Jhento heeft er dus een probleem bij, en ik zal vanaf het begin beginnen te vertellen.
Jhento had eerst Purina brokken, die hij met bouillon(zout) erover graag at, maar zonder dus helemaal niet. Ik las op een gegeven moment wat voor een slechte dingen er in commerciële brokken zaten, en besloot over te gaan op KVV. Mijn moeder was het hier mee eens, en mijn vader volgde. We gaven hem 800 gram Smuldier per dag, maar mijn ouders wilde er per sé brokken bij, omdat dat zo goed voor de tanden was. Niet dus, van het graan krijgt hij juist tandplak. Maar ze geloofde me dus niet, en gaven tóch die purina brokken bij de Smuldier. Een paar weken daarna kwamen ze opeens thuis met Aldi natvoer 'Omdat dat ook gezond is'. Dus ik zei hun dat dat bijna even slecht was als brokken, en dat het voornamelijk uit water bestaat. Ze zouden het dus niet meer meenemen, 3 weken later kochten ze het dus nogsteeds. Toen had ik er genoeg van, en was deze keer meegegaan met inkopen(Toen probeerde ze me ook nog kwijt te raken door te vragen of ik iets uit de auto wilde halen, ik was blijven staan bij het voer, en had gewacht tot ze aan het inruimen waren op de band) en toen kochten we dus Smuldier. Bovendien hadden we nieuwe brokken gekocht, waar veel meer vlees in zat, die combinatie at hij dan ook graag op. Éen keer at hij niet, en toen zat iedereen hem de hele tijd dat eten aan te smeren, en sinds dien eet hij dus niet meer, omdat hij nu denkt dat als hij niet eet, hij extra aandacht krijgt. Nu wil ik hem dus even niets geven, en als hij genoeg honger heeft, hem weer eten geven. Maar daar kreeg ik dus de wind van voren van 'Omdat alle dieren hier te eten krijgen'. En toen ik wilde uitleggen dat zíj het schuld waren was het 'Oh! Ja, nu zijn wíj het hé!'. Daarna werd het erop geschoven dat hij het voer gewoon niet lustte, terwijl hij het altijd heeft gegeten, maar volgens mijn vader doet een hond het veel beter op een bakje met water en 5% afval vlees
Hoe dan ook, uiteindelijk kraamde hij me er toch iets uit, zei hij zo:
Ja, hij eet het gewoon niet omdat het niet smaakt
-Ah, volgensmij eet een carnivoor toch wel vlees
Schijnbaar niet
-Oh, vergeten, we hebben een vegetarische carnivoor
Dat is onzin!
-Waar ligt het dan aan?
Bij het Aldi voer zitten er kruiden op
-Ohja, wolven eten in het wild ook met peper en zout
Maar we hebben geen wolf!
Toen was ik dus maar gestopt, het had toch geen zin, met die eigenwijze mensen
Is er iets wat ik wél zou kunnen proberen, aangezien ze me tot woensdag de tijd hebben gegeven om hem weer te laten eten...