Gisterenmiddag zag ik voor het eerst dat ze een lamslong raar opat, ze zat heel erg te smakken met haar tong. Nog in haar bek gekeken maar niets te zien. Daarna gewoon gewandeld en ze deed gewoon zoals ze normaal doet. 's Avonds bij mijn ouders kreeg ze een bakje met kvv en dat at ze langzamer op als normaal, weer smakken daarna met haar tong. Weer in haar bek gekeken maar door de stroomstoring had ik niet goed licht en weer niets te zien. Wel zagen we dat ze wat kwijlde en ze was ietsje rustiger dan normaal, maar niet dat ik me zorgen maakte. Vanmorgenvroeg was ze een ziek vogeltje, haar hele voorkant zat onder het kwijl. Samen met mijn vriend haar in bedwang gehouden en weer in haar bek gekeken, en we dachten dat we helemaal achter op haar tong iets wits zagen zitten. Ik heb de spoedarts gebeld en we konden komen. Daar aangekomen kon de da eerst ook niets zien, uiteindelijk dacht ze dat er ook misschien iets achter op haar tong zat. Omdat Fenja totaal niet meer wilde dat je aan haar bek zat is er besloten om een roesje te geven. Eerst een prik in haar bil en 10 min later weer kijken, nu konden we zien dat er iets helemaal rondom haar tong zat. Ze was alleen nog niet ver genoeg weg om het goed te bekijken en weg te halen, nu in haar ader narcose bijgespoten. Ook dat was niet voldoende en nog een prik in haar bil. Uiteindelijk bleek dat ook nog niet helemaal voldoende want zodra je bij haar tong kwam werd ze weer wakker. Ik heb haar uiteindelijk in de houtgreep genomen, da heeft een klem tussen haar kaken gedaan en zo kon ze het stukje weefsel (daar lijkt het nog het meest op) los knippen.
Ik ben er net op tijd bij geweest want haar tong was al helemaal opgezet en op sommige stukken zag je al zwarte plekken zitten. Waar het weefsel heeft gezeten zit aan de onderkant van haar tong een diepe snee/wond, dit moet vanzelf weer genezen. Hechten was niet mogelijk. Maar wat het nou precies geweest is

, het lijkt nog het meeste op een stuk huid van een kip. Maar hoe ze dat nou rondom haar tong heeft gekregen. De da denkt dat het weer goed komt maar ik moet haar tong goed in de gaten houden dat hij niet zwarter wordt.
Ze ligt nu lekker op haar dekbed met een fleece deken om haar heen haar roes uit te slapen. Duimen jullie mee dat haar tong niet verder af gaat sterven??