Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil in DNA?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Me_and_Sandy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Verschil in DNA?

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Is er verschil tussen het DNA van een Amerikaanse Stafford en een Pitbull??
Is er iemand die dit weet? Liefst met verwijzing van links of literatuur.

Wie kan me helpen hiermee (ik kom er op internet niet uit)?
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Re: Verschil in DNA?

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Me_and_Sandy schreef:Is er verschil tussen het DNA van een Amerikaanse Stafford en een Pitbull??
Is er iemand die dit weet? Liefst met verwijzing van links of literatuur.

Wie kan me helpen hiermee (ik kom er op internet niet uit)?
Hun DNA verschilt niet. Het is hetzelfde als alle honden. Ze zien er anders uit maar daarom is het toch geen andere soort? Mensen hebben ook allemaal hetzelfde DNA ondanks de uiterlijke verschillen.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hier nog een artikel over het DNA van honden

http://www.kennislink.nl/publicaties/me ... mpelhondje" onclick="window.open(this.href);return false;

Het komt er dus op neer dat het DNA hetzelfde is maar dat er verschillende genen zijn die het uiterlijk of andere eigenschappen kunnen beïnvloeden.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nee, die hebben hetzelfde DNA. Nou, dezelfde aantal chromosomen en opbouw van hun DNA maar wel andere genen:)

Net als het vershl tussen jou en iemand uit afrika, china enz enz :)
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

DNA profiel is toch van elke hond anders?
Anders heeft het toch totaal geen zin om DNA profiel vast te laten stellen, wat
zelfs in België verplicht is.
Elly
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

het profiel is idd anders...maar het DNA op zich is DNA specifiek van een hond ongeacht het ras
menselijk DNA is ook gelijk maar toch hebben we allemaal een ander DNA profiel...
Me_and_Sandy
Zeer actief

Onwijs bedankt voor alle antwoorden, hier kunnen we wat mee. Het is een kwestie om leven en dood.
Daardoor zijn de antwoorden voor mij levensbelangrijk. De hond van een vriend van mij is in beslag genomen (in het buitenland). Nu willen de "experts" kijken middels DNA of het een pitbull of stafford betreft. De hond is een pitbull ondanks dat in zijn paspoort staat dat hij een stafford is. Nu wil men de hond naar de eeuwige jachtvelden sturen :jank:
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

da's niet zo mooi zeg....
nu kan men volgens mij mits zeer specifiek gaan zoeken idd wel uitvissen tot welk ras de hond juist behoord maar dat zijn volgens mij zeer specifieke testen die flink wat geld kosten ook dus weet ik niet of men dat zo maar gaat doen in dit geval...ik veronderstel dat een of ander controleorgaan in dit geval over het "ras" is gevallen?
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

carine schreef:het profiel is idd anders...maar het DNA op zich is DNA specifiek van een hond ongeacht het ras
menselijk DNA is ook gelijk maar toch hebben we allemaal een ander DNA profiel...
oké dank je wel, we blijven leren
Elly
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

carine schreef:da's niet zo mooi zeg....
nu kan men volgens mij mits zeer specifiek gaan zoeken idd wel uitvissen tot welk ras de hond juist behoord maar dat zijn volgens mij zeer specifieke testen die flink wat geld kosten ook dus weet ik niet of men dat zo maar gaat doen in dit geval...ik veronderstel dat een of ander controleorgaan in dit geval over het "ras" is gevallen?
Ja de hond is in beslag genomen, vraag me niet door welke instantie dat moet ik dan navragen. Er is gezegd dat de hond mocht worden ingevoerd omdat deze een stafford is. Als in zijn paspoort pitbull had gestaan mocht het weer wel?? Echt schiet mij maar lek.

De hond is in beslag genomen na een incident op straat. Hij was ervandoor gegaan met de teef van de buren, zij was loops. Er is gevochten door beide honden met straathonden. Er waren wat verwondingen (bij alle honden) maar geen doden (goddank). De teef (een rottweiler) was dezelfde dag terug bij de eigenaar, voor de stafford wordt ineens aan de bel getrokken en komen ze met het verhaal dat hij niet ingevoerd had mogen worden. Terwijl de douane de hond uit de kist heeft gezien, deze werd namelijk doorzocht en zei wat een mooie hond blabla daar zou ik wel puppies van willen. Ook is er iets in zijn paspoort geschreven en een stempel gezet, dus we hebben in ieder geval bewijs dat hij op normale manier op het eiland is gekomen.

De hond is nu al anderhalve week geleden in beslag genomen, en er is nog niks gebeurd (er zou een expert komen, een instantie in nederland zou worden ingeschakeld, een test (mag??) en dna-test zou worden gedaan. niks van dat alles is gebeurd de baas moest vandaag terug komen om meer te horen, nadat hij vrijdag is weggestuurd. Ik bel over een paar uur weer naar curacao. Ik blijf duimen draaien hier, wat is dit zenuwslopend.

De hond kan trouwens prima los, als de baas in de buurt is. Hij staat heel goed onder apel en er is nooit iets fout gegaan. Ik denk dat de loopse teef en de loslopende honden een trigger zijn geweest, maar goed nog geen excuus voor zijn gedrag ( en uberhaupt de mogelijkheid dat hij is weggeglipt!)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”