Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De meesten raden he me af..
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
De meesten raden he me af..
om een rottweiler uit het asiel te halen..Ik heb altijd Rotties van pup af aan gehad, maar denk dat devolgende toch een volwasse exemplaar wordt. Asl ik dit vertel dan word meestal gezegd dat niet te doen. Zelfs door iemand die zelf altijd Rotties heeft gehad..Ik begrijp niet echt waarom.."Je weet nooit wat je krijgt"is dan het argument..
Mijn huidige Rottweilre is nu 8 jaar e ik hoop dat hij nog wat jaartjes bij me is, maar blijf denk ik wel bij mijn besluit.
Mijn huidige Rottweilre is nu 8 jaar e ik hoop dat hij nog wat jaartjes bij me is, maar blijf denk ik wel bij mijn besluit.
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: De meesten raden he me af..
Het maakt mij niets uit wat anderen van mijn keuzes vinden, ik leef ermee in huis 
-
Maaike
- Zeer actief
Ze hebben helemaal gelijk....je weet nooit wat je krijgt (life is like a box of chocolates...). Alleen geldt dat niet alleen voor rottweilers, maar voor alles. Als jij wil kijken je loopt tegen een leuk beest aan, nou fantastisch toch.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- dagmar88
- Zeer actief
Nou, om je een hart onder de riem te steken, mijn vorige hond was een halve rottweiler en herplaatser.
Na een een hoop bloed, zweet en tranen de meest geweldige en vooral betrouwbare hond die je je kunt voorstellen.
Een rottweiler uit het asiel halen lijkt mij geen enkel probleem; zolang je er rekening mee houdt dat je er net als bij een pup werk aan hebt om hem te krijgen zoals jij dat wil....
Maar dat geldt in principe ook voor een herder/JR/Stafford uit het asiel
Na een een hoop bloed, zweet en tranen de meest geweldige en vooral betrouwbare hond die je je kunt voorstellen.
Een rottweiler uit het asiel halen lijkt mij geen enkel probleem; zolang je er rekening mee houdt dat je er net als bij een pup werk aan hebt om hem te krijgen zoals jij dat wil....
Maar dat geldt in principe ook voor een herder/JR/Stafford uit het asiel
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
mijn ervaring met rotties in het asiel, is niet zo best :N: ↲
en dan vooral de reuen, ik ben zelfs een tijd bang geweest voor rotties. ↲
Maar rotties zijn nou eenmaal niet makkelijk ↲
en sinds ik er zelf 1 heb ben ik er heel anders tegenaan gaan kijken , ↲
ze zijn juist vreselijk leuk en een echt maatje,↲
maar met een flinke gebruiksaanwijzing
↲
ik heb in het asiel een rott het halve gezicht zien opvreten van een vrouw :N: ↲
ik kan vertellen dat je dan ff anders denkt over rotties in het asiel. ↲
Er zitten ook vast hele leuke, maar toen ik daar werkte waren er denk ik 8 van de 10 niet betrouwbaar.
en dan vooral de reuen, ik ben zelfs een tijd bang geweest voor rotties. ↲
Maar rotties zijn nou eenmaal niet makkelijk ↲
en sinds ik er zelf 1 heb ben ik er heel anders tegenaan gaan kijken , ↲
ze zijn juist vreselijk leuk en een echt maatje,↲
maar met een flinke gebruiksaanwijzing
ik heb in het asiel een rott het halve gezicht zien opvreten van een vrouw :N: ↲
ik kan vertellen dat je dan ff anders denkt over rotties in het asiel. ↲
Er zitten ook vast hele leuke, maar toen ik daar werkte waren er denk ik 8 van de 10 niet betrouwbaar.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Gewoon naast je neerleggen en doen waar jij je goed bij voelt! Dan lijkt me het enigste juiste.
Neem aan dat je geen rott neemt waar je geen goed gevoel bij hebt.
Waar wij Dodge (kater) vandaan hebben zit nog een rottweilerreu
Mooie hond.
Neem aan dat je geen rott neemt waar je geen goed gevoel bij hebt.
Waar wij Dodge (kater) vandaan hebben zit nog een rottweilerreu
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Mijn eerste eigen hond was ook een rottie uit het asiel,het was een hele lieve hond nooit problemen mee gehad.
Tirzan had alleen moeite met mannen,maar dat was na twee maanden ook verholpen dankzij mijn vader.
Tirzan had alleen moeite met mannen,maar dat was na twee maanden ook verholpen dankzij mijn vader.
-
Daya
Waarom zou dat zo zijn?
Volgens mij weet je met elke volwassen herplaatser niet exact wat je in huis haalt.
Volgens mij weet je met elke volwassen herplaatser niet exact wat je in huis haalt.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Wij hebben geweldige rotties in het asiel gehad. Er zit nu nog een enorme reu en die kan niet met alles, maar hij is zo voorspelbaar als het maar kan. Hele mooie, stabiele reu. Als je daar normaal mee omgaat, heb je er een gouden hond aan. Je moet wel rottweilerkenner zijn, vind ik. Of stevige-honden-kenner. In de vorige asielen waar ik werkte, heb ik hele fijne rottweilers gekend, ook wel een paar lastige, maar zelfs die waren voor de juiste eigenaar en de juiste omgeving-huis een geweldige hond. Echte mafkezen of onbetrouwbare bijters heb ik juist nooit onder de asielrotties gezien.
En je weet nooit 100% hoe een hond in combinatie met jouw leven, huis en gezin gaat. Je moet een juiste inschatting maken samen met de mensen van het asiel, en de informatie die je hebt.
En je weet nooit 100% hoe een hond in combinatie met jouw leven, huis en gezin gaat. Je moet een juiste inschatting maken samen met de mensen van het asiel, en de informatie die je hebt.
-
blondie
- Zeer actief
Gut je bent geen leek zo te lezen, je hebt meerdere rotties gehad en je weet dus wel een en ander van het karakter en doen en laten van het ras.
Net als wat iemand anders ook al zei, bij een herplaatser, een wat oudere volwassen hond weet je nooit direct hoe of wat en loop je tegen hele leuke dingen aan, maar ook dingen die je niet zo leuk vind of dingetjes die een ander wel prima heeft gevonden maar jijzelf dus niet wilt accepteren.
Zou denk wel eerder bij de rasvereniging/fokkers kijken voor een herplaatser en niet bij het asiel.
Net als wat iemand anders ook al zei, bij een herplaatser, een wat oudere volwassen hond weet je nooit direct hoe of wat en loop je tegen hele leuke dingen aan, maar ook dingen die je niet zo leuk vind of dingetjes die een ander wel prima heeft gevonden maar jijzelf dus niet wilt accepteren.
Zou denk wel eerder bij de rasvereniging/fokkers kijken voor een herplaatser en niet bij het asiel.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik zie het probleem niet zo. Als jij altijd al Rotties gehad hebt weet je zo onderhand wel hoe je daar mee om moet/kan gaan.
Goed, in het asiel kunnen 'verpeste' Rotties zitten, maar volgens mij zijn maar heel weinig honden zo verpest dat ze niet meer te "helpen" zijn.
Ik zou wel op het onderbuikgevoel afgaan als je een hond uit het asiel haalt, maar dat maakt niet uit of het een Rottie, een Schnauzer of een andere hond is. Voelt het niet goed, heb je twijfels, niet doen dan. Als je voor een asielhond gaat moet je eigenlijk geen twijfels hebben, maar er voor gaan. Niemand heeft er wat aan als de hond terug moet.
Goed, in het asiel kunnen 'verpeste' Rotties zitten, maar volgens mij zijn maar heel weinig honden zo verpest dat ze niet meer te "helpen" zijn.
Ik zou wel op het onderbuikgevoel afgaan als je een hond uit het asiel haalt, maar dat maakt niet uit of het een Rottie, een Schnauzer of een andere hond is. Voelt het niet goed, heb je twijfels, niet doen dan. Als je voor een asielhond gaat moet je eigenlijk geen twijfels hebben, maar er voor gaan. Niemand heeft er wat aan als de hond terug moet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik denk dat het voor iemand die voor het eerst een leuke hond zoekt niet handig is een sterk ras uit het asiel te halen.
kijk maar eens op dierenasiels.com. tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar meestal zijn de rotti's, (mechelse) herders en staffs allemaal tussen de 1 en 2 jaar.
en waarom? dan worden ze volwassen incl gedrag. daar is waarschijnlijk nooit wat aan gedaan en dan heb je een heftig hondje van 1.5 in huis zitten wat je weg doet.
dan kun je dus 1.5 jaar teringzooi van een ander op gaan ruimen... want een sterk ras is toch wel anders dan die boerenfox die ze daarvoor hadden...
vind je een leuke uitzondering of wil je de uitdaging aangaan moet je het lekker doen, zeker als je zoals jij ervaring hebt.
maar ik vind de waarschuwing wel legitiem
kijk maar eens op dierenasiels.com. tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar meestal zijn de rotti's, (mechelse) herders en staffs allemaal tussen de 1 en 2 jaar.
en waarom? dan worden ze volwassen incl gedrag. daar is waarschijnlijk nooit wat aan gedaan en dan heb je een heftig hondje van 1.5 in huis zitten wat je weg doet.
dan kun je dus 1.5 jaar teringzooi van een ander op gaan ruimen... want een sterk ras is toch wel anders dan die boerenfox die ze daarvoor hadden...
vind je een leuke uitzondering of wil je de uitdaging aangaan moet je het lekker doen, zeker als je zoals jij ervaring hebt.
maar ik vind de waarschuwing wel legitiem

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Bij deze stichting zit ook nog een leuke
http://www.villazwerfhond.nl/bonky.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.villazwerfhond.nl/bonky.php" onclick="window.open(this.href);return false;

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Onze vorige hond kwam uit het asiel, was een kruising Rottweiler/Herder en een reu, hebben we een wereldhond aan gehad 

-
S@ndr@
- Zeer actief
Gewoon lekker doen,
volg je hart en je instinct, laat de rest maat teuten
als je denkt dat je het kan dan ben je al meer als halverwege, en wie weet wat voor een top hond je eraan gaat krijgen
als je denkt dat je het kan dan ben je al meer als halverwege, en wie weet wat voor een top hond je eraan gaat krijgen
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Een nadeel is inderdaad dat je niet bij het verleden was en op het asiel moet afgaan.
Maar het voordeel van een volwassen hond is, dat het karakter al gevormd is en vaak beter in te schatten.
In het asiel waar ik gewerkt heb zat trouwens een Rottweiler reu van een jaar oud.
Dat was serieus een van de meest brave honden die ik ooit ben tegen gekomen.
Maar het voordeel van een volwassen hond is, dat het karakter al gevormd is en vaak beter in te schatten.
In het asiel waar ik gewerkt heb zat trouwens een Rottweiler reu van een jaar oud.
Dat was serieus een van de meest brave honden die ik ooit ben tegen gekomen.
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Ach wat een heerlijk beest! Die 15 kilo te zwaar en dat je niet aan zijn knuffelkip mag komen is wel te verhelpen..Ook op dierenasiels.com kijk ik geregeld.. en er zit altijd wel een Rottie waar ik naar zou willen gaan kijken. Mijn huidige Rott is 8 jaar en nog zo speels als wat, dus ik denk dat die nog wel wat jaartjes meegaat ( hoop ik in elk geval). Onze vorige Rott is net geen 13 geworden, maar die was dan ook wel op aan het einde. Het blijft mijn favo ras, en tegen die tijd wordt het toch echt wel een opvanger._Inge_ schreef:Bij deze stichting zit ook nog een leuke![]()
Ik neem aan dat je een hond eerst op proef meekrijgt?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
-
_Jules_
- Zeer actief
Ja ik heb verder niet echt wat met rottweilers, maar ik vind hem gewoon iets hebben. Via die stichting heb je volgens mij wel een proefperiode ja..daar komen ze sowieso ook altijd eerst op huisbezoek, kijken of je geschikt bent. Bij sommige asiels hebben ze ook een proefperiode. Ik loop ook zo vaak te kijken naar leuke honden haha.. maar goed.. eerst moeten er hier 2 omvallen, voordat er weer een nieuwe komt;)britty schreef:Ach wat een heerlijk beest! Die 15 kilo te zwaar en dat je niet aan zijn knuffelkip mag komen is wel te verhelpen..Ook op dierenasiels.com kijk ik geregeld.. en er zit altijd wel een Rottie waar ik naar zou willen gaan kijken. Mijn huidige Rott is 8 jaar en nog zo speels als wat, dus ik denk dat die nog wel wat jaartjes meegaat ( hoop ik in elk geval). Onze vorige Rott is net geen 13 geworden, maar die was dan ook wel op aan het einde. Het blijft mijn favo ras, en tegen die tijd wordt het toch echt wel een opvanger._Inge_ schreef:Bij deze stichting zit ook nog een leuke![]()
Ik neem aan dat je een hond eerst op proef meekrijgt?

-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Wat een vooroordelen zeg. Alsof elke rotweiller in het asiel zit omdat die vals is of onhandelbaar.
Honden komen meestal in asiels omdat mensen op vakantie willen, scheiden, opeens geen tijd meer hebben, het toch eigenlijk niets aan vinden, enz enz.
Er kan altijd een valse Rotweiller bij zitten, maar ja dat kan ook altijd met poedels, malthezers, herders enz enz.
Slaat nergens op.
En je gaat toch ook gewoon eerst kijken en kennis maken met de hond.
Ik zou het gewoon doen. Zitten tophonden in het asiel,ze hebben alleen veel het ongeluk dat ze daar terecht zijn gekomen.
Honden komen meestal in asiels omdat mensen op vakantie willen, scheiden, opeens geen tijd meer hebben, het toch eigenlijk niets aan vinden, enz enz.
Er kan altijd een valse Rotweiller bij zitten, maar ja dat kan ook altijd met poedels, malthezers, herders enz enz.
Slaat nergens op.
En je gaat toch ook gewoon eerst kijken en kennis maken met de hond.
Ik zou het gewoon doen. Zitten tophonden in het asiel,ze hebben alleen veel het ongeluk dat ze daar terecht zijn gekomen.
- iones
- Zeer actief
Als jij jezelf goed kent, en je denkt dat je het best aankunt, dan doen en er voor gaan. Ook rotweilers hebben recht op een goed tehuis.
Kijk maar bij verdedigings en erfhonden hier: http://www.ikzoekbaas.nl/zoek-asieldieren/honden" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel veel succes!
Kijk maar bij verdedigings en erfhonden hier: http://www.ikzoekbaas.nl/zoek-asieldieren/honden" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel veel succes!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Liesbeth
- Zeer actief
Tessa zat in het asiel omdat de vorige 2 eigenaren gillend gek van haar werden. Het is idd een hypertrutje.
Wij hebben voornamelijk heel veel plezier van haar, maar ik kan me voorstellen dat mén haar een handvol of meer vindt. Het is maar net of je die klik met die hond hebt of niet.
Toen ik het asiel belde voor haar kreeg ik allerlei negatieve info over haar en dat vond ik heel goed. De info klopte grotendeels ook wel, maar het is maar net waar je een punt van maakt. De meeste dingen die zij als negatief bestempelden zijn gewoon des Schnauzer, bij haar wel wat excessief geworden bij de vorige eigenaren, maar inmiddels wel tot redelijke proporties terug gebracht. Wij hebben al jaren Schnauzers en we kunnen ze zo onderhand aardig 'lezen'.
Zo zal jij ook wel Rottie-eigenaardigheden herkennen als je informatie krijgt over een herplaatser. Het belangrijkste is is dat jij er vertrouwen in hebt. Heb je dat niet, dan kan je het beter niet doen, in het belang van de hond.
Ik ben trouwens weg van Rottweilers, het is dat mijn man er niks mee heeft, anders was er al jaren geleden er een gekomen.
Wij hebben voornamelijk heel veel plezier van haar, maar ik kan me voorstellen dat mén haar een handvol of meer vindt. Het is maar net of je die klik met die hond hebt of niet.
Toen ik het asiel belde voor haar kreeg ik allerlei negatieve info over haar en dat vond ik heel goed. De info klopte grotendeels ook wel, maar het is maar net waar je een punt van maakt. De meeste dingen die zij als negatief bestempelden zijn gewoon des Schnauzer, bij haar wel wat excessief geworden bij de vorige eigenaren, maar inmiddels wel tot redelijke proporties terug gebracht. Wij hebben al jaren Schnauzers en we kunnen ze zo onderhand aardig 'lezen'.
Zo zal jij ook wel Rottie-eigenaardigheden herkennen als je informatie krijgt over een herplaatser. Het belangrijkste is is dat jij er vertrouwen in hebt. Heb je dat niet, dan kan je het beter niet doen, in het belang van de hond.
Ik ben trouwens weg van Rottweilers, het is dat mijn man er niks mee heeft, anders was er al jaren geleden er een gekomen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Ik ben het helemaal eens met Mari-anne.
De meeste honden die je in de asiels tegen komt zitten daar vanwege problemen in de huissituatie. Vaak zijn dat prima honden. Het immers best een hele stap als je je hond naar een asiel moet brengen om hem af te staan. Daar stond bij ons op het asiel dan ook een beste prijs tegen over.
Mensen die zich vergist hebben in de hond en die er gewoon snel vanaf willen zijn volgens mij de honden die je op marktplaats ziet staan. ( ook daar uitzonderingen in natuurlijk)
Tuurlijk zijn er bij de asiels ook honden die qua karakter iets minder (geschikt) zijn. Maar neem maar van mij aan dat honden die niet vertrouwd zijn door een goed asiel niet herplaats worden. Bovendien kijkt zo'n asiel ook altijd goed of de match tussen toekomstige baas en hond goed is, en of de toekomstige thuissituatie goed is. Het is echt niet zo dat asiels alles maar weg willen geven, ze mogen en moeten ook kritisch zijn.
Als ik jouw verhaaltje zo lees dan denk ik doen! Je kent rotties door en door, weet hoe ze zijn, dus die ervaring neem je dan toch ook mee? Wij hebben nu voor het allereerst een pupke en dat vind ik geweldig, maar de volgende word waarschijnlijk zeker weer eentje uit een asiel!
De meeste honden die je in de asiels tegen komt zitten daar vanwege problemen in de huissituatie. Vaak zijn dat prima honden. Het immers best een hele stap als je je hond naar een asiel moet brengen om hem af te staan. Daar stond bij ons op het asiel dan ook een beste prijs tegen over.
Mensen die zich vergist hebben in de hond en die er gewoon snel vanaf willen zijn volgens mij de honden die je op marktplaats ziet staan. ( ook daar uitzonderingen in natuurlijk)
Tuurlijk zijn er bij de asiels ook honden die qua karakter iets minder (geschikt) zijn. Maar neem maar van mij aan dat honden die niet vertrouwd zijn door een goed asiel niet herplaats worden. Bovendien kijkt zo'n asiel ook altijd goed of de match tussen toekomstige baas en hond goed is, en of de toekomstige thuissituatie goed is. Het is echt niet zo dat asiels alles maar weg willen geven, ze mogen en moeten ook kritisch zijn.
Als ik jouw verhaaltje zo lees dan denk ik doen! Je kent rotties door en door, weet hoe ze zijn, dus die ervaring neem je dan toch ook mee? Wij hebben nu voor het allereerst een pupke en dat vind ik geweldig, maar de volgende word waarschijnlijk zeker weer eentje uit een asiel!

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe vaak hoor je niet : "Je moet geen hond uit het asiel nemen want die mankeren allemaal wat.". En tuurlijk dat klopt, maar heeft uiteindelijk niet elke hond wel iets waar je minder blij mee bent? Als je een hond als pup neemt dan durven mensen daar meer in mee te groeien, maar bij een volwassen hond is dat gedrag er dan eenmaal.
Als ik zie wat onze Joy* aan gedrag had wat ik minder leuk vond.... Pfffff.... Maar daar waren we op ingespeeld en we we hebben er dingen voor moeten laten of veranderen. Maar ik heb er wel 13,5 jaar een heerlijke hond aan gehad.
Ook Ginger (volwassen uit asiel) heeft dingen die ik minder leuk vindt, maar weer net andere dingen dan Joy*. Dus wij moeten nu ook weer dingen anders doen, andere dingen laten. Maar dat is echt niet onoverkomelijk.
Als ik zie wat onze Joy* aan gedrag had wat ik minder leuk vond.... Pfffff.... Maar daar waren we op ingespeeld en we we hebben er dingen voor moeten laten of veranderen. Maar ik heb er wel 13,5 jaar een heerlijke hond aan gehad.
Ook Ginger (volwassen uit asiel) heeft dingen die ik minder leuk vindt, maar weer net andere dingen dan Joy*. Dus wij moeten nu ook weer dingen anders doen, andere dingen laten. Maar dat is echt niet onoverkomelijk.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik vind het geen kattepis om een rottie uit het asiel te halen.
Daarvoor moet je in mijn ogen wel echt de nodige ervaring en kennis hebben en niet enkel honden hebben gehad. Mensen kunnen jaren honden hebben en nog niet weten hoe ze moeten omgaan met probleemgedrag.
Britty, van jou kan ik daar niets zinnigs over zeggen omdat je op het forum voornamelijk aktief hebt in de koffiehoek.
Een rottie is een hond met een krachtig karakter. Een pup kan meegroeien in het leiderschap van de baas. Bij een volwassen hond moet je "het" hebben. Niet iedere rottie is een etter, maar wel denk ik dat je je zeer goed moet laten informeren en niet meer in huis halen dan je aankan..al zit er nog zo'n goddelijk bekkie op!
Daarvoor moet je in mijn ogen wel echt de nodige ervaring en kennis hebben en niet enkel honden hebben gehad. Mensen kunnen jaren honden hebben en nog niet weten hoe ze moeten omgaan met probleemgedrag.
Britty, van jou kan ik daar niets zinnigs over zeggen omdat je op het forum voornamelijk aktief hebt in de koffiehoek.
Een rottie is een hond met een krachtig karakter. Een pup kan meegroeien in het leiderschap van de baas. Bij een volwassen hond moet je "het" hebben. Niet iedere rottie is een etter, maar wel denk ik dat je je zeer goed moet laten informeren en niet meer in huis halen dan je aankan..al zit er nog zo'n goddelijk bekkie op!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- iones
- Zeer actief
Honden die in het asiel zitten, zitten daar omdat ze mensen met problemen hadden. Niet omdat ze zelf problemen hebben. En als ze die wel hebben, dan hebben mensen die veroorzaakt.
En dan zijn er veel honden die er zitten omdat baasjes overleden zijn of naar een verzorgingstehuis moesten.
Of inderdaad vaak ondoordachte aankoop van hond. DAarom kan ik niet werken in het asiel. Ik jaag zulke lui met een honkbalknuppel weg.......
En dan zijn er veel honden die er zitten omdat baasjes overleden zijn of naar een verzorgingstehuis moesten.
Of inderdaad vaak ondoordachte aankoop van hond. DAarom kan ik niet werken in het asiel. Ik jaag zulke lui met een honkbalknuppel weg.......
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Patrol
- Zeer actief
Ach herplaats-rottweiler van Marktplaats, eerste hond, teefje.... direct aangemeld op dit forum en heel veel samen geleerd! Tweede herplaats-teefje Marktplaats, ook bijzonder gedrag, maar dat was goed in banen te leiden. Rottweiler-pup uit het asiel, was ook geen makkelijke hond, maar wel beter te handelen, omdat hij samen met ons opgroeide. Nu weer een herplaats-rottweiler reu, ook geen piece-of-cake.
Conclusie: rottweiler is geen beginnershond, maar dat ligt dus ook aan de beginner. Als je samen wil leren en je weet / leert over hondengedrag en je komt hier veel om info vragen, kan het best goedkomen.
Maar nee het hoeft niet makkelijk te zijn.
Conclusie: rottweiler is geen beginnershond, maar dat ligt dus ook aan de beginner. Als je samen wil leren en je weet / leert over hondengedrag en je komt hier veel om info vragen, kan het best goedkomen.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Ik heb er een aantal gehad uit het asiel en die waren moeilijk. Ik zocht ook moeilijke honden, omdat die geen kans kregen dacht ik. Nou dat klopte niet echt want ik heb met name naar Calsey erg lang gezocht. Rottweilers zat maar allemaal lief en betrouwbaar en ik zocht nou juist een lekkere debiel
Verder kan je het altijd treffen dat je een hond uit het asiel haalt die wat moeilijker is. Maar mijn 2e rottweiler kwam als pup en was een drama naar andere honden en mensen.
Dus als je het wilt gewoon doen. En je bent natuurlijk al bekend met het ras
Verder kan je het altijd treffen dat je een hond uit het asiel haalt die wat moeilijker is. Maar mijn 2e rottweiler kwam als pup en was een drama naar andere honden en mensen.
Dus als je het wilt gewoon doen. En je bent natuurlijk al bekend met het ras
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Naar mijn idee zijn rottweilers misschien wat moeilijker, omdat ze grensverleggend zijn, en bij een nieuwe baas misschien wat meer kijken wat ze kunnen.
Maar als je daar me om weet te gaan, heb je er een perfecte hond aan. We hebben heel wat rotties gehad in het asiel. En veel moeilijke. Maar wat is moeilijk. Voor mij waren ze moeilijk, maar voor een rottweilerkenner niet.
Nu ook weer 1. Bij mij zou hij winnen, maar de mensen die er nu voor zijn, die trekken zich niks aan van het gegrom als de hond vindt dat hij de leiding moet geven. En je ziet ook duidelijk aan de hond, dat hij dat probeert en dat als het niet lukt, hij dat ook wel goed vindt.
Als jij wat gewend bent en durft en je kennis hebt, zou ik niet weten waarom je geen rottweiler uit het asiel zou moeten halen. Met de moeilijkste is het bij ons nog altijd goed gekomen. En dat zijn geweldige honden geworden!!!
Dus ik zou zeggen, ga lekker op zoek!
Groetjes Marieta.
Maar als je daar me om weet te gaan, heb je er een perfecte hond aan. We hebben heel wat rotties gehad in het asiel. En veel moeilijke. Maar wat is moeilijk. Voor mij waren ze moeilijk, maar voor een rottweilerkenner niet.
Nu ook weer 1. Bij mij zou hij winnen, maar de mensen die er nu voor zijn, die trekken zich niks aan van het gegrom als de hond vindt dat hij de leiding moet geven. En je ziet ook duidelijk aan de hond, dat hij dat probeert en dat als het niet lukt, hij dat ook wel goed vindt.
Als jij wat gewend bent en durft en je kennis hebt, zou ik niet weten waarom je geen rottweiler uit het asiel zou moeten halen. Met de moeilijkste is het bij ons nog altijd goed gekomen. En dat zijn geweldige honden geworden!!!
Dus ik zou zeggen, ga lekker op zoek!
Groetjes Marieta.

- Gittje
- Zeer actief
Precies !Martijn schreef:Het theoretische concept is misschien wel wat ingewikkeld maar het daadwerkelijke hondje kan toch een lammetje zijn?
Ik zou het van de hond af laten hangen, niet van niet ter zake doende gegevens.
Alsof elke asielhond en/of herplaatser per definitie een probleemhond is
- nuuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
Ik wil nog even toevoegen dat wij een half jaar geleden een X rottweiler uit het asiel hebben gehaald en we zijn en nog steeds erg gelukkig mee!!
Tuurlijk rottweilers zijn koppig en je weet niet waar ze vandaan komen maar gewoon met geduld en training kom je een heel end! En aangezien je al rotties hebt gehad denk ik wel dat ze aan jou een goeie hebben

Tuurlijk rottweilers zijn koppig en je weet niet waar ze vandaan komen maar gewoon met geduld en training kom je een heel end! En aangezien je al rotties hebt gehad denk ik wel dat ze aan jou een goeie hebben
Wie het laatst lacht is traag van begrip...