Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Betweters!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Betweters!

Ongelezen bericht door Cash »

chrico schreef:
Sassieka schreef:

Even verderop, vist m'n hond ergens een bal vandaan en wil hem niet meer loslaten. Moest er zonodig een andere meneer mij even precies vertellen dat je die WEL af moest pakken hoor! Anders leert ze het nooit!
Feit dat ze dan de baas op eet, dat is gewoon omdat ik haar niet de baas ben...

Ik train me eigen helemaal suf met dat dier, gaat iemand me even vertellen hoe het allemaal wel moet!

Denk ik er alleen zo over? of zijn dat alleen de bazen van moeilijke honden die er ook zo over denken?
Ik moet zeggen dat het mij verbaasd dat je een rede verzint waarom zij dus dingen mag doen die je niet kan en mag accepteren. Zolang je dat niet onder controle heb zou ik ook een opmerking maken denk ik :mrgreen: en nee, ik heb geen makkelijke honden, maar de dag moet nog komen dat ik iets niet doe omdat mijn hond mij anders opeet. Misschien dat juist deze irritatiedag je tot nadenken stemt en met name het stukje bal afpakken. Je traint je suf, misschien niet op de goede manier die bij jullie past. Dat kan ook.
dit was het eerste wat ik ook dacht toen ik het stukje tekst las.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Moet zeggen dat Bowie toch 9 van de 10 keer wel in 1 keer kom en ik zou haar absoluut geen tamme hond noemen hoor.
Adviezen als die mij goed in de oren klinken zal ik die zeker aannemen, wat ik ermee doe is mijn zaak.. domme opmerkingen in het voorbij gaan gaan het ene oor in en het andere weer uit, heb ik niets aan, kan ik niets mee....
Als ik me moet gaan storen aan wat andere mensen ervan vinden blijf ik aan de gang.
En eigenlijk zou ik ook wel eens een dag of wat zo een tamme willen hebben die lekker naast me blijft en waar ga ik geen ogen tekort voor heb om het allemaal in goede banen teleiden...
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Ik krijg ook niet veel commentaar. En geef ook weinig commentaar.
Je hebt snel genoeg door of mensen openstaan voor een gesprekje.
Een meneer hier achter heeft een jack russell, pittig ding, valt uit, kan moeilijk alleen zijn etc. Die komt vaak even naar buiten als hij mij ziet en dan kletsen we er even over en geef ik wat tips. Maar die man staat er echt open voor en vindt het ook gewoon leuk om evne over zijn hondje te kletsen.

Ik maak meer mee dat mensen gewoon uit zichzelf een probleem voorleggen en dat je het daar dan samen even over hebt.
Vooral met Bikkel liep ik veel met vreemde mensen op en dan klets je zo een eind weg.

Pas kwam er een mevrouw hier ook uit de buurt naar mij toe in de supermarkt. :mrgreen: Dat ze mij altijd zag lopen en dat ze ook 3 hondjes had en dat er een probleem was.... of ik raad wist.

Zo over straat gaa nschreeuwen doe ik niet.
Al moet ik zeggen dat ik eergisteren wel die neiging had.
Mevr. met een labrador. Die hond deed schijnbaar niks goed. Ze zat maar te rukken en te doen aan die hond en maar te vloeken op dat beestje, me tdr benen tegen zn flanken schoppen, even later kwispelde de hond schijnbaar iets te enthousiast naar een voorbijganger waarop ze 't beestje op de grond legde op zn rug en maar foeteren.
Dan moet ik mij wel inhouden om niet te roepen "ga je eigenlijk lekker? doe eens normaal zeg!".
AfbeeldingAfbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Cash schreef: Mevr. met een labrador. Die hond deed schijnbaar niks goed. Ze zat maar te rukken en te doen aan die hond en maar te vloeken op dat beestje, me tdr benen tegen zn flanken schoppen, even later kwispelde de hond schijnbaar iets te enthousiast naar een voorbijganger waarop ze 't beestje op de grond legde op zn rug en maar foeteren.
Dan moet ik mij wel inhouden om niet te roepen "ga je eigenlijk lekker? doe eens normaal zeg!".
:oeps:

dat heb ik wel gedaan van het zomer...(euhm, tot zover mijn post over ongevraagd 'advies', realiseer ik me. :oeps: )
Een meneer was zijn DH zo aan het trappen , gillen dat arme ding.
Daar heb ik wel wat van gezegd.
Daarna kreeg ik die vent achter me aan maar alla, hond was even van het trappen verschoond. :N:
Cash
Zeer actief

de afstand was eigenlijk te groot om iets te roepen. Dat zou al gelijk schreeuwen gaan worden.
AfbeeldingAfbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik krijg eigenlijk nooit commentaar of advies. En mijn honden vallen bepaald niet onder de categorie speelkameraadjes voor andere honden op Dino na. Nu houd ik me ook verre van andere hondeneigenaren want dat loopt wat rustiger. Ik bemoei me ook nooit met iemand anders zijn hond. Alleen als ik er last van heb dan vraag ik op vriendelijke toon of ze er wat aan willen doen. Aan de hand van de reactie daar op wordt het gesprek vriendelijk voortgezet of wordt het wat directiever :pffff: :mrgreen:

Als mensen een hond zouden slaan of schoppen dan zou ik wel een opmerking maken. Maar dan bemoei ik me niet met de hond maar breng mijn mening wat minder subtiel naar de baas.. :wink:

Als zoveel mensen je advies willen geven dan zou ik me af vragen waarom dat is. Misschien komt het dan ook wel tamelijk hulpbehoevend over allemaal :wink:
Sassieka
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Sassieka »

ik vind, niet luisteren, en niet luisteren wel een degerlijk verschil. Als ik tegen mijn hond zeg, kom op joh! En ze komt niet meteen mee, vind ik niet dat ze NIET luistert.

Over het balletje hebben jullie wel degerlijk gelijk, daar is iets heel erg fout gegaan. Maar ook daar wordt aan gewerkt. Uiteraard krijgt ze van mij niet een balletje! Maar dat ze er stom toevallig eentje vind is een ander verhaal...

verder heb ik drie trainers, en niet drie aparte, maar drie trainers van dezelfde hondentraining, die elke training ook aanwezig zijn, die ook dezelfde lijnen hebben en ideeen over het opvoeden van ee hond.
Het is dus niet zo dat ik bij drie verschillende trainers loop, dat lijkt me hoogst onhandig :denken:

anyway, ik ben alleen maar bezig mezelf te verdedigen, omdat jullie het hier en daar wat verkeerd opvatten. Mijn enige punt was dat mensen niet altijd zomaar ongevraagt advies moeten geven met zo een ondertoon van: jezus kun je dan niks?

en verders niks...
een hond is niet alleen het hebben van een dier, het is een levenswijze...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wij hebben op onze vereniging 4 trainers, maar toch traint er niemand onder een andere trainer mocht er eentje een keer niet zijn, wel eronder lopen, dus nogmaals kijken naar en zeggen als er iets niet goed gaat, maar geen training overnemend... dat werkt niet... ook al zit je bij dezelfde vereniging...
Wij hebben niet voor niets 4 trainers, dat is omdat het 4 persoonlijkheden zijn met hun eigen manier van denken en trainen... jij bent ook een persoonlijkheid dus jij moet ook passen bij een trainer en ik geloof dus gewoon niet dat dit kan bij 3 trainers (in jouw geval)...

Mijn trainer is een tijd geleden gestopt... gelukkig begint hij weer per 1 januari, ik heb dus een tijd onder een andere trainer moeten lopen... hartstikke goed hoor, niks mis mee, kwaliteit genoeg en ik ben maar wat blij dat hij mij overgenomen heeft destijds maar het is anders, de manier van trainen, etc., ik probeer het wel maar wat ik altijd al zeg; je kunt alleen iets bereiken als je er voor de volle 100% achterstaat...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Sassieka schreef:ik vind, niet luisteren, en niet luisteren wel een degerlijk verschil. Als ik tegen mijn hond zeg, kom op joh! En ze komt niet meteen mee, vind ik niet dat ze NIET luistert.

Over het balletje hebben jullie wel degerlijk gelijk, daar is iets heel erg fout gegaan. Maar ook daar wordt aan gewerkt. Uiteraard krijgt ze van mij niet een balletje! Maar dat ze er stom toevallig eentje vind is een ander verhaal...

verder heb ik drie trainers, en niet drie aparte, maar drie trainers van dezelfde hondentraining, die elke training ook aanwezig zijn, die ook dezelfde lijnen hebben en ideeen over het opvoeden van ee hond.
Het is dus niet zo dat ik bij drie verschillende trainers loop, dat lijkt me hoogst onhandig :denken:

anyway, ik ben alleen maar bezig mezelf te verdedigen, omdat jullie het hier en daar wat verkeerd opvatten. Mijn enige punt was dat mensen niet altijd zomaar ongevraagt advies moeten geven met zo een ondertoon van: jezus kun je dan niks?

en verders niks...
Waarom probeer jij steeds krom recht te praten?
Natuurlijk loop je wel bij drie verschillende trainers, of is het er één met een meerdere persoonlijkheden stoornis??

En nou riep je opeens je hond weer niet?
Je hele verhaaltje wordt er niet geloofwaardiger door moet ik zeggen, maar goed dat zal waarschijnlijk ook niet je bedoeling zijn.
Misschien zou je je toch eens af moeten vragen waarom je zoveel ongevraagd advies krijgt :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik heb ook een half tamme hedder (lees een herder die goed luisterd)
Ik snap niet waar mensen zich zo druk om maken, als je commentaar krijgt dan haal je er toch uit wat je intressant vind en de rest gaat het andere oor weer uit?
Nou zet je het hier op internet om je gelijk te krijgen van medeforummers (dat idee krijg ik)
Groetjes Lianne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Kreeg net commentaar dat ik mijn hond aan de lijn had, dat kan dus ook nog, daar commentaar over krijgen. En ik corrigeerde hem helemaal verkeerd. (ik corrigeerde niet, ik werd overvallen door zijn twee loslopende herders en Toop viel direct aan de lijn uit) Maar dat werd mij niet verteld overigens, dat werd georeerd aan andere hondenbaasjes, met veel gebaren en blikken mijn kant op. Ach, mijn niet luisterende schijthond staat echter wel binnen een ruimte van 1 meter bij me, aangelijnd en ik hou niet, zoals die meneer een gebied van 20 vierkante meter waar hij loopt bezet met twee honden, die natuurlijk, binnen die 20 vierkante meter keurig luisteren, maar wel domineren.
En dan weet ik weer waarom ik de woonwijk vermijd met hondenuitlaten. (moest nu wel, ben ziek)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:wink: nee commentaar over hoe ik met de hond omga krijg ik zelden in real live,
ik zou het ook niet waarderen :mep:
krijg wel soms complimenten, o.k ik onderga het wel :engel: :mann:
maar meestal loop ik stug door :roll:
m33rtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Ongelezen bericht door m33rtje »

Ik probeer er bij ongevraagd advies altijd maar van uit te gaan dat het in ieder geval goed bedoeld is. Of ik er wat mee doe is aan mij.

Waar ik echt niet tegen kan zijn die loze opmerkingen.
Onze bordeaux dog, was als de dood voor vuurwerk, geen idee waarom, niets aan te doen. Dus met oud en nieuw had ze een halty (heet dat toch) om, anders kon ik haar gewoon niet houden als ze schrok of trok omdat ze weg wilde. Krijg ik zo'n opmerking, o.ja die is zeker vals he? , en dan als je uitlegd waarom ze die om had, en ze dus niet vals was, werd ik aangekeken alsof ik gek was.

Daar kan ik niet tegen!
http://www.moosdeteckel.nl

"Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Jip schreef:Maar als ik met mijn tamme Duitse Herder loop en ik krijg voor de honderdste keer te horen dat een hond raar tegen mijn Herder doet omdat hij eens is aangevallen door een Herder denk ik wel eens............kwestie van opvoeden he.......... :mrgreen:
Vorige week met het mooie sneeuw liep ik in het park, Noah uiteraard los en rennend door het sneeuw. Komen er een paar aangelijnde honden aan en mevrouw zei meteen "er lopen hier een paar honden die bang zijn voor herders". Ja dus??? :hmmm: Kan mijn hond er wat aan doen, die op zichzelf er voorbij liep zonder wat te doen (want die dappere herder van mij vind andere honden ook vaak eng :engel: )Meestal ben ik wel makkelijk, kleine moeite om Noah aan te lijnen. Maar om gelijk zo te beginnen, sorry dan doe ik niets.
Enige commetaar wat ik hier ook altijd lees is over uitvallende honden. Dat moet je niet accepteren. Dus alle mensen met uitvallende honden accepteren dant? Als je vraagt wat je moet doen, krijg je antwoord corrigeren. En die mensen denken zeker dat mensen met uitvallende honden dat niet doen ofzo? :hmmm: Ik probeer echt van alles, maar als er opeens een kat voorbij rent, kan ik het niet voor zijn
Perry en Noah

Afbeelding
Miss B.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tatra (Poolse Berghond)

Ongelezen bericht door Miss B. »

Sassieka schreef:anyway, ik ben alleen maar bezig mezelf te verdedigen, omdat jullie het hier en daar wat verkeerd opvatten. Mijn enige punt was dat mensen niet altijd zomaar ongevraagt advies moeten geven met zo een ondertoon van: jezus kun je dan niks?

en verders niks...
Het nadeel van iets opschrijven is dat je niet de toon kunt horen waarop het gezegd wordt.
Dat maakt een enorm verschil, en daardoor ontstaan er misverstanden...
Ik denk dat het niet de bedoeling is dat we elkaar hier gaan afkraken.
Tips zijn denk ik bij ons allemaal welkom, doe er je voordeel mee en de tips waar je niks mee kunt, leg je naast je neer.
Einde discussie. Punt.
Lik van Biaça
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”