Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat was toch wel netjes van ze, en bij jullie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Syllvero

Dat was toch wel netjes van ze, en bij jullie?

Ongelezen bericht door Syllvero »

Vanmiddag liep ik met Beike en er waren wat kinderen die vuurwerk aan het afsteken waren.
Toen ze me zagen lopen, renden ze snel weg.
Later kwam ik ze weer tegen in een steeg.
Ik liep er langs en ik hoorde iemand zeggen: Even wachten, want er loopt een hond.
Toch wel netjes vond ik :ok:
Later klonk er dus alsnog een knal en was Beike alsnog bang, want hij is bang voor vuurwerk en harde knallen.
Maar toch netjes dat ze even gewacht hadden tot ik voorbij gelopen was.

Helaas houd niet iedereen daar rekening mee, zelfs volwassen mensen niet.
Die lachen je gewoon uit als je met een bange hond over straat loopt als ze aan het knallen zijn.

Hoe gaat dat bij jullie op de buurt?
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Re: Dat was toch wel netjes van ze, en bij jullie?

Ongelezen bericht door Abby »

Vorig jaar werd er, terwijl mijn moeder met Abby liep, vanuit een voordeur een bom in hun richting gegooid. Voordeur werd gauw dichtgesmeten uiteraard, maar de vent die t deed, deed het gewoon expres. Aso. :tong:
Abby is toen wel geschrokken, maar is niet bang geworden voor vuurwerk ofzo. Ze snurkt er lekker doorheen.
Buiten met die carbid-bussen, dat vind ik weer wat anders! Man, de grond trilt gewoon, zo hard gaat dat soms. :N:
Over het algemeen verder geen last van knallers. En de aso van vorig jaar is een paar maanden geleden verhuisd, dus dat is ook weer opgelost. :E:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb hier amper vuurwerk gezien nog. Eergisteren wat jongeren en ik hoorde ze fluisteren terwijl ik voorbij liep ("Snel, doe mij es zo'n rotje!") Dus heel giftig achterom gekeken en kennelijk hielp het, ze keken ineens allemaal een andere kant op en we konden gewoon doorlopen zonder geknal :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

In onze wijk wordt nog helemaal niet geknald. In de wijk erachter wel ( al is het daar nu ook verdacht rustig :wink: ) en die vermijd ik dus om deze tijd.
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder

Ongelezen bericht door DesireeK »

Ik denk dat het door het weer komt.. maar hier in den haag is het ook nog verdacht stil. af en toe hoor je is een knal.
Net nog een hele harde... maar toen was ik gewoon binnen..

Djuna reageert er tot nu toe gelukkig het zelfde op al mijn andere 2. Niet dus ;)
Hier wordt dus ook totaal door niemand een reactie gegeven als er geknal te horen is. dus voor onze honden is het geen angst...

Ben wel benieuwd hoe Djuna het doet als er buiten dichtbij geknalt wordt al ik alleen met haar buiten ben. en hoe ze het doet tijdens oud en nieuw.. ik verwacht geen problemen...
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
Irma10
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irma10 »

Onze straat is vergeven van de wandelende lijken, dus van vuurwerk hebben we geen last.
Wel een straat verderop, waar we Amy uitlaten op 't groen. En daar wonen dan alleen paupers, die het juist leuk vinden om vuurwerk naar mensen/dieren te gooien.
Als ze dat bij dit jaar wagen dan douw ik ze eigenhandig een vuurpijl in hun strot.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Hier is het ook nog erg stil, maar op de dag zelf gaat de straat wel veranderen in een oorlogsgebied. Ik hoop dat Maggi, het Podenco-opvangertje hier, er een beetje normaal doorheen komt. Ze vindt knallen niet zo vreselijk eng, maar flitsen wel. We hebben aan de voorkant van de woonkamer geen gordijnen, maar we gooien het maar zoveel mogelijk dicht, zodat ze het niet allemaal tegelijk ziet. Ze kruipt wsl. onder een stoel ofzo en dat laat ik haar gewoon even doen. Wandelen doen we die avond kort en met dubbele riem, aan tuig en halsband.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier werd vanmiddag vuurwerk afgestoken midden op de uitlaatplaats, ik liep net buiten met puppemans dus was woest, kreeg bijval van een grote meneer die ze die strijker wel even ergens in wilde drukken waar geen licht komt... toen waren ze heel snel weg... eikels... 'volwassen' sukkels van een jaar of 18! puppemans was overigens totaal niet onder de indruk en zat me aan te kijken waar ik me zo druk over maakte en begon woest mee te blaffen.... :oeps:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Hier gelukkig ook nog niet zoveel geknal. Probeer het wel zoveel mogelijk te mijden. Verderop weet ik een stukje waar vorig jaar redelijk veel werd afgestoken, dus daar ga ik nu gewoon niet heen (ook al hoor ik er tot nu nog niet echt veel geluid vandaan komen). En voor de rest loop ik blijkbaar niet op veel plekken waar het leuk afsteken is. Redelijk verlaten allemaal. Was vorig jaar ook.
Vooral houden zo, volgens mij ben ik nog banger voor vuurwerk dan Boris. Die doet het niet zo veel en denkt volgens mij bij elke knal dat hij een dood konijn moet gaan apporteren. :19:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hier vooral in de verte wat geknal. Maar ik moet ook zeggen dat ik nooit echt last heb met Bo. Wellicht ook omdat hijzelf wat afschrikt. Hij is ook totaal niet bang. Vorig jaar sliep hij ook gewoon door, enkel bij een hele (hele) grote klapper kijkt hij even op.
Maar ik kan thuis ook iets laten kletteren, dan kijkt hij me ook alleen maar even aan of ik even niet zoveel lawaai wil maken
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Dit jaar nog geen geknal in de straat. Sommigen houden er wel rekening mee. Vorig jaar kreeg Tsuki echter van de buurjongen een rotje tussen haar voorpootjes gegooid. Kon haar nog net op tijd wegsleuren.
Ben volledig uit mijn plaat gegaan tegen het jong. Tsuk had nergens last van, onverstoorbaar.
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Jinx schreef:Dit jaar nog geen geknal in de straat. Sommigen houden er wel rekening mee. Vorig jaar kreeg Tsuki echter van de buurjongen een rotje tussen haar voorpootjes gegooid. Kon haar nog net op tijd wegsleuren.
Ben volledig uit mijn plaat gegaan tegen het jong. Tsuk had nergens last van, onverstoorbaar.
Dat soort gasten wens ik serieus met liefde een afgeknalde hand toe. En ik bel lachend 112.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Hier niet, gelukkig.
Wel jochies die aan de overkant wat met rotjes liepen uit te dagen maar B&J liepen onverstoorbaar door en na een boze blik van mijn kant zijn ze maar afgetaaid :mrgreen: Ik ben ook heul eng :pffff:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Dazwa84 schreef:
Jinx schreef:Dit jaar nog geen geknal in de straat. Sommigen houden er wel rekening mee. Vorig jaar kreeg Tsuki echter van de buurjongen een rotje tussen haar voorpootjes gegooid. Kon haar nog net op tijd wegsleuren.
Dat soort gasten wens ik serieus met liefde een afgeknalde hand toe. En ik bel lachend 112.
Stop je stomp maar in de sneeuw, dat stopt het bloeden ook :mep: .

Nou even echt serieus (hoewel dat mijn eerste reaktie op dit bericht was). Ik zou ook behoorlijk uitgevallen zijn en ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal niet weet hoe ik precies zou reageren.
Hier is zoiets nog niet voorgekomen. Wel dat jongeren met vuurwerk aan het knallen zijn, maar ze houden rekening met de honden of ze wachten gewoon met afsteken als je dat vraagt (moet je het wel vragen :roll: ). Goed, ik vind dat ze eigenlijk uit zichzelf rekening met dieren zouden moeten houden, maar ja, lang niet elk kind (puber) denkt daar bij na, cq is daamee opgevoed.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik mag niet klagen, nog nauwelijks vuurwerk hier. En afgelopen jaren stopten de groepjes knullen ook altijd keurig effe met afsteken als ik met de honden langs liep. Als ze me niet aan zien komen vraag ik het vriendelijk, en ik heb altijd nog een troef achter de hand door te zeggen dat Jack is neergeschoten (dan lieg ik niet echt, er zit een hagelkorrel in zijn gewricht), en daarom bang is voor knallen (en dan lieg ik eigenlijk wel :D ).
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Bij ons lopen ook veel jongeren met rotjes etc maar kuda kijkt er normaal niet op of om van. Alleen toen er een paar jongeren met zijn 3en op ons afkwamen toen rende ze keihard blaffend op hun af, jongens stopte gelijk met rotjes gooien en kregen daarna een lik over hun hand van de hond.. (de trut -_-)

Mochten ze, however, een rotje naar haar toe gooien dan duw ik persoonlijk een rotje in hun strot en steek het aan. Choke on that!
Afbeelding
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Gelukkig heb ik [nog] niet meegemaakt dat jongens rotjes afsteken als ik er met Otto aankom. Ik woon aan de rand van een wijk waar flink wordt geknald, sinds een week elke avond. Vandaag eind van de middag precies achter mijn huis toen ik met Otto de deur uitstapte :ugh: Hij werd wat angstig en heeft het eerste stuk steeds naar huis omgekeken :(

Gelukkig kan ik redelijk vuurwerkvrij naar het nabijgelegen uitlaatgebied komen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier zijn ze al aardig aan het knallen, niet in de straat maar wel in de buurt.
maar hier houden sommige mensen er rekening mee, maar heel wat ook niet.
heb 2 honden die bang zijn en een niet
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Het is hier nog rustig.... maar dat zal deze week wel veranderen denk ik... :scratch: Ons vijftal reageert er bijna niet op dat is wel fijn.
Jaren geleden liepen wij op 's nachts met onze honden van mijn ouders huis naar ons huis terug (is een straat verder) toen we uit een steegje kwamen en even waarschuwde jongens even wachten honden.... niet reageren he lachen en gooien..... onze toenmalige reu trok zich los en heeft de jongen in kwestie even vast gezet voor een voordeur..... gewoon voor hem staan en blaffen.... die jongen had het niet meer gnagna..... we hebben daarna nooit meer last gehad van jongens met vuurwerk.... :lol1: raar he????
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik wandel nooit in de wijk of in de buurt, dus heb er geen last van.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

DesireeK schreef:Ik denk dat het door het weer komt.. maar hier in den haag is het ook nog verdacht stil. af en toe hoor je is een knal.
Net nog een hele harde... maar toen was ik gewoon binnen..

Djuna reageert er tot nu toe gelukkig het zelfde op al mijn andere 2. Niet dus ;)
Hier wordt dus ook totaal door niemand een reactie gegeven als er geknal te horen is. dus voor onze honden is het geen angst...

Ben wel benieuwd hoe Djuna het doet als er buiten dichtbij geknalt wordt al ik alleen met haar buiten ben. en hoe ze het doet tijdens oud en nieuw.. ik verwacht geen problemen...
Dan weet ik niet in welk deel(ik zit in rustenburg /oostbroek) je woont maar hier is het een ruime maand flink aan het knallen en dan niet gewone knallen nee harde bommen..
Sam is sinds verleden jaar als de dood ervoor, maar kan ook niet zeggen dat het normaal vuurwerk is wat er dan ook afgestoken word :evil:
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Jinx schreef:Vorig jaar kreeg Tsuki echter van de buurjongen een rotje tussen haar voorpootjes gegooid. Kon haar nog net op tijd wegsleuren.
Dat is bij Beike gebeurd toen hij een pupje was.
Ik liep met hem in het winkelcentrum en een groepje jeugd gooide een rotje tussen zijn poten.
Gelukkig had Beike geen verwondingen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

In België is dat gelukkig geen mode, geen last van dus.
De enige keren dat er vuurwerk hier in de buurt wordt afgestoken, is op 31 december zelf.

We wonen dan nog op het platteland, dus het is allemaal gewoon te zien vanop afstand. De honden malen er niet om, die gaan gewoon mee naar buiten.
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Hier zijn ze al weken aan het knallen, niet continue, maar wel een aantal keer per dag.
Vorig jaar waren er 2, die lachend met rotjes dreigden. Ik heb er een gewoon bij z'n kladden gegrepen en
gezegd, dattie dood is als ie zou gooien.
Sammie is heel bang van vuurwerk, vorige week nog op weg terug naar huis; na lang roepen kwam ze
toch maar terug bij me. Dus de komende week aan de riem.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nu nog niet aan de orde maar voorafgaande jaren merkte ik toch wel dat de meeste kinderen inderdaad tegen elkaar zeiden "even stoppen met afsteken want er komen honden aan" en als ze het niet zagen vroeg ik het even en dan was het ook geen probleem... ik vroeg het meer om mezelf :engel: ik ben zelf bang, en ook bang voor voetzoekers.. rotjes kunnen de honden wel tegen, maar een voetzoeker of gillende keukenmeid heb ik liever niet :pffff:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

wandel niet op straat met de honden dus totaal geen last van....
verder hebben onze buren/omgeving ook niet zo hoge vuurwerkbehoefte, denk dat er door de jacht meer knallen vallen dan nu....
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

wat een mazzel dat Tsuk niet doodsbang is geworden, Ameno is helaas sinds een soortgelijk voorval panisch bang voor vuurwerk en ik krijg het er ook gewoon niet meer uit.
Dat joch heeft overigens een flinke oorvijg van me gekregen met als gevolg een boze vader aan de deur, waar man Thuur dan verbaal wel weer korte metten mee heeft gemaakt.
Zo gezellig dat oud en nieuw :ugh:
:pop:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”