Nee, het is anderom. Een hond nemen is een keuze die uitgaat van de mens. en niet andersom. De mensen moeten zich aanpassen aan de hond, aan de situatie die hij aankan. En niet andersom![/quote]
Ga toch weg jij.
Niets op zijn voorwaarden ,maar op de mijne.
En dat leer ik ze.
Ze hebben hier alle vrijheid en mogen op de stoelen en banken liggen.
Maar daarnaast zijn ze ook aan gang/kennel/schuur/bench/buiten gewend.
Ik kan morgen ook de pijp uitgaan en dan wil ik wel dat mijn honden ergens anders snel aanpassen ,dus ik voed mijn honden niet alleen op voor mijzelf maar ook voor een ander.
Ga jij effe lekker een paar ratten dood knuppelen op je erf met je gezemel .

.[/quote]
Waarom zou iedereen zijn honden hetzelfde moeten behandelen? Kijk, toen ik een laekense nam had ik dus niet in mijn hoofd dat ik die hond nam om lekker in de kennel te doen. Ook niet om de hond 3 dagen in een bijkeuken te zetten. Dat moet ik toch zelf weten? Als ik een hond wil die dat allemaal kan en goed moet vinden dan had ik blijkbaar andere honden moeten nemen. Want ik doe Cleo echt geen plezier met 3 dagen in de bijkeuken met de herder van mijn tante. Niet dat zij dat zou doen want zij heeft net als ik schijt aan de eisen die andere stellen aan mij en mijn honden. Ik bepaal dus lekker zelf hoe ik met ze omga en ik bepaal ook zelf of mijn hond dat aan kan of niet. Er is niks mis met een hond die het niet ziet zitten om 3 dagen zonder baasjes in een bijkeuken te zitten hoor. Ik heb een baasgerichte werkhond genomen. Als ik daar geen zin in had had ik andere keuzes moeten maken en dan is het dus onzin om een hond een hond te noemen en te zeggen dat een hond in het algemeen zo opgevoed moet zijn dat hij dat kan en zich daarbij neerlegt. Dat geldt misschien voor honden die sowieso gewend zijn om de halve tijd alleen te zijn en waar toch al bijna geen aandacht voor is van een wat sloom ras ofzo.
Ga eens aan mensen met mechelse herders vragen of het een goed idee is om hun hond 3 dagen achter een deur te zetten op gehoorsafstand. Die breken de tent af en dus gaat dat niet zomaar met elke hond. Als Eva zich neer zou leggen bij zoiets dan zou ze me tegenvallen. Dan maak ik dus niet zoveel uit als ik dacht. Dan is ze dus niet zo op de baas en samenwerking als ik dacht. Immers, ze gaat zonder protest 3 dagen achter een deur zitten wachten
Als ik ga slapen dan slaapt de hond naast mijn bed. Zal vast wel heel stom en overdreven zijn maar ik vind dat gezellig. En ik vind er niks aan als mijn honden beneden in de gang zouden liggen als ik gezellig boven ben. Waarom zou ik een hond nemen als ik niet geneigd ben aan zijn basisbehoeften tegemoet te komen? Lijkt mij niks lulliger voor een hond dan achter een deur gezet te worden en daar lekker te moeten zitten, en zitten, en slapen, en zitten en dat 3 dagen lang op wandelingen na. Dan vraag ik mij echt af of je dan wel goed bezig bent.
Daarnaast geloof ik er wederom en ook bij jou geen snars van dat al jouw honden dat domweg doodnormaal vinden en geen kick geven als ze in een vreemd huis in de bijkeuken worden opgesloten. Dat is grootspraak. Klinkt stoer en alsof je alles perfect onder controle hebt maar ik geloof er domweg geen reet van. Zelfs Cleo trekt dat niet terwijl ik die wel rustig 20 uur alleen thuis kan laten en ze alles pikt. Maar niet in een vreemd huis ergens op gehoorafstand 3 dagen non stop op de baas wachten bij een andere hond

[/quote]
======================================
Nee hoor de mijne zijn bij lange na niet perfect.
Er zijn hier heel weinig regels,maar die er zijn moeten ze in acht nemen.
Dan hebben ze een leuk hondenleven.
Mijn Laekense/poedel en bouvier gingen vroeger ook gewoon mee naar mijn werk en verbleven dan ook vaak in de kantine als het zo uitkwam.
Maar het is maar net wat je ze wilt laten wennen.
Jij wilt dat niet en ook goed.
Op zich ook geen probleem.
Maar ik woon alleen en heb toch graag als er met mij wat gebeurt dat ze zich snel aan kunnen passen bij een andere baas en daarom wen ik ze ook om eens een keer alleen te zijn in bench/keuken/kennel of waae dan ook.
En zit hij/zij een poosje te miepen dan moet het maar ,hij zal daar heus geen trauma aan op lopen.
Bij jou gaat Eva in de bench als er visite is daar is ze ook aan gewent
Ook prima heeft allemaal met keuzes te maken .