Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nagel afgebroken, wat te doen met wandelen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Nagel afgebroken, wat te doen met wandelen.

Ongelezen bericht door summer07 »

Ah shit, kom net terug van een wandeling met Chica en zie dat de middelste nagel van haar linker voorpoot tot op haar teen is afgebroken. :ugh: Hij hing nog een klein stukje vast en dat heb ik er na overleg met de dierenarts afgeknipt.

Gelukkig bloed het niet maar het leven is volledig bloot gelegd. (ik vermoed dat er al een scheurtje in gezeten heeft omdat het niet bloed, normaal bloed dit toch als een rund?)
Chica vertrekt geen spier, niet likken, niet hinken, ze kijkt er niet eens naar om. Ik kon het aanraken, afknippen, heel de poot bekijken het enige wat ik van de schat kreeg was een enorme wasbeurd :I: tijdens het knippen en bekijken. Kan ik gewoon de wandelingen doen zoals ik altijd doe, lekker later rennen vliegen en draven of moet ik d'r aangelijnd houden tot het volledig genezen is. (dat gaat ze nl niet leuk vinden :M: ) Ik had al gelezen dat haar pootje weken in de biotex goed is dus dat ga ik straks maar even halen (biotex blauw? of soda?). Tevens heb ik voor vanavond een afspraak bij de dierenarts om haar andere nagels te laten knippen en deze nog even na te laten kijken. Mijn vorige honden hoefde de nagels niet te knippen dus heb ik dit zelf ook nog nooit gedaan, vind het een beetje eng om te doen vandaar dat ik de da het maar laat doen.

Hebben jullie nog tips om dit zonder ontstekingen en andere ellende goed te laten verlopen?
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Aantal honden: 2

Re: Nagel afgebroken, wat te doen met wandelen.

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Ik zou niet bij voorbaat al gaan weken in sunil of biotex, dat hoeft alleen wanneer het ontstoken is. Wanneer het mooi schoon is, werken die badjes alleen maar verwekend en vertragen dan het wondherstel.
Wanneer het mooi schoon is, evt nog even ontsmetten, dan kan je er bijvoorbeeld pleisterspray over spuiten, dat schermt mooi af voor viezigheid. Buiten kan je er misschien een schoentje over aan doen.
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

2 laagjes met leukoplast.
gewoon over de nagel.
en als het door is gesleten nieuw doen.
werkte hier prima.
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

BellaDonna schreef:Ik zou niet bij voorbaat al gaan weken in sunil of biotex, dat hoeft alleen wanneer het ontstoken is. Wanneer het mooi schoon is, werken die badjes alleen maar verwekend en vertragen dan het wondherstel.
Wanneer het mooi schoon is, evt nog even ontsmetten, dan kan je er bijvoorbeeld pleisterspray over spuiten, dat schermt mooi af voor viezigheid. Buiten kan je er misschien een schoentje over aan doen.
Pleisterspray prikt :N: :N: :N:

Fritz had ook wel eens een afgebroken nagel. Op een gegeven moment was het leven bij Fritz ook afgebroken en had hij een teen zonder nagel en ook geen pijn meer.
De nagel is wel gewoon weer aangegroeid..
Ik doe er niet zoveel aan totdat het gaat ontsteken.. Zolang hij kan lopen en hij heeft geen koorts ga ik ervan uit dat hij het wel overleefd..
Hoe meer aandacht voor het pijntje hoe meer stress hij heeft denk.
Afbeelding
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Goede morgen. Ik heb een vraagje : de hond van een vriendin, heeft daar wel vaker last van : zou dat een "gemis" kunnen zijn van iets . Haar hond krijgt een voeding van goede qualiteit, en staat niet op medicijnen . Misschien hebben jullie een idee, van wat het eventueel zou kunnen zijn . Ik lees het graag .
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

niks aan doen... ik heb hier de hele nagel eruit laten trekken bij een van mijn honden destijds omdat die halverwege afgebroken was... ook niets aan gedaan, alleen in de gaten houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna heeft het nu al 2 keer achter elkaar :ugh: Eerst bij haar achterpootje, de nagel was er niet af, maar wel goed gescheurd. De dierenarts kreeg het er ook niet af, het moest er af groeien. Helaas ging het ontsteken en daar heeft ze wat voor gekregen, maar verder hebben we er niets aan gedaan. Af en toe geweekt in soda en met uitlaten geen rekening mee gehouden. Af en toe liep ze wat mank, maar het was ook zo weer over.

Nu is het nageltje aan haar voorpootje de pineut (duimnagel?). Helemaal afgebroken, alleen aan de bovenkant zit nog wat nagel, aan de onderkant is het gewoon open... Maar hier heeft ze helemaal geen last van, dus ik doe er verder ook niets aan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”