Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij eet niet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Cyella
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder
Contacteer:

Hij eet niet

Ongelezen bericht door Cyella »

Beste mensen,

Jhento heeft er dus een probleem bij, en ik zal vanaf het begin beginnen te vertellen.

Jhento had eerst Purina brokken, die hij met bouillon(zout) erover graag at, maar zonder dus helemaal niet. Ik las op een gegeven moment wat voor een slechte dingen er in commerciële brokken zaten, en besloot over te gaan op KVV. Mijn moeder was het hier mee eens, en mijn vader volgde. We gaven hem 800 gram Smuldier per dag, maar mijn ouders wilde er per sé brokken bij, omdat dat zo goed voor de tanden was. Niet dus, van het graan krijgt hij juist tandplak. Maar ze geloofde me dus niet, en gaven tóch die purina brokken bij de Smuldier. Een paar weken daarna kwamen ze opeens thuis met Aldi natvoer 'Omdat dat ook gezond is'. Dus ik zei hun dat dat bijna even slecht was als brokken, en dat het voornamelijk uit water bestaat. Ze zouden het dus niet meer meenemen, 3 weken later kochten ze het dus nogsteeds. Toen had ik er genoeg van, en was deze keer meegegaan met inkopen(Toen probeerde ze me ook nog kwijt te raken door te vragen of ik iets uit de auto wilde halen, ik was blijven staan bij het voer, en had gewacht tot ze aan het inruimen waren op de band) en toen kochten we dus Smuldier. Bovendien hadden we nieuwe brokken gekocht, waar veel meer vlees in zat, die combinatie at hij dan ook graag op. Éen keer at hij niet, en toen zat iedereen hem de hele tijd dat eten aan te smeren, en sinds dien eet hij dus niet meer, omdat hij nu denkt dat als hij niet eet, hij extra aandacht krijgt. Nu wil ik hem dus even niets geven, en als hij genoeg honger heeft, hem weer eten geven. Maar daar kreeg ik dus de wind van voren van 'Omdat alle dieren hier te eten krijgen'. En toen ik wilde uitleggen dat zíj het schuld waren was het 'Oh! Ja, nu zijn wíj het hé!'. Daarna werd het erop geschoven dat hij het voer gewoon niet lustte, terwijl hij het altijd heeft gegeten, maar volgens mijn vader doet een hond het veel beter op een bakje met water en 5% afval vlees ;)
Hoe dan ook, uiteindelijk kraamde hij me er toch iets uit, zei hij zo:
Ja, hij eet het gewoon niet omdat het niet smaakt
-Ah, volgensmij eet een carnivoor toch wel vlees
Schijnbaar niet
-Oh, vergeten, we hebben een vegetarische carnivoor
Dat is onzin!
-Waar ligt het dan aan?
Bij het Aldi voer zitten er kruiden op
-Ohja, wolven eten in het wild ook met peper en zout
Maar we hebben geen wolf!

Toen was ik dus maar gestopt, het had toch geen zin, met die eigenwijze mensen :hmmm:
Is er iets wat ik wél zou kunnen proberen, aangezien ze me tot woensdag de tijd hebben gegeven om hem weer te laten eten...
Afbeelding
Giving up isn't always a sign of being to weak to go on, sometimes it means you're strong enough to let it go.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hij eet niet

Ongelezen bericht door renee-uk »

je hebt 5 dagen dus om hem aan het eten te krijgen?
Ik zou 's morgen het eten aanbieden, 10 minuten laten staan en weer weghalen als hij het niet wil, niks tussendoor geven en hetzelfde eten 's avonds weer opnieuw aanbieden en weer na 10 minuten weghalen als hij niet eet en pas de volgende dag 's morgens weer eten aanbieden en zo door...
Verder zou ik met hem door de sneeuw gaan banjeren en flinke einden wandelen.
Als er iets hongeropwekkend is is het wel een paar uur door de sneeuw lopen, mocht ie daarbij beloond moeten worden zou ik daarvoor ieniemini beloninkjes gebruiken, niks waardoor ie zn maag kan vullen ;)
En dat zou ik dan een paar dagen volhouden, wedden dat ie -al naar gelang zijn eigenwijzigheid- na een dag of wat wel eet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cyella
Actief
Contacteer:

Dat is dus het probleem, dat doe ik al 3 dagen!
Afbeelding
Giving up isn't always a sign of being to weak to go on, sometimes it means you're strong enough to let it go.
renee-uk
Zeer actief

Cyella schreef:Dat is dus het probleem, dat doe ik al 3 dagen!
Vooral doorgaan en niks tussendoor geven!
Oh en die lange wandelingen ook niet vergeten natuurlijk, als ie alleen maar voor de kachel ligt zal hij niet zo'n honger hebben als wanneer hij energie verbruikt buiten in de kou ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cyella
Actief
Contacteer:

Ik heb vanochtend 1 uur gewandeld, heeft hij gespeeld met honden.
Ik heb net 2,5 uur gewandeld, heeft hij met veel honden gespeeld
En dan straks nog een paar x wandelen, dus ik ga wel degelijk veel uit.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Cyella schreef:Ik heb vanochtend 1 uur gewandeld, heeft hij gespeeld met honden.
Ik heb net 2,5 uur gewandeld, heeft hij met veel honden gespeeld
En dan straks nog een paar x wandelen, dus ik ga wel degelijk veel uit.
als hij dan ook niks tussendoor krijgt gaat ie vast wel eten :ok:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ook opletten dat niemand anders hem tussendoor iets anders geeft, anders heeft ie ook geen honden :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cyella
Actief
Contacteer:

Ik heb iets anders gedaan, en het werkte! Omdat hij misschien het niet eten aan de voedsel kom, de ceremonie om eten te maken, of de plaats bond(Zoals een commando aan een beweging) heb ik alle 3 veranderd. Ik heb heel anders zijn eten bereid, heb hem in een andere schotel gedaan, en heb hem een paar meter verderop eten gegeven, en hij at, alsof hij nog nooit iets gehad had! Toen hebben we het weer in zijn normaal schoteltje gedaan, dus nu moeten we langzaam afbouwen dat hij het gewoon weer op die plek kan eten, en dan is alles weer goed!
Afbeelding
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Cyella schreef:Ik heb iets anders gedaan, en het werkte! Omdat hij misschien het niet eten aan de voedsel kom, de ceremonie om eten te maken, of de plaats bond(Zoals een commando aan een beweging) heb ik alle 3 veranderd. Ik heb heel anders zijn eten bereid, heb hem in een andere schotel gedaan, en heb hem een paar meter verderop eten gegeven, en hij at, alsof hij nog nooit iets gehad had! Toen hebben we het weer in zijn normaal schoteltje gedaan, dus nu moeten we langzaam afbouwen dat hij het gewoon weer op die plek kan eten, en dan is alles weer goed!
Waarom mag hij niet op deze plek blijven eten?? Of is het een onhandige plek of zo?
Groet, Janine
Cyella
Actief
Contacteer:

cybert2 schreef:
Cyella schreef:Ik heb iets anders gedaan, en het werkte! Omdat hij misschien het niet eten aan de voedsel kom, de ceremonie om eten te maken, of de plaats bond(Zoals een commando aan een beweging) heb ik alle 3 veranderd. Ik heb heel anders zijn eten bereid, heb hem in een andere schotel gedaan, en heb hem een paar meter verderop eten gegeven, en hij at, alsof hij nog nooit iets gehad had! Toen hebben we het weer in zijn normaal schoteltje gedaan, dus nu moeten we langzaam afbouwen dat hij het gewoon weer op die plek kan eten, en dan is alles weer goed!
Waarom mag hij niet op deze plek blijven eten?? Of is het een onhandige plek of zo?
Zoals je een commando aan een beweging koppelt, dus bijvoorbeeld: 'Zit!' als hij moet gaan zitten, doe je steeds dezelfde dingen als je zijn eten klaarmaakt, in steeds dezelfde omgeving. Dat vormt dan een soort commando voor de hond, maar door mijn famillie associeerde hij dat commando met niet eten. Dus dat was uiteindelijk de 'beweging' die hij uitvoerde na het 'commando'. Dus ik heb het commando veranderd, door hem op een andere plek, in een andere kom, op een andere volgorde te voeren. Nu eet hij dus wel =)
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ehm, ik zou wat minder moeilijk doen geloof ik :denken:
Je kwakt dat eten in een bak en die zet je op de grond lijkt me. Ik mis het gedeelte waar je een raketgeleerde bij nodig hebt?

Ik zou overigens ook nog eens met je ouders gaan praten over het voer. Als die mensen graag brok willen voeren, dan zou ik me eens samen gaan verdiepen in een beetje goede brok. Want dat blijft een terugkerend punt van discussie natuurlijk. Kies samen een goede brok en blijf daarbij.
En dan spreek je tegelijk af dat de hond daarnaast zo nu en dan wat kvv krijgt, dan heeft hij ook eens wat anders en omdat jij dat graag wilt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Wow. Sorry hoor, waarom moet ie al die dingen doen voor zijn eten? Wat Jaap al zegt: kwak het eten in een bak en klaar ben je....

En misschien je onderschrift naleven? ;)
Groet, Janine
Cyella
Actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Ehm, ik zou wat minder moeilijk doen geloof ik :denken:
Je kwakt dat eten in een bak en die zet je op de grond lijkt me. Ik mis het gedeelte waar je een raketgeleerde bij nodig hebt?

Ik zou overigens ook nog eens met je ouders gaan praten over het voer. Als die mensen graag brok willen voeren, dan zou ik me eens samen gaan verdiepen in een beetje goede brok. Want dat blijft een terugkerend punt van discussie natuurlijk. Kies samen een goede brok en blijf daarbij.
En dan spreek je tegelijk af dat de hond daarnaast zo nu en dan wat kvv krijgt, dan heeft hij ook eens wat anders en omdat jij dat graag wilt.
Hij heeft al een goede brok, hij zit al lang niet meer op Purina, en hij is een moeilijke eter hoor, hij eet geen droge brokken, dan zou hij nog liever verhongeren, hij weet volgensmij niet eens dat ze eetbaar zijn.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou dat ook niet voor een groot gedeelte liggen hoe de baasjes ermee omgaan met hun gemiereneuk en onderling alles moeilijk maken voor dat beest.
Zoals Jaap al schreef.
Kwak wat voer in een bak en geef die hond zijn vreten zonder al dat gezeik en omgedraaide trainings methode waar je als mens al gek van zou worden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Zou dat ook niet voor een groot gedeelte liggen hoe de baasjes ermee omgaan met hun gemiereneuk en onderling alles moeilijk maken voor dat beest.
Zoals Jaap al schreef.
Kwak wat voer in een bak en geef die hond zijn vreten zonder al dat gezeik en omgedraaide trainings methode waar je als mens al gek van zou worden.
:ok:
De beste manier om van een van nature toch al niet zo stoicijnse witte herder een complete neuroot te maken :(
Afbeelding

Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Je zegt dat jullie een goede brok hebben, maar hij eet geen droge brokken?
Voor mij is een goed voer een voeding waar je hond het goed op doet. Er zijn zoveel merken brokken en vlees zoek iets wat bij jullie en vooral Jento past. Weet dat dat makkelijker is gezegt dan gedaan hoor, zelf ook lang rond gedwaalt in het doolhof van hondevoeding.

Mischien kun je je samen met je ouders laten adviseren door iemand, die verstand van hondenvoeding heeft als je met je ouders niet tot een besluit kan komen . Dan als gezin een keuze maken, Jento laten proeven of hij het eet, zo ja een proefperiode afspreken waarin hij alleen consequent dat voer krijgt. Later kun je dan er mischien voor kiezen om idd bepaalde dgn kvv of zo te geven.

En idd zoals hier eerder omschreven staat gewoon doen omtrent het eten, ok eet je niet dan eet je niet. Weet dat het moeilijk is zeker als hij alweer niet eet, maar spanning omtrent het eten zal alleen zijn weestand vergroten. Zeker bij een moeilijk eter is structuur en rust omtrent de eet moment belangrijk.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
susan0101
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door susan0101 »

Cyella schreef: Ohja, wolven eten in het wild ook met peper en zout

Toen was ik dus maar gestopt, het had toch geen zin, met die eigenwijze mensen :hmmm:
Quote: "De wolf en/of wilde hond aten niet alleen vlees, spieren en de organen, maar ook de pens en de maaginhoud. De maag van de prooi was gevuld met voorverteerde granen, vruchten en groenten.".......'Natuurkruiden' zou je ook nog toe kunnen voegen.
http://www.ecscn.nl/verzorging/voeding.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Je ouders zijn inderdaad eigenwijs. Dat heb je met sommige ouders :wink: en die je nog steeds behandelen als een kind (in de trant van "wat weet jij nou"). Jammer dat ze niet goed luisteren naar je.

Enkele gedragtips bij "slecht eten". Duidelijkheid en rechtlijnig zijn is belangrijk. Succes.
http://www.dogweb.nl/gedrag/slechteten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

susan0101 schreef:
Cyella schreef: Ohja, wolven eten in het wild ook met peper en zout

Quote: "De wolf en/of wilde hond aten niet alleen vlees, spieren en de organen, maar ook de pens en de maaginhoud. De maag van de prooi was gevuld met voorverteerde granen, vruchten en groenten.".......'Natuurkruiden' zou je ook nog toe kunnen voegen.
http://www.ecscn.nl/verzorging/voeding.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan het toontje van TS zou ik er ook snel klaar mee zijn als het mijn blaag was.

Je ouders zijn inderdaad eigenwijs. Dat heb je met sommige ouders :wink: en die je nog steeds behandelen als een kind (in de trant van "wat weet jij nou"). Jammer dat ze niet goed luisteren naar je.

Enkele gedragtips bij "slecht eten". Duidelijkheid en rechtlijnig zijn is belangrijk. Succes.
http://www.dogweb.nl/gedrag/slechteten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”