Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toch wel een beetje zielig,

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Re: toch wel een beetje zielig,

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb daar mijn twijfels bij hoor. honden die het dan wel erg vinden maar in een pension helemaal niet? ik denk dat het grote verschil is dat je ze bij het pension niet zelf hoort piepen, wat niet weet wat niet deert. want de pensionhouder zegt vast dat ze lekker rustig waren.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

miekmiek schreef:ik heb daar mijn twijfels bij hoor. honden die het dan wel erg vinden maar in een pension helemaal niet? ik denk dat het grote verschil is dat je ze bij het pension niet zelf hoort piepen, wat niet weet wat niet deert. want de pensionhouder zegt vast dat ze lekker rustig waren.
Nou laat ik mijn honden ook niet achter bij een pension, maar wat ik wel gerust doe is de honden thuis laten (ook in vakantiehuizen en dergelijke) en zelf weg gaan voor een paar uur. Dat zijn ze zo gewend en gaat altijd goed. Maar ik hoef ze niet achter een deur te zetten terwijl ze weten dat ik aan de andere kant ben. Dat vinden ze echt heel raar en zullen dan ook reageren.
Afbeelding
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Al mijn honden konden rustig ergens in een andere kamer liggen hoor...
Maar daar niet van....mijn hond niet welkom...ik dus ook niet. (voor een bezoekje is het wat anders), maar voor een weekend ....tja...dan moeten ze dat er maar bij nemen, anders is het op kerstdag een telefoontje met "prettig kerstfeest lieve opa" :pffff:

Ik doe voor een ander mijn hond niet ergens naar toe met de kerst.
Tja en het kan zijn dat opa er niet lang meer is hoor...maar dat geld ook voor mijn trouwe vriend.

(Ben geen familiemens hoor je wel !) :tongue:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Riguus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Riguus »

Dat jij het zielig vindt maakt dat de hond piept. Zielig vinden is een menselijke emotie, honden kunnen daar helemaal niets mee. Loslaten dus en je hond honds behandelen/benaderen.
Afbeelding
miekmiek

ik laat mijn honden ook met gemak overal achter, en dan zijn ze ook rustig. Tom zou ook gaan piepen als ik hem in de bijkeuken zou opsluiten en hij zou ons nog horen. Bij hem is het echter dwingend en drammerig in plaats van dat hij nou zo van slag zou zijn. Vandaar dat ik er geen moeite mee zou hebben om hem tot stilte te manen. Hij is dan niet zielig, in de war of gestresst.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nanna schreef:
miekmiek schreef:Tom zou ook gaan piepen als ik hem in de bijkeuken zou opsluiten en hij zou ons nog horen. Bij hem is het echter dwingend en drammerig in plaats van dat hij nou zo van slag zou zijn.
Ik heb er een speciaal zinnetje voor. "vrouwtje gaat even boodschappen doen".
Dan weten ze dat ik een poos vurt ga en dat ze zich zelf even dienen te vermaken.
Ze hebben natuurlijk geen idee dat ik naar de buurtsuper ga ;-) Ze weten alleen dat ik me tijdelijk terugtrek. Dat zinnetje gebruik ik overal. Dus ook bij opa, als ik na een lange en vermoeiende strandwandeling de honden na een warme prak in hun manden prop.
Dan gaat vrouwtje even boodschappen doen. :pffff: En wens ik verder geen gedrens en verwend gezanik.
Ah ja, zoiets doe ik ook altijd. Als ik echt weg ga dus. :wink:
Maar die honden van mij zijn niet achterlijk. Die hebben echt wel door of ik echt weg ben of dat ik in de belendende kamer aan de feestdis zit.

En verder vind ik je honden 'verwende' apen noemen omdat ze zich laten horen net zulke vermenselijking als 'zielig vinden'. Ze snappen het domweg niet. Als ik al zoiets zou willen (dus de honden in de ene ruimte en ik - pratend en lachend - in de andere) dan zou ik daar op gaan trainen.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Rami schreef:Ik vind het feit dat een hond af en toe in een bijkeuken moet verblijven niet zo heel erg, mits een hond dat gewend is. Een hond die steeds gaat piepen en janken bij het horen van de stemmen van de baasjes, is dat duidelijk niet gewend. Ik zou er in ieder geval geen lol aan vinden om aan de gedekte kersttafel te zitten terwijl ik mijn hond(en) zich zo hoor uiten. En dat drie dagen lang...

Dat dus, mijn honden worden helemaal gestoord als ze mij wel horen maar niet zien.
Als dat slecht opgevoed is, so be it. :wink:
Geen haar op mijn hoofd om ze 3! dagen in een of andere bijkeuken te sodemieteren. :piew:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
miekmiek schreef:Tom zou ook gaan piepen als ik hem in de bijkeuken zou opsluiten en hij zou ons nog horen. Bij hem is het echter dwingend en drammerig in plaats van dat hij nou zo van slag zou zijn.
Ik heb er een speciaal zinnetje voor. "vrouwtje gaat even boodschappen doen".
Dan weten ze dat ik een poos vurt ga en dat ze zich zelf even dienen te vermaken.
Ze hebben natuurlijk geen idee dat ik naar de buurtsuper ga ;-) Ze weten alleen dat ik me tijdelijk terugtrek. Dat zinnetje gebruik ik overal. Dus ook bij opa, als ik na een lange en vermoeiende strandwandeling de honden na een warme prak in hun manden prop.
Dan gaat vrouwtje even boodschappen doen. :pffff: En wens ik verder geen gedrens en verwend gezanik.
Ik zeg gewoon wegwezen,dan snappen ze het ook :lol: Maar Banjer zou drie dagen in een bijkeuken bij een vreemde niet trekken hoor,ik neem ze nooit ergens mee naar toe,altijd zijn ze thuis,en ik weet dat Banjer een ':aparte:is,en juist daarom zou ik het niet doen,dol wel die past zich aan elke situatie aan,die is minder gevoelig voor dat soort dingen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef::mrgreen:
MARC_S schreef: Vraagt iemand opa wel eens iets heel belangrijks op te geven om een flutreden? Denk het niet.
Ja hoor. Hier in huis mag bijvoorbeeld niet gerookt worden.
Dan kan opa wel zeggen dat hij na het opsteken van zijn o zo belangrijke sigaar mijn raam even open zet, maar het gebeurt gewoon niet. Mijn huis, mijn regels. Ga maar buiten staan met je peuk.
En dat geldt voor hem ook. Zijn huis, zijn regels. En als hij geen honden in de huiskamer wil dan is dat maar zo. Daar heb ik me dan aan aan te passen voor die paar dagen.
Om dan te zeggen dat je dan niet gaat omdat je hond dat geestelijk niet trekt vind ik echt zot. Leg het anders eens voor aan CM op 7 mei :mrgreen:
En o ja, ik ga uit van een normaal verwarmde bijkeuken. Waarom dat opeens een vriezend koud stenen hok moet zijn snap ik niet helemaal. Of is dat om het drama wat te versterken? ;-)
Misschien een ander idee van een bijkeuken? Wat ik een bijkeuken vind is een betegeld hok met de wasmachine. Meestal is daar geen verwarming en alleen een deur naar de tuin. De hal aan de achterkant van het huis dus. Kan zijn dat opa daar vloerbedekking heeft en verwarming maar meestal is dat niet zo neem ik aan. Anders zou ik het de voorkamer noemen en dan gingen de honden wel op de bank daar. :cool2:

En als opa geen honden in huis wil dan kan ik dus niet komen of ik moet ze in een pension doen. Simpel. Want opa heeft ook geen zin in een huilconcert dat 3 dagen duurt en ik denk dat hij het ook niet zo leuk vindt als zijn plinten naast de deur weggekrapt worden. Ik ga daar mijn honden in elk geval niet voor berispen want ik geef ze groot gelijk dat ze dat niet begrijpen en dus aangeven dat ik ze moet komen helpen omdat ze opgesloten zitten.

Straks vraagt opa nog aan mij of ik Eva niet 3 dagen in de bench kan laten zitten... :piew:

Verder zouden mijn honden ook niet lekker gaan kluiven met een vreemde hond samen in een vreemde bijkeuken. Ik laat ze sowieso niet zo lang zonder toezicht alleen in een kleine ruimte. Dus ik zou lekker een huisje huren. :U:
Afbeelding
miekmiek

mijn honden bivakeren hier ook wel eens in de gang als het even niet in huis kan, misschien dat dat ook wel scheelt. ze zijn het wel gewend. ik geloof dat ik zelf ook stapelgek zou worden van drie dagen familie om me heen, dus ook ik zou voor dat huisje gaan. :mrgreen:
Pepie
Zeer actief

miekmiek schreef:mijn honden bivakeren hier ook wel eens in de gang als het even niet in huis kan, misschien dat dat ook wel scheelt. ze zijn het wel gewend. ik geloof dat ik zelf ook stapelgek zou worden van drie dagen familie om me heen, dus ook ik zou voor dat huisje gaan. :mrgreen:
maar dat is in een thuissituatie,dat vind ik anders,ik zet hier ook een hekje neer waar ze achter moeten blijven,met visite telkens die staart over tafel heb ik geen zin in,en een thairippie staat zo lullig :lol:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Rataplan en Sokkie slapen zelf meestal in de werkkamer van mijn man meestal is de deur open maar als hij dicht is en ze zijn het zat doet Rataplan zelf de deur open. Ook al hebben ze kussens hier in de woonkamer, ze liggen het liefste daar aan zijn voeten. :80: Volgens mij vinden ze de kussens daar lekkerder. Ze gaan ook niet zeuren verder. En bedacht ik me net, daar hebben ze zicht op de straat, in de woonkamer zien ze alleen de tuin, daar is niet zoveel te zien.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Hier nog zo'n aansteller met niet opgevoede honden enz enz :lol1:

Mijn honden zijn 24/7 bij me en dan ineens 3 volle dagen opsluiten in een bijkeuken ? ammenooitnie :neenee:
Ik vraag me af of opa wel zo'n grote bijkeuken heeft :smile:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

TeamWork schreef:Heeft voor mij niets met aanstellerij te maken, ik heb er gewoon geen zin in om mijn honden 3 dagen niet om me heen te hebben omdat een ander dat bepaalt. Niet omdat ik het zielig zou vinden.
Dus ik ging gewoon maar even.
Maar ik begrijp dat TS dat niet voor elkaar krijgt.
Idem hier.

Het zijn MIJN honden en ik ga daar mee om zoals IK dat wil. En zo zijn ze het inmiddels ook gewend. Als mensen graag willen dat ik kom en dit inhoudt dat ik mijn honden dan te lang thuis moet laten of te lang moet opsluiten (wat ze niet gewend zijn omdat dit hier NOOIT hoeft), dan kom ik niet. Ik voel me daar niet prettig bij.

En dan maakt het niet of ik iemands kind ben die maar moet luisteren naar ouders, of volwassen. Dat maakt voor je gevoel niets uit en voor je hond ook niet. Het verandert er niets aan.
Opa en oma willen dat je komt, dan mogen zij zich OOK een beetje aanpassen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pepie
Zeer actief

Ik ben wel van mening dat hun dat mogen zeggen hoor,het is aan jou of je dan nog gaat of niet.
:wink:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

iones schreef:
TeamWork schreef:Heeft voor mij niets met aanstellerij te maken, ik heb er gewoon geen zin in om mijn honden 3 dagen niet om me heen te hebben omdat een ander dat bepaalt. Niet omdat ik het zielig zou vinden.
Dus ik ging gewoon maar even.
Maar ik begrijp dat TS dat niet voor elkaar krijgt.
Idem hier.

Het zijn MIJN honden en ik ga daar mee om zoals IK dat wil. En zo zijn ze het inmiddels ook gewend. Als mensen graag willen dat ik kom en dit inhoudt dat ik mijn honden dan te lang thuis moet laten of te lang moet opsluiten (wat ze niet gewend zijn omdat dit hier NOOIT hoeft), dan kom ik niet. Ik voel me daar niet prettig bij.

En dan maakt het niet of ik iemands kind ben die maar moet luisteren naar ouders, of volwassen. Dat maakt voor je gevoel niets uit en voor je hond ook niet. Het verandert er niets aan.
Opa en oma willen dat je komt, dan mogen zij zich OOK een beetje aanpassen.
Natuurlijk maakt dat wel uit want wat heeft een puber van een jaar of 15 bijvoorbeeld in de pap te brokkelen denk je?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
iones
Zeer actief

Meestal niks. Des te lulliger. WAnt ik zou kunnen weigeren om te gaan en zij moet alles over haar kant laten gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik zou er heel vlug klaar mee zijn, ik zou niet gaan en lekker thuis blijven met mijn hond.
Ik ben eerste kerstdag bij mijn oudste zoon, en tweede kerstdag bij mij jongste zoon, maar geen hele dagen, gewoon een paar uurtjes, effe bij kletsen, lekker eten, even natafelen, en dan weer fijn naar huis.
Mijn oudste zoon heeft drie katten, mijn jongste zoon heeft er twee. Beau heeft het niet op katten, dus blijft hij die paar uurtjes lekker thuis in zijn eigen omgeving, ik zet de radio altijd voor hem aan, zodat het toch vertrouwd klinkt. Beau kan gelukkig heel goed alleen zijn.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
laeken
Zeer actief

miekmiek schreef:ik heb daar mijn twijfels bij hoor. honden die het dan wel erg vinden maar in een pension helemaal niet? ik denk dat het grote verschil is dat je ze bij het pension niet zelf hoort piepen, wat niet weet wat niet deert. want de pensionhouder zegt vast dat ze lekker rustig waren.
Eva en Cleo vinden het leuk in het pension raar maar waar. Ze begroeten iedereen heel wild en als wij ze komen halen lopen ze doodleuk lekker op een veld met andere honden. Dus het idee dat ze ons daar missen heb ik wel, maar ze vinden het niet erg aangezien ze niet hysterisch doen en rustig hallo komen zeggen om weer verder te spelen met een medewerker die met ze wil ballen. Heel vreemd hoor, had ik zelf ook nooit verwacht. :denken:
Zouden wij Eva bij iemand in de bijkeuken zetten zou ze dat veel erger vinden dan in pension moeten zitten. Want bij het pension weet ze hoe alles werkt, van in de bijkeuken zitten krijgt ze wat van de stress. :Q:
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Wat ik begrijp heb je niets te willen omdat je nog een kind bent die met zijn ouders mee naar opa gaat.
Dus gewoon slikken en uitzingen de kerst.
Die hond houd het ook wel uit hoor die 3 dagen die gaat daar niet dood van.
Je moet maar zo denken dat opa de rest van het jaar ook alleen zit zonder familie.
Dat dus. Dat idiote gegil meteen van "dán..dán..kom ik óók niet! :piew: Stel je eens alsjeblieft niet zo aan zeg.
Het is maar een hond en die krijgt niks van drie dagen met een andere hond in de bijkeuken zitten en tussendoor flink uitgelaten worden op een prachtig eiland.
Het is wel je opa en je moet maar afwachten hoe lang je die nog bij je hebt. Om dan thuis te blijven omdat je hond niet in de huiskamer mag vind ik echt te zot voor woorden en pure aanstellerij.
Met jullie kan ik praten. Een hond hoort zich aan te passen. Niet wij aan de hond.
iones
Zeer actief

Pepie schreef:Ik ben wel van mening dat hun dat mogen zeggen hoor,het is aan jou of je dan nog gaat of niet.
:wink:
Natuurlijk! Maar het is dan ook aan mij om te bepalen dat ik niet kom.
iones
Zeer actief

vosse schreef: Met jullie kan ik praten. Een hond hoort zich aan te passen. Niet wij aan de hond.
Nee, het is anderom. Een hond nemen is een keuze die uitgaat van de mens. en niet andersom. De mensen moeten zich aanpassen aan de hond, aan de situatie die hij aankan. En niet andersom!
vosse
Zeer actief

iones schreef:
vosse schreef: Met jullie kan ik praten. Een hond hoort zich aan te passen. Niet wij aan de hond.
Nee, het is anderom. Een hond nemen is een keuze die uitgaat van de mens. en niet andersom. De mensen moeten zich aanpassen aan de hond, aan de situatie die hij aankan. En niet andersom!
Het is onze keuze een hond te nemen. Maar ik ga niet naar de hond leven.
Niet om arrogant te doen hoor. Maar wij hebben echt nooit last van deze situaties. Ook al mogen ze 3 dagen niet in huis. Hier past de hond zich aan, zonder gedoe.

Als ik in deze situatie zat. Vermaakte onze hond zich prima met de andere hond. Ligt lekker te pitten of te kluiven. En ik geniet enkele uren per dag van het strand met mijn hond als deze al mee ging.
Anders gaat ze lekker naar kennissen in het pension.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

iones schreef:
Ga toch weg jij.
Niets op zijn voorwaarden ,maar op de mijne.
En dat leer ik ze.
Ze hebben hier alle vrijheid en mogen op de stoelen en banken liggen.
Maar daarnaast zijn ze ook aan gang/kennel/schuur/bench/buiten gewend.
Ik kan morgen ook de pijp uitgaan en dan wil ik wel dat mijn honden ergens anders snel aanpassen ,dus ik voed mijn honden niet alleen op voor mijzelf maar ook voor een ander.
Ga jij effe lekker een paar ratten dood knuppelen op je erf met je gezemel . :piew: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

De mens heeft het meeste vermogen om zich aan te passen, en niet de hond. Dus zal het meer van de mens moeten komen dan van de hond. Er zijn zoveel mensen die vinden "dat de hond zich maar moet aanpassen" en die honden eindigen in het asiel of krijgen enkeltje dierenarts. Omdat ze zich meer moesten aanpassen dan binnen hun vermogen zat.

Niet dat dit opgaat in dit verhaal, maar ik stoorde me aan deze uitspraak.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jan en Gina hebben het prima naar hun zin in het pension.
Het is nogal makkelijk vast te stellen want Jan eet niet als hij in de stress zit, dat heb ik eerder ondervonden in een ander pension waar hij het inderdaad niet naar zijn zin had.
Denk dat het geen verder betoog behoeft dat hij daar nooit meer heengegaan is.

Het is puur het feit dat ze mij wel horen maar niet bij me mogen waarom ik ze niet drie dagen in een vreemde bijkeuken zal doen, dan liever naar het pension of ik blijf gewoon thuis.
Huisje zou ook nog een idee zijn, daar had ik niet aangedacht.
En daar kunnen ze dan wel weer prima een paar uur alleen blijven, daar hebben zij noch ik moeite mee.
Maar drie dagen in een vreemde omgeving in een bijkeuken terwijl ik in de kamer er naast zit wordt niks en daar begin ik ook niet aan.
Ik zou niet weten waarom.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
iones schreef:
Ga toch weg jij.
En dat leer ik ze.
Ik kan morgen ook de pijp uitgaan en dan wil ik wel dat mijn honden ergens anders snel aanpassen ,dus ik voed mijn honden niet alleen op voor mijzelf maar ook voor een ander.
Ga jij effe lekker een paar ratten dood knuppelen op je erf met je gezemel . :piew: .
Waarom zou iedereen zijn honden hetzelfde moeten behandelen? Kijk, toen ik een laekense nam had ik dus niet in mijn hoofd dat ik die hond nam om lekker in de kennel te doen. Ook niet om de hond 3 dagen in een bijkeuken te zetten. Dat moet ik toch zelf weten? Als ik een hond wil die dat allemaal kan en goed moet vinden dan had ik blijkbaar andere honden moeten nemen. Want ik doe Cleo echt geen plezier met 3 dagen in de bijkeuken met de herder van mijn tante. Niet dat zij dat zou doen want zij heeft net als ik schijt aan de eisen die andere stellen aan mij en mijn honden. Ik bepaal dus lekker zelf hoe ik met ze omga en ik bepaal ook zelf of mijn hond dat aan kan of niet. Er is niks mis met een hond die het niet ziet zitten om 3 dagen zonder baasjes in een bijkeuken te zitten hoor. Ik heb een baasgerichte werkhond genomen. Als ik daar geen zin in had had ik andere keuzes moeten maken en dan is het dus onzin om een hond een hond te noemen en te zeggen dat een hond in het algemeen zo opgevoed moet zijn dat hij dat kan en zich daarbij neerlegt. Dat geldt misschien voor honden die sowieso gewend zijn om de halve tijd alleen te zijn en waar toch al bijna geen aandacht voor is van een wat sloom ras ofzo.

Ga eens aan mensen met mechelse herders vragen of het een goed idee is om hun hond 3 dagen achter een deur te zetten op gehoorsafstand. Die breken de tent af en dus gaat dat niet zomaar met elke hond. Als Eva zich neer zou leggen bij zoiets dan zou ze me tegenvallen. Dan maak ik dus niet zoveel uit als ik dacht. Dan is ze dus niet zo op de baas en samenwerking als ik dacht. Immers, ze gaat zonder protest 3 dagen achter een deur zitten wachten :piew:

Als ik ga slapen dan slaapt de hond naast mijn bed. Zal vast wel heel stom en overdreven zijn maar ik vind dat gezellig. En ik vind er niks aan als mijn honden beneden in de gang zouden liggen als ik gezellig boven ben. Waarom zou ik een hond nemen als ik niet geneigd ben aan zijn basisbehoeften tegemoet te komen? Lijkt mij niks lulliger voor een hond dan achter een deur gezet te worden en daar lekker te moeten zitten, en zitten, en slapen, en zitten en dat 3 dagen lang op wandelingen na. Dan vraag ik mij echt af of je dan wel goed bezig bent.

Daarnaast geloof ik er wederom en ook bij jou geen snars van dat al jouw honden dat domweg doodnormaal vinden en geen kick geven als ze in een vreemd huis in de bijkeuken worden opgesloten. Dat is grootspraak. Klinkt stoer en alsof je alles perfect onder controle hebt maar ik geloof er domweg geen reet van. Zelfs Cleo trekt dat niet terwijl ik die wel rustig 20 uur alleen thuis kan laten en ze alles pikt. Maar niet in een vreemd huis ergens op gehoorafstand 3 dagen non stop op de baas wachten bij een andere hond :piew:
Afbeelding
vosse
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
iones schreef: Nee, het is anderom. Een hond nemen is een keuze die uitgaat van de mens. en niet andersom. De mensen moeten zich aanpassen aan de hond, aan de situatie die hij aankan. En niet andersom!
Ga toch weg jij.
En dat leer ik ze.
:J:
iones schreef:De mens heeft het meeste vermogen om zich aan te passen, en niet de hond. Dus zal het meer van de mens moeten komen dan van de hond. Er zijn zoveel mensen die vinden "dat de hond zich maar moet aanpassen" en die honden eindigen in het asiel of krijgen enkeltje dierenarts. Omdat ze zich meer moesten aanpassen dan binnen hun vermogen zat.

Het is toch van de zotte dat een hond zich niet kan gedragen in een andere ruimte waar jij niet bent? :M:

Tot hoever kan een hond zich niet meer aanpassen dan?
Mocht hier een hond weg moeten dan kan deze hond zich zonder grote problemen aanpassen in een andere situatie/gezin.

Maar zoals Marc ook al zegt. Ieder zijn eigen hond, eigen ding en eigen mening hierover. Laat ieder het doen zoals diegene zich er zelf goed bij voelt.

En iedereen doet ook maar of die hond echt 72 uur opgesloten zit in een hokje van 3 bij 3.
Zoals ik al aangaf. Ik zal minstens 3 lange wandelingen lopen langs het strand ofzo. Dus dat scheelt weer minstens 9 uur
Laatst gewijzigd door vosse op 22 dec 2010 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

vosse schreef:[
:J:
iones schreef:De mens heeft het meeste vermogen om zich aan te passen, en niet de hond. Dus zal het meer van de mens moeten komen dan van de hond. Er zijn zoveel mensen die vinden "dat de hond zich maar moet aanpassen" en die honden eindigen in het asiel of krijgen enkeltje dierenarts. Omdat ze zich meer moesten aanpassen dan binnen hun vermogen zat.

Het is toch van de zotte dat een hond zich niet kan gedragen in een andere ruimte waar jij niet bent? :M:

Tot hoever kan een hond zich niet meer aanpassen dan?
Mocht hier een hond weg moeten dan kan deze hond zich zonder grote problemen aanpassen in een andere situatie/gezin.
Als je zo graag in BP z'n kont wil kruipen, doe dat dan iets handiger en LEES wat ik schrijf. Zal het nog even vet drukken voor je.
laeken
Zeer actief

renee-uk schreef:
Jan en Gina hebben het prima naar hun zin in het pension.
Het is nogal makkelijk vast te stellen want Jan eet niet als hij in de stress zit, dat heb ik eerder ondervonden in een ander pension waar hij het inderdaad niet naar zijn zin had.
Denk dat het geen verder betoog behoeft dat hij daar nooit meer heengegaan is.

Het is puur het feit dat ze mij wel horen maar niet bij me mogen waarom ik ze niet drie dagen in een vreemde bijkeuken zal doen, dan liever naar het pension of ik blijf gewoon thuis.
Huisje zou ook nog een idee zijn, daar had ik niet aangedacht.
En daar kunnen ze dan wel weer prima een paar uur alleen blijven, daar hebben zij noch ik moeite mee.
Maar drie dagen in een vreemde omgeving in een bijkeuken terwijl ik in de kamer er naast zit wordt niks en daar begin ik ook niet aan.
Ik zou niet weten waarom.
Dat wordt hier dus ook doffe ellende en ik begin daar dus ook nooit aan. Ik moet er niet aan denken want ik weet niet hoeveel protest er komt maar dat het komt weet ik wel. Ik weet ook dat Eva zich volledig gaat lopen opnaaien, dat Cleo aan de deuren gaat krabben en gaat piepen en dat mijn honden na 3 dagen dol zijn. Als ik ze er uit haal om te wandelen zullen ze zo druk zijn dat ze als dolle wilde beesten gaan raggen. En ik denk dat ik Cleo met de staart tussen de benen weer die bijkeuken in moet duwen. Dat doe je toch niet? Als ik me bedenk hoe ik mij daarbij zou voelen omdat dat allemaal zo moet ivm haren dan kan ik er beter niet aan beginnen. Ik zou minimaal zelf in die bijkeuken gaan slapen als het in geval van nood echt moest. Beter gezegd, ik heb altijd ongeacht waar bij mijn honden geslapen. Dat betekende soms dus in een woonkamer omdat de hond geen trappen kon lopen. Dan leg ik er wel een luchtbed naast. Anders komen we niet. :tong:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”