Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zou jij je hond laten opereren hiervoor?
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Zou jij je hond laten opereren hiervoor?
Hermafrodiete hond ondergaat geslachtsoperatie
Uitgegeven: 17 december 2010 11:29
Laatst gewijzigd: 17 december 2010 11:35
AMSTERDAM – Een hermafrodiete Staffordshire bull terriër heeft in Manchester een succesvolle geslachtsoperatie ondergaan. De Britse hond is nu vrouwtje en in staat om puppy’s te krijgen.
© ThinkstockTijdens een routinecontrole ontdekte de dierenarts dat de tweejarige Saira zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen had, meldt Daily Mail.
Haar baasje John Conchie had al die tijd gedacht dat zijn hond een vrouwtje was. Bovendien lag haar interesse, volgens Conchie, bij ‘jongetjeshonden’.
Er waren twee operaties voor nodig om Saira te transformeren tot teef. Hermafrodiete honden zijn zeldzaam. De dierenarts die de operatie uitvoerde vertelde dat hij tijdens zijn dertigjarige loopbaan nooit eerder een soortgelijk geval was tegengekomen.
Uitgegeven: 17 december 2010 11:29
Laatst gewijzigd: 17 december 2010 11:35
AMSTERDAM – Een hermafrodiete Staffordshire bull terriër heeft in Manchester een succesvolle geslachtsoperatie ondergaan. De Britse hond is nu vrouwtje en in staat om puppy’s te krijgen.
© ThinkstockTijdens een routinecontrole ontdekte de dierenarts dat de tweejarige Saira zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen had, meldt Daily Mail.
Haar baasje John Conchie had al die tijd gedacht dat zijn hond een vrouwtje was. Bovendien lag haar interesse, volgens Conchie, bij ‘jongetjeshonden’.
Er waren twee operaties voor nodig om Saira te transformeren tot teef. Hermafrodiete honden zijn zeldzaam. De dierenarts die de operatie uitvoerde vertelde dat hij tijdens zijn dertigjarige loopbaan nooit eerder een soortgelijk geval was tegengekomen.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Zou jij je hond laten opereren hiervoor?
opereren ja, maar enkel om haar/hem volledig te laten castreren, het is nl ook erfelijk volgens de meeste onderzoeken, zou er dus totaal niet mee fokken...
toevallig is er afgelopen jaar van dat ik weet in België ook 1 pup geboren met deze afwijking, een MH, maar het komt idd wel vaker voor bij honden in het algemeen, enkel valt het niet altijd op...
toevallig is er afgelopen jaar van dat ik weet in België ook 1 pup geboren met deze afwijking, een MH, maar het komt idd wel vaker voor bij honden in het algemeen, enkel valt het niet altijd op...
- StormenRoxy
- Zeer actief
ik zou ook niet weten of zo iets noodzakelijk is... 

- StormenRoxy
- Zeer actief
dat was idd mijn eerste gedachte castreren...crutz schreef:opereren ja, maar enkel om haar/hem volledig te laten castreren, het is nl ook erfelijk volgens de meeste onderzoeken, zou er dus totaal niet mee fokken...

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
idd , hier sluit ik mij bij aan.StormenRoxy schreef:dat was idd mijn eerste gedachte castreren...crutz schreef:opereren ja, maar enkel om haar/hem volledig te laten castreren, het is nl ook erfelijk volgens de meeste onderzoeken, zou er dus totaal niet mee fokken...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat durf ik zo niet te zeggen, maar de kans bestaat wel
Alleen puppies zou ik zo'n hondje nooit laten krijgen, maar ook dat is hypothetisch want ik wil sowieso niet fokken
Alleen puppies zou ik zo'n hondje nooit laten krijgen, maar ook dat is hypothetisch want ik wil sowieso niet fokken

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
tineke
Ik heb een kat gehad die dit had ,het was een ,overigens,gecastreerde kater maar hij had ook een baarmoeder en melkklieren.
Hij produceerde ook melk overigens en heeft menig moederloos kitten groot gebracht.
Hij was dol op moederen zowel bij kittens als honden.
Ik vond het een hele bijzondere kat en was dol op hem ,hij is helaas enkele jaren geleden overleden.
Hij gebruikte overigens wel de poezenpil.
Hij produceerde ook melk overigens en heeft menig moederloos kitten groot gebracht.
Hij was dol op moederen zowel bij kittens als honden.
Ik vond het een hele bijzondere kat en was dol op hem ,hij is helaas enkele jaren geleden overleden.
Hij gebruikte overigens wel de poezenpil.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik deel deze mening.crutz schreef:opereren ja, maar enkel om haar/hem volledig te laten castreren, het is nl ook erfelijk volgens de meeste onderzoeken, zou er dus totaal niet mee fokken......
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
trouwens stom toevallig dat ik me er afgelopen jaar wat in verdiept heb, had er natuurlijk wel van gehoord, maar als het dan in je "eigen" ras voorkomt ga je toch ff meer lezen en zoeken etc....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nee dus.
Waarom in snijden als de hond gewoon kan funtioneren .
Waarom in snijden als de hond gewoon kan funtioneren .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Klopt inderdaad maar ik zou mijn hond ook niet laten opereren tenzij hij/zij er last van heeft of kan krijgen.Nanna schreef:Ik zou het laten voor wat het was als de hond er geen last van heeft.
Volgens mij komt (kwam?) hermafrodisme gemiddeld meer voor bij Bassethounds.
Sandra

- senna en odin
- Zeer actief
ik heb het verhaal toen in de krant gelezen en ik meende wel dat er problemen waren maar ik weet niet meer wat...
Als er wel problemen zijn dan zou ik em wel laten opereren maar als ie verder goed functioneert zie ik het nut er niet van in.
Als er wel problemen zijn dan zou ik em wel laten opereren maar als ie verder goed functioneert zie ik het nut er niet van in.
Groetjes Belinda

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
senna en odin schreef:ik heb het verhaal toen in de krant gelezen en ik meende wel dat er problemen waren maar ik weet niet meer wat...![]()
mss gek, maar ik zou dat als fokker wel willen (en denk ik ook nog wel betalen), al is het maar enkel en alleen om zeker te weten dat er niet (mocht zo hond gewoon vruchtbaar zijn) mee gefokt wordt, op wat voor wijze dan ook...
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
de enige ingreep die ik zou laten doen is castratie...simpelweg...
en zoals crutz al zei is er vorig jaar een MH pupje geboren met die afwijking...
geen haar op mijn hoofd dat er zou aan denken om mijn hond in die situatie pups te laten krijgen...
en zoals crutz al zei is er vorig jaar een MH pupje geboren met die afwijking...
geen haar op mijn hoofd dat er zou aan denken om mijn hond in die situatie pups te laten krijgen...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Contacteer:
bij de engelse cocker spaniel komt het ook voor.
En inderdaad, castreren zo'n hond. Snap dan weer niet dat zo'n da er aan meewerkt om te operen zodat de hond puppies kan krijgen
En inderdaad, castreren zo'n hond. Snap dan weer niet dat zo'n da er aan meewerkt om te operen zodat de hond puppies kan krijgen
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ik dacht dat ik laats op AP een hond zag die dit had? En daar moest de urineleider van verlegd worden? De mannelijke organen zaten in de weg zoiets was het. Was ook een moeilijke operatie. Volgens mij was er geen vagina maar wel baarmoeder.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik zou in zo'n geval mijn hond alleen laten opereren als er problemen zijn. Fokken lijkt mij uitgesloten met zo'n hond

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb geen idee, het is niet mijn hond, dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen