Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bertje van de Wiersdijk en Obedience TWEEDE LES
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Bertje van de Wiersdijk en Obedience TWEEDE LES
Zoals iedereen weet ben ik verknocht aan de IPO sport. Maar een heel lange tijd heb ik het idee dat het appel gedeelte in de IPO een stuk beter en beheerster kan. Ik heb een bloedhekel aan al het geschreeuw wat ik altijd heb gedaan tijdens bv het pakwerk met lossen etc. Zelfs tijdens het appel loop je te schreeuwen naar je hond voor de commando's zit en af en sta etc. Was het een beetje zat. Kwam telkens thuis met een knetterende koppijn. Omdat ik een appel mens ben in hart en nieren en graag op een positieve manier train ( absoluut niet tegen TT en prikketting etc) en weet dat het ook anders kan ben ik begonnen met een Obedience training. Vandaag de tweede les gehad. Dus........................
Vanavond zijn Bertje en ik weer naar Birgit geweest om een en ander te oefenen. Hij kwam de trainingshal binnen en ontplofte als een kanon. was een en al vrolijkheid en je kon gewoon zien dat hij de positieve training van afgelopen week ongelooflijk leuk heeft gevonden. Vanavond hebben we voornamelijk geoefend op de linksomkeert en het lossen van de bal. Het kost me enorm veel tijd denk ik om mijn oude "trainingsmethoden" te veranderen in hetgeen ik nu leer. Ook al heb ik alles Bertje op een positieve manier aangeleerd ...................................... Ik vergeet telkens weer om mijn rechterhand met voertjes als hefboom te gebruiken naar mijn linkerhand die niet van positie mag wijzigen. oef.
maar het eerste filmpje is gemaakt. Zie en geniet OF huiver hihihihi
" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanavond zijn Bertje en ik weer naar Birgit geweest om een en ander te oefenen. Hij kwam de trainingshal binnen en ontplofte als een kanon. was een en al vrolijkheid en je kon gewoon zien dat hij de positieve training van afgelopen week ongelooflijk leuk heeft gevonden. Vanavond hebben we voornamelijk geoefend op de linksomkeert en het lossen van de bal. Het kost me enorm veel tijd denk ik om mijn oude "trainingsmethoden" te veranderen in hetgeen ik nu leer. Ook al heb ik alles Bertje op een positieve manier aangeleerd ...................................... Ik vergeet telkens weer om mijn rechterhand met voertjes als hefboom te gebruiken naar mijn linkerhand die niet van positie mag wijzigen. oef.
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 13 dec 2010 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Bertje van de Wiersdijk en Obedience
Kijk dat staartje kwispelen!
Heerlijk he? Nilo is ook dol op obedience. Het was in het begin wat onduidelijk voor hem, vooral omdat ik het zelf ook nog niet helemaal kon. Maar nu het kwartje is gevallen gaat het ook zo lekker! Kan het iedereen aanraden!
Heerlijk he? Nilo is ook dol op obedience. Het was in het begin wat onduidelijk voor hem, vooral omdat ik het zelf ook nog niet helemaal kon. Maar nu het kwartje is gevallen gaat het ook zo lekker! Kan het iedereen aanraden!
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ziet er erg leuk uit Diana!
Veel geduld bij nodig ook volgens mij 
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat leuk! Obedience is echt heel leuk
Wel heel makkelijk dat je alles op film hebt, kan je nog eens terugkijken hoe het precies moet! Daar heb ik altijd de meeste moeite mee, met alles op de juiste manier doen.
James en ik trainen ook bij Birgit
James en ik trainen ook bij Birgit
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Birgit is heel goed met DH, ze heeft mij toen ook geholpen. Wie was er na afloop nu meer kapot jij of de hond? 
Jan

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik ga het filmpje direct vanavond bekijken, ben heel benieuwd!
En ik vind het superstoer dat je dit doet. Moet je toch lef voor hebben, om dit zo te gaan doen
En ja, Birgit heeft wel wat ervaring met Duitsers
En ik vind het superstoer dat je dit doet. Moet je toch lef voor hebben, om dit zo te gaan doen
En ja, Birgit heeft wel wat ervaring met Duitsers

Linda, Izzie en Bram
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Leuk joh !!!
Mijn "obedience juf" traint sinds kort een mechelaar voor (ehm, oh jee, IPO of KNPV, ik weet het niet zo zeker, ik dacht KNPV ...) KNPV. Zij heeft zichzelf ook ten doel gesteld om alles te proberen positief te doen en met de clicker. Zo leuk! En dan loopt ze tegen allerlei dingen aan die "gewoon zo moeten". En dan moet zij er eens over gaan denken van: Hoe los je dat nou met de clicker op. Lijkt me een hele gave uitdaging ! Ze krijgt medewerking van de vereniging waar ze traint. Maar daar is iedereen nog erg van de "we doen het al jaren zo, hoezo kan dat anders???"
Mijn "obedience juf" traint sinds kort een mechelaar voor (ehm, oh jee, IPO of KNPV, ik weet het niet zo zeker, ik dacht KNPV ...) KNPV. Zij heeft zichzelf ook ten doel gesteld om alles te proberen positief te doen en met de clicker. Zo leuk! En dan loopt ze tegen allerlei dingen aan die "gewoon zo moeten". En dan moet zij er eens over gaan denken van: Hoe los je dat nou met de clicker op. Lijkt me een hele gave uitdaging ! Ze krijgt medewerking van de vereniging waar ze traint. Maar daar is iedereen nog erg van de "we doen het al jaren zo, hoezo kan dat anders???"
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Filmpje gezien, leuk! Het valt me op dat je hond echt moet wennen aan zelf nadenken 

Linda, Izzie en Bram
- Trinand
- Actief
- Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mooi zoals je met hem bezig bent, knap ook na IPOtraining.
Lijkt me erg gaaf om te doen, k`wou dat ik hier in de buurt ook obediencelessen kon maar er is niks.
Lijkt me erg gaaf om te doen, k`wou dat ik hier in de buurt ook obediencelessen kon maar er is niks.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
De obedience wordt gedaan tesamen met de IPO training om het appel op een hoger nivo te tillen dmv positieve training.Trinand schreef:Mooi zoals je met hem bezig bent, knap ook na IPOtraining.
is er in je buurt ook geen EG of GG te doen.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Goed nieuws. Bertje heeft de oefening helemaal door. gister een paar keer gedaan en gisteravond viel het kwartje. Ik hoef alleen mijn hand nog maast mijn heup te draaien en draait zelf helemaal door tot hij nast mij is.
Issie dus toch een beetje slimmer dan ik dacht

Issie dus toch een beetje slimmer dan ik dacht
- Trinand
- Actief
- Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je onderschat je hond
We doen ook GG bij de KC en VZH heb we zelfs gehaald bij HVV.DES. maar obedience is toch een heel andere training.
We doen ook GG bij de KC en VZH heb we zelfs gehaald bij HVV.DES. maar obedience is toch een heel andere training.
-
Zenith
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
- Contacteer:
Super leukDianavdberkt schreef:Zoals iedereen weet ben ik verknocht aan de IPO sport. Maar een heel lange tijd heb ik het idee dat het appel gedeelte in de IPO een stuk beter en beheerster kan. Ik heb een bloedhekel aan al het geschreeuw wat ik altijd heb gedaan tijdens bv het pakwerk met lossen etc. Zelfs tijdens het appel loop je te schreeuwen naar je hond voor de commando's zit en af en sta etc. Was het een beetje zat. Kwam telkens thuis met een knetterende koppijn. Omdat ik een appel mens ben in hart en nieren en graag op een positieve manier train ( absoluut niet tegen TT en prikketting etc) en weet dat het ook anders kan ben ik begonnen met een Obedience training. Vandaag de tweede les gehad. Dus........................
Leuk om je filmpje te zien...
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Re: Bertje van de Wiersdijk en Obedience TWEEDE LES
Vandaag de tweede obedience les gehad bij Birgit. We kwamen op het terrein aan en Bert herkende het onmiddelijk. Kwam bij de deur van de trainingshal en wilde de deur zelf al open maken met een hoop gewauwel en gespring tegen de klink. Super om te zien dat hij zo graag naar binnen wilde.
Je kunt aan zijn hele houding en gedrag zien dat alles wat hij daar leert enorm leuk vind. Vandaag de verrichtingen laten zien van hetgeen Bert en ik deze week gedaan hebben. De basis voor het aan de voetkomen en de keertwending zit er al goed in. Alleen heb ik het voor elkaar gekregen dat Bert er iets bij verzonnen heeft wat nu weer afgeleerd moet worden.
Maar door een handige tip van Birgit is dit er zo weer uit. Verder gewerkt aan het apporteren en aan het beter volgen. Wordt ook weer een uitdaging op zich. Bertje wil zo graag werken dat ie zichzelf hoger in drift zet en dan begint te wauwelen en een beetje "drammen". Gewoon het commando "uit" en een brokje weg gooien. Als je hem daarna weer aan het werk zet is hij weer volop gericht op mijn persoontje. dus eigenlijk op een andere manier een time out geven zodat hij weer tot rust komt.
Genoten hebben we zeer zeker. Volgende week mogen we gelukkig weer. :smile1: ( het begon vanmiddag te sneeuwen en het eerste waar ik aan dacht was de obedience les. ik had het heel heel jammer gevonden als we niet hadden kunnen gaan rijden).
Je kunt aan zijn hele houding en gedrag zien dat alles wat hij daar leert enorm leuk vind. Vandaag de verrichtingen laten zien van hetgeen Bert en ik deze week gedaan hebben. De basis voor het aan de voetkomen en de keertwending zit er al goed in. Alleen heb ik het voor elkaar gekregen dat Bert er iets bij verzonnen heeft wat nu weer afgeleerd moet worden.
Maar door een handige tip van Birgit is dit er zo weer uit. Verder gewerkt aan het apporteren en aan het beter volgen. Wordt ook weer een uitdaging op zich. Bertje wil zo graag werken dat ie zichzelf hoger in drift zet en dan begint te wauwelen en een beetje "drammen". Gewoon het commando "uit" en een brokje weg gooien. Als je hem daarna weer aan het werk zet is hij weer volop gericht op mijn persoontje. dus eigenlijk op een andere manier een time out geven zodat hij weer tot rust komt.
Genoten hebben we zeer zeker. Volgende week mogen we gelukkig weer. :smile1: ( het begon vanmiddag te sneeuwen en het eerste waar ik aan dacht was de obedience les. ik had het heel heel jammer gevonden als we niet hadden kunnen gaan rijden).
-
blondie
- Zeer actief
kijk als je zo graag ergens heen wilt dan moet het wel leuk zijn
leuk dat jullie er zo'n plezier in hebben.
en met dat voertje weggooien, ik ontdekte vorige week ook iets tijdens de wandeling wat soortgelijk effect had. Bluf heeft ook nog wel de neiging te druk te worden of mij even niet helemaal in het vizier te houden, ze is wel gek op ballen, en ook al heeft ze omdat we spelen de bal in de bek merkte ik dat ik met een "vangen" en snel de andere bal gooien haar focus direct weer had. Toevallig na speuren gister deed ik hetzelfde maar dan met frolic, ik had de balbeloning niet bij me, maar het Vangen! was ook lol voor haar en had de aandacht daardoor weer snel, bij finn werkt dit niet.. die kan niet vangen
maar goed die reageert ook gewoon op Finn?!
Maar leest leuk hoor in ieder geval, lekker bezig met Bertje

en met dat voertje weggooien, ik ontdekte vorige week ook iets tijdens de wandeling wat soortgelijk effect had. Bluf heeft ook nog wel de neiging te druk te worden of mij even niet helemaal in het vizier te houden, ze is wel gek op ballen, en ook al heeft ze omdat we spelen de bal in de bek merkte ik dat ik met een "vangen" en snel de andere bal gooien haar focus direct weer had. Toevallig na speuren gister deed ik hetzelfde maar dan met frolic, ik had de balbeloning niet bij me, maar het Vangen! was ook lol voor haar en had de aandacht daardoor weer snel, bij finn werkt dit niet.. die kan niet vangen
Maar leest leuk hoor in ieder geval, lekker bezig met Bertje
-
Sita
- Zeer actief
Wat leuk zeg! Je bent heerlijk enthousiast.
Rowan begint al te piepen als we de afslag Nieuwerkerk nemen. Die staat te springen en te stuiteren om naar binnen te mogen. En dat iets erbij verzinnen is heel herkenbaar. Ook hier regelmatig bewegingen die volgens Rowan echt erbij horen, maar met wat hulp van Birgit zijn ze er zo weer uit
Rowan begint al te piepen als we de afslag Nieuwerkerk nemen. Die staat te springen en te stuiteren om naar binnen te mogen. En dat iets erbij verzinnen is heel herkenbaar. Ook hier regelmatig bewegingen die volgens Rowan echt erbij horen, maar met wat hulp van Birgit zijn ze er zo weer uit
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat leuk om te zien zeg 
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
- Aantal honden: 1
Hey dat ziet er leuk uit en wat een plezier straalt er van Bertje af zeg!
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018