Maar dat je als thuiswonende 'jongere' nooit een hond kan nemen ben ik het niet mee eens.
Ik was 15 en een half toen ik mijn moeder informeerde dat 16 jaar oud genoeg was om zelf te beslissen een hond te nemen. En of het goed was dat hij/zij in huis kwam wonen
Ik liet al jaren een buurthond elke avond uit en zeurde al jaren om een eigen hond. Paar weken voor mijn 16de verjaardag kwam Thelma, gekocht van eigen gespaarde geld.
Natuurlijk was mijn moeder wel akkoord en heeft ze ook geholpen als ik een lange dag op school had. Maar alle andere wandelingen deed ik zelf. Kleine 2 jaar later kwam er een 2de teckel bij en beide honden zijn altijd bij mij gebleven. (mee naar buitenland om als au pair te werken en later stage, en mee het huis uit op m'n 20ste).
Er is voor mijzelf gewoon altijd zo geweest dat ik altijd rekening moest houden met mijn honden. Dagje weg met vriendinnen betekende dus vragen aan mijn moeder of ze m'n honden wilde uitlaten. Soms kon dat, soms was ze zelf weg en moest ik thuisblijven
Ze zijn nu 12 en 14 jaar, en ik heb altijd zelf voor ze gezorgd.