Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kay en onze vorderingen/doelen schapendrijven

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Kay en onze vorderingen/doelen schapendrijven

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb vandaag weer zo ontzettend lekker getraind en wij zijn met een grote stap vooruit begonnen.

We stappen af van het 12 uurs werk. We gaan nu echt bezig met het drijven (waarin we nu nog echt meelopen). En het ging me toch zo lekker. Natuurlijk waren we beide wel even onzeker en zijn we heel erg op zoek het hoe en wat, maar we vonden voor de eerste keer best onze weg. Ik moest heel erg wennen aan mijn nieuwe positie en het is moeilijk met de schapen van Mike, omdat ze sterk naar mensen toe trekken. Niet handig als je wilt dat ze voor je uit gaan lopen. Verder was Kay ook op zoek en raakte wat in de waar, wanneer nu wel 12 uur, wanneer nu niet, wanneer nu wel voor of achterlangs mij mogen en wanneer nu niet. Maar het ging toch echt wel best. Moeilijk was bij de voerbak. Kay kreeg de schapen er toch niet zo best bij weg en 1 schaap werd wat opstandig naar Kay en ik heb Kay iets te beleefd gemaakt naar de schapen, daar had hij dus best even zijn ware aard weer mogen laten zien haha. Maar we hebben het wel weer netjes opgelost en we zijn bij de voerbak weggekomen.

We hebben met Mike een doel gemaakt. We(=overigens niet alleen Kay en ik, maar ook Ingrid en Mitch (van Jilles) )gaan trainen met parcours lopen en willen voor de zomervakantie een poging wagen voor onze startlicentie. Vind het nu al helemaal spannend, maar ook zo ontzettend leuk! Het gaat echt werkelijkheid worden! Echt zo grappig. In deze positie had ik mij een aantal jaar geleden echt niet verwacht en ik had zeker ook niet gedacht dat het met Kay zo snel zou gaan. We zijn natuurlijk pas enkele maanden na zijn eerste verjaardag begonnen en trainen dus nog geen jaar. Ik had ingezet op 2 jaar ploeteren.

Nou ja gewoon leuk dus en wilde jullie weer eens op de hoogte hiervan houden. Was alweer even geleden!
Afbeelding
_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kay en onze vorderingen/doelen schapendrijven

Ongelezen bericht door _Do_ »

Wat goed! Je kan het 12 uurs lopen makkelijker maken voor de hond om er een commando aan te koppelen.
Stay back, blijf er achter, achter oid.

Het beleefde word waarschijnlijk wel beter als jullie verder zijn. Ik ken het gevoel. Je wil je hond niet te grof voor de schapen, maar als je je hond te veel remt, word hij sloom.

Succes en geniet
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”