Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

China dol op broek van hondenbont

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Niels
Actief
Mijn ras(sen): Segugio Italiano
Contacteer:

Re: China dol op broek van hondenbont

Ongelezen bericht door Niels »

iones schreef: Er is overigens wel een verschil tussen het slachten van vee hier in Nederland en de manier waarop honden daar omgebracht worden.
Zoek in dit topic even terug naar "halal slachten".
Het gaat over levend gevild worden, neergeknuppeld worden, en ik weet niet wat meer voor dingen die getuigen van een in en in slechte geest. Ik snap ook weer niet goed hoe mensen daar zo voorbij aan kunnen gaan.
Neergeknuppeld worden is een snelle humane dood. Levend villen is dat niet, maar hoe stel je je voor een levende hond te villen? Die wil je toch echt dood of buiten westen hebben voor je het mes erin zet.
Ik zie ook niet in dat we qua verbetering van mentaliteit t.a.v. dierenwelzijn zouden oeten beperken tot Nederland, mijn liefde voor dieren gaan ook over de grens.
Zie mijn post hierboven met vragen over ethiek. Heb jij de antwoorden?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Niels schreef: Zie mijn reactie. Vind ik ook niet kunnen, snap ook niet dat het mag, en de Partij voor de Dieren is er mee bezig. Misschien zijn er trouwens in China ook wel chinezen bezig om iets aan die wanpraktijken van honden slachten te doen.
Ik weet wel dat in Korea ooit een demonstratie was tegen het eten van hondenvlees en dat was echt niet een demonstratie van westerlingen!
Niels schreef: Neergeknuppeld worden is een snelle humane dood. Levend villen is dat niet, maar hoe stel je je voor een levende hond te villen? Die wil je toch echt dood of buiten westen hebben voor je het mes erin zet.
Kennelijk willen die mensen dat niet. Er zijn filmpjes van die over internet gaan. Ik zal je die besparen. Ik zie dat het boven je voorstellingsvermogen gaat en dat is normaal. Maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt helaas.
Niels schreef: Zie mijn post hierboven met vragen over ethiek. Heb jij de antwoorden?
Ik heb wel wat antwoorden. IN ieder geval kan alles beter en moeten we zeker daarnaar streven. Het leidt tot een hogere beschaving waar meer respect is voor mensen naar dieren toe en bij gevolg mensen onderling.
We moeten als mens de natuur niet willen veranderen en dat kan ook niet. Vossen die konijnen doden om te leven, dat is niet aan ons om daar over te oordelen. Wij zijn als mens verantwoordelijk voor onze daden. En mensen verheffen zichzelf als hoogste diersoort en handelen vervolgens als het laagste diersoort. Dat valt niet te rijmen. .

Op jou vraag, leven of vervelend sterven, ik leef liever niet als dit inhoudt dat ik zo beroerd aan mijn einde kom. Zoveel angst, stress en ondraaglijke pijn.... niets voor mij. En wat ik niet wil dat mij geschiedt, gun ik ook een ander niet.

Wat betreft uitdunnen oostvaarderplasssen: dit zal de natuur ook doen. Maar de natuur is wreedaardiger. Maar in de werkelijke natuur hebben dieren nog een kans om weg te trekken. De dieren daar hebben die kans niet want ze zijn opgesloten. Dan is het beter om hun dood sneller te laten lopen en hun lijden te besparen. Het leven is lijden nooit waard, maar goed, dat is mijn mening.

Het uitdunnen van mensen in afrika, daar durf ik geen antwoord op te geven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Niels
Actief
Contacteer:

iones schreef: Ik heb wel wat antwoorden. IN ieder geval kan alles beter en moeten we zeker daarnaar streven. Het leidt tot een hogere beschaving waar meer respect is voor mensen naar dieren toe en bij gevolg mensen onderling.
Dat is te vaag om iets mee te kunnen.
We moeten als mens de natuur niet willen veranderen en dat kan ook niet. Vossen die konijnen doden om te leven, dat is niet aan ons om daar over te oordelen.
Lijden is lijden, of dat nou door "de natuur" gebeurt of door ons. Ik zie geen reden om die twee dingen verschillend te behandelen.
Wij zijn als mens verantwoordelijk voor onze daden. En mensen verheffen zichzelf als hoogste diersoort en handelen vervolgens als het laagste diersoort. Dat valt niet te rijmen.
Hoezo gedragen we ons lager dan andere roofdieren?
Op jou vraag, leven of vervelend sterven, ik leef liever niet als dit inhoudt dat ik zo beroerd aan mijn einde kom. Zoveel angst, stress en ondraaglijke pijn.... niets voor mij. En wat ik niet wil dat mij geschiedt, gun ik ook een ander niet.
Wat jij geeft is een mening, gekleurt door je eigen emoties en roze bril - net zo als de mening van ieder ander. Om over anderen te oordelen moet je komen met feiten: Niet wat vind jij het beste, maar wat is het beste.
Wat betreft uitdunnen oostvaarderplasssen: dit zal de natuur ook doen. Maar de natuur is wreedaardiger. Maar in de werkelijke natuur hebben dieren nog een kans om weg te trekken. De dieren daar hebben die kans niet want ze zijn opgesloten. Dan is het beter om hun dood sneller te laten lopen en hun lijden te besparen. Het leven is lijden nooit waard, maar goed, dat is mijn mening.
Inderdaad, dat is je mening. Wat we nodig hebben zijn feitelijke antwoorden.
Het uitdunnen van mensen in afrika, daar durf ik geen antwoord op te geven.
Waarom wel een mening over dieren, maar niet over mensen in Afrika? Wat is het verschil?

Nee, iones... Je antwoorden zijn niet sluitend.
iones
Zeer actief

MAar de vragen moeten toch gesteld worden Niels, en er zal over nagedacht moeten blijven worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Niels
Actief
Contacteer:

Inge O schreef:
ik ben geïnteresseerd beginnen lezen aan je post maar ben halfweg gestopt, sorry, zo'n gelul heb ik geen zin in, discussiëer vooral verder maar dan niet met mij.
Jammer voor je. Het had een kans kunnen zijn om eens over dingen na te denken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Niels schreef: Een paar lastige vragen:

- Als we allemaal veganisten zouden worden, dan zou de gedomesticeerde koe uitsterven. Moeten we niet juist vlees blijven eten om het ras te redden?
Mensen zijn omnivoor en voor sommige bevolkingsgroepen is het onmogelijk geen vlees te eten. Denk aan Inuit en Saami die volledig afhankelijk zijn van (gedomesticeerde) dieren.
Ik zie niet in waarom je het direct in extremen moet zoeken. Sinds 1950 is de vleesconsumptie wereldwijd 5 x groter geworden. Waar vlees voorheen een luxe product was is het nu in grote hoeveelheden dagelijkse kost. Als we de stijgende lijn blijven volgen wat betreft bevolkingsgroei en een hogere levensstandaard is de productiecapaciteit uiteindelijk maximaal benut.
Voor mezelf vind ik het prima minder vlees te consumeren en wanneer, dan op een zo veel mogelijk dier en milieuvriendelijke manier geproduceerd.
Dat veranderd niets aan het Nederlandse beeld of de rassen die er nu zijn.
Niels schreef:Wilde dieren lijden in Nederland net zo erg als elders. Vogels en kleine zoogdieren worden gruwelijk geslacht door katten en vossen. Moeten we niet alle katten en vossen humaan uitroeien om dat leed te voorkomen? En zoja, hoe zorgen we dat de populaties van hun prooidieren klein genoeg blijven om een dierwaardig bestaan te garanderen voor iedere rat, mol, konijn, merel, ekster en roodborst in ons land?

- Moeten we naar het buitenland stellen dat alle "gruwelijk moordende" roofdieren (zoals adelaars, ijsberen en leeuwen) afgeslacht moeten worden, dan wel opgesloten en vegetarisch gevoed?

De Europese wilde kat ving hier al vogeltjes lang voordat de huiskat, die hier nauw aan verwant is, er was.
In mijn ogen is een prooidier doden om te eten en overleven niet gruwelijk maar noodzakelijk voor de balans. En in mijn optiek vanwege de puurheid ook mooi. Die vos bijt niet uit wraak of haat of uit een misplaatst gevoel van macht een konijntje de strot door.
Daarbij, wat is in Nederland nog wild? Het tamme konijn op je bord of de patatmeeuw?
Niels schreef:- Als we besluiten om herten in de Oostvaardersplassen uit te dunnen, moeten we dan niet ook propageren om mensen in Afrika uit te dunnen?
Voor mijn gevoel slaat Staatsbosbeheer met die dieren daar de plank volledig mis. Ze zouden de natuurlijke dynamiek moeten bevorderen; maar op een stukje land beheerd en met dieren herbevolkt door mensen is er wat mij betreft geen natuurlijke situatie meer en is de meest dierwaardige manier kiezen tussen ondersteuning, verplaatsen of afmaken.
Mensen in Afrika 'uitdunnen' gebeurd toch indirect al? Steun Unicef en help de directeur zijn jaarsalaris van meer dan 120 000 euro te behouden.
En het is allemaal zo erg want de prijs van aidsremmers is weer gestegen...
Om van de Paus die beweert dat door condoomgebruik de aidsverspreiding verergert nog maar niet te spreken.
Niels schreef:- Wat is erger: Leven en vervelend sterven, of helemaal niet leven?
Wanneer leven een lijdensweg zonder enig zicht op een betere toekomst wordt is dat voor mij niet leven maar overleven. Het lichaam dat er (nog) niet mee ophoud en wachten op verlossing.
Ik hoop dat ik wanneer ik op dat punt gekomen ben er wat aan kan doen.
Niels schreef:Ikzelf heb geen antwoord op die vragen.

Zolang we geen sluitende antwoorden hebben zijn we, in mijn ogen, blind aan het rondstrompelen in de ethiek. Wat mij betreft kunnen we pas met onze mening naar buiten treden als we antwoorden hebben; doen we dat nu, dan maken we ons belachelijk als arrogante evangelisten die in de stoofpot thuishoren.
Niels schreef:
Zie mijn post hierboven met vragen over ethiek. Heb jij de antwoorden?

Voor jou niet, maar voor mijzelf wel. Sinds wanneer mag een mens geen principes meer hebben omdat een ander die op bepaalde gebieden ook niet heeft?
Niels
Actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Ik zie niet in waarom je het direct in extremen moet zoeken.
Een sluitende ethiek zou op die extremen van toepassing moeten zijn, of het zou moeten aangeven waar de grenzen liggen en waarom.

We lijken het erover eens dat het voorkomen van lijden een goede zaak is - maar als "de natuur" het doet maken we een uitzondering. Waarom beschouwen we chinezen niet als natuur, en waarom trekken we uberhaupt die grens?
In mijn ogen is een prooidier doden om te eten en overleven niet gruwelijk maar noodzakelijk voor de balans.
Oh? Is balans belangrijker dan het verlichten van lijden?
En in mijn optiek vanwege de puurheid ook mooi. Die vos bijt niet uit wraak of haat of uit een misplaatst gevoel van macht een konijntje de strot door.
Mag ik dan mijn buurvrouw opeten, omdat het zo'n lekker mals ding is?
Voor mijn gevoel slaat Staatsbosbeheer met die dieren daar de plank volledig mis. Ze zouden de natuurlijke dynamiek moeten bevorderen; maar op een stukje land beheerd en met dieren herbevolkt door mensen is er wat mij betreft geen natuurlijke situatie meer en is de meest dierwaardige manier kiezen tussen ondersteuning, verplaatsen of afmaken.
Dat ben ik met je eens: Ik deel je mening. Maar dat zijn alweer onze meningen...
Mensen in Afrika 'uitdunnen' gebeurd toch indirect al? Steun Unicef en help de directeur zijn jaarsalaris van meer dan 120 000 euro te behouden.
Om van de Paus die beweert dat door condoomgebruik de aidsverspreiding verergert nog maar niet te spreken.
Amen...

Wanneer leven een lijdensweg zonder enig zicht op een betere toekomst wordt is dat voor mij niet leven maar overleven. Het lichaam dat er (nog) niet mee ophoud en wachten op verlossing.
Helemaal mee eens - en ik kan er voor mezelf wat aan doen. Ik heb een euthenasie-set klaarliggen, als ultieme verzekering als alles helemaal mis gaat. Toch zijn er veel mensen die niet willen dat ik zo'n set heb, daarom zijn de medicijnen in Nederland verboden.
Er zijn ook mensen die vinden dat het leven zo lang mogelijk gerekt moet worden, ten koste van alles. Moeder Theresa heeft (mede) daarvoor zelfs een nobel-prijs gekregen, terwijl ik haar beschouw als een monster.

Voor jou niet, maar voor mijzelf wel. Sinds wanneer mag een mens geen principes meer hebben omdat een ander die op bepaalde gebieden ook niet heeft?
Natuurlijk mag je die hebben - maar voordat je ze aan een ander opdringt moet je er zeker van zijn dat je principes universeel en onpartijdig zijn. Natuurlijk mag je erover praten en discussieren (graag zelfs) maar naar China gaan om principes op te dringen vindt ik te ver gaan.

Voor de nodige balans zal ik mijn eigen mening even toevoegen.

Ik heb een jaar geleden Kira gekidnapt op Corsica. Haar leed van verhongerende kettinghond ging me aan het hart. Ik heb mijn eigen ethiek verkozen boven de regels van de cultuur: Ik heb Kira losgemaakt en meegenomen. Ze is inmiddels een perfect gezonde, goed doorvoede en tevreden huishond. Dat heeft me (grof geschat) 1000 euro gekost.

Van die zelfde 1000 euro had ik 10 jaar lang alle zangvogels van de buurt kunnen voeren. Ik had 50 invalide afrikaantjes een houten been kunnen bezorgen. Ik had 2000 afrikanen kunnen laten inenten. Ik had alle ratten van de Utrechtse riolen kunnen onderhouden. Ben ik dan eigenlijk niet bikkelhard, dat ik 1 hond verkies boven een compleet afrikaans dorp, en geldt dat niet voor ons allemaal?

Dus waarom heb ik gekozen voor Kira? Omdat ik met haar leed direct geconfronteerd werd. Van haar had ik een week niet kunnen slapen, terwijl Afrika, de ratten en de vogels me minder interesseren. Voor mij persoonlijk is Kira meer waard.

Ik denk dat iedereen in dit topic op dezelfde manier keuzes maakt: Puur emotioneel, over het leed dat ons toevallig raakt. Dat is mooi en prachtig, en alle beetjes helpen mee, maar je moet niet van een ander verwachten dat die je prioriteiten deelt. Ik verwacht dan ook van niemand anders dat die Kira ook zo belangrijk vind. Ik verwacht geen donaties, geen uitlaat-hulp, geen medaille.

Het leed van honden in China raakt me niet - of beter: raakte me niet tot iemand het nodig vondt dit topic te starten in de "algemene" sectie van dit forum. Ik wil er niet door geraakt worden: Er is al genoeg dat me raakt. Daarom heb ik er bezwaar tegen dat dit als "nieuws" wordt beschouwd dat gedeeld moet worden met anderen. Ik had het liever niet gezien,, net zo min als ik iedere zebra wil zien die door een leeuw aan stukken wordt gescheurd.

Ik geef tenminste toe dat mijn ethiek inconsistent is - en kortzichtig en egoistisch. Helaas heb ik geen beter alternatief: Ik ben nog nergens een consistente ethiek tegengekomen. Ik hou me aanbevolen voor een ethiek die onze wereld verandert in de tuin van Eden. Daar zou ik geld voor over hebben.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dit wordt wel heel veel gequote, dus ga ik er lekker tussendoor kriebelen :tongue:
Niels schreef:
dagmar88 schreef:Ik zie niet in waarom je het direct in extremen moet zoeken.
Een sluitende ethiek zou op die extremen van toepassing moeten zijn, of het zou moeten aangeven waar de grenzen liggen en waarom.

We lijken het erover eens dat het voorkomen van lijden een goede zaak is - maar als "de natuur" het doet maken we een uitzondering. Waarom beschouwen we chinezen niet als natuur, en waarom trekken we uberhaupt die grens?

Voor mij is natuurlijk iets wat ontstaan is en in evenwicht wordt gehouden zonder inmenging van de mens. Dat onderscheid maak ik omdat de mens op de één of andere manier nogal desastreuze gevolgen voor het bestaande ecosysteem met zich mee brengt.
Niet dat er nu nog een andere optie is, maar volgens mij valt de schade wel te beperken.

In mijn ogen is een prooidier doden om te eten en overleven niet gruwelijk maar noodzakelijk voor de balans.
Oh? Is balans belangrijker dan het verlichten van lijden?
En in mijn optiek vanwege de puurheid ook mooi. Die vos bijt niet uit wraak of haat of uit een misplaatst gevoel van macht een konijntje de strot door.
Mag ik dan mijn buurvrouw opeten, omdat het zo'n lekker mals ding is?

Als ze dat ook van jou vind wil ze dat vast graag :tongue: Ik denk dat het prooidier sneller is en minder lijden veroorzaakt dan verhongeren door overbevolking of ziekte. In dat opzicht is de natuur dus mild in plaats van gruwelijk.
Dat ben ik met je eens: Ik deel je mening. Maar dat zijn alweer onze meningen...
Amen...

Helemaal mee eens - en ik kan er voor mezelf wat aan doen. Ik heb een euthenasie-set klaarliggen, als ultieme verzekering als alles helemaal mis gaat. Toch zijn er veel mensen die niet willen dat ik zo'n set heb, daarom zijn de medicijnen in Nederland verboden.
Er zijn ook mensen die vinden dat het leven zo lang mogelijk gerekt moet worden, ten koste van alles. Moeder Theresa heeft (mede) daarvoor zelfs een nobel-prijs gekregen, terwijl ik haar beschouw als een monster.

Natuurlijk mag je die hebben - maar voordat je ze aan een ander opdringt moet je er zeker van zijn dat je principes universeel en onpartijdig zijn. Natuurlijk mag je erover praten en discussieren (graag zelfs) maar naar China gaan om principes op te dringen vindt ik te ver gaan.

Ik denk dat het al goed is dat meer mensen beseffen dat honden en kattenbont verwerkt zit in producten die hier te koop zijn.
Voor de nodige balans zal ik mijn eigen mening even toevoegen.

Ik heb een jaar geleden Kira gekidnapt op Corsica. Haar leed van verhongerende kettinghond ging me aan het hart. Ik heb mijn eigen ethiek verkozen boven de regels van de cultuur: Ik heb Kira losgemaakt en meegenomen. Ze is inmiddels een perfect gezonde, goed doorvoede en tevreden huishond. Dat heeft me (grof geschat) 1000 euro gekost.

Van die zelfde 1000 euro had ik 10 jaar lang alle zangvogels van de buurt kunnen voeren. Ik had 50 invalide afrikaantjes een houten been kunnen bezorgen. Ik had 2000 afrikanen kunnen laten inenten. Ik had alle ratten van de Utrechtse riolen kunnen onderhouden. Ben ik dan eigenlijk niet bikkelhard, dat ik 1 hond verkies boven een compleet afrikaans dorp, en geldt dat niet voor ons allemaal?

Dus waarom heb ik gekozen voor Kira? Omdat ik met haar leed direct geconfronteerd werd. Van haar had ik een week niet kunnen slapen, terwijl Afrika, de ratten en de vogels me minder interesseren. Voor mij persoonlijk is Kira meer waard.

Ik denk dat iedereen in dit topic op dezelfde manier keuzes maakt: Puur emotioneel, over het leed dat ons toevallig raakt. Dat is mooi en prachtig, en alle beetjes helpen mee, maar je moet niet van een ander verwachten dat die je prioriteiten deelt. Ik verwacht dan ook van niemand anders dat die Kira ook zo belangrijk vind. Ik verwacht geen donaties, geen uitlaat-hulp, geen medaille.

Het leed van honden in China raakt me niet - of beter: raakte me niet tot iemand het nodig vondt dit topic te starten in de "algemene" sectie van dit forum. Ik wil er niet door geraakt worden: Er is al genoeg dat me raakt. Daarom heb ik er bezwaar tegen dat dit als "nieuws" wordt beschouwd dat gedeeld moet worden met anderen. Ik had het liever niet gezien,, net zo min als ik iedere zebra wil zien die door een leeuw aan stukken wordt gescheurd.

Ik geef tenminste toe dat mijn ethiek inconsistent is - en kortzichtig en egoistisch. Helaas heb ik geen beter alternatief: Ik ben nog nergens een consistente ethiek tegengekomen. Ik hou me aanbevolen voor een ethiek die onze wereld verandert in de tuin van Eden. Daar zou ik geld voor over hebben.
Je kunt niet alles goed doen :U: wat moet je dan, zelf knuffelgeiten houden, daar sokken en ondergoed van breien en je terugtrekken in je boomhut waar je je bibs veegt met boomblaadjes?
Je moet ergens beslissen waar jou idealen en comfort elkaar raken. Dat zal voor iedereen anders zijn.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Riguus schreef:In Nederland hebben onze koetjes en varkens het ook niet even leuk. Maar goed ik ben dol op vlees. Ik zou het wel een prettig idee vinden dat wat ik eet een dierwaardig bestaan heeft gehad. Nee dat weet je niet zeker. Deze dieren in Cina hebben het niet goed, dat is duidelijk, maar het is oud nieuws...en als er een forumlid gereageerd met wij eten hier ook vlees dan moeten er gore foto's geplaatst worden, wel je iemand overtuigen? Het is al algemeen bekent dat ze zo met dieren om gaan in China.
Mensen die zo verschrikkelijk vel tegen vlees eten zijn, ik heb het ondertussen al wel eens gezien en gehoord. Zelf 100% vega en de hondjes lekker aan Renske of Rodi.
Ieder zn mening ik de mijne:)
Eventjes offtopic, wat is er mis mee dat ik geen vlees eet en het wel aan mijn hond geef? Ik geloof niet dat het goed is voor haar om haar geen vlees te geven, dan zou ik haar tekort doen. Wat overigens niet voor mij geldt. En daarbij zij (mijn hond) hoeft mijn overtuiging niet te delen, dat hoeft overigens niemand, want dat is mijn keuze. :mrgreen:
Overigens bedoel je met vega, vegetarisch of veganistisch? Daar zit wel wat verschil tussen. :wink:

Ontopic, wat mij betreft had er wel iets in de topictitel over schokkende foto's mogen staan. Ik ben er snel langs gescrold maar toch niet snel genoeg helaas. :N:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar voor ik het vergeet: er zat een item over Chinees hondenbont in het RTL-nieuws van vanavond (vast nog wel te zien op de site), over een of ander durp in China waar iedereen bonthonden fokte. Er werd gewaarschuwd voor akelige beelden en ik zette me al schrap, maar het viel reuze mee. :roll:

Met name het doden (electrocuteren) vond ik verbazend, want ik heb ook zat filmpjes/foto's gezien over levend villen omdat dan de vacht zo mooi rechtop gaat staan.

Ik moest er even over nadenken, maar vond het een wat 'gekleurd' bericht. Het werd in eerste instantie gebracht als 'wat erg dat er bont wordt gemaakt van honden', en vervolgens zien we een hele vriendelijke bontboer, die zelf nog opmerkt dat hij het doden vervelend vindt en wordt nog eens extra gezegd dat al die arme mensen zonder dat hondenbont fokken niks te vreten zouden hebben. Je zou bijna mee gaan knikken, van tsja, lastig dilemma.

Maar rot op zeg, die honden komen hun hele leven dat hokkie niet uit, kunnen niet lopen door misvormingen, en het eind is meestal minder snel en heel wat pijnlijker dan in dat filmpje. In de honden- en kattenbont- en vleesindustrie van China is het gruwelijk lijden, een honden- of kattenleven lang. Verbieden en afschaffen, dat hele land voor mijn part. Alle goeie Chinezen zijn al lang gevlucht naar normale landen.

(Okee, dat is overdreven, maar RTL is weer een puntje gezakt in mijn achting.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

dagmar88 schreef:Dit zijn nog milde beelden hoor :19:
20 katten op 1 m2 die door het water worden gesleept, muilkorven gemaakt van oude blikken, honden die opengesneden worden met stukken sloopijzer, een vrouw die op haar knieën zit te bidden waarvan haar hondje toch meegenomen wordt...
Volgens de foto's die ik heb gezien wordt er zelfs niet de moeite gedaan het dier voor het uitbenen dood te maken.
Ik heb ook wel ergere foto's en filmpjes gezien. Honden waarvan de voorpoten op de rug zijn vastgebonden met de schouders uit de kom gerukt, die nog piepend en jankend proberen weg te kruipen voordat ze levend gevild worden en echt nog een tijdje doorleven terwijl ze op een hoop 'vlees' worden gegooid. Kan nog wel meer voorbeelden noemen, maar laat maar verder, ik word er gewoon eng van. Ik doneer af en toe wat aan een stichting in die oosterse regionen, maar ik gooi hun nieuwsbriefje vaak ongelezen weg, want die foto's en verhalen blijven malen in mijn hoofd.

Maar uit je nek lopen lullen dat het wel meevalt... kom op zeg, het valt niet mee. Het is onbeschrijfelijk gruwelijk hartverscheurend dierenleed wat daar plaatsvindt, echt niet te vergelijken met een Zuideuropees herplaatsertje aan een ketting.
Niels
Actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef: Maar uit je nek lopen lullen dat het wel meevalt... kom op zeg, het valt niet mee.
Wie zegt dat dan? (Overigens komt levend villen pas op pagina 3 aan de orde, en ik heb niemand horen zeggen dat dat meevalt.)
Het is onbeschrijfelijk gruwelijk hartverscheurend dierenleed wat daar plaatsvindt, echt niet te vergelijken met een Zuideuropees herplaatsertje aan een ketting.
Precies mijn punt. Waarom halen we zoveel hondjes uit het Zuiden terwijl het daar veel minder erg is? Omdat onze ethiek inconsistent is, egoistisch en kortzichtig. Voorlopig hebben we weinig reden om onze scheve prioriteiten te gaan uitdragen aan de andere kant van de wereld.
Hanneke2
Zeer actief

Niels schreef:Voordat we China dingen verwijten moeten we inderdaad onomstotelijk bewijzen dat dingen hier een stuk beter zijn.
Dus omdat ik mijn kinders wel eens uit frustratie een pets heb gegeven mag ik niet zeuren over mensen die hun kinders verkrachten of botbreuken bezorgen?

Je hebt goed en fout, en je hebt ook allerlei gradaties van fout. Je hoeft niet helemaal heilig te zijn voor je ergens kritiek op mag hebben.
Hanneke2
Zeer actief

Valerie schreef:Jeetje waarom kun je nooit over een ander land praten hoe ongelooflijk gruwelijk hun daar met dieren omgaan voordat jezelf met je biefstuk om je oren gemept wordt. Dat is toch totaal iets anders :19:
Da's mooi beknopt wat ik ook probeer te zeggen.
Hanneke2
Zeer actief

Niels schreef:
dagmar88 schreef:@Niels, het filmateriaal dat ik heb gezien staat niet op internet, maar wordt als lesmateriaal gebruikt bij een opleiding dierkunde.
Honden worden tot wel twee weken in een teil met water vastgebonden tot de huid begint los te laten en katten meerdere keren levend ondergedompeld in heet kokend water.
Okee, dat beschouw ik als inhumaan en reden tot protest. We zouden kunnen vragen om dieren te verdoven voordat ze zo behandeld worden.
Okee, en als ze dan vantevoren verdoofd worden geef jij je eigen hond op als vrijwilliger. Want dan is het goed, toch?
Niels
Actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Dus omdat ik mijn kinders wel eens uit frustratie een pets heb gegeven mag ik niet zeuren over mensen die hun kinders verkrachten of botbreuken bezorgen?
Nee; zolang we hier kistkalveren, halal-slachtingen en oostvaardersplassen hebben moeten we niet zeuren.
Niels
Actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Okee, en als ze dan vantevoren verdoofd worden geef jij je eigen hond op als vrijwilliger. Want dan is het goed, toch?
Lees het topic eens terug, wil je? Alleen pagina 3 is genoeg. Dan zou je niet dit soort uitspraken doen.
pepim
Zeer actief

Niels schreef:Nee; zolang we hier kistkalveren, halal-slachtingen en oostvaardersplassen hebben moeten we niet zeuren.
gatver en we? :19:
Hanneke2
Zeer actief

Niels schreef:
Hanneke2 schreef: Maar uit je nek lopen lullen dat het wel meevalt... kom op zeg, het valt niet mee.
Wie zegt dat dan? (Overigens komt levend villen pas op pagina 3 aan de orde, en ik heb niemand horen zeggen dat dat meevalt.)
Ik heb geen zin om weer helemaal terug te lezen, maar volgens mij vond jij het allemaal niet zo vreselijk.
Het is onbeschrijfelijk gruwelijk hartverscheurend dierenleed wat daar plaatsvindt, echt niet te vergelijken met een Zuideuropees herplaatsertje aan een ketting.
Precies mijn punt. Waarom halen we zoveel hondjes uit het Zuiden terwijl het daar veel minder erg is? Omdat onze ethiek inconsistent is, egoistisch en kortzichtig. Voorlopig hebben we weinig reden om onze scheve prioriteiten te gaan uitdragen aan de andere kant van de wereld.
Nee. We halen honden uit Zuid-Europa omdat daar honden te krijgen zijn, omdat daar al legio lokale organisaties actief zijn zodat de logistiek en alle bijkomende zaken geregeld zijn. Omdat Zuid-Europa al mijlen verder is qua dierenbescherming dan Azië. Er zijn al wel dierenbeschermingsorganisaties in minder ontwikkelde regio's, maar die hebben nog geen stichtingen hier, die hebben nog geen mooie websites in het Nederlands en die hebben geen opvanggezinnen en die worstelen dagelijks tegen autoriteiten die alleen maar tegenwerken.
Dat heeft dus niets met ethiek te maken, het goed georganiseerde aanbod vanuit Zuid-Europa is domweg vele malen groter.

Ik heb 2 honden uit Spanje, ik heb een kat uit Portugal gehad en ik heb een kat uit Libanon (waar de dierenbeschermers op 1 hand te tellen zijn en dus alle steun verdienen om verder te kunnen groeien). Ik zou best een hond uit China willen als ik aan een volgende hond toe ben. Jij ook?
Hanneke2
Zeer actief

Niels schreef:
Hanneke2 schreef:Dus omdat ik mijn kinders wel eens uit frustratie een pets heb gegeven mag ik niet zeuren over mensen die hun kinders verkrachten of botbreuken bezorgen?
Nee; zolang we hier kistkalveren, halal-slachtingen en oostvaardersplassen hebben moeten we niet zeuren.
'WE'?

'WE' hebben op Wilders gestemd en dragen Uggs, douwen onze hond 8 uur per dag in een bench en komen klaar op babietjes. Mag het ietsjes minder WE?

IK eet geen kalfsvlees, ik heb mijn eigen mening over halal slachten en al helemaal over de Oostvaardersplassen, ik vreet lekker vlees, maar niet alles, en maak me niet erg druk over runderleer, en wel over bont. Ik vind het werkelijk bezopen dat ik blijkbaar eerst een soort Marianne-Thieme-kloon moet zijn voordat ik iets van kritiek mag uiten als het om dieren gaat. In het licht van de eeuwigheid had jij ook beter jouw hond lekker aan die ketting kunnen laten kreperen en alle tijd en moeite en aandacht die je besteed hebt aan Kira kunnen besteden aan het beter maken van deze wereld. En dat heb je niet gedaan, dus stop alsjeblieft met die blabla over ethiek en hoe WE het zouden moeten doen.
Niels
Actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef: 'WE'?
Dit is geen discussieren meer; dit is bekvechten. Daar heb ik geen zin in.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nou,heel veel beroerder dan in onderstaande link kan niet lijkt mij.

Pas op:zeer schokkende beelden!!!
http://itstheirdestiny.2kat.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
pepim
Zeer actief

pepim schreef:
Niels schreef:Nee; zolang we hier kistkalveren, halal-slachtingen en oostvaardersplassen hebben moeten we niet zeuren.
Op mij ga je ook niet in?
Hanneke2
Zeer actief

Niels schreef:
Oh kom op zeg, da's makkelijk. Jij stelt dat we als hele natie niks van kritiek mogen uiten omdat de natie niet perfect functioneert. En dan is het opeens bekvechten? Nou, dan heb je nog nooit met mij gebekvecht want dan zou je het verschil wel weten. :mrgreen:

Ik ga nu naar bed voordat ik helemaal de draad kwijt raak. Truste. :D
Niels
Actief
Contacteer:

pepim schreef:
pepim schreef:
Op mij ga je ook niet in?
Ik dacht dat je per ongeluk een half bericht had geplaatst en wachtte op de rest. Mijn fout.

Wat bedoel je met "gatver en we?"
Niels
Actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Niels schreef:
Oh kom op zeg, da's makkelijk. Jij stelt dat we als hele natie niks van kritiek mogen uiten omdat de natie niet perfect functioneert.
Nee; Ik stel dat we geen ethiek moeten uitdragen zolang we geen consistente ethiek hebben.
Wederom verdraai je mijn woorden, bewust of onbewust. Je maakt een vruchtbare uitwisseling van ideeen onmogelijk. Dat noem ik bekvechten.
Hanneke2
Zeer actief

Niels schreef: Wederom verdraai je mijn woorden, bewust of onbewust. Je maakt een vruchtbare uitwisseling van ideeen onmogelijk. Dat noem ik bekvechten.
Pfft, voor een vent ben jij wel lastig hoor. :roll: Ga naar bed en laat mij lekker het laatste woord. Ik mot hier morgen op mijn eerste vakantiedag een miljoen boodschappen halen voor het Kerstdiner en ik gok zomaar dat jij ergens lekker aanschuift.

Ik ben altijd helemaal voor vruchtbare uitwisselingen van ideeën, en ik zal de laatste zijn die dat onmogelijk maakt. Maar ik wil nou naar mijn nest. Overmorgen of zo weer verder. Okee?
iones
Zeer actief

Niels schreef:
Inge O schreef:
ik ben geïnteresseerd beginnen lezen aan je post maar ben halfweg gestopt, sorry, zo'n gelul heb ik geen zin in, discussiëer vooral verder maar dan niet met mij.
Jammer voor je. Het had een kans kunnen zijn om eens over dingen na te denken.
Inge reageert mee in dit topic en ik heb haar vaker zien reageren in topics waar wantoestanden met dieren besproken worden. HOe kun je dan beweren dat ze er niet over nadenkt en er niet bij stil staat?
LaureV
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie

Ongelezen bericht door LaureV »

Ik heb het topic doorlezen, gruwelijke beelden zoveel mogelijk vermeden, maar ik heb zelden zo een vreselijke onlogisch gelul gelezen dan in posts van Niels hier :roll: .
Dierenleed is dierenleed, om het even waar het gebeurt!
Het zou al erg zijn dat je geen wantoestanden mag vermelden uit andere landen omdat het in je eigen land niet perfect is!
En omdat er in eigen land ook mistoestanden zijn, hoef je daar toch niet mee in te stemmen?
Dus geen 'we' :roll:
Niels
Actief
Contacteer:

LaureV schreef: ik heb zelden zo een vreselijke onlogisch gelul gelezen dan in posts van Niels hier :roll: .
Welkom in de discussie. Fijn dat je zo evenwichtig en vriendelijk instapt.
Dierenleed is dierenleed, om het even waar het gebeurt!
Helemaal mee eens - dus waarom maken we ons zo druk over honden in China, en niet over zebra's in afrika die gruwelijk worden afgeslacht door leeuwen?
Het zou al erg zijn dat je geen wantoestanden mag vermelden uit andere landen omdat het in je eigen land niet perfect is!
Melden is prima, zolang je er maar niet heengaat om te evangeliseren.
En omdat er in eigen land ook mistoestanden zijn, hoef je daar toch niet mee in te stemmen?
Nee, maar je zou wel eerst je eigen omgeving kunnen verbeteren voordat je dat aan de andere kant van de wereld gaat doen.
Dus geen 'we' :roll:
Ik gebruik het woord "we" op een heel normale manier, als in "we" hebben de finale van de EK bereikt; "we" hebben een economische crisis; "onze" spoorwegen hebben problemen. "We" hebben halal vlees in de supermarkt liggen, en ik zie niemand voor de deur van de supermarkt demonstreren.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”