*Charlotte schreef:Maar wat stelt zo'n botafwijking dan voor, wat voor effect heeft het? Wat als je er eentje tegenover zet die ook een botafwijking 1 heeft bijvoorbeeld? De rest van de populatie, zoals hierboven beschreven, is over het algemeen genomen goed. Botafwijkingen in het ras weet ik niet. Onvoldoende aansluiting is wel helemaal normaal in het ras. Volgens de regels van de club mag er ook gefokt worden met B x C.
Een groeilijn kan als botafwijking worden bestempeld.
Inge, dat is omdat het een voorbode kan zijn van een probleem, en het kan dus ook een groeilijn zijn en die kan over een jaar weg zijn.
Ja, ik vind dat ook onlogisch, maar toch zien ze dat zo.
Reden om op ca 18-24 maanden te röntgenen, dan zijn die lijnen meestal al weg namelijk.
Charlotte, je zou moeten kijken naar die botafwijkingen in het ras.
Hebben de B-honden vooral B vanwege botafwkingen of vanwege te lage norbergwaardes, dat soort dingen.
Als ik weet dat een hond goede heupen heeft maar vanwege groeilijnachtige dingen is de uitslag toch niet goed, boeit mij die uitslag niet zo.
Als de rest van de hond wel goed is zou ik er dan mee fokken.
Overigens zou ik ook fokken met een B uit A-ouders, eerder dan met een A uit B-ouders.
De dierenarts zag de botafwijking niet, die vond de heupen van James er het best uitzien, terwijl zijn broer (die er toen dus ook bij was) wel een A heeft gekregen

Ja, dat is dan dus jammer.
Is het een orthopeed en/of een ervaren man?
Wat is zijn mening waard, bedoel ik?