Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

NK Treuzelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

NK Treuzelen

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto staat eerste in het klassement :pffff:

Wat heeft die vanmorgen lopen keutelen zeg! Steeds omkijken (geen andere honden in zicht), blijven staan, mij aankijken met een blik van 'hoe bedoel je: koekje', weer omkijken, achter me blijven lopen (meestal loopt hij voor me of naast me), pootjes nakijken: niks aan de hand, koekje dat hij kreeg in de winkel niet aanpakken, weer blijven staan en achterom kijken, niks bijzonders te zien... Uiteindelijk heb ik er maar een volg-oefening tegenaan gegooid anders had ik nu, een uur later, nog gelopen op het stukje waarover ik normaal gesproken een half uurtje doe :S:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: NK Treuzelen

Ongelezen bericht door Maeve »

Hij heeft concurrentie hoor!
Als Nora los loopt kan ze uuuuuren doorbrengen op dezelfde vierkante meter :smile:
Maar ja, het is wel heel irritant soms! :oeps:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi kan het ook, maar alleen als ze een net iets te zware stok heeft gepakt waar ze mee loopt te zeulen in het bos. Dan treuzelt ze, probeert mij zo gek te krijgen dat ik omdraai, blijft stil staan tot ik bijna uit zicht ben, rent dan (met loodzware stok) achter me aan, en begint weer van voren af aan. Al die tijd uitgelachen door mij :mrgreen:
Ik heb haar al eens verteld dat je ook té ambitieus kunt zijn, maar die boodschap komt geloof ik niet echt over :roll:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

:smile:

Felix is normaalgesproken wat meer van het tegenovergestelde. Maar gisteravond heeft hij, jawel!, na zéven jaar ontdekt dat ik hem niet zo goed in het oog kan houden als hij áchter mij loopt :80:

En hij mag op het rondje door het dorp bijzonder graag even wat afdwalen naar plekken waar ik hem niet wil hebben, zoals tuinen en erven. Dus hij was helemaal in z'n nopjes met z'n ontdekking ineens :oeps:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Kan het niet zijn dan hij ergens last van heeft? Toen Luka begon te treuzelen met wandelen bleek hij artrose te hebben :ugh:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Carma schreef:Kan het niet zijn dan hij ergens last van heeft? Toen Luka begon te treuzelen met wandelen bleek hij artrose te hebben :ugh:
Dat zou mij, in felix' geval, hogelijk verbazen. Gezien zijn gebruikelijke manier van voortbewegen :mrgreen: :wink:
Carma
Zeer actief

Jaap* schreef:
Carma schreef:Kan het niet zijn dan hij ergens last van heeft? Toen Luka begon te treuzelen met wandelen bleek hij artrose te hebben :ugh:
Dat zou mij, in felix' geval, hogelijk verbazen. Gezien zijn gebruikelijke manier van voortbewegen :mrgreen: :wink:
Felix is gewoon een slimmerd :wink:

Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn, maar ik wilde het wel even noemen omdat treuzelen dus ook 1 van de eerste tekenen kan zijn van een aandoening. Overigens viel het bij Luka wel gelijk op, niet omdat hij echt moeilijk liep o.i.d, maar omdat hij altijd juist graag voluit voorop rende ...
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ik zal het eens even in de gaten houden :ok:
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Ik heb er eentje die 's ochtends vroeg niet vooruit te branden is. Het liefst ligt hij tot een uurtje of 11 te meuren in z'n bench/op de bank. Jammer voor hem dat ik af en toe moet werken en we dan al om 7 uur aan de wandel moeten :pffff: :mrgreen:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik vermoed dat dat meevalt, vanmiddag liep het weer lekker in elk geval. Maar dank je voor de tip. Zeker met die gladheid zijn sommige stukken zo'n glibberpartij dat er snel een spiertje kan verrekken.

Hij kan wel enorm miepen als er een takje of blaadje in zijn vacht is blijven zitten. Dan ploft hij neer, desnoods midden op een drukke kruising, en dan verzet hij geen stap tot ik het heb weggehaald :smile:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Kijk uit hoor, je hebt nog meer concurentie!
Want ook Anouk is echt een énorme treuzelkont.
Heel functioneel als je met allebei loopt (en das altijd) want Yoda loopt wel stevig door.
Lopen ze aan de flexlijn sta je dus standaard met 7 meter voor je (van Yoda) en 7 meter achter je (van Anouk) en daartussen sta je zelf.
Loop je in het bos dan weet Anouk dat ik gewoon rustig doorloop, zij kent mijn routes en ze komt er vanzelf wel een keer achteraan. En als het Yoda te lang duurt gaat ie haar halen, in volle galop rent ie dan naar haar toe, bijt in haar nekvel en sleurt haar ongeveer mee :mrgreen:
Dan komt ze zó hard aangerend dat je moet uitkijken voor je knieschijven, ze kan het dus wel :smile:

Gezellig toch, die treuzelkonten.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hier ook een treuzelkont :wink:
Maar alleen de eerste tien minuten. Het is net een dieseltje, ze moet even op gang komen. Tegen de tijd dat ik het wel weer welletjes vind, komt zij net op stoom :ugh: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Carma
Zeer actief

[Sandra] schreef:
Ik vermoed dat dat meevalt, vanmiddag liep het weer lekker in elk geval. Maar dank je voor de tip. Zeker met die gladheid zijn sommige stukken zo'n glibberpartij dat er snel een spiertje kan verrekken.

Hij kan wel enorm miepen als er een takje of blaadje in zijn vacht is blijven zitten. Dan ploft hij neer, desnoods midden op een drukke kruising, en dan verzet hij geen stap tot ik het heb weggehaald :smile:
Haha, Lynn kan ook altijd heel spastisch doen als er iets in haar vacht zit. Zij gaat ook zitten en verzet geen stap meer; "eerst moet dat vréselijke ding uit mijn mooie vachtje :pffff: "
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan doet ook mee. Hij heeft het treuzelen uitgevonden. Je zou maar eens een lekker luchtje of interessant krantenartikel missen. Aangelijnd kan hij dan ook echt op de rem gaan en al is hij maar 9 kilo je krijgt hem dan echt niet zomaar mee.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Max is alleen 's nachts traag, ontzéttend traag dus. Hij is gerust 10 minuten weg om even te plassen, waar die hond heen is... Geen idee. Hij kan, als hij in het zicht is, ook gerust 10 minuten staan snuffelen op een plek om er vervolgens 3 druppels overheen te plassen :ugh:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

kiki78 schreef:Daan doet ook mee. Hij heeft het treuzelen uitgevonden. Je zou maar eens een lekker luchtje of interessant krantenartikel missen. Aangelijnd kan hij dan ook echt op de rem gaan en al is hij maar 9 kilo je krijgt hem dan echt niet zomaar mee.
Ja, maar Daan is ook al een waardig man op leeftijd, dan mág je treuzelen :pffff:
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Carma schreef:
kiki78 schreef:Daan doet ook mee. Hij heeft het treuzelen uitgevonden. Je zou maar eens een lekker luchtje of interessant krantenartikel missen. Aangelijnd kan hij dan ook echt op de rem gaan en al is hij maar 9 kilo je krijgt hem dan echt niet zomaar mee.
Ja, maar Daan is ook al een waardig man op leeftijd, dan mág je treuzelen :pffff:
Daan zegt dank je wel Carma, jij snapt mij tenminste.
Afbeelding
Carma
Zeer actief

kiki78 schreef:
Carma schreef:
Daan zegt dank je wel Carma, jij snapt mij tenminste.
:J:
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Diesel kan ook zo heerlijk vervelend zijn..

ergens blijven staan .. dan roep ik hem .. komt ie niet..

Vervolgens zeg ik: moet ik je komen halen? meneer blijft rustig staan..

Dan loop ik naar hem toe..

En dan gaat ie rennen.. :boos:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”