Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op je hond afgestemd voer/ of onzin?
Moderator: moderatorteam
-
Marja
- Zeer actief
Op je hond afgestemd voer/ of onzin?
Hoi
Wie zou hier eens naar willen kijken voor me. Dit voer zou speciaal gemaakt zijn voor mijn hond Stapper. Na een uitgebreid telefoon gesprek over hem en zijn artrose klachten........
IK kan er zelf niets speciaals aan ontdekken en vind de produkten van een varken ook zo raar???
Het is van Kynofit.
Trap ik nou in een mooi verkoop praatje??
Samenstelling: rijst mais gerst pluimveemeel bietenpulp varkensgelatinehydrolysaat zalmolie cellulose lijnzaad kaliumchloride sojalecitine bijprodukten van plantaardige varkenss en schaaldierenoorsprong.
Analyse:
ruw eiwit 18.5 ruw vet 13.5 ruwe celstof 4.1 ruwe as 4.7 calium 0.6 phosfor 0.5 natrium 0.16 magnesium 0.11 kalium 8 ijzer 18.6 vocht 9.2
toevoeging: vitamine a vitamine d3 vitamine e kopersulfaat 12.5
speciaal voor stapper toegevoegd: zalmolie Gelatinehydrolysaat beta 1.3/1.6 chondrotine
Wie zou hier eens naar willen kijken voor me. Dit voer zou speciaal gemaakt zijn voor mijn hond Stapper. Na een uitgebreid telefoon gesprek over hem en zijn artrose klachten........
IK kan er zelf niets speciaals aan ontdekken en vind de produkten van een varken ook zo raar???
Het is van Kynofit.
Trap ik nou in een mooi verkoop praatje??
Samenstelling: rijst mais gerst pluimveemeel bietenpulp varkensgelatinehydrolysaat zalmolie cellulose lijnzaad kaliumchloride sojalecitine bijprodukten van plantaardige varkenss en schaaldierenoorsprong.
Analyse:
ruw eiwit 18.5 ruw vet 13.5 ruwe celstof 4.1 ruwe as 4.7 calium 0.6 phosfor 0.5 natrium 0.16 magnesium 0.11 kalium 8 ijzer 18.6 vocht 9.2
toevoeging: vitamine a vitamine d3 vitamine e kopersulfaat 12.5
speciaal voor stapper toegevoegd: zalmolie Gelatinehydrolysaat beta 1.3/1.6 chondrotine
groetjes Marja Zara en Stapper

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Op je hond afgestemd voer/ of onzin?
Hm ik kan het niet zeker weten natuurlijk maar vind het wat raar klinken.
Voor artrose zou ik het eerder zoeken in toevoegingen aan het gewone voer. Glucosamine bijvoorbeeld
Voor artrose zou ik het eerder zoeken in toevoegingen aan het gewone voer. Glucosamine bijvoorbeeld
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
De volgorde van de samenstelling is naar volgorde van de hoeveelheid, het voer dat je geeft bevat dus met name rijst mais gerst pluimveemeel en bietenpulp. Dit geldt overigens voor heel veel brokken. Vers rauw voer en bepaalde stoffen in glucosamine werken goed voor honden met artrose, een van de border collies hier beleefde een tweede jeugd nadat ze op barf over ging
. Mocht je geinteresseerd zijn, kijk dan eens op barfplaats.nl.
-
Marja
- Zeer actief
Dat krijgt hij allemaal hoor, maar helpt echt niet.........Maeve schreef:Hm ik kan het niet zeker weten natuurlijk maar vind het wat raar klinken.

-
Marja
- Zeer actief
Ik heb gebarft, maar het bevalt mij niet en de honden ook niet .....en daar gaat het me nu ook niet om, ik wil even weten of dit nou van die speciale brokken zijn of niet.bennie schreef:De volgorde van de samenstelling is naar volgorde van de hoeveelheid, het voer dat je geeft bevat dus met name rijst mais gerst pluimveemeel en bietenpulp. Dit geldt overigens voor heel veel brokken. Vers rauw voer en bepaalde stoffen in glucosamine werken goed voor honden met artrose, een van de border collies hier beleefde een tweede jeugd nadat ze op barf over ging. Mocht je geinteresseerd zijn, kijk dan eens op barfplaats.nl.
Ik vind ze ook nog best prijzig, voor stapper 89 euro per vier weken...........en dan heb ik nog een hond die ik er ook op zou willen zetten.
Denk niet dat ik dit ga doen dus
Dank je voor het kijken

- bennie
- Zeer actief
Ik zie dat er zalmolie aan is toegevoegd. Dat is ook een supplement bij artrose.Marja schreef:Ik heb gebarft, maar het bevalt mij niet en de honden ook niet .....en daar gaat het me nu ook niet om, ik wil even weten of dit nou van die speciale brokken zijn of niet.bennie schreef:De volgorde van de samenstelling is naar volgorde van de hoeveelheid, het voer dat je geeft bevat dus met name rijst mais gerst pluimveemeel en bietenpulp. Dit geldt overigens voor heel veel brokken. Vers rauw voer en bepaalde stoffen in glucosamine werken goed voor honden met artrose, een van de border collies hier beleefde een tweede jeugd nadat ze op barf over ging. Mocht je geinteresseerd zijn, kijk dan eens op barfplaats.nl.
Ik vind ze ook nog best prijzig, voor stapper 89 euro per vier weken...........en dan heb ik nog een hond die ik er ook op zou willen zetten.
Dank je voor het kijken
Heb even geinformeerd wat ze hier aan supplementen krijgen:
- Corta-RX (dit importeren we vanuit de VS)
- spiersupport
- af en toe zalmolie (maar daar zien we niet zo het effect van)
KVV ook geen optie? Ik heb ook goede ervaringen met Carnibest icm een bejaarde mechelaar met artrose.
-
willie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): boxer
plantaardige varkens?? goed voor vegetariers dus!Marja schreef:
-
Marja
- Zeer actief
In het weekend krijgen ze kvv en dat kan ik wel wat vaker gaan doen, één van mijn honden wil echt alleen maar brok.bennie schreef:Ik zie dat er zalmolie aan is toegevoegd. Dat is ook een supplement bij artrose.Marja schreef:Ik heb gebarft, maar het bevalt mij niet en de honden ook niet .....en daar gaat het me nu ook niet om, ik wil even weten of dit nou van die speciale brokken zijn of niet.bennie schreef:De volgorde van de samenstelling is naar volgorde van de hoeveelheid, het voer dat je geeft bevat dus met name rijst mais gerst pluimveemeel en bietenpulp. Dit geldt overigens voor heel veel brokken. Vers rauw voer en bepaalde stoffen in glucosamine werken goed voor honden met artrose, een van de border collies hier beleefde een tweede jeugd nadat ze op barf over ging. Mocht je geinteresseerd zijn, kijk dan eens op barfplaats.nl.
Dank je voor het kijken
Heb even geinformeerd wat ze hier aan supplementen krijgen:
- Corta-RX (dit importeren we vanuit de VS)
- spiersupport
- af en toe zalmolie (maar daar zien we niet zo het effect van)
KVV ook geen optie? Ik heb ook goede ervaringen met Carnibest icm een bejaarde mechelaar met artrose.
Ik geef sinds een maand of twee ff naar dat vinden de neiden honden niet zo lekker, daarvoor altijd biofood maar volgens mijn da zit daar te weinig in voor mijn grote rassen, en al helemala niets voor atrose.
De da wil dat ik hills ga geven maar dat is me dus te duur met 130 kilo hond in huis
Ik ben dus even de weg kwijt in brokkenland......

-
Marja
- Zeer actief
Ja hahaha alleen dat al!!willie schreef:plantaardige varkens?? goed voor vegetariers dus!Marja schreef:
En dan wordt het gemaakt door een professor met ik weet niet hoeveel graden ik voedingsleer enz enz

- bennie
- Zeer actief
Het voordeel van een KVV als Carnibest tov artrose is dat er een natuurlijke calciumbron in zit. Er zullen vast meerdere zijn waar dat inzit, ipv een kunstmatige calciumbron, maar dan weet je waar op te letten
.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Artrose suplementen apart bij je biofood brokken geven is geen optie?
Toen ik nog brokken voerde kreeg Gina de glucosamine, chondroïtine en de visolie er ook apart bij.
Toen ik nog brokken voerde kreeg Gina de glucosamine, chondroïtine en de visolie er ook apart bij.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- stefanie
- Zeer actief
Idd, ik zou die DA lekker uit zijn nek laten kletsen en gewoon de Biofood blijven geven met supplementen. Zo te lezen wil hij alleen maar dat je zijn dure brokken koopt.renee-uk schreef:Artrose suplementen apart bij je biofood brokken geven is geen optie?
En die 'speciale' brokken zou ik ook niet geven. Niks speciaals aan en, zoals Bennie al zegt, ze zitten vol ingrediënten die een hond totaal niet nodig heeft.
-
Marja
- Zeer actief
Bedankt mensen, fijn als ik even bevestiging krijg van wat ik zelf al dacht.
IK denk dat ik maar terug ga op de biofood en wat extra's erbij ga geven.
IK denk dat ik maar terug ga op de biofood en wat extra's erbij ga geven.

- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier ook een hond met artrose, HD en spondylose. Ik geef haar KVV en Taste of the Wild brokken. Geen goedkope brok, maar een stuk betaalbaarder dan Hills e.d. Bovendien bevat het veel vlees en andere ´goede´ ingredienten.
Daarnaast geef ik haar het voedingssupplement Perloquan, visolie en vitamine C.
Mijn meisje doet het er geweldig op en als mensen haar zien hollen geloven ze niet dat ze al die klachten heeft.
Daarnaast geef ik haar het voedingssupplement Perloquan, visolie en vitamine C.
Mijn meisje doet het er geweldig op en als mensen haar zien hollen geloven ze niet dat ze al die klachten heeft.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lotje heeft ook artrose, van voeding krijgt ze vers, maar ze deed het paar jaar geleden ook goed op canex vis&rijst en denkadog hypoallergeen. Van supplementen krijgt ze sinds enkele maanden visolie en sinds 6 jaar primeval gelatinaat. Je ziet niets aan haar, maar natuurlijk is de ene artrose de andere niet, bij Lotje zit het vooral in haar staart. Bij het wisselen van voeding heb ik bij haar totaal geen verschil gezien, zelfs niet bij de drastische overschakeling van brok naar vers. Wanneer ik wel verschil zag was toen ze de gelatinaat bijkreeg en tot nu toe helpt dat nog altijd supergoed. Lotje heeft op brok/tafelresten gestaan, kvv/brok, kvv en nu zo'n 3 jaar op zelf samenstellen, maar geen enkel verschil dus (niet positief maar ook niet negatief).
Moest ik ze nu hier nog op brok zetten, zou mijn voorkeur ook meer gaan naar taste of the wild.
Moest ik ze nu hier nog op brok zetten, zou mijn voorkeur ook meer gaan naar taste of the wild.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Hier sluit ik me bij aan.stefanie schreef:Idd, ik zou die DA lekker uit zijn nek laten kletsen en gewoon de Biofood blijven geven met supplementen. Zo te lezen wil hij alleen maar dat je zijn dure brokken koopt.renee-uk schreef:Artrose suplementen apart bij je biofood brokken geven is geen optie?
En die 'speciale' brokken zou ik ook niet geven. Niks speciaals aan en, zoals Bennie al zegt, ze zitten vol ingrediënten die een hond totaal niet nodig heeft.
Sowieso, als er in het ingrediëntenlijstje "plantaardige varkens" staat zou ik het niet eens kopen. Hoe verzinnen ze het.
- bennie
- Zeer actief
Lijkt mij overigens dat je dat laatste als "bijprodukten van plantaardige-, varkens-, en schaaldierenoorsprong." leest. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet te beredeneren.
-
Marja
- Zeer actief
Waar kun je taste of wild krijgen?? Ik kan geen verkoopadressen vinden, wel een site waar je het kan bestellen, maar is niet leverbaar???
Al die middeltjes tegen artrose heb ik al geprobeerd maar helpt echt niks bij Stapper.
Ook drie maanden rimadyl gehad maar oo kdaar mee zie ik geen veschil, hij loopt ook niet mank of zo........het is meer wat moeite met opstaan en gaan liggen, in de auot stappen ed.
Al die middeltjes tegen artrose heb ik al geprobeerd maar helpt echt niks bij Stapper.
Ook drie maanden rimadyl gehad maar oo kdaar mee zie ik geen veschil, hij loopt ook niet mank of zo........het is meer wat moeite met opstaan en gaan liggen, in de auot stappen ed.

- Ody
- Zeer actief
Ik bestel het altijd bij Zooplus, maar zie net dat het idd momenteel niet leverbaar is. 
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
http://users.telenet.be/holmes/webbie/waarheid.html" onclick="window.open(this.href);return false;stefanie schreef:Idd, ik zou die DA lekker uit zijn nek laten kletsen en gewoon de Biofood blijven geven met supplementen. Zo te lezen wil hij alleen maar dat je zijn dure brokken koopt.renee-uk schreef:Artrose suplementen apart bij je biofood brokken geven is geen optie?

- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Marja, als Stapper al niet op de Glucosamine reageert en zelfs niet op Rimadyl, waarom zou hij het dan beter doen op brokken waar al die toevoegingen in zitten?
Groet, Janine
-
S@ndr@
- Zeer actief
omdat er misschien zomaar nog iets mee gedaan zou kunnen zijn waar deze hond toevallig wel op reageert.
ik ben altijd van het proberen en dan kun je het pas zien, logica en redenatie kunnen nog wel eens iets voer het hoofd, zien.
als je het probeert dan weet je het.
ik heb jaren lang een OEB aan de schijt gehad de ene na de andere versvoer en barf geprobeerd, uiteindelijk RC sensitivity brokken gaan gebruiken en toen kwam er eindelijk rust, ja ze zijn duur, maar ja hij had ook nooit geen buikpijn meer.
Honden zijn individuen, en ik zeg nooit meer nooit
eerst zien dan geloven
ik ben altijd van het proberen en dan kun je het pas zien, logica en redenatie kunnen nog wel eens iets voer het hoofd, zien.
ik heb jaren lang een OEB aan de schijt gehad de ene na de andere versvoer en barf geprobeerd, uiteindelijk RC sensitivity brokken gaan gebruiken en toen kwam er eindelijk rust, ja ze zijn duur, maar ja hij had ook nooit geen buikpijn meer.
Honden zijn individuen, en ik zeg nooit meer nooit
eerst zien dan geloven
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik ben het helemaal met je eens.
Proberen kan nooit kwaad.
Bij onze hond heeft overgaan op verse voeding in combi met Atroflex gewrichtensiroop de juiste uitwerking gehad op zijn heupen.
Maar als je dat al hebt geprobeerd en het is je niet goed bevallen, dan kan je deze samengestelde brok toch uitproberen?
Alleen als ik naar de hoeveelheid plantaardige ingrediënten kijk (en dan vooral de granen) denk ik niet dat het gaat doen wat je hoopt.
Taste of the wild, Acana of Orijen zijn zeer goede alternatieven, en in jouw geval zou ik dan kiezen voor een vis-variant.
Zijn ze misschien wel nog leverbaar op één van de andere sites van zooplus?
dus bijvoorbeeld
zooplus.com
zooplus.de
zooplus.co.uk
Bij onze hond heeft overgaan op verse voeding in combi met Atroflex gewrichtensiroop de juiste uitwerking gehad op zijn heupen.
Maar als je dat al hebt geprobeerd en het is je niet goed bevallen, dan kan je deze samengestelde brok toch uitproberen?
Alleen als ik naar de hoeveelheid plantaardige ingrediënten kijk (en dan vooral de granen) denk ik niet dat het gaat doen wat je hoopt.
Taste of the wild, Acana of Orijen zijn zeer goede alternatieven, en in jouw geval zou ik dan kiezen voor een vis-variant.
dus bijvoorbeeld
zooplus.com
zooplus.de
zooplus.co.uk

-
Marja
- Zeer actief
Uhhhh ja daar heb je een puntcybert2 schreef:Marja, als Stapper al niet op de Glucosamine reageert en zelfs niet op Rimadyl, waarom zou hij het dan beter doen op brokken waar al die toevoegingen in zitten?
Ik ga voor acana, heb net een zak gehaald.

-
Marja
- Zeer actief
Ik snap je redenatie hoor, maar ik ga niet zomaar meer het een na het ander proberen. Ik ga nu eerst lezen wat er precies inzit, en advies vragen hier en daar, en veel lezen.........S@ndr@ schreef:omdat er misschien zomaar nog iets mee gedaan zou kunnen zijn waar deze hond toevallig wel op reageert.
Honden zijn individuen, en ik zeg nooit meer nooit![]()
![]()
eerst zien dan geloven
Deze samengestelde brok voegt niets toe..........en de ingredienten vind ik nou niet van datte, en dat voor dat geld.
Ik ben dus nu voor acana gegaan, ook best prijzig zeker voor twee groters, maar ik heb er een heel goed gevoel bij.

-
Marja
- Zeer actief
Waarom voor de vis? vw de omega's die er in zitten...........?Paulala schreef:Ik ben het helemaal met je eens.
dus bijvoorbeeld
zooplus.com
zooplus.de
zooplus.co.uk

-
Marja
- Zeer actief
anti brok?? ik niet......saskia en siem schreef:http://users.telenet.be/holmes/webbie/waarheid.html" onclick="window.open(this.href);return false;stefanie schreef:Idd, ik zou die DA lekker uit zijn nek laten kletsen en gewoon de Biofood blijven geven met supplementen. Zo te lezen wil hij alleen maar dat je zijn dure brokken koopt.renee-uk schreef:Artrose suplementen apart bij je biofood brokken geven is geen optie?

-
S@ndr@
- Zeer actief
dus Acana probeer je wel omdat je redenatie ( en de mensen hier op het forum) zeg( en)t, dat het wel goed moet zijn, want er zit veel vlees in - het is duidelijk.Marja schreef:Ik snap je redenatie hoor, maar ik ga niet zomaar meer het een na het ander proberen. Ik ga nu eerst lezen wat er precies inzit, en advies vragen hier en daar, en veel lezen.........S@ndr@ schreef:omdat er misschien zomaar nog iets mee gedaan zou kunnen zijn waar deze hond toevallig wel op reageert.
![]()
eerst zien dan geloven
Deze samengestelde brok voegt niets toe..........en de ingredienten vind ik nou niet van datte, en dat voor dat geld.
Ik ben dus nu voor acana gegaan, ook best prijzig zeker voor twee groters, maar ik heb er een heel goed gevoel bij.
Ik zwijg verder als het graf
-
Marja
- Zeer actief
Ah nee zwijg nou nietS@ndr@ schreef:dus Acana probeer je wel omdat je redenatie ( en de mensen hier op het forum) zeg( en)t, dat het wel goed moet zijn, want er zit veel vlees in - het is duidelijk.Marja schreef:Ik snap je redenatie hoor, maar ik ga niet zomaar meer het een na het ander proberen. Ik ga nu eerst lezen wat er precies inzit, en advies vragen hier en daar, en veel lezen.........S@ndr@ schreef:omdat er misschien zomaar nog iets mee gedaan zou kunnen zijn waar deze hond toevallig wel op reageert.
![]()
eerst zien dan geloven
Ik ben dus nu voor acana gegaan, ook best prijzig zeker voor twee groters, maar ik heb er een heel goed gevoel bij.![]()
Ik zwijg verder als het graf
Ik hoor graag je mening hoor! Ik heb acana gekozen vw de grote hoeveelheid vlees. groenten en fruit.........en geen vulmiddelen als bietenpulp enz
Het verhaal dat er geen granen inzitten begrijp ik trouwens niet want er zit gewoon rijst in , of valt dat niet onder graan

-
S@ndr@
- Zeer actief
Rijst is een graan, maar gluten vrij dus in die zin anders