm heeft, gister ging hij ook steeds buiten in de tuin liggen, één keer zelfs in het hoopje sneeuw dat er nog lag...
vanmiddag na het werk toch maar weer even de da bellen, kijken of we nog ff langs kunnen komen.
Nu even een briefje schrijven voor mijn moeder. Ze komt als ik aan het werk ben 's ochtends altijd de kinderen naar school brengen Meestal blijft Spikey daarna zo'n 2 uurtjes alleen voordat mijn moeder hem komt uitlaten. Ik hoop dat ze vandaag bij hem wil blijven of dat ie met haar mee kan..
Spikey eet nu wel goed en spuugt gelukkig niet meer, alleen zijn ontlasting blijft zo dun... Hij heeft geen verschrikkelijke diarree, maar toch is het te dun.
Vannacht is hij ook 10 keer van het bed afgesprongen en ging op de laminaat vloer liggen, ik denk dat hij het erg warm heeft, gister ging hij ook steeds buiten in de tuin liggen, één keer zelfs in het hoopje sneeuw dat er nog lag...
vanmiddag na het werk toch maar weer even de da bellen, kijken of we nog ff langs kunnen komen.
Nu even een briefje schrijven voor mijn moeder. Ze komt als ik aan het werk ben 's ochtends altijd de kinderen naar school brengen Meestal blijft Spikey daarna zo'n 2 uurtjes alleen voordat mijn moeder hem komt uitlaten. Ik hoop dat ze vandaag bij hem wil blijven of dat ie met haar mee kan..

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vreemd dat zijn ontlasting zo dun blijft, ik zou daar bij een pup niet echt gerust op zijn.
Kan er geen echo gemaakt worden van zijn darmen, misschien is daar iets mis mee wat niet op de rontgenfoto te zien is?
Ik zou hem ook niet alleen laten inderdaad.
Kan er geen echo gemaakt worden van zijn darmen, misschien is daar iets mis mee wat niet op de rontgenfoto te zien is?
Ik zou hem ook niet alleen laten inderdaad.