Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Terug uit Gent - upd p7 - uitslag
Moderator: moderatorteam
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Terug uit Gent - upd p7 - uitslag
Kyra plast al dagen wat meer dan normaal, maar ik dacht dat zal er wel een beetje bij horen met dit koude weer.
Verder was ze vrolijk als altijd, dus je merkte niets aan haar.
Gister ging ik wandelen en toen plaste ze puur bloed. Ik de DA gebeld en dacht meteen aan een blaasontsteking. DA gaf het advies om even een plasje op te vangen en even te laten nakijken.
Vanmorgen dus geweest en nu begint het vreemde.
Er zit heel veel bloed in de urine. Maar verder geen ontstekingswaardes. Dus dat sprak de blaasontsteking weer een beetje tegen. Maar ze zagen ook iets (ben de naam vergeten) wat leek op suikerziekte. Alleen zagen ze de suiker dan weer niet terug. Omdat ze nog zo jong is denken ze niet meteen aan suiker, want dat zie je niet zo vaak.
Het urine onderzoek spreekt zich dus tegen. De DA heeft nog overlegd en het zou misschien een beginnende blaasontsteking zijn. Daarom gaan we nu toch starten met AB. Volgende week moet ik weer urine brengen, is het dan niet beter geworden dan word er een bloedonderzoek gedaan.
Mocht ze in de tussentijd meer gaan drinken dan normaal, of meer last krijgen dan moeten we natuurlijk meteen terugkomen.
Helpen jullie duimen dat het gewoon een blaasontsteking is en verder niets geks?
Verder was ze vrolijk als altijd, dus je merkte niets aan haar.
Gister ging ik wandelen en toen plaste ze puur bloed. Ik de DA gebeld en dacht meteen aan een blaasontsteking. DA gaf het advies om even een plasje op te vangen en even te laten nakijken.
Vanmorgen dus geweest en nu begint het vreemde.
Er zit heel veel bloed in de urine. Maar verder geen ontstekingswaardes. Dus dat sprak de blaasontsteking weer een beetje tegen. Maar ze zagen ook iets (ben de naam vergeten) wat leek op suikerziekte. Alleen zagen ze de suiker dan weer niet terug. Omdat ze nog zo jong is denken ze niet meteen aan suiker, want dat zie je niet zo vaak.
Het urine onderzoek spreekt zich dus tegen. De DA heeft nog overlegd en het zou misschien een beginnende blaasontsteking zijn. Daarom gaan we nu toch starten met AB. Volgende week moet ik weer urine brengen, is het dan niet beter geworden dan word er een bloedonderzoek gedaan.
Mocht ze in de tussentijd meer gaan drinken dan normaal, of meer last krijgen dan moeten we natuurlijk meteen terugkomen.
Helpen jullie duimen dat het gewoon een blaasontsteking is en verder niets geks?
Laatst gewijzigd door Veronique & Kyra op 14 feb 2013 18:36, 13 keer totaal gewijzigd.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Blaasontsteking of toch iets anders?
Hè vervelend dat ze niet zeker weten wat het is. Beterschap.

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Das minder. We duimen voor je. Zou het niet iets van gruis kunnen zijn.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Het lijkt op dit maar toch ook weer, niet, daar wordt je niet blij van he
sterkte en ik hoop dat er snel iets uitkomt waar ze wel iets mee kunnen
sterkte en ik hoop dat er snel iets uitkomt waar ze wel iets mee kunnen
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dank jullie wel allemaal!!
Geen idee, mijn moeder zei ook al: misschien nierstenen of blaasgruis. Ik hoop maar dat de AB kuur voldoende is, want ik vind het maar niets dat bloed in de urine
Ze oogt verder gelukkig niet ziek.
Geen idee, mijn moeder zei ook al: misschien nierstenen of blaasgruis. Ik hoop maar dat de AB kuur voldoende is, want ik vind het maar niets dat bloed in de urine
Ze oogt verder gelukkig niet ziek.
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ga duimen dat de AB werkt en dat er niks geks aan de hand is

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Je zou steriel urine af kunnen laten nemen en toch even op kweek kunnen laten zetten.
En even een echo in je achterhoofd houden ... sterkte!
En even een echo in je achterhoofd houden ... sterkte!
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
-
Devel
Ik weet niet of het t zelfde is als bij mensen. Maar ik heb dus ook regelmatig blaasontsteking, en bij mijn laatste onderzoek had ik geen bacterien maar wel onstoken slijmvliezen waardoor ik dus ook bloedplaste...
Ik hoop dat de AB aanslaat en je de ontsteking nog voor bent..
Ik hoop dat de AB aanslaat en je de ontsteking nog voor bent..
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dank jullie wel allemaal, ook voor het meedenken.
Ze plast nog steeds veel en gister had ik ineens het idee dat ze veel heel veel dronk. Hier is nog nooit een bak leeggegaan op een halve dag tijd, en gisteravond toen we bij mijn schoonouders waren was ineens die bak binnen een paar uur leeg.
Ze had ook een kauwbotje op, dus misschien had ze daarom wat meer dorst, maar vandaag even extra in de gaten houden.
Alleen balen, we gaan eind van de middag naar mijn ouders. Normaal gaat ze altijd mee, maar aangezien mijn zus ook twee honden heeft en mijn ouders ook hadden we afgesproken dat de volwassen honden thuis zouden blijven omdat ze anders met z'n 4en het huis afbreken van gekkigheid. Alleen het pupje van mijn zus komt mee omdat die nog niet zolang alleen kan blijven.
Alleen betekend dat dat ze vanaf een uur of 4 alleen moet zijn tot 's avonds. Normaal geen probleem, alleen vind ik het wel heel vervelend omdat ze al zo vaak moet plassen. Even kijken of we een optie kunnen bedenken om haar niet alleen te laten.
Anders moet ze wel heel lang haar plas ophouden
Ze plast nog steeds veel en gister had ik ineens het idee dat ze veel heel veel dronk. Hier is nog nooit een bak leeggegaan op een halve dag tijd, en gisteravond toen we bij mijn schoonouders waren was ineens die bak binnen een paar uur leeg.
Ze had ook een kauwbotje op, dus misschien had ze daarom wat meer dorst, maar vandaag even extra in de gaten houden.
Alleen balen, we gaan eind van de middag naar mijn ouders. Normaal gaat ze altijd mee, maar aangezien mijn zus ook twee honden heeft en mijn ouders ook hadden we afgesproken dat de volwassen honden thuis zouden blijven omdat ze anders met z'n 4en het huis afbreken van gekkigheid. Alleen het pupje van mijn zus komt mee omdat die nog niet zolang alleen kan blijven.
Alleen betekend dat dat ze vanaf een uur of 4 alleen moet zijn tot 's avonds. Normaal geen probleem, alleen vind ik het wel heel vervelend omdat ze al zo vaak moet plassen. Even kijken of we een optie kunnen bedenken om haar niet alleen te laten.
Anders moet ze wel heel lang haar plas ophouden
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Mijn stafford Elvis had precies hetzelfde een maand of 2 terug!
Even mijn verhaal in het kort.
Elvis is een gecastreerde reu van 5 jaar. Hij drinkt altijd al wel veel ook al eet hij rauw. In oktober ging hij meer drinken en ik dacht aan misschien een blaasontsteking dus ik denk vang wat urine op en laat dit controleren. Hij heeft wel vaker een blaastontsteking gehad maar na zijn castratie eigenlijk niet meer.
Urine werd gecontroleerd en in zijn urine werd veel bloed gevonden, maar inderdaad ook geen verdere tekenen van ontsteking. De DA wilde AB voorschrijven om te kijken of dit hielp. Ik ben geen voorstander van AB ook omdat hij nogal wat huidproblemen heeft gehad in het verleden en ontzettend jeuk had daardoor. Dus toen bleef alleen nog open om een bloedonderzoek te doen. Wij hebben er toen gelijk voor gekozen om een bloedonderzoek te doen. Daar kwam uit dat er wel ergens een ontsteking zou zitten. Orgaan waardes waren verder goed dus dat was fijn om te weten.
Toch gestart met AB en tijdens zijn AB kuur begon hij op de laatste dag puur rood te plassen. Ik heb de volgende ochtend urine opgevangen (zo rood als bessensap) en dit bij de DA gebracht om te laten testen. De DA ging overleggen met de internist omdat dit uiteraard wel heel vreemd is. Goed we werden dus doorverwezen naar de internist. Daar zijn we diezelfde week geweest en toen hebben ze een echo gemaakt en ook hier was niets op te zien behalve dat zijn sluitspier niet helemaal goed werkt. Hier kregen we medicijnen voor.
Waarschijnlijk is er toch een adertje of iets gesprongen, want dat bloed plassen was 1 of 2 dagen en toen was het weer weg.
De internist zei mij in de gaten te houden of hij bloed ging plassen en dat dan op de kalender te schrijven. Ik heb het niet meer gezien nu en merk ook niets aan Elvis.
Ik wilde dit verhaal toch even met je delen aangezien uit het urineonderzoek bij Elvis hetzelfde komt als bij jullie Staff! Ik hoop dat het voor jullie ook meevalt.
Even mijn verhaal in het kort.
Elvis is een gecastreerde reu van 5 jaar. Hij drinkt altijd al wel veel ook al eet hij rauw. In oktober ging hij meer drinken en ik dacht aan misschien een blaasontsteking dus ik denk vang wat urine op en laat dit controleren. Hij heeft wel vaker een blaastontsteking gehad maar na zijn castratie eigenlijk niet meer.
Urine werd gecontroleerd en in zijn urine werd veel bloed gevonden, maar inderdaad ook geen verdere tekenen van ontsteking. De DA wilde AB voorschrijven om te kijken of dit hielp. Ik ben geen voorstander van AB ook omdat hij nogal wat huidproblemen heeft gehad in het verleden en ontzettend jeuk had daardoor. Dus toen bleef alleen nog open om een bloedonderzoek te doen. Wij hebben er toen gelijk voor gekozen om een bloedonderzoek te doen. Daar kwam uit dat er wel ergens een ontsteking zou zitten. Orgaan waardes waren verder goed dus dat was fijn om te weten.
Toch gestart met AB en tijdens zijn AB kuur begon hij op de laatste dag puur rood te plassen. Ik heb de volgende ochtend urine opgevangen (zo rood als bessensap) en dit bij de DA gebracht om te laten testen. De DA ging overleggen met de internist omdat dit uiteraard wel heel vreemd is. Goed we werden dus doorverwezen naar de internist. Daar zijn we diezelfde week geweest en toen hebben ze een echo gemaakt en ook hier was niets op te zien behalve dat zijn sluitspier niet helemaal goed werkt. Hier kregen we medicijnen voor.
Waarschijnlijk is er toch een adertje of iets gesprongen, want dat bloed plassen was 1 of 2 dagen en toen was het weer weg.
De internist zei mij in de gaten te houden of hij bloed ging plassen en dat dan op de kalender te schrijven. Ik heb het niet meer gezien nu en merk ook niets aan Elvis.
Ik wilde dit verhaal toch even met je delen aangezien uit het urineonderzoek bij Elvis hetzelfde komt als bij jullie Staff! Ik hoop dat het voor jullie ook meevalt.
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

- corina
- Zeer actief
Hey Diana! Gruis kunnen ze toch vinden in de urine?Dianavdberkt schreef:Das minder. We duimen voor je. Zou het niet iets van gruis kunnen zijn.
Groetjes Corina & Spot

- corina
- Zeer actief
Oh ja. Elvis zijn urine was bij de internist ook rechtstreeks uit zijn blaas afgenomen en op kweek gezet. Ook hier was minimaal bloed in te vinden, maar geen groeiende ontstekingen of bacteriën te vinden.
Groetjes Corina & Spot

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik heb geen idee uiteraard of het iets anders kan zijn.
Maar ik weet wel dat (veel) bloed in de urine de ontstekingswaardes kan vertekenen. Dat het dus wel gewoon een 'simpele' blaasontsteking is maar dat dat niet in het urine onderzoek te zien is door het vele bloed. Volgens mij hebben honden snel bloed in urine bij een ontsteking.
Mijn oude teefje had van de zomer ook paar keer achter elkaar blaasontsteking. Ze heeft toen ook echo en foto gehad maar er was verder niks verontrustends te zien. Steriel urine onderzoek om de boosdoener bacterie te vinden lukte niet omdat ze zodra dierenarts(assistente) maar naar haar keek ze blaas liet leeglopen. Uiteindelijk bij de 3de kuur antibiotica ben ik er cranberry bij gaan geven en toen is de blaasontsteking weggebleven.
Voordat je cranberry of andere supplement geeft moet je wel zeker weten dat ze geen blaasstenen heeft. Er zijn geloof ik bepaalde soorten die juist erger worden door zuurdere urine.
Maar ik weet wel dat (veel) bloed in de urine de ontstekingswaardes kan vertekenen. Dat het dus wel gewoon een 'simpele' blaasontsteking is maar dat dat niet in het urine onderzoek te zien is door het vele bloed. Volgens mij hebben honden snel bloed in urine bij een ontsteking.
Mijn oude teefje had van de zomer ook paar keer achter elkaar blaasontsteking. Ze heeft toen ook echo en foto gehad maar er was verder niks verontrustends te zien. Steriel urine onderzoek om de boosdoener bacterie te vinden lukte niet omdat ze zodra dierenarts(assistente) maar naar haar keek ze blaas liet leeglopen. Uiteindelijk bij de 3de kuur antibiotica ben ik er cranberry bij gaan geven en toen is de blaasontsteking weggebleven.
Voordat je cranberry of andere supplement geeft moet je wel zeker weten dat ze geen blaasstenen heeft. Er zijn geloof ik bepaalde soorten die juist erger worden door zuurdere urine.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dank jullie wel nog allemaal voor het meedenken.
We gaan midden deze week eerst even terug om te kijken wat er dit keer uit het urine onderzoek komt. De urine lijkt inmiddels wel lichter van kleur dus dat lijkt me goed.
Heb even in de gaten gehouden hoeveel ze drinkt en dat is 800ml op een dag. Heb wel het idee dat het meer is dan normaal maar geen idee of dat veel of juist weinig is?
We gaan midden deze week eerst even terug om te kijken wat er dit keer uit het urine onderzoek komt. De urine lijkt inmiddels wel lichter van kleur dus dat lijkt me goed.
Heb even in de gaten gehouden hoeveel ze drinkt en dat is 800ml op een dag. Heb wel het idee dat het meer is dan normaal maar geen idee of dat veel of juist weinig is?
- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Je zou bij je volgende bezoek aan de da kunnen vragen om een blaasecho of punctie.
Bij zo'n punctie halen ze met een hele dunne kleine naald ( is even ontprettig maar doet niet zeer) rechtstreeks urine uit de blaas. Zo kunnen ze dus zien of het bloed uit de blaas komt, of dat het er onderweg naar buiten aan word toegevoegd.
Hoop dat je meissie zich snel beter voelt
Bij zo'n punctie halen ze met een hele dunne kleine naald ( is even ontprettig maar doet niet zeer) rechtstreeks urine uit de blaas. Zo kunnen ze dus zien of het bloed uit de blaas komt, of dat het er onderweg naar buiten aan word toegevoegd.
Hoop dat je meissie zich snel beter voelt

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Shendor heeft het ook gehad en die heeft (of had) een poliep in zijn blaas.
Dat veroorzaakte het bloed in de urine.
Mocht de AB niet aanslaan dan is het misschien slim om een blaasecho te laten maken.
Sterkte!
Dat veroorzaakte het bloed in de urine.
Mocht de AB niet aanslaan dan is het misschien slim om een blaasecho te laten maken.
Sterkte!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
corina schreef:Hey Diana! Gruis kunnen ze toch vinden in de urine?Dianavdberkt schreef:Das minder. We duimen voor je. Zou het niet iets van gruis kunnen zijn.
volgens mij wel maar het is al zo lang geleden dat Massai dat had dat ik dit niet meer helemaal weer. Ik weet alleen dat ze eerst dachten aan alleen een blaasontsteking tot ie steeds vaker beetjes ging plassen en wat pieperig werd. Met een catheter hebben ze destijds de urine eruit laten lopen en kwamen via het bloed ? of urine? onderzoek achter dat het gruis was.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dank voor de tips. We gaan morgenvroeg terug naar de DA met een plasje, ben heel erg benieuwd wat er nu uit komt.
Heb wel het idee dat de plas een stuk helderder is geworden, we zullen morgen horen wat de DA ervan vind.
Heb wel het idee dat de plas een stuk helderder is geworden, we zullen morgen horen wat de DA ervan vind.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Re: Blaasontsteking of toch iets anders? Straks weer naar de DA
Plasje is weer opgevangen. Het is wel een stuk lichter van kleur dan vorige week, maar nog steeds wel een beetje troebel.
Ben benieuwd hoe alle waardes nu zijn, hoop dat die weer normaal zijn of in ieder geval een stuk beter.
Ben benieuwd hoe alle waardes nu zijn, hoop dat die weer normaal zijn of in ieder geval een stuk beter.
- corina
- Zeer actief
Succes bij de DA!
Groetjes Corina & Spot

- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Weet niet wat het kan zijn , maar in iedergeval veel succes.
Groetjes saskia en een poot van cato

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Re: Terug van DA, geen blaasonsteking, maar wat wel?Nu bloedtest
Er is nu een bloedonderzoek gedaan, morgenvroeg kan ik bellen voor de uitslag.
Verdorie, had zo gehoopt dat het een simpele blaasontsteking zou zijn
-
Fin
- Zeer actief
Ik hoop dat het iets is waar ze nog steeds lekker oud mee kan worden. 
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik zou nu echt wel een echo laten maken van de blaas.
Hoe dan ook er moet iets zijn waardoor deze prblemen begonnen zijn ern blijven aanhouden.
Wil geen onrust geven maar ik vind echt die echo noodzaak.
Hoe dan ook er moet iets zijn waardoor deze prblemen begonnen zijn ern blijven aanhouden.

-
Fin
- Zeer actief
eens.Rea schreef:Ik zou nu echt wel een echo laten maken van de blaas.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Ik zal morgen vroeg even met de DA overleggen, ze willen het zelf hoe dan ook gaan uitzoeken want die ketonen horen niet thuis.
Zal zeker even naar de echo vragen, bedankt voor de tip.
Hebben jullie een idee waardoor die ketonen nog meer in de urine te vinden kunnen zijn?
Zal zeker even naar de echo vragen, bedankt voor de tip.
Hebben jullie een idee waardoor die ketonen nog meer in de urine te vinden kunnen zijn?
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Geen blaasontsteking -ketonen in de urine..wat kan het zijn?
FF op google,
Wat zijn ketonen?
Ketonen zijn een soort van zuur die overblijft wanneer uw lichaam het eigen vet gaat verbranden om energie te verkrijgen i.p.v. suiker. Uw lichaam verbrandt vet indien het onvoldoende suiker (glucose) krijgt nodig voor energie. Wanneer uw lichaam te veel en te snel vet verbrandt, kunnen ketonen aanwezig zijn in uw bloed. Deze worden dan verwijderd via de urine .
Morgen ff de uitslag van het bloedonderzoek afwachten, mocht daaruit geen duidelijke oorzaak komen, zou ik echt een echo willen.
Er kunnen ook 2 dingen door elkaar lopen.
Succes
Wat zijn ketonen?
Ketonen zijn een soort van zuur die overblijft wanneer uw lichaam het eigen vet gaat verbranden om energie te verkrijgen i.p.v. suiker. Uw lichaam verbrandt vet indien het onvoldoende suiker (glucose) krijgt nodig voor energie. Wanneer uw lichaam te veel en te snel vet verbrandt, kunnen ketonen aanwezig zijn in uw bloed. Deze worden dan verwijderd via de urine .
Morgen ff de uitslag van het bloedonderzoek afwachten, mocht daaruit geen duidelijke oorzaak komen, zou ik echt een echo willen.
Er kunnen ook 2 dingen door elkaar lopen.
Succes

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
ketonen/ketonisch worden, dat hoort toch bij een of ander dieet? Bij mensen dan he. Geen idee verder 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Veel beterschap voor haar!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Mensen die een dieet zonder koolhydraten (=suikers) volgen gaan vaak uit hun mond stinken door ketonen, omdat ze idd vet verbranden ipv suikers. Bijv AtkinsRea schreef:FF op google,
Wat zijn ketonen?
Misschien eet je hond te veel eiwit? Heb er totaal geen verstand van hoor
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."