Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verbouwing bijna klaar: update!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Hummer
Actief

Re: Verbouwing bijna klaar: update!

Ongelezen bericht door Hummer »

Chasing Clouds schreef:
Ik ben helemaal verliefd op die vierkante tegeltjes, lagen die er al of hebben jullie die gelegd.
Bedoel je die kleintjes in de bureau? Die lagen onder een enorm smerig tapijt. Leuke verrassing, hé? Ze moeten enkel nog opgeboend worden. Die op de foto's te zien zijn, vallen mee. Maar aan de muren zijn ze echt vervaagd en vol bezetting en andere troep. Ik hoop ze met zo'n speciaal boenmachine proper te krijgen, want ben er ook verliefd op.

De grote tegels zijn 40x80 en zijn wel nieuw. Hebben we bij Eurostone in Booischot (België) gekocht.
Ik bedoel die in die ruimte waar nog wat kluspullen staan en een hoge bruine oude kast.
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

We zitten beneden!!!!

Foto's:

De woonkamer:
Ik ben nog aan het twijfelen over het salontafel. Vinden jullie die niet te groot? Ik vind de ruimte zo klein ineens. Ik zou dan (moet alllen vriendlief nog overhalen) een vierkantige kleintje kopen die van hetzelfde hout is dan het Tvmeubel.
Op de foto's lijken de kleuren van het TVmeubel en het salontafel trouwens erg verschillend. Ze zijn wel van andere houtsoorten, maar in het echt lijken ze heel erg op elkaar. De witte kast is een antieke die we opgeknapt hebben. En mijn mooie nieuwe grote zetel die ik straks ga inwijden!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanuit de zetel zie je het andere stuk van de woonkamer:
Afbeelding
Afbeelding

En vandaar heb je dan de dubbele deur (moet nog geschilderd worden en is zoals jullie zien flink gerenoveerd.
Afbeelding

En de bureau die ook bijna af is: (enkel nog vloertje kuisen en verven en meubeltjes kopen!)
Afbeelding
Afbeelding

Venstertabletjes zijn besteld en de gordijnen komen ook. Die moeten we nog kiezen en dan gaat de schoonmampsie ze stikken. Dus voorlopig kan iedereen binnenkijken (we wonen aan een drukke straat), maar ach... dat kan de pret niet drukken!

En eindelijk geen bech meer in de woonkamer. We hebben hem in de hal gezet. We gaan hem enkel gebruiken als Elmo bv na een wandeling héél erg vuil is en daar dan even kan 'opdrogen' en 'zand lozen'. Vanacht dus eerste nacht dat Elmo los mag in huis. Ik hoop alleen dat hij niet in de zetel gaat liggen, want dat mag hij vanaf nu niet meer.

En: wat vinden jullie ervan? Ik ben zoooo trots!
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Jemig wat gaaf. En wat een werk hebben jullie eraan gehad! Tropenjaren heet dat!
Echt, heel erg mooi geworden. Ik vind dat altijd knap, dat mensen door zo'n oud en verrot huis gewoon heen kunnen kijken en het zo mooi kunnen opknappen. Die keuken ook, zoooo mooi !!
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief

Elmo vindt het maar niets...
Die is al zes keer naar boven gelopen en terug naar beneden. Om dan héél zielig te komen kijken wat wij in vredesnaam toch doen in die kamer. :mrgreen:
Elmo zal dus inderdaad de eerste nachten in zijn bench slapen, in de hal. Later mag hij dan los in de hal en hopelijk ooit los in huis. Hij zit overigens vaak los in huis als we weg zijn, maar ik wil hem écht niet in de nieuwe zetel hebben. En Elmo kennende... Dus eerst maar goed trainen. De hal is 10 vierkante meter, dus ik moet me niet te hard schuldig voelen dat hij daarin moet als we gaan slapen of werken. De kennel buiten wordt niet echt meer gebruikt sinds hij kennelhoest heeft gehad. De verwende scheet...

Voor de rest: ZALIG, zo'n ruime woonkamer en zetel!!!!!
Chasing Clouds
Zeer actief

Voila... ondertussen is de bureau ook naar beneden verhuisd...

Dus nieuwe foto's:
Afbeelding
Het meubelstuk dat ik heb gekregen en heb opgeknapt (héél erg oud)

Afbeelding
De deuren naar de bureau

Afbeelding
Afbeelding
Deurtjes open. Pantoffels staan klaar, aangezien dat het enige stuk is waar we geen vloerverwarming hebben en het boven de kelder is. Dus anders heb ik koude voeten ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spijtig genoeg ook slecht nieuws... ik ben er kapot van geweest, maar heb me er nu maar bij neergelegd...

Het zit zo:
Voor de stukadoorwerken hebben we een expert laten komen om te onderzoeken of het nodig was om onze muren te laten injecteren tegen opstijgend vocht. Volgens die expert totaal niet nodig: muren kurkdroog...

En kijk nu: Twee weken na het schilderen van de bureau:
Afbeelding

Wel opstijgend vocht dus...
Volgende week komen ze dus injecteren. Waarschijnlijk wordt het dan nog even erger (de blaasjes en verf die loskomt). Na een half jaar moet de bepleistering van die muur (en van de gele/ grijze muur in de woonkamer waar die kisten tegen staan, naast de dubbele deur) er terug af en wordt er een speciale folie geplaatst waarna het terug bepleisterd wordt. Dus wéér een kale lelijke muur/ al dat stof en wéér al die kosten. Hopelijk kunnen ze onze plintjes er heel afblijven.
Ik heb er al van wakker gelegen, ben zo boos op die eerste expert, bleken dus het onbetrouwbaarste bedrijf te zijn dat je kon vinden. ZUCHT! Normaal kwam deze week de reling rond de vide, maar dat zal weer moeten uitgesteld worden. Het injecteren kost immers ook veel. Heb er al veel tranen om gelaten... Nu kan ik het al wat beter relativeren. Maar ben héél boos geweest ook. Stom eerste bedrijf!

Zo blijven we bezig hé.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat is het mooi geworden!
En wat ontzettend balen dat dat eerste bedrijf dus niet goed bleek te zijn!
Kan je de kosten op hun verhalen misschien? Zij hebben gezegd dat het zonder kon...

Hopelijk kost het allemaal niet teveel extra!
Afbeelding
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Jeeee wat gaaaaffff!!!!!

Voor de salontafel van je ook zo'n soort poef nemen met een dienblad erop,
die vind ik zo gaaf! Wil ik ook maar krijg het er hier niet door :ugh:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

*Evie* schreef:Jeeee wat gaaaaffff!!!!!

Voor de salontafel van je ook zo'n soort poef nemen met een dienblad erop,
die vind ik zo gaaf! Wil ik ook maar krijg het er hier niet door
:ugh:
Afbeelding

Zo een bedoel je denk ik?! Ik vind dat ook geweldig, maar manlief niet :hmmm:
Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief

Krijg ik ook niet verkocht, die poef. Maar ik ben er al aan gewend.

We hebben van het eerste bedrijf geen verslag gekregen, dus geen bewijzen dat zij echt zijn langsgeweest.
De reactie van de twee andere bedrijven die zijn langsgeweest sprak boekdelen toen ik hen de naam zei.
Tja... naïef hé...
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Poef, of Hocker heet het volgens mij toch??

Afbeelding
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”