Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden kwijt op landgoed, baasjes beschuldigen boswachter

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Honden kwijt op landgoed, baasjes beschuldigen boswachter

Ongelezen bericht door Mirri »

:jank:
PUTTE - Het landgoed Putse Moer bij Putte lijkt zo langzamerhand een Bermudadriehoek voor honden te worden. Al minstens twaalf honden zijn spoorloos verdwenen na een uitstapje op het landgoed, dat gedeeltelijk in België en gedeeltelijk in Nederland ligt. Hun baasjes verdenken de boswachter van het landgoed ervan dat hij hun honden doodgeschoten heeft of vergiftigd.

Zie ook:
•Politie: opsporen vermiste honden Landgoed geen prioriteit
De beschuldigde boswachter wijst de verdachtmakingen krachtig van de hand. "Ze moeten hun honden beter aan de leiband houden. Dan kunnen ze ook niet weglopen."

Honden

Het landgoed Putse Moer heeft een lugubere reputatie bij hondenbezitters uit Putte. Er zouden al minstens twaalf honden spoorloos verdwenen zijn.

Vergiftigd of doodgeschoten, vermoedt Ruud Backx. Ook Ed Cloeckaert, Jacques Hermie en Cornelis Warnaar denken dat. Alle vier menen ook te weten wie daar verantwoordelijk voor is: boswachter Jef Heeren of anders diens zoon Johan, die net als zijn vader op het grensoverschrijdende landgoed woont.

Backx is onlangs zelf twee honden kwijtgeraakt. Zwerfhonden die hij na een tijd- en geldrovende procedure bij allerlei instanties uit Turkije had meegenomen. „Speelse honden, maar ze deden geen vlieg kwaad. Ze waren veel beweging gewend, dus liet ik ze vaak lekker hollen op de Kalmthoutse Heide, maar ook in de bossen achter mijn huis aan de Bosweg, die aan het landgoed Putse Moer grenzen. Daar gingen ze ook weleens de terreingrens over. Ik zag daar totaal geen kwaad in, tot ze op een dag niet meer terugkwamen.”

Hondenbezitters al gauw dat hij niet de enige was wiens hond niet meer terugkwam na een uitstapje op het landgoed. „Het punt is alleen dat we geen harde bewijzen hebben dat ze worden afgeknald of vergiftigd. We hebben ook geen kadavers. Daarom doet de politie er ook niets tegen. Ik heb mijn honden wel als vermist opgegeven, maar kreeg te horen dat de politie niet in actie komt voor vermiste dieren.”

Boswachter

Boswachter Jef Heeren van het landgoed Putse Moer wijst de beschuldigingen aan zijn adres en dat van zijn zoon Johan verontwaardigd af.

„Hoe durven ze! Dit laat ik me niet zomaar zeggen. Ze hebben geen enkel bewijs en ze moeten nu echt heel goed gaan oppassen of ik doe ze een proces aan.”

Heeren sr. ontkent ten stelligste ooit een hond te hebben doodgeschoten, laat staan dat hij er minstens twaalf heeft neergeknald zoals Ruud Backx en andere hondenbezitters uit Putte denken. „Ik ben inmiddels gepensioneerd. Nu mag ik niet eens meer schieten, maar ook toen ik nog wel officieel boswachter was, heb ik nooit op een hond geschoten. Dat is ook nergens voor nodig. Als ik loslopende honden op ons terrein aantref, wat helaas best vaak voorkomt, vang ik ze en breng ik ze naar het dierenasiel of het politiebureau.”
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Honden kwijt op landgoed, baasjes beschuldigen boswachter

Ongelezen bericht door tekkel »

Raar verhaal.....
Maar uit de buurt blijven daar :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Vreemd ja :80: Eenmaal gewaarschuwd neem ik aan dat je je honden dan wel aan de lijn houdt?
Mirri
Zeer actief

Het is hier vlak in de buurt. Wandel er gelukkig nooit.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Maar...... als je je hond kwijtraakt, wil dat dus zeggen dat je hem uit het oog verloren hebt.

Je moet je hond gewoon niet uit het oog verliezen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

iones schreef:Maar...... als je je hond kwijtraakt, wil dat dus zeggen dat je hem uit het oog verloren hebt.

Je moet je hond gewoon niet uit het oog verliezen!
Kan best hoor, veel jachthonden kunnen ook zomaar een paar minuten uit zicht zijn.
Maar ik zou nooit meer daar in de buurt gaan wandelen in ieder geval.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beetje vreemd om iemand de schuld te geven terwijl je zelf je hond maar aan laat kloten en totaal ongeinteresseert bent wat hij doet buiten zicht.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ben blijj dat ik daar niet meer woon.......wandelde daar soms ook want ik woonde op slechts een paar kilometer afstand en met mijn 'jagers' zou ik ze zo maar kwijt kunnen zijn......;-(
Sandra
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Beetje vreemd om iemand de schuld te geven terwijl je zelf je hond maar aan laat kloten en totaal ongeinteresseert bent wat hij doet buiten zicht.
Het gaat hier niet om 1 hond maar 12 honden
bouvierpoedel
Zeer actief

Mirri schreef:
bouvierpoedel schreef:Beetje vreemd om iemand de schuld te geven terwijl je zelf je hond maar aan laat kloten en totaal ongeinteresseert bent wat hij doet buiten zicht.
Het gaat hier niet om 1 hond maar 12 honden
Waar staat dat het niet zo is.?
Kan er wel aantallen bij zetten ,maar het blijven allemaal baasjes die hun hond niet in de gaten houden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Klopt, die baasjes zijn allemaal nalatig, toch , dieren die "zomaar" spoorloos verdwijnen, dat klopt gewoon niet.
wat ze dan ook uitvreten :hmmm:
je zou toch zeggen een gewaarschuwd mens..........., maar zo werkt het blijkbaar ook weer niet :U:
de tamtam heeft zijn werk blijkbaar niet goed gedaan
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 16 dec 2010 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

12 honden die spoorloos verdwijnen, sorry ik geloof dan ook niet dat die vent er niks mee te maken zou hebben...of die honden nu wel of niet in het zicht bleven, dat kan gewoon niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

maar als je daar aan het wandelen bent dan hoor je toch wel of er geschoten wordt?
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Betje vreemd om andere de schuld te geven van je eigen fouten. Vreemd is het wel dat er 12 honden verdwijnen maar om er zonder bewijs vanuit te gaan dat er een bepaald persoon voor verantwoordelijk is dat snap ik dan niet. In eerste instantie is het je eigen verantwoording, honden moeten aangelijnd zijn. Blijkbaar is dat moeilijk :U:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Volgens mij is iedereen wel eens zijn/haar hond uit het oog verloren. En stel dat ze daar los mogen? Want ik lees nu reacties van mensen over vasthouden, Whera :engel: , die zelf toch ook wel eens een hond kwijt zijn geweest of 2 of 3 :cool2: Als je dus daar had gewoond hadden die net zo goed "kwijt" kunnen blijven. Dus ik vind dat het kwijtraken van een hond nu niet bepaald "gestraft" hoeft te worden met wegmaken van je hond. :U:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:Volgens mij is iedereen wel eens zijn/haar hond uit het oog verloren. En stel dat ze daar los mogen? Want ik lees nu reacties van mensen over vasthouden, Whera :engel: , die zelf toch ook wel eens een hond kwijt zijn geweest of 2 of 3 :cool2: Als je dus daar had gewoond hadden die net zo goed "kwijt" kunnen blijven. Dus ik vind dat het kwijtraken van een hond nu niet bepaald "gestraft" hoeft te worden met wegmaken van je hond. :U:
Mijn honden zijn hem ook wel eens gesmeerd, hoor je mij niet zeggen dat het niet zo is. Maar ik gaf daar niemand anders de schuld van dan mijzelf en hadden zij niet terug gekomen ligt de fout toch echt bij mijzelf. Stel ze worden aangereden (ook al was het stuk waar zij liepen geen aanlijngebied) dan is het toch niet de schuld van de bestuurder. Ik liet mijn honden toch los die ineens de kolder in hun kop kregen en toen zij terug kwamen heb ik er van geleerd dat die twee een slechte invloed op elkaar hadden dus niet meer samen los mochten.
Word mijn losliggende hond meegenomen dan is het weer een ander verhaal maar ook daar leerde ik van (deze mensen wisten drommelsgoed waar hij thuis hoorde en hij stapt niet vrijwillig in een vreemde auto die voor het hek neer gezet word), helaas voor hem is het nu een kettinghond en de eerste die hem los maakt en meeneemt breek ik allebei hun benen.

De oude boswachter heeft het in dit geval over het aan de leiband houden van honden. Daar zal hij niet voor niets over beginnen denk ik.
Afgelopen weekend was ik in een aanlijngebied met wild. Honden toegestaan mits aangelijnd. Blijkbaar is lezen ergggggggg moeilijk want wij kwamen aardig wat loslopende honden tegen (voor ons voor het eerst daar). Dat is toch een algemeen bekend gegeven dat mensen altijd wel een rede hebben waarom hun hond zich niet aan de regels hoeven te houden :U:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cash
Zeer actief

maar goed, om dan gelijk je hond maar kwijt te zijn is ook wel een uiterste.
AfbeeldingAfbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Cash schreef:maar goed, om dan gelijk je hond maar kwijt te zijn is ook wel een uiterste.
Tuurlijk,maar niemand anders zijn verantwoordelijkheid dan van de eigenaar.
chrico
Zeer actief

Dat zeg ik niet maar wie weet wat er gebeurd is. Er kan wel een grot ergens zijn waar af en toe een hond in valt en er niet meer uitkomt of weet ik het welke rede. Misschien rennen ze door dat gebied en komen zij uit op een veld bij een boer erachter die de honden afschiet. Maar wat er ook gebeurd, ik vind dat het in eerste instantie je eigen verantwoording is dat als je weet dat je hond zover uit het zicht gaat, deze hond als 12e hond dat terrein op laat vliegen. Dan heb je toch niets geleerd? En daar is de hond de dupe van.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

Maar dat je eenmaal even weggelopen hond afgeschoten zou worden (als dat waar is tenminste) vind ik niet te vergelijken met per ongeluk overreden. :wink:
Ik laat Eva ook overal los waar het niet mag hoor. Zij gaat niet verder dan 20-30 meter en jaagt nooit zonder Cleo. En ze komt meteen als ik roep. Dus mij kan je ook tegenkomen met een hond los in een aanlijngebied. :engel: Ik laat Eva zelfs los in natuurgebieden met koeien en paarden omdat zij toch nooit wil dat er ook maar iets van afstand tussen ons komt.

Ik liep met Wuilus altijd los op de Meinweg in Limburg. Een enorm natuurgebied vol wilde zwijnen en andere dieren. Maar die hond liep alleen op het pad en zou nooit meer wegrennen. Zelfs de boswachter zei tegen mij, beter vasthouden hoor en dan fietste hij door op de mountainbike. Soms moeten honden ergens vast omdat ze niet willen dat er dolle brakken door het bos scheuren of een roedel husky's de reeen door de hekken jaagt. Maar als je hond netjes op het pad loopt en perfect luistert maakt het weinig uit. :wink:
Afbeelding
Cash
Zeer actief

MARC_S schreef: Maar als je hond netjes op het pad loopt en perfect luistert maakt het weinig uit. :wink:
Wij zijn met Chello, Ghaya en Woopy ook wel boswachters tegengekomen op plekken waar ze niet los mochten. Maar Chello en Ghaya gingen ook nooit het pad af, bleven altijd bij ons en stonden goed onder apel. Woopy zat dan wel vast omdat hij dus idd wegloopt.
Werd nooit een punt van gemaakt. De boswachter kwam dan wel even naar ons toe met zijn auto waarop wij de honden dan terug riepen. Zag hij gelijk dat ze goed luisterde en het enige wat hij dan zei was dat het prima zo was en dat we ze op de paden moesten houden er geen probleem was.

overigens vind ik het ook wel raar dat ze gelijk die man beschuldigen van het verdwijnen van die honden. Er kan idd zoveel gebeuren. Alleen is het natuurlijk wel toevallig dat het al om 12 honden gaat.
Ze kunnen dat terrein van die kerel toch eens nader bekijken? of daar vallen te vinden zijn ofzo?
AfbeeldingAfbeelding
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:Maar dat je eenmaal even weggelopen hond afgeschoten zou worden (als dat waar is tenminste) vind ik niet te vergelijken met per ongeluk overreden. :wink:
Ik laat Eva ook overal los waar het niet mag hoor. Zij gaat niet verder dan 20-30 meter en jaagt nooit zonder Cleo. En ze komt meteen als ik roep. Dus mij kan je ook tegenkomen met een hond los in een aanlijngebied. :engel: Ik laat Eva zelfs los in natuurgebieden met koeien en paarden omdat zij toch nooit wil dat er ook maar iets van afstand tussen ons komt.
Dat is het risico wat je neemt als je je honden ver uit het zicht laat lopen, ze kunnen ook eens niet terug komen ongeacht de manier waarop dat gebeurd. De enige die er verantwoordelijk voor is ben je zelf en niemand anders.

Als ik jou tegen kom met je honden en je honden luisteren niet als je ze roept en er gebeurd wat dan is het vast ook mijn schuld :mrgreen: Dan had ik hem moeten muilkorven, niet daar moeten lopen of weet ik het wat er allemaal voor redenen aangedragen worden.
Je bent gast op het grondgebied van een ander, hoe moeilijk moet het zijn dat je je hond dan vast moet houden als dat gesteld word.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

12 honden verdwijnen niet zomaar. Stel er waren daar in de loop der tijd 12 kinderen verdwenen dan was dit wereldwijd nieuws.
Die honden zijn op dat landgoed daar een kopje kleiner gemaakt, op wat voor een manier dan ook.
Als mijn hond daar verdwenen was had ik er al lang een sweeping razzia gehouden met een aantal vrienden en desnoods een paar speurhonden. En wee de 'boswachter' die me daarbij probeerd tegen te houden.
Neemt niet weg dat je je hond gewoon moet aanlijnen wanneer dat moet, maar de 'oplossing' hier is buiten proporties en in mijn ogen crimineel.
En dat moet, op wat voor manier dan ook, bestraft worden.
Laatst gewijzigd door Lucky luke op 16 dec 2010 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Cash schreef:
overigens vind ik het ook wel raar dat ze gelijk die man beschuldigen van het verdwijnen van die honden. Er kan idd zoveel gebeuren. Alleen is het natuurlijk wel toevallig dat het al om 12 honden gaat.
Ze kunnen dat terrein van die kerel toch eens nader bekijken? of daar vallen te vinden zijn ofzo?
Vind ik ook hoor, 12 honden zijn er nogal wat :N:
Wat ik dan alleen weer niet begrijp is dat als er 11 honden verdwenen zijn, nr 12 ook nog verdwijnt omdat het baasje daar zijn hond los laat lopen.
Stel dat ik weet dat er 11 honden verdwenen zijn en ik wandel daar regelmatig omdat ik er vlakbij woon, dan lijkt mij toch dat ik 11 keer zoveel op mijn hond let.
Neem het gif in de soesterduinenverhaal. Je gooit daar dan niet je allesvanstraatvretende hond lekker los en gaat gillen van whaaaaaaaaaaaaaah de boswachter heeft het gedaan. Waar is tegenwoordig het stukje eigen verantwoording gebleven vraag ik mij wel eens af
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

Natuurlijk moet je je hond niet weg laten rennen. Maar als je hond dat niet doet maakt het dus niks uit. Eva zou gek worden als ze ons niet meer ziet. Dus dat bestaat niet. Als ik haar los laat en vandaag begin aan een rondje om de wereld zonder riem komt ze hooguit onder een auto of wordt ze aangevallen. Maar als dat niet gebeurd loopt ze na dat rondje zonder riem nog steeds bij me :ok: Geen haar op haar hoofd die er aan denkt om uit het zicht te gaan voor langer dan 5 seconden. En dan nog alleen als Cleo voorop rent.

Ik stoot regelmatig hazen op doordat ik de bal heel ver een wei in gooi en die landt dan naast een haas. Dan zoeft Eva achter die haas aan voor 30 meter en dan draait ze al is dat beest 1 meter voor haar bek gewoon om omdat ze het dan te ver vindt :smile: :N: :engel:

Cleo is een ander verhaal. Die laat ik dus nooit los daar waar wild is. Maar ook zij is tegenwoordig extreem braaf en al heel lang niet meer weggerend. Maar zij was toen ze jong was wel een hond die ook uit het zicht ging en dan dus rustig enkele minuten weg was. Dus wel een slachtoffer om te verdwijnen en dus een hond om niet op dat soort plaatsen los te laten. :neenee:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Lucky luke schreef:12 honden verdwijnen niet zomaar. Stel, het er waren daar in de loop der tijd 12 kinderen verdwenen dan was dit wereldwijd nieuws.
Die honden zijn op dat landgoed daar een kopje kleiner gemaakt, op wat voor een manier dan ook.
Als mijn hond daar verdwenen was had ik er al lang een sweeping razzia gehouden met een aantal vrienden en desnoods een paar speurhonden. En wee de 'boswachter' die me daarbij probeerd tegen te houden.
Neemt niet weg dat je je hond gewoon moet aanlijnen wanneer dat moet, maar de 'oplossing' hier is buiten proporties en in mijn ogen crimineel.
Maar honden zijn nog steeds geen kinderen. het blijven honden.
Stel jij wandelt hier (gedoogzone) en jouw hond verdwijnt dan kan je wel gaan wijzen naar iedereen maar het zal het eerste hondje niet zijn wat in een bunker valt. Zoek je met een stel vrienden net op de verkeerde plekken dan is het zeker de schuld van de oorlogsveteranen dat die bunker daar ligt en je hond klein genoeg is om in een luchtschacht te vallen bijv.
Tuurlijk is het vreemd dat er 12 honden verdwenen zijn maar soms zijn er andere verklaringen voor en nogmaals, je heb ook een eigen stuk verantwoording.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

chrico schreef:
Lucky luke schreef:12 honden verdwijnen niet zomaar. Stel, het er waren daar in de loop der tijd 12 kinderen verdwenen dan was dit wereldwijd nieuws.
Maar honden zijn nog steeds geen kinderen. het blijven honden.
Stel jij wandelt hier (gedoogzone) en jouw hond verdwijnt dan kan je wel gaan wijzen naar iedereen maar het zal het eerste hondje niet zijn wat in een bunker valt. Zoek je met een stel vrienden net op de verkeerde plekken dan is het zeker de schuld van de oorlogsveteranen dat die bunker daar ligt en je hond klein genoeg is om in een luchtschacht te vallen bijv.
Tuurlijk is het vreemd dat er 12 honden verdwenen zijn maar soms zijn er andere verklaringen voor en nogmaals, je heb ook een eigen stuk verantwoording.
Die eigen verantwoording daar ben ik het helemaal mee eens. Ik snap echt niet dat er na de eerste 6 verdwijningen er nóg 6 mensen zijn die daar hun hond loslieten en kwijtraakten.
Een hond is zeker geen mens, maar ik heb een simpele stelregel: Wie aan mn kind komt, krijgt met mij te maken, en wie aan mn hond komt (dat een volwaardig gezinslid is) evenzo.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Zijn er 12 honden verdwenen in een tijdsbestek van een week, maand, jaar of jaren? Staat er niet bij.
Denk dat de meeste honden niet eens in het oog werden gehouden door de baas. En die zoeken gewoon iemand om de schuld te geven.
Tzou trouwens priveterrein zijn, maar of dat waar is, weet ik niet zeker.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat wilde ik ook net zeggen. Over wat voor periode wordt er gesproken?? Er kan van alles zijn gebeurd.
J@nn@
Actief
Mijn ras(sen): x-stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door J@nn@ »

Als ik loslopende honden op ons terrein aantref, wat helaas best vaak voorkomt, vang ik ze en breng ik ze naar het dierenasiel of het politiebureau.

goh wat zou er toch met die honden gebeurd zijn..?

Als je t mij vraagt zijn die 12 honden gewoon gevangen door de boswachter of zijn zoon en naar een asiel gebracht. Meneer de boswachter is t onderhand vast flink zat dat al die honden daar loslopen dus hoe minder hondeneigenaren daar in de buurt wonen hoe minder overlast voor hem..

maar goed dat zijn natuurlijk speculaties.
Afbeelding

Grtzz van Janna en Tjibbe
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”