Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voorhuidontsteking?
Moderator: moderatorteam
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
voorhuidontsteking?
Diesel heeft (volgens mij) een voorhuidontsteking. Er hangt een groene druppel aan en hij likt zich nu anders dan anders. Hij piept ook opeens en gaat dan heel hard zijn penis schoonlikken. Morgen ga ik naar de DA maar kan ik er ondertussen wat aan doen? Ik las iets over kamillethee maar dat heb ik niet, ik heb enkel gewone thee? Kan ik nog wat anders doen? Spoelen met schoon, warm water? Ik vind het erg voor het mannetje als hij er vannacht ook last van zou hebben.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: voorhuidontsteking?
als je geen kamillethee hebt kun je gekookt afgekoeld water gebruiken, maar kamillethee helpt wel een stuk beter.
Laat je geen scherp spoelmiddel aansmeren bij de DA, dat doet vaak meer kwaad dan goed.
Laat je geen scherp spoelmiddel aansmeren bij de DA, dat doet vaak meer kwaad dan goed.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- sTefaniA
- Zeer actief
Ik kan dus niks anders doen dan gewoon lauw water ofzo? Ik drink helemaal geen thee dus heb ik het ook niet in huis.renee-uk schreef:als je geen kamillethee hebt kun je gekookt afgekoeld water gebruiken, maar kamillethee helpt wel een stuk beter.
Of moet ik er een washandje opleggen oid?
- renee-uk
- Zeer actief
welnee joh, gewoon spoelen met afgekoeld gekookt water.
hij gaat niet dood hoor, het is eerder lastig dan verschrikkelijk erg
de meeste reuen hebben er van tijd tot tijd last van.
Ik ga er niet eens voor naar de DA, paar dagen spoelen (maar ik zou die kamillethee wel halen) en het is weer over.
Dr staat nog ergens een topic met een plastische beschrijving van dat spoelen, heb je die gezien of moet ik die voor je opzoeken?
Ik ga er niet eens voor naar de DA, paar dagen spoelen (maar ik zou die kamillethee wel halen) en het is weer over.
Dr staat nog ergens een topic met een plastische beschrijving van dat spoelen, heb je die gezien of moet ik die voor je opzoeken?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- sTefaniA
- Zeer actief
Nee dankje ik weet hoe het spoelen moet. Hij zal er idd niet van doodgaan maar het is voor hem niet prettig denk ik.renee-uk schreef:welnee joh, gewoon spoelen met afgekoeld gekookt water.
- renee-uk
- Zeer actief

- Loontje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed
Hier helemaal mee eens... Kreeg toevallig gisteren van een collega de tip om een spuit (zonder naald) te vullen met uitgekookt water of kamillethee en dit er dan in te spuiten. Dit schijnt volgens hem nog beter te werken dan alleen schoonmaken.
Succes!
Succes!

- renee-uk
- Zeer actief
dat is spoelen, zie de linkLoontje schreef:Hier helemaal mee eens... Kreeg toevallig gisteren van een collega de tip om een spuit (zonder naald) te vullen met uitgekookt water of kamillethee en dit er dan in te spuiten. Dit schijnt volgens hem nog beter te werken dan alleen schoonmaken.
Succes!

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik kreeg de tip om een water/jodium oplossing te maken. Maar volgens mij staat er in die link genoeg tips zoals vitamine c geven en cranberry.
- renee-uk
- Zeer actief
jodium lijkt me zo scherp, ik hou het gewoon bij kamillethee dat helpt hier uitstekend.Valerie schreef:Ik kreeg de tip om een water/jodium oplossing te maken. Maar volgens mij staat er in die link genoeg tips zoals vitamine c geven en cranberry.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ach ik gooi sterilon ook in open wondjes, wij kunnen wel wat hebbenrenee-uk schreef:jodium lijkt me zo scherp, ik hou het gewoon bij kamillethee dat helpt hier uitstekend.Valerie schreef:Ik kreeg de tip om een water/jodium oplossing te maken. Maar volgens mij staat er in die link genoeg tips zoals vitamine c geven en cranberry.
Ik (nou ja mijn reuen dan) heb ook niet echt ervaring met een hardnekkige ontsteking. Alleen bij puberreuen lichtjes.
- renee-uk
- Zeer actief
gebeurt gewoon vaak bij hondjes en even vaak is het ook zo weer over en komt het nauwelijks nog terug.Valerie schreef:Ach ik gooi sterilon ook in open wondjes, wij kunnen wel wat hebbenrenee-uk schreef:jodium lijkt me zo scherp, ik hou het gewoon bij kamillethee dat helpt hier uitstekend.Valerie schreef:Ik kreeg de tip om een water/jodium oplossing te maken. Maar volgens mij staat er in die link genoeg tips zoals vitamine c geven en cranberry.![]()
Ik (nou ja mijn reuen dan) heb ook niet echt ervaring met een hardnekkige ontsteking. Alleen bij puberreuen lichtjes.

- sTefaniA
- Zeer actief
Zo ik heb hem gespoeld, dat vond ie eerst helemaal niet leuk maar daarna wel hoor
Nu piept hij niet meer en ik ga zometeen nog een keer spoelen voor het slapen gaan.
Nu piept hij niet meer en ik ga zometeen nog een keer spoelen voor het slapen gaan.
- renee-uk
- Zeer actief
als ie het té leuk vindt helpt een kouwe washand of een washand gevuld met ijsblokjes welsTefaniA schreef:Zo ik heb hem gespoeld, dat vond ie eerst helemaal niet leuk maar daarna wel hoor![]()

- Loontje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed
Ik was na mijn dienst even te lui om de link te bekijken , maar wilde toch met een tipje komenrenee-uk schreef:dat is spoelen, zie de linkLoontje schreef:Hier helemaal mee eens... Kreeg toevallig gisteren van een collega de tip om een spuit (zonder naald) te vullen met uitgekookt water of kamillethee en dit er dan in te spuiten. Dit schijnt volgens hem nog beter te werken dan alleen schoonmaken.
Succes!

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan haal je toch kamilletheesTefaniA schreef:Diesel heeft (volgens mij) een voorhuidontsteking. Er hangt een groene druppel aan en hij likt zich nu anders dan anders. Hij piept ook opeens en gaat dan heel hard zijn penis schoonlikken. Morgen ga ik naar de DA maar kan ik er ondertussen wat aan doen? Ik las iets over kamillethee maar dat heb ik niet, ik heb enkel gewone thee? Kan ik nog wat anders doen? Spoelen met schoon, warm water? Ik vind het erg voor het mannetje als hij er vannacht ook last van zou hebben.
- sTefaniA
- Zeer actief
Waar haal jij kamillethee om 12u30 's avonds dan? Ik zag dat hij er 's avonds last van had en ik wou er op dat moment wat aan doen dus lauw gekookt water was de enige optie.Badu schreef:Dan haal je toch kamilletheesTefaniA schreef:Diesel heeft (volgens mij) een voorhuidontsteking. Er hangt een groene druppel aan en hij likt zich nu anders dan anders. Hij piept ook opeens en gaat dan heel hard zijn penis schoonlikken. Morgen ga ik naar de DA maar kan ik er ondertussen wat aan doen? Ik las iets over kamillethee maar dat heb ik niet, ik heb enkel gewone thee? Kan ik nog wat anders doen? Spoelen met schoon, warm water? Ik vind het erg voor het mannetje als hij er vannacht ook last van zou hebben.Of zit je finaal ingesneeuwd?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
sTefaniA schreef:Waar haal jij kamillethee om 12u30 's avonds dan? Ik zag dat hij er 's avonds last van had en ik wou er op dat moment wat aan doen dus lauw gekookt water was de enige optie.Badu schreef:Dan haal je toch kamilletheesTefaniA schreef:Diesel heeft (volgens mij) een voorhuidontsteking. Er hangt een groene druppel aan en hij likt zich nu anders dan anders. Hij piept ook opeens en gaat dan heel hard zijn penis schoonlikken. Morgen ga ik naar de DA maar kan ik er ondertussen wat aan doen? Ik las iets over kamillethee maar dat heb ik niet, ik heb enkel gewone thee? Kan ik nog wat anders doen? Spoelen met schoon, warm water? Ik vind het erg voor het mannetje als hij er vannacht ook last van zou hebben.Of zit je finaal ingesneeuwd?
Heb je het nu wel gehaald? Helpt uitstekend!
- sTefaniA
- Zeer actief
Ja ik ben er vanmiddag om geweestBadu schreef:![]()
Heb je het nu wel gehaald? Helpt uitstekend!
- renee-uk
- Zeer actief
het bederft niet en je kunt het nog wel eens vaker nodig hebben, voorhuidontstekingen willen nog wel eens terugkomensTefaniA schreef:Ja ik ben er vanmiddag om geweestBadu schreef:![]()
Heb je het nu wel gehaald? Helpt uitstekend!Jammer dat ik het niet lust, nu heb ik een hoop thee voor Diesel alleen.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
en het is vast goedkoper dan alleen al het consult bij de da. Om over de spullen die je dan mee krijgt nog maar niet te spreken...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13