Behalve Shibby uiteraardNanna schreef:Niet zo veel. Honden hebben de neiging om dik te worden van Kivo.Frenkie schreef:Oh, wat ik ook niet echt op de site kan vinden is hoeveel je ongeveer moet voeren aan je hond per dag. Hoeveel moet ik Wieke van 30 kilo geven?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kivo verkooppunten
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
-
arja
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Marco'uit 's Gravendeel adviseerde mij om mijn 2 labs 500 gram per hond per dag te geven en als ze niet afvallen of aankomen daarop blijven,ik denk dat ze ongeveer 33 en 35 kilo wegen.
Uit Delft en Den Haag vandaan is het nog wel te doen hoor, zeker als je het prijsverschil ziet met bv carnibest, die is 2,50 per kilo duurder en zeker niet beter.
Misschien met iemand samen rijden of om de beurt?
Het is zeer zeker de moeite waard
Uit Delft en Den Haag vandaan is het nog wel te doen hoor, zeker als je het prijsverschil ziet met bv carnibest, die is 2,50 per kilo duurder en zeker niet beter.
Misschien met iemand samen rijden of om de beurt?
Het is zeer zeker de moeite waard
- Shibby
- Zeer actief
Ik denk dat dat toch echt afhankelijk is van de hond.arja schreef:zeker als je het prijsverschil ziet met bv carnibest, die is 2,50 per kilo duurder en zeker niet beter.
Ik heb Shibby ongeveer een half jaar lang Kivo gegeven, maar hij deed het er niet goed op. Hij moest daar veel meer van eten dan hij op kon om niet af te vallen. Ook vind ik dat de Kivo vrij snel bederft en een vreemde geur en kleur krijgt na verloop van tijd.
Voor mij is de overstap naar Carnibest een gigantische verbetering geweest. En doordat ik hem nu minder hoef te voeren, ben ik nauwelijks duurder uit.

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Kwalitatief vind ik Carnibest ook veel beter.Shibby schreef:Ik denk dat dat toch echt afhankelijk is van de hond.arja schreef:zeker als je het prijsverschil ziet met bv carnibest, die is 2,50 per kilo duurder en zeker niet beter.
Ik heb Shibby ongeveer een half jaar lang Kivo gegeven, maar hij deed het er niet goed op. Hij moest daar veel meer van eten dan hij op kon om niet af te vallen. Ook vind ik dat de Kivo vrij snel bederft en een vreemde geur en kleur krijgt na verloop van tijd.
Voor mij is de overstap naar Carnibest een gigantische verbetering geweest. En doordat ik hem nu minder hoef te voeren, ben ik nauwelijks duurder uit.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
Ik dus ook en op de kc zijn er ook veel mensen die vanuit Kivo toch de overstap naar Carnibest hebben gemaakt vanwege de kwaliteit.Chezzies schreef:Kwalitatief vind ik Carnibest ook veel beter.Shibby schreef:Ik denk dat dat toch echt afhankelijk is van de hond.arja schreef:zeker als je het prijsverschil ziet met bv carnibest, die is 2,50 per kilo duurder en zeker niet beter.

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wij zijn van carnibest naar KIVO gegaan. Onze Joep kon absoluut niet tegen de carnibest, die bleef aan de race, zelfs met de light versie, met KIVO heeft hij geen problemen, wij zijn dik tevredenShibby schreef:Ik dus ook en op de kc zijn er ook veel mensen die vanuit Kivo toch de overstap naar Carnibest hebben gemaakt vanwege de kwaliteit.Chezzies schreef:Kwalitatief vind ik Carnibest ook veel beter.Shibby schreef:Ik denk dat dat toch echt afhankelijk is van de hond.arja schreef:zeker als je het prijsverschil ziet met bv carnibest, die is 2,50 per kilo duurder en zeker niet beter.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Daisy@
- Zeer actief
Sorry, daar heb ik me verder niet zó erg in verdiept.
Ik begreep wel dat hij vroeger het aanvulde met veel granen, té veel.
Dat hij daar nu heel erg mee geminderd is dan misschien?
Zal eens even op de doos gaan kijken, ligt nog in de schuur.
Zo terug...
De kip-compleet zit in:
-Kip (logisch
)
-Pens
-Runderhart
-Runderlong
-Rijst
-Groente
-Vitaminen en mineralen.
En dan:
-Ruw eiwit 15,5%
-Ruw vet 9.7%
-Ruwe celstof 0.8%
-Ruwe as 2.3%
-Calcium 0.26%
-Vocht 60%
-Fosfor 0.19%
-Natruim 0.32%
-Magnesium 127 mg/kg
-Zink 26 mg/kg
-Koper 2 mg/kg
En? Voldoende van alles?????
Ik weet dat ze het graag lusten en het er verder goed op doen.
Ze krijgen het hier ook maar 2-3x per week, verder gewoon brokken.
Ik begreep wel dat hij vroeger het aanvulde met veel granen, té veel.
Dat hij daar nu heel erg mee geminderd is dan misschien?
Zal eens even op de doos gaan kijken, ligt nog in de schuur.
Zo terug...
De kip-compleet zit in:
-Kip (logisch
-Pens
-Runderhart
-Runderlong
-Rijst
-Groente
-Vitaminen en mineralen.
En dan:
-Ruw eiwit 15,5%
-Ruw vet 9.7%
-Ruwe celstof 0.8%
-Ruwe as 2.3%
-Calcium 0.26%
-Vocht 60%
-Fosfor 0.19%
-Natruim 0.32%
-Magnesium 127 mg/kg
-Zink 26 mg/kg
-Koper 2 mg/kg
En? Voldoende van alles?????
Ik weet dat ze het graag lusten en het er verder goed op doen.
Ze krijgen het hier ook maar 2-3x per week, verder gewoon brokken.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier idem dito, alle honden aan de schijt van de carnibest en ik kon er een kilo per dag (per hond) instoppen en dan vielen ze nog af.jores schreef:wij zijn van carnibest naar KIVO gegaan. Onze Joep kon absoluut niet tegen de carnibest, die bleef aan de race, zelfs met de light versie, met KIVO heeft hij geen problemen, wij zijn dik tevredenShibby schreef:Ik dus ook en op de kc zijn er ook veel mensen die vanuit Kivo toch de overstap naar Carnibest hebben gemaakt vanwege de kwaliteit.Chezzies schreef:Kwalitatief vind ik Carnibest ook veel beter.Shibby schreef: Ik denk dat dat toch echt afhankelijk is van de hond.
Mijn honden zitten nu al zeker 2-3 jaar fulltime op de Kivo en krijgen niets anders, heb al heel veel nestjes erop grootgebracht en ik zoue cht niets anders meer willen.
Morgen ga ik er weer heen voor ruim 200 kilo, kunnen we weer een maandje vooruit.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Daisy@
- Zeer actief
Oh.... oeps, ik ben niet echt thuis in de voedingsleer geloof ik 
Ik heb wel gelezen dat hij er eerst bietenpulp doorheen deed om het 'op te vullen', en daar zou ik dan weer niet zo blij mee zijn.
Er zit trouwens wel ontzettend veel vocht in hé! Is dat bij andere merken ook zo?
Mij gaat het erom of m'n honden het er goed op doen.
Vers zou ook goed zijn, is het ook wel geloof ik.
Maar Daisy kon daar weer absoluut niet tegen.
Wat ik eigenlijk ook wel raar vind hoor. Daar ging ze zo giga van aan de schijt, niet leuk meer. Terwijl dit ook vers is, maar dan gemalen en daar poept ze gewoon normaal van. Zelfs minder dan met brok. Misschien de samenstelling ervan?
Dus ja, gewoon naar je eigen hond kijken is het beste toch lijkt me.
Oké, je moet geen troep gaan geven, maar zoals ik het zie is dat het toch echt niet.
Ik heb wel gelezen dat hij er eerst bietenpulp doorheen deed om het 'op te vullen', en daar zou ik dan weer niet zo blij mee zijn.
Er zit trouwens wel ontzettend veel vocht in hé! Is dat bij andere merken ook zo?
Mij gaat het erom of m'n honden het er goed op doen.
Vers zou ook goed zijn, is het ook wel geloof ik.
Maar Daisy kon daar weer absoluut niet tegen.
Wat ik eigenlijk ook wel raar vind hoor. Daar ging ze zo giga van aan de schijt, niet leuk meer. Terwijl dit ook vers is, maar dan gemalen en daar poept ze gewoon normaal van. Zelfs minder dan met brok. Misschien de samenstelling ervan?
Dus ja, gewoon naar je eigen hond kijken is het beste toch lijkt me.
Oké, je moet geen troep gaan geven, maar zoals ik het zie is dat het toch echt niet.
- Flint
- Actief
Hartstikke bedankt voor de tip! Ik koop elke week 12 kilo Energique en ik kan het (hierdoor?
) goed vinden met de eigenaar van de dierenwinkel. Vorige week vroeg ik hem of hij geen verkooppunt voor Kivo zou willen worden. Hij heeft diezelfde avond de site bekeken en contact gezocht. Over enkele dagen krijgt hij een proefzending; ben erg benieuwd. Binnenkort misschien dus ook wel een verkooppunt in het ooooosten des lands. 
Gr. Liesbeth

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Kivo verkooppunten
hmm dat is wel veel dan... ik kocht ook altijd 50 kilo voor 52 euro...ik moet weer eens naar veldhoven rijden ben allang niet meer geweest aangezien Nina alleen beduidend minder eet dan toen veelvraat shaggy er nog was..
ik ben trouwens altijd erg tevreden geweest over kivo..evenals carnibest en zoveel andere kvv's haha ik hou van afwisseling
ik ben trouwens altijd erg tevreden geweest over kivo..evenals carnibest en zoveel andere kvv's haha ik hou van afwisseling

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
50 kilo voor 52 euro is lang geledenRachelleAmericanBulldog schreef:hmm dat is wel veel dan... ik kocht ook altijd 50 kilo voor 52 euro...ik moet weer eens naar veldhoven rijden ben allang niet meer geweest aangezien Nina alleen beduidend minder eet dan toen veelvraat shaggy er nog was..
Volgens mij betaal je nu voor 40 kilo 60 euro in Veldhoven zelf.
Sinds het in rollen verpakt zit zit er nog 10 kilo in de doos, voorheen was het 12 kilo per doos.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik betaal nu voor 20 kg €40
Iemand anders haalde t altijd voor me omdat t dichtsbijzijnde verkooppunt toch wel een eindje rijden is.
Nu zie ik diegene bijna nooit meer dus kan ik t ook niet meer halen.
Ze staan nu op de smuldier vlees compleet en ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen verschil zie met toen ze nog kivo kregen.
Moet er voor Kenji net zoveel van voeren ( 1.5 kg pd ) en Elena 400 gr pd , ben nu wel een heel stuk goedkoper uit
Iemand anders haalde t altijd voor me omdat t dichtsbijzijnde verkooppunt toch wel een eindje rijden is.
Nu zie ik diegene bijna nooit meer dus kan ik t ook niet meer halen.
Ze staan nu op de smuldier vlees compleet en ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen verschil zie met toen ze nog kivo kregen.
Moet er voor Kenji net zoveel van voeren ( 1.5 kg pd ) en Elena 400 gr pd , ben nu wel een heel stuk goedkoper uit
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
haha dat kan kloppen hoorInge schreef:50 kilo voor 52 euro is lang geledenRachelleAmericanBulldog schreef:hmm dat is wel veel dan... ik kocht ook altijd 50 kilo voor 52 euro...ik moet weer eens naar veldhoven rijden ben allang niet meer geweest aangezien Nina alleen beduidend minder eet dan toen veelvraat shaggy er nog was..
ik ben trouwens altijd erg tevreden geweest over kivo..evenals carnibest en zoveel andere kvv's haha ik hou van afwisseling![]()
Volgens mij betaal je nu voor 40 kilo 60 euro in Veldhoven zelf.
Sinds het in rollen verpakt zit zit er nog 10 kilo in de doos, voorheen was het 12 kilo per doos.

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
vanwege die achterlijk verhoging, zitten mijn honden al lange tijd op lotgering en dat bevalt geweldig!
Danielle Boshouwers
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is dat voor mij niet voordeliger.Danielle schreef:vanwege die achterlijk verhoging, zitten mijn honden al lange tijd op lotgering en dat bevalt geweldig!
Ik voer vers in periodes (vaak net na de rui bv. omdat Biène dan veel gewicht verliest), buiten die periodes eten ze gewoon brok hier.
Groetjes Inge

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
Inge schreef:Volgens mij is dat voor mij niet voordeliger.Danielle schreef:vanwege die achterlijk verhoging, zitten mijn honden al lange tijd op lotgering en dat bevalt geweldig!
Ik voer vers in periodes (vaak net na de rui bv. omdat Biène dan veel gewicht verliest), buiten die periodes eten ze gewoon brok hier.
1,16 per kilo, 19 kilo in 1krat en 12,50 bezorgkosten (ff uit mn hoofd) = 1,82 per kilo omgerekend incl bezorgkosten.
vorige week eerste bestelling hier binnen gehad....ziet er goed uit (verpakking is wat knullig, maar das niet erg vind ik)
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ik bestel 7 kratten a 22,80 euro voor 18 kilo en betaal 8 euro bezorgkosten =167,60 voor 126 kilo = 1,33 per kilo en daarvoor wordt het aan de deur afgeleverd.
Kivo kost dus minstens 1,50 per kilo en daarvoor moet ik dan ook nog naar Veldhoven rijden = ruim 100 kilometer met een bus die 1 op 9 diesel rijdt... Bij de verkooppunten is de Kivo nog een stukje duurder.
Kivo kost dus minstens 1,50 per kilo en daarvoor moet ik dan ook nog naar Veldhoven rijden = ruim 100 kilometer met een bus die 1 op 9 diesel rijdt... Bij de verkooppunten is de Kivo nog een stukje duurder.
Danielle Boshouwers
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
oke, zei al, uit mn hoofd, dus 18 kilo in een krat...in elkgeval hier volgens mij 12,50 bezorgen, maar weet t niet zeker, zou ik thuis op de bon moeten kijken....Danielle schreef:ik bestel 7 kratten a 22,80 euro voor 18 kilo en betaal 8 euro bezorgkosten =167,60 voor 126 kilo = 1,33 per kilo en daarvoor wordt het aan de deur afgeleverd.
vorige week nl voor het eerst 8 kratten besteld....
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor mij is KIVO maar een kleine 10 minuutjes rijden, zal een kilometer of 8 zijn gok ik. Dus ik verrij nauwelijks diesel.Danielle schreef: Kivo kost dus minstens 1,50 per kilo en daarvoor moet ik dan ook nog naar Veldhoven rijden = ruim 100 kilometer met een bus die 1 op 9 diesel rijdt... Bij de verkooppunten is de Kivo nog een stukje duurder.
Groetjes Inge

- Lucia
- Zeer actief
Ik betaal bij een verkooppunt voor 10 kilo nu 20 euro.
Ik weet niet hoe duur het in Veldhoven nu is. Ik las net 40 kilo voor 60 euro?
Als dat de prijzen zijn, van zou het voor mij alnog goedkoper zijn bij het verkooppunt ivm benzinekosten.
Weet iemand trouwens de exacte prijzen? Op de site kon ik ze laatst niet vinden, maar bij het verkooppunt vertelde ze me dat er verschillende smaken zijn/komen.
Ik weet niet hoe duur het in Veldhoven nu is. Ik las net 40 kilo voor 60 euro?
Als dat de prijzen zijn, van zou het voor mij alnog goedkoper zijn bij het verkooppunt ivm benzinekosten.
Weet iemand trouwens de exacte prijzen? Op de site kon ik ze laatst niet vinden, maar bij het verkooppunt vertelde ze me dat er verschillende smaken zijn/komen.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is in ieder geval Kip compleet, Kip-pens, rund en een visvariant.
En volgens mij heb ik de laatste keer dus 40 kilo gehaald voor 60 euro
Groetjes Inge

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, wij hebben vorige week nog een nieuwe lading gehaaldInge schreef:Er is in ieder geval Kip compleet, Kip-pens, rund en een visvariant.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor