Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ontlasting puur bloed.
Moderator: moderatorteam
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Re: Ontlasting puur bloed.
Heb jij veel inteelt hondjes dan?
Zijn moeder heeft ook zoiets en is full time aan de predisone, misschien moeten wij dat ook doen bij Rufus maar het is zo slecht voor de nieren. Ik ga zo en zo de fokker vragen.
Zijn moeder heeft ook zoiets en is full time aan de predisone, misschien moeten wij dat ook doen bij Rufus maar het is zo slecht voor de nieren. Ik ga zo en zo de fokker vragen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inteelt is iets anders dan lijnteelt, maar goed....in beide gevallen (zelfs met outcross) dien je niet te fokken met een hond met een auto immuun systeem...daar is t dus fout gegaan en niet bij de lijnteelt of inteelt...rubyred schreef:Heb jij veel inteelt hondjes dan?
Verder, ja, 1 jonge reu uit een nicht-oom combinatie (geen eigen fok) en fok zelf op lijn..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
sinds wanneer is lijnteelt hetzelfde als inteelt?rubyred schreef:Heb jij veel inteelt hondjes dan?
Daarnaast ken ik lijnen die best veel aan lijnteelt doen en kerngezond zijn, ik zou er zo een pup uit nemen. Ook daar is inteelt in gedaan, ook uit zo'n combi zou ik zo een pup van nemen. Het ligt eraan of de fokker het goed uitgezocht heeft...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- rubyred
- Zeer actief
Linebreeding is hier een milde vorm van inbreeding.
Zijn moeder heeft dus ook een slecht immune system en vervolgens hebben ze haar gefokt met een familie lid van haar.
Zijn moeder heeft dus ook een slecht immune system en vervolgens hebben ze haar gefokt met een familie lid van haar.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
rubyred schreef:Linebreeding is hier een milde vorm van inbreeding.
Klinkt als lekker verdiept in de achtergrond van je hond voor je hem aanschafte...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en daar neem jij een pup van? Als je weet dat het imuunsysteem niet goed is?rubyred schreef:Linebreeding is hier een milde vorm van inbreeding.
Natuurlijk kan dit versterken als je lijnteelt gaat doen... dat is dan toch op zn zachts gezegd niet slim als je er dan een pup van neemt?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:en daar neem jij een pup van? Als je weet dat het imuunsysteem niet goed is?rubyred schreef:Linebreeding is hier een milde vorm van inbreeding.
Natuurlijk kan dit versterken als je lijnteelt gaat doen... dat is dan toch op zn zachts gezegd niet slim als je er dan een pup van neemt?
idd, lijn- en inteelt versterken de goede en de SLECHTE zaken, het is dus zaak daar wel kritisch en open over te zijn.....anders krijg je idd veel ellende...
- rubyred
- Zeer actief
De fokker heeft er toen niks over gezegd. Later kwamen we er zelf achter dat ze aan line breeding deed ze was woest dat wij er achter zijn gekomen. Ik kon Rufus terug geven toen hij zo ziek was met 9 weken, maar het is een schat van een hond en hou van hem. Verder zijn hier bijna geen Basset hond fokkers en deze fokker staat bekend als goede fokker. Ik heb twee Bassets van top fokkers (anders Basset is van Quebec) en deze zijn niet super gezond beiden zijn show kwaliteit. De volgende Basset ga ik dan ook uit Europa halen want hier is het ontzettend moeilijk om een goede Basset te krijgen, fokkers weten gewoon niet wat ze doen.malinois schreef:en daar neem jij een pup van? Als je weet dat het imuunsysteem niet goed is?rubyred schreef:Linebreeding is hier een milde vorm van inbreeding.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Je weet toch VOOR je je pup koopt wat de afstamming is....
rubyred schreef:De fokker heeft er toen niks over gezegd. Later kwamen we er zelf achter dat ze aan line breeding deed ze was woest dat wij er achter zijn gekomen. Ik kon Rufus terug geven toen hij zo ziek was met 9 weken, maar het is een schat van een hond en hou van hem. Verder zijn hier bijna geen Basset hond fokkers en deze fokker staat bekend als goede fokker. Ik heb twee Bassets van top fokkers (anders Basset is van Quebec) en deze zijn niet super gezond beiden zijn show kwaliteit. De volgende Basset ga ik dan ook uit Europa halen want hier is het ontzettend moeilijk om een goede Basset te krijgen, fokkers weten gewoon niet wat ze doen.malinois schreef:en daar neem jij een pup van? Als je weet dat het imuunsysteem niet goed is?rubyred schreef:Linebreeding is hier een milde vorm van inbreeding.
- rubyred
- Zeer actief
We wisten wie de moeder en de vader was, dat de vader (verre)familie was van de moeder werd er niet bij gezegd daar zijn we via via achter gekomen.
- dagmar88
- Zeer actief
:N: Nee, je meent het niet? Hebben we eindelijk iets positiefs aan Europa gevonden?!rubyred schreef:De fokker heeft er toen niks over gezegd. Later kwamen we er zelf achter dat ze aan line breeding deed ze was woest dat wij er achter zijn gekomen. Ik kon Rufus terug geven toen hij zo ziek was met 9 weken, maar het is een schat van een hond en hou van hem. Verder zijn hier bijna geen Basset hond fokkers en deze fokker staat bekend als goede fokker. Ik heb twee Bassets van top fokkers (anders Basset is van Quebec) en deze zijn niet super gezond beiden zijn show kwaliteit. De volgende Basset ga ik dan ook uit Europa halen want hier is het ontzettend moeilijk om een goede Basset te krijgen, fokkers weten gewoon niet wat ze doen.malinois schreef:en daar neem jij een pup van? Als je weet dat het imuunsysteem niet goed is?rubyred schreef:Linebreeding is hier een milde vorm van inbreeding.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wie x wie is gebruikt dan? Hoever zit dat weg?rubyred schreef:We wisten wie de moeder en de vader was, dat de vader (verre)familie was van de moeder werd er niet bij gezegd daar zijn we via via achter gekomen.
Maar als je pa en ma kent, dan weet je toch ook wie er in de lijnen erachter zitten?

- rubyred
- Zeer actief
Het is bijna onmogelijk om geen lijnteelt/inteelt Basset te krijgen hier, er zijn gewoon te weinig Basset fokkers. In Californie zit er eentje en die heeft Bassets uit Zweden en Frankrijk gehaald om met nieuw bloed te fokken. Helaas kun je niet makkelijk bij haar kopen.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
maar dan nog had je uit kunnen zoeken in hoeverre de ouders aan elkaar verwant zijn. Anders doe jij geen uitspraken dat er geen goede fokkers van Bassets zijn. In hoeverre ben je dan nog geloofwaardig en doe je voorkomen dat je alles weet van bassets die hier gefokt worden. en by the way. Lekkere fokker als je fokt met een teef die een immuum ziekte heeft. En dat vind jij dan een goede fokker.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Niemand verplicht je daar (of elders) een pup/hond te kopen, daar ben je altijd nog zelf bij.....als goede fokkers lange wachttijden hebben, dan maar lang wachten, zou er niet voor in willen leveren qua kwaliteit...rubyred schreef:Het is bijna onmogelijk om geen lijnteelt/inteelt Basset te krijgen hier, er zijn gewoon te weinig Basset fokkers. In Californie zit er eentje en die heeft Bassets uit Zweden en Frankrijk gehaald om met nieuw bloed te fokken. Helaas kun je niet makkelijk bij haar kopen.
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ach alles is daar toch veel beter dan hier in Nederland.
Dank je de koekoek
Dank je de koekoek

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
nah, denk dat het grootste probleem hem er in zit dat de teef waar mee gefokt werd al niet gezond was,Martijn schreef:Heb je stambomen niet nagekeken dan?rubyred schreef:We wisten wie de moeder en de vader was, dat de vader (verre)familie was van de moeder werd er niet bij gezegd daar zijn we via via achter gekomen.
Nou ja, kennelijk niet dus. Zonde. Had je nu een gezonde gehad.
want zoals het hierboven staat ((verre) familie) is het wrs gewoon lijnteelt waarbij de familieband niet kort bij is....
- rubyred
- Zeer actief
Ik vind het geen goede fokker, ze staat bekend als goede fokker, ook in het show wereldje.Dianavdberkt schreef:maar dan nog had je uit kunnen zoeken in hoeverre de ouders aan elkaar verwant zijn. Anders doe jij geen uitspraken dat er geen goede fokkers van Bassets zijn. In hoeverre ben je dan nog geloofwaardig en doe je voorkomen dat je alles weet van bassets die hier gefokt worden. en by the way. Lekkere fokker als je fokt met een teef die een immuum ziekte heeft. En dat vind jij dan een goede fokker.
- rubyred
- Zeer actief
Hier zijn dus geen wacht tijden, beiden honden kon ik zonder te wachten kopen.crutz schreef:Niemand verplicht je daar (of elders) een pup/hond te kopen, daar ben je altijd nog zelf bij.....als goede fokkers lange wachttijden hebben, dan maar lang wachten, zou er niet voor in willen leveren qua kwaliteit...rubyred schreef:Het is bijna onmogelijk om geen lijnteelt/inteelt Basset te krijgen hier, er zijn gewoon te weinig Basset fokkers. In Californie zit er eentje en die heeft Bassets uit Zweden en Frankrijk gehaald om met nieuw bloed te fokken. Helaas kun je niet makkelijk bij haar kopen.
Ben nu in Europa op zoek en daar is het dus veel moeilijker, behalve als je veel geld hebt. Daar worden pups overal in de wereld aan verkocht, iets wat je hier niet ziet bij basset fokkers, waarschijnlijk omdat ze niet 'goed' genoeg zijn.
- rubyred
- Zeer actief
Maar als je zo fel tegen lijnteelt bent lijkt het me onhandig om zomaar pups te kopen zonder de stamboom na te gaan.[/quote]
Voordat ik Rufus had wist ik niks over lijnteelt, nu weet ik beter.
Voordat ik Rufus had wist ik niks over lijnteelt, nu weet ik beter.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
er zijn geen wachttijden zeg je, maar wrs bv bij de fokker uit California wel....rubyred schreef:Hier zijn dus geen wacht tijden, beiden honden kon ik zonder te wachten kopen.crutz schreef:Niemand verplicht je daar (of elders) een pup/hond te kopen, daar ben je altijd nog zelf bij.....als goede fokkers lange wachttijden hebben, dan maar lang wachten, zou er niet voor in willen leveren qua kwaliteit...rubyred schreef:Het is bijna onmogelijk om geen lijnteelt/inteelt Basset te krijgen hier, er zijn gewoon te weinig Basset fokkers. In Californie zit er eentje en die heeft Bassets uit Zweden en Frankrijk gehaald om met nieuw bloed te fokken. Helaas kun je niet makkelijk bij haar kopen.
Ben nu in Europa op zoek en daar is het dus veel moeilijker, behalve als je veel geld hebt. Daar worden pups overal in de wereld aan verkocht, iets wat je hier niet ziet bij basset fokkers, waarschijnlijk omdat ze niet 'goed' genoeg zijn.
verder is dat denk ik inherent aan het land, bij bv de MH is het ook zo dat in NL/BE/DLD/FR over de hele wereld verkocht wordt en dat bv de fokkers in de VS enkel in de VS verkopen (heb nu zelf een pup uit de VS uit "mn eigen lijnen" en dat werd idd als zeer vreemd gezien)
voor een Amerikaan is het haast net zo duur een hond uit Europa te kopen (incl transport) dan de gangbare pupprijs in de VS...en ook binnen de VS zitten er vaak transportkosten bij...
- rubyred
- Zeer actief
Ja bij die in California wel maar dat is niet hier.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Wat het ook was en waar hij ook vandaan komt: fijn dat het weer goed gaat met Rufus, houwe zo 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- rubyred
- Zeer actief
Dank je.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar waarom haal jij er dan een pup als jij het geen goede fokker vind?rubyred schreef:Ik vind het geen goede fokker, ze staat bekend als goede fokker, ook in het show wereldje.Dianavdberkt schreef:maar dan nog had je uit kunnen zoeken in hoeverre de ouders aan elkaar verwant zijn. Anders doe jij geen uitspraken dat er geen goede fokkers van Bassets zijn. In hoeverre ben je dan nog geloofwaardig en doe je voorkomen dat je alles weet van bassets die hier gefokt worden. en by the way. Lekkere fokker als je fokt met een teef die een immuum ziekte heeft. En dat vind jij dan een goede fokker.

- rubyred
- Zeer actief
Nu haal ik er ook geen pup meer, toen wist ik dat nog niet.malinois schreef:maar waarom haal jij er dan een pup als jij het geen goede fokker vind?rubyred schreef:Ik vind het geen goede fokker, ze staat bekend als goede fokker, ook in het show wereldje.Dianavdberkt schreef:maar dan nog had je uit kunnen zoeken in hoeverre de ouders aan elkaar verwant zijn. Anders doe jij geen uitspraken dat er geen goede fokkers van Bassets zijn. In hoeverre ben je dan nog geloofwaardig en doe je voorkomen dat je alles weet van bassets die hier gefokt worden. en by the way. Lekkere fokker als je fokt met een teef die een immuum ziekte heeft. En dat vind jij dan een goede fokker.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
en hier noemen we dit soort fokkers, broodfokkers!!rubyred schreef:Hier zijn dus geen wacht tijden, beiden honden kon ik zonder te wachten kopen.crutz schreef:Niemand verplicht je daar (of elders) een pup/hond te kopen, daar ben je altijd nog zelf bij.....als goede fokkers lange wachttijden hebben, dan maar lang wachten, zou er niet voor in willen leveren qua kwaliteit...rubyred schreef:Het is bijna onmogelijk om geen lijnteelt/inteelt Basset te krijgen hier, er zijn gewoon te weinig Basset fokkers. In Californie zit er eentje en die heeft Bassets uit Zweden en Frankrijk gehaald om met nieuw bloed te fokken. Helaas kun je niet makkelijk bij haar kopen.

- saskia en sjaak
- Zeer actief
voor het geval je niet weet wat dat is. broodfok???
zijn fokkers, waar je zonder wachten honden van allerlei rassen kan kopen.
waar geen wachttijden zijn. zelfs op zondag.
waar je vooral niet ziet dat ze nog meerdere rassen verkopen, die zitten namenlijk in schuren.
maar je hoeft niet te wachten das voor sommige mensen die niet verder zich verdiepen in een ras, wel prettig.
je zou toch een paar maanden of zelfs een jaar moeten wachten op een goed gefokte hond.
waar je vooral niet ziet dat ze nog meerdere rassen verkopen, die zitten namenlijk in schuren.
maar je hoeft niet te wachten das voor sommige mensen die niet verder zich verdiepen in een ras, wel prettig.
je zou toch een paar maanden of zelfs een jaar moeten wachten op een goed gefokte hond.

- rubyred
- Zeer actief
Hallo, natuurlijk weet ik wat broodfokker/puppymill/backyard breeders zijn, en nee daar komen mijn honden niet vandaan. (heb jij wel eens broodfokkers op een honden show gezien??) Daarom koop ik geen Basset in een dierenwinkel omdat die altijd van broodfok komt.saskia en siem schreef:voor het geval je niet weet wat dat is. broodfok???
- saskia en sjaak
- Zeer actief
zullen er zat lopen denk ik.rubyred schreef:Hallo, natuurlijk weet ik wat broodfokker/puppymill/backyard breeders zijn, en nee daar komen mijn honden niet vandaan. (heb jij wel eens broodfokkers op een honden show gezien??) Daarom koop ik geen Basset in een dierenwinkel omdat die altijd van broodfok komt.saskia en siem schreef:voor het geval je niet weet wat dat is. broodfok???
broodfokkers op een hondenshow.
en helemaal als jij zegt dat je een hond zonder wachten meekrijgt.
waaraan kan jij dan zien of er een erkende fokker of iemand die maar aanfokt met zijn honden op een hondenshow rondhobbeld??